iPhone 6 - Förhoppningar om denna?

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Sjoooberg:

Beställde en rymdgrå iPhone 6 med 16GB vid ca 14 tiden den 19/9 hos Tre. Fick igår ett sms om att mitt abonnemang har förlängts, borde telefonen vara på ingång nu i veckan tro?
Kan ju inte få telefonen nästa månad om dom förlänger abonnemanget nu, kan ju inte betala för något jag inte fått..?

Du lär få den denna vecka. Vet inte riktigt hur det är med betalningen tyvärr.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Jag har använt min 6+ i 1 1/2 vecka nu och jag är väldigt nöjd med den. Det återstår att fixa ett skal och ett tunnare skydd på framsidan. Telefonen är grymt snabb, när jag surfar på 4G genom min router

Skillnaden mellan den här och min gamla 4s, är som natt o dag. 6+ känns som en liten mini surfplatta. Den har en mkt bra batteritid och det enda negativa, är att den är otymplig att ha med sig, pga sin storlek.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Haha, äre så?! Dock var den perfekt, 6+ är för stor och 4s för liten

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak, Samsung Galaxy S5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zsebbez:

Säger bara en sak, Samsung Galaxy S5

Jaha ?
Samsung med deras plast, bloatware och stulna hemknapp (som man förövrigt gärna kan vara utan) kan man ju vara utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Vet du hur det är med 128gb?

Ännu värre, 16gb kommer varje dag, bara någon enstaka 64/128gb per vecka än så länge...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Ännu värre, 16gb kommer varje dag, bara någon enstaka 64/128gb per vecka än så länge...

Helv.....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Helv.....

Skickades från m.sweclockers.com

Mmm väntar själv på en 64gb silver från Phone House xD Min 5S degraderar ju i pris för var dag som går... samtidigt som jag eg. inte vill ha 6an innan den går att jailbreaka också. Dubbelångest.

Permalänk
Medlem

Fick min iPhone 6 Plus 64GB idag, och hittills har den varit grymt trevlig att använda. Ett stort lyft på alla punkter jämfört med min tidigare iPhone 4s. Nu är det bara hoppas att apputvecklarna får ut lite uppdateringar till de nya skärmarna.

EDIT: Om någon undrar så beställde jag direkt från Apple Store 2014-09-25, samma dag som de släppte den i Sverige.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Jaha ?
Samsung med deras plast, bloatware och stulna hemknapp (som man förövrigt gärna kan vara utan) kan man ju vara utan.

Samsung är enda vettiga android i mitt tycke enbart för dom har en homebutton, och bäst av allt "back" på touch brevid den.
On display knappar är värdelöst i mitt tycke.

Så ne hemknappen kan jag inte vara utan iaf, så för min del är de antingen samsung eller iphone.
Fast iphone har ingen smidig back precis brevid vilket jag iaf blivit extremt van vid.

SGS alpha känns faktiskt bra, Note4 verkar också kännas bra i näven.
Bloatware tar jag alltid bort och tweakar i min smak, kvittar vilken android jag än skulle ha. Inte direkt svårt om man inte är ett barn kanske

Permalänk
Medlem

Nu fick mor en Avi från Hi3G. Nu får vi bara hoppas att det är min Rymdgråa och inte min brors guldiga eller min mors Galaxy Alpha som väntar..

..Åker och hämtar sakerna nu, håller tummarna!

EDIT: Vi fick alla tre telefoner idag! Fett najs!
Mysko dock att vi fick Avi, när Tre tydligt och klart sa att vi skulle få informationen via SMS....

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Samsung är enda vettiga android i mitt tycke enbart för dom har en homebutton, och bäst av allt "back" på touch brevid den.
On display knappar är värdelöst i mitt tycke.

Så ne hemknappen kan jag inte vara utan iaf, så för min del är de antingen samsung eller iphone.
Fast iphone har ingen smidig back precis brevid vilket jag iaf blivit extremt van vid.

SGS alpha känns faktiskt bra, Note4 verkar också kännas bra i näven.
Bloatware tar jag alltid bort och tweakar i min smak, kvittar vilken android jag än skulle ha. Inte direkt svårt om man inte är ett barn kanske

iPhone behöver ingen bakåtknapp, du swipe:ar ju för bövelen överallt istället, jäkligt mkt mer behöndigt än ngn entregen knapp man måste trycka på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Okej då får jag se om jag kan hitta någon rolig "hälso" app då det vore ju roligt att se lite statistik för hur slö man är.

Jag använder appen Pedometer++ (gratis). Där kan du se antal steg och trappor du går i (notera att den inte räknar trappsteg, det är våningar den räknar). Den har även en widget till NC så du kan se den där ist för att öppna appen om du föredrar det.

---
Haft apples egna läderskal på min nu i över 1 vecka och tycker om det generellt set. Jag tycker telefonen känns bättre utan det, men jag gillar att kameran inte tar "stryk" när man lägger ner telefonen på bordet så det är nog värt med skal ändå. En till sak jag inte gillar med den är att knapparna inte är lika "klickiga", kanske blir bättre med tiden dock när lädret nöts in.

Känner mig fortfarande lyckligt lottad att jag har en 6 Plus 64GB Space Grey. Beställde den på morgonen 19/9, ca 6.50 tiden och fick den 29/9. Verkar ju vara svårt att få tag på den ännu!

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

JAG HAR FÅTR MIN 6 PLUS 128GB!!! utan någon förvarning alls. De sa att jag skulle få den i november men fick den idag. Äntligen kan jag skrota min 920

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

helt otrolig telefon. som att gå in flera pr i framtiden efter att ha använt windows phone. känns nästan som en handdator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

helt otrolig telefon. som att gå in flera pr i framtiden efter att ha använt windows phone. känns nästan som en handdator.

Fusk, vill också ha min telefon. Men jag var sen att beställa då jag velade lite. Blev tillslut en 6+ 64gb.
Men Telenor vägrar ju ge något datum och har nu ändrat från v.43 till v.45-46.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Fick min i måndags från Telenor, Iphone 6 plus 64gig. Beställde 14 min efter förbokningarna startade, så Telenor verkar inte ha något bra flöde in på telefoner iaf.

En kollega beställde även en 6a 64 gig men den har inte ens kommit ännu.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro, Intel i5 2500k @ 4200Mhz, 8GB Corsair 1600MHz, Sapphire 6970 @ 920x1400, Windows 8 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Haft apples egna läderskal på min nu i över 1 vecka och tycker om det generellt set. Jag tycker telefonen känns bättre utan det, men jag gillar att kameran inte tar "stryk" när man lägger ner telefonen på bordet så det är nog värt med skal ändå. En till sak jag inte gillar med den är att knapparna inte är lika "klickiga", kanske blir bättre med tiden dock när lädret nöts in.

Stämmer, när väl lädret "breaks in", i brist på bättre svensk synonym, blir knapparna enklare att trycka på. Märkte själv stor skillnad på mitt 1 år gamla och en polaren helt nya. Men det ger med sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Fusk, vill också ha min telefon. Men jag var sen att beställa då jag velade lite. Blev tillslut en 6+ 64gb.
Men Telenor vägrar ju ge något datum och har nu ändrat från v.43 till v.45-46.

Jag skulle få min telefon i November egentligen stod det, men fick den igår Tele2!

Permalänk
Medlem

Skumt att folk inte fått sina än.
Fick min 6:a (64GB) den 8:e okt.
Köpt från apple store.

Permalänk

Jag väntar också på min telefon, har beställt från Halebop den 26 september. Har könummer 15 nu vilket jag haft i typ en vecka, fick precis ett mail där det stod att de beräknade 2-4v för 6+ 64gb. Får hoppas att det är räknat ifall man beställer sin idag, annars får jag ju nästan vänta till december.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Jag skulle få min telefon i November egentligen stod det, men fick den igår Tele2!

Nice! När beställde du den och vilken lur är det? Beställde min 6:a 64 Gb rymdgrå typ 29/9....men det verkar dröja....surt

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | AMD Ryzen 9 5900x | PNY RTX 4080 Verto 16GB | Corsair Vengeance 32GB LPX 3600Mhz | ASUS B550-F Gaming ROG STRIX | Noctua NH-U12S | Seasonic Focus GX-750W Gold ATX 3.0| LG 34GN850 Ultrawide 34" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dorian1:

Nice! När beställde du den och vilken lur är det? Beställde min 6:a 64 Gb rymdgrå typ 29/9....men det verkar dröja....surt

6 dagar sedan. Plus 128gb rymdgrå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nöjd med sexan!
Låten bra när jag pratar i den, kan skicka både sms och mms.

Den beter sig precis som en telefon ska göra.

Permalänk
Medlem

Jag vart riktigt missnöjd med 6an.

Min note 3 känns betydligt mer funktionsrik än en iphone.. jag försöker verkligen tycka om apple produkter iom att de är så stora.. men de går bara inte, o då har jag ett väldigt litet Ego jämfört med resten av samhället.

Tagit bort flamebait-bild
Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Jag vart riktigt missnöjd med 6an.

Min note 3 känns betydligt mer funktionsrik än en iphone.. jag försöker verkligen tycka om apple produkter iom att de är så stora.. men de går bara inte, o då har jag ett väldigt litet Ego jämfört med resten av samhället.

Ja en del föredrar Android och en del föredrar IOS. Inte konstigare än så.
Jag har en Nexus 4 för övrigt. Sämste telefonen jag haft. Vansinnigt usel batteritid och en kamera som inte går att använda.
Går inte att jämföra med min Iphone 6 som är bättre på allt.

Permalänk
Medlem

Är väldigt nöjd med min Iphone 6. Gick ifrån en Iphone 5.

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ja en del föredrar Android och en del föredrar IOS. Inte konstigare än så.
Jag har en Nexus 4 för övrigt. Sämste telefonen jag haft. Vansinnigt usel batteritid och en kamera som inte går att använda.
Går inte att jämföra med min Iphone 6 som är bättre på allt.

Nej det hade varit riktigt illa om en N4a hade varit bättre än en Iphone6 då det skiljer en jäkla massa tusenlappar i pris och flera år mellan lanseringarna

Däremot kom vissa funktioner redan vid N4ans tid, sen att mobilen i övrigt är rätt b på ex kamera, batteri etc är en annan sak.

Ont: Var o pillade lite på en Iphone6+, gillade känslan fast den är hiskeligt stor för en 5.5" mobil.
Ska vänta tills jag kan leka med en note4 innan ja bestämmer mig för den ena eller den andra
(Måste va samsung om android, kan inte gå ifrån fysisk homebutton o fysisk back knapp på android

Iphone6 kändes egentligen bättre men tvekar jag kan gå ner i skärmstorlek från min nuvarande sgs4 som redan känns liten i skärmen.

Permalänk
Avstängd

Har haft min iPhone 6 ett tag.
Formen är skönare på 5s dock, annars väldigt nöjd.

Permalänk
Medlem

Använt en 6 plus nu sen release och är mer än nöjd. Bytte tidigare från en Iphone 5 till en Nexus 5 pga skärmen i väntan på att Iphone skulle få större skärm. Nu när jag tar en titt på Nexusen så ser den verkligen minimal ut i jämförelse med 6 plus, tycker mig heller inte ha några problem alls med att denna skulle vara för stor. Batteri tiden på denna vill jag se som utmärkt, går lätt två arbetsdagar om så behövs. Laddar den vanligen varje natt och då ligger batteriet vanligen på 60-70% beroende på använding när det är dags att lägga sig vid midnatt.
Just nu så står usage på 1h 39min och standby 4h med en batteri procent på 92.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum