Heroes Charge (mobilspel)

Permalänk
Medlem

Heroes Charge (mobilspel)

Jag har faktiskt ingen aning om vart jag borde lagt denna tråden, så jag provar här.

Har börjat nöta Heroes Charge till iPhone, men antar att det finns till Android också, det är ett sjukt beroendeframkallande spel med hjältar baserade på hjältarna i DOTA. Spelet börjar lite segt men nu vid lvl 35 så är jag hooked! Finns det fler som spelar det här på Swec och isåfall finns det nån guild man kan gå med i?

Permalänk
Keeper of Traditions

Gissar på att det är P2W som alla andra multiplayerspel till mobiler jag testat?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Gissar på att det är P2W som alla andra multiplayerspel till mobiler jag testat?

Går jättebra att spela utan att betala ett dugg, men betalar du får du saker fortare.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av m4gnify:

Går jättebra att spela utan att betala ett dugg, men betalar du får du saker fortare.

Jupp, tänkte det, då struntar jag i skräpet

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jupp, tänkte det, då struntar jag i skräpet

Det är värt att prova. Man kan sitta med det i ett par timmar om dagen om man känner för det. Du kan spela för att du tycker det är roligt, istället för att bli bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Gissar på att det är P2W som alla andra multiplayerspel till mobiler jag testat?

Tyvärr har du helt rätt Spelet skulle vart en solklar 10:a om det inte var för P2W, nu är det dock ett helt OK spel om man inte vill vara i det absoluta toppskiktet, det är omöjligt utan att lätta på lädret rätt så rejält. Vilket jag vägrar

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av m4gnify:

Det är värt att prova. Man kan sitta med det i ett par timmar om dagen om man känner för det. Du kan spela för att du tycker det är roligt, istället för att bli bäst

Jag är för kompetetivt lagd för det tror jag, när det gäller multiplayerspel.
Förstår inte varför ingen utvecklar spel där man bara kan betala för att ändra utseendet... Det funkar ju utmärkt på PC, varför inte på mobiler?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Man kan komma långt utan att betala något, jag i lvl 55 med strax över 15000 i power och brukar ligga mellan 1000-3200 i arenan utan att ha spenderat en enda krona. Jag har dock spelat det mycket i princip varje dag i över en månad. Jag håller ändå med om att saker och ting går mycket snabbare om man betalar lite, bara en dryg 20:a hjälper mycket(120 diamanter per dag, VIP3). Har en kompis som köpte detta, vi är ändå på ungefär samma nivå, jag är en lvl bättre och vi har ungefär lika mycket power.

Skulle du ha varit i en lite högre level hade du kunnat joina 5203, schysst svensk guild som man dock måste vara i lvl 45 eller något sådant...

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Nån som vet en bra server med svensk guild ?

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB