AMD presenterar rapport för Q3 2014 – kapar sju procent av arbetsstyrkan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

Verkar inte som dom nya konsolerna har hjälpt AMD, kanske dom inte sålde så bra för att dom presterar så dåligt.

Skulle gärna vilja se vilka konsoler som presterade bättre och tog över marknaden enligt dig. Köper man en konsol så är det inte prestandan man tänker på i första hand.

Skrivet av The-Architect:

Bajs är bajs oavsett om det ligger en oxfilé bredvid eller inte

Skickades från m.sweclockers.com

Men nu fanns det inget alternativ och majoriteten av de som köper konsoler har inte en susning om hur de presterar. Alltså allt de bryr sig om är att det är snyggare grafik (vilket det är).

Skrivet av virtual void:

Då fattar du inte min poäng: AMDs försäljning under den tid det handlar om var totalt begränsad av deras tillverkningskapacitet, hur skulle de kunna ha sålt mer då oavsett vad Intel gjorde eller inte gjorde? Man hade kunnat ha ännu högre marginaler, hur mycket högre priser för AMDs CPUer marknaden skulle ha kunnat acceptera för att slippa Pentium4 kommer vi aldrig få veta.

Det som verkligen knäckte AMD var köpet av ATI 2006, bara två år senare var man väldigt nära konkurs (totalt skenande kostnader) trots att CPU-delen fortfarande gick väldigt bra.

Inte för att det ska spela någon roll för diskussionen, men kan bara nämna att under Pentium4 tiden vad jag så mycket "AMD-fan-boy" man bara kunde vara om man med det uttrycket menar: hade uteslutande AMD hemma och lobbade stenhårt så att vi även körde nära nog 100% AMD även på jobbet vid den tiden.

Intel köpte reviews som i sin tur gjorde att Intel sålde mer. De fick företag att helt slopa AMD i sina datorer (tex. Dell) och där föll AMDs försäljning och Intels steg. Det handlar inte bara om vad impakten var på AMD utan även pengar som Intel fick in som i sin tur ledde till större marginaler på nästa projekt. Intel vann på det på mer än ett sätt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Då fattar du inte min poäng: AMDs försäljning under den tid det handlar om var totalt begränsad av deras tillverkningskapacitet, hur skulle de kunna ha sålt mer då oavsett vad Intel gjorde eller inte gjorde? Man hade kunnat ha ännu högre marginaler, hur mycket högre priser för AMDs CPUer marknaden skulle ha kunnat acceptera för att slippa Pentium4 kommer vi aldrig få veta.

Det som verkligen knäckte AMD var köpet av ATI 2006, bara två år senare var man väldigt nära konkurs (totalt skenande kostnader) trots att CPU-delen fortfarande gick väldigt bra.

Så då menar du att olagligheter är ok i vissa tillfällen? Klart att Intel skadade AMD med sina olagligheter sen kan man spekulara hur mycket skada det gjorde. Men myndigheterna ansåg att det var olagligt & utdömde böter för tilltaget iaf!

Ja, ATI klart överprisat.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Datavetare
Skrivet av skruvis:

Mot vilka konsoller presterar dom dåligt? (nyfiken)..

Definierar man "prestanda" som FLOPS så har både Xbox360 och PS3 snabbare CPU-delar än PS4/XBO. Och i fallet XBox306 är det på 3 fysiska kärnor / 6 trådar mot de 6 fysiska kärnor som dagens konsoler har tillgängligt för spel (hur svårt det är att utnyttja att skriva program som utnyttjar all CPU-kraft ökar betydligt mer med antal fysiska kärnor än med CPU-trådar). Med det sättet att räkna är PS3 faktiskt mer än dubbelt så snabb.

Dock är FLOPS ett rätt dåligt mått för CPU-prestanda, men det är ett mått som många gillar att jämföra och det är tacksamt så till vida att det är ett mått som faktiskt går att jämföra på ett vettigt sätt mellan olika CPU-arkitekturer.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

.

Dock är FLOPS ett rätt dåligt mått för CPU-prestanda, men det är ett mått som många gillar att jämföra och det är tacksamt så till vida att det är ett mått som faktiskt går att jämföra på ett vettigt sätt mellan olika CPU-arkitekturer.

Vänta nu här... "Flops är ett rätt dåligt mått för cpu prestanda"... men det går att jämföra olika cpu arkitekturer, på vad prestanda?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Men nu fanns det inget alternativ och majoriteten av de som köper konsoler har inte en susning om hur de presterar. Alltså allt de bryr sig om är att det är snyggare grafik (vilket det är).

Håller helt med. Men prestandan blir inte bra bara för att det inte finns något alternativ.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av skruvis:

Så då menar du att olagligheter är ok i vissa tillfällen? Klart att Intel skadade AMD med sina olagligheter sen kan man spekulara hur mycket skada det gjorde. Men myndigheterna ansåg att det var olagligt & utdömde böter för tilltaget iaf!

Ja, ATI klart överprisat.

Nej, jag skrev i första inlägget att Intel helt klart förtjänade att dömas för det man gjorde är olagligt och ska straffas.

Poängen är att jag _personligen_ _tror_ att många som idag verkar hata Intel totalt överskattar hur mycket detta faktiskt påverkat vad vi står idag. Intel visste rätt snabbt att P4 var en idiotisk design (några få delar var vettiga och stoppades in i Sandy Bridge), AMD hade en ledning som så här i efterhand det framkommit inte alls brydde sig om att hantera de höga kostnader man hade och slutligen så var köpet av ATI ett väldigt dåligt beslut för AMD då det helt enkelt var ett för stort/dyrt köp givet AMDs skattkista vid köptillfället (och ATI hade massor med problem vid den tiden).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Nej, jag skrev i första inlägget att Intel helt klart förtjänade att dömas för det man gjorde är olagligt och ska straffas.

Poängen är att jag _personligen_ _tror_ att många som idag verkar hata Intel totalt överskattar hur mycket detta faktiskt påverkat vad vi står idag. Intel visste rätt snabbt att P4 var en idiotisk design (några få delar var vettiga och stoppades in i Sandy Bridge), AMD hade en ledning som så här i efterhand det framkommit inte alls brydde sig om att hantera de höga kostnader man hade och slutligen så var köpet av ATI ett väldigt dåligt beslut för AMD då det helt enkelt var ett för stort/dyrt köp givet AMDs skattkista vid köptillfället (och ATI hade massor med problem vid den tiden).

Ok, jag förstår.. ATI var överprisade ja, men om Intel inte gjort som dom gjorde mot AMD så kanske (jag skriver kanske igen) AMD haft mer kulor i kassan & klarat uppköpet av ATI bättre... & nej jag hatar inte Intel (eller nvidia) då jag införskaffat en 4790k & ett GTX970 till min son (han betalar själv) i dagarna.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Datavetare
Skrivet av skruvis:

Vänta nu här... "Flops är ett rätt dåligt mått för cpu prestanda"... men det går att jämföra olika cpu arkitekturer, på vad prestanda?

Ja, man kan jämföra verklig flyttalsprestanda m.h.a FLOPS.

Men i majoriteten av fallen är heltalsprestanda mycket viktigare och i moderna CPU-designer är det absolut viktigaste designen av cache och minnes-bussar. Är därför jämförelsen mellan t.ex. Jaguar/Silvermont mot t.ex. Cortex A15 och Krait blir så fel, det kanske ser jämt ut i Geekbench men de två x86 CPUerna är ändå i praktiken de klart snabbare i "riktiga" program då de har så mycket bättre cache-design.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Håller helt med. Men prestandan blir inte bra bara för att det inte finns något alternativ.

Vad jämför du då med, prestandan alltså?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Vad jämför du då med, prestandan alltså?

Ingenting, att inte klara av 1080p/60fps med någon form av efterarbetning (anti-aliasing primärt) 2014 anser inte jag vara "bra", speciellt inte när 4k ligger runt hörnet.

Permalänk
Medlem

Hmm trodde det skulle gå bättre

Jag hade förväntat mig att AMDs konsolvinster skulle hjälpa slutresultatet mer.

För mig personligen så är performance/watt högprioriterat (för jag vill ha en kraftfull dator som är så tyst det bara går och pris är inget större hinder) och där ligger intel och nvidia en bra bit före i nuläget. Har svårt att se hur AMD ska kunna komma ifatt någon av dem men det hade varit roligt

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Största problemet som jag ser det är att dom har ingen bra marknad av bra laptops som intel.

Det säljs ju mer färdiga laptops än rena cpuer. Så där borde amd se till att tillverkarna får ihop vettiga maskiner.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Största problemet som jag ser det är att dom har ingen bra marknad av bra laptops som intel.

Det säljs ju mer färdiga laptops än rena cpuer. Så där borde amd se till att tillverkarna får ihop vettiga maskiner.

Men där har vi problemet att deras CPU:er inte är med i svängarna längre. AMD har inte lanserat en CPU för laptops i prestandasegmentet på åratal. Och de är dessutom efter Intel även i högre mellansegmentet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Men där har vi problemet att deras CPU:er inte är med i svängarna längre. AMD har inte lanserat en CPU för laptops i prestandasegmentet på åratal. Och de är dessutom efter Intel även i högre mellansegmentet.

Ja och dessutom är vad jag sett dom flesta AMD laptops billiga och plastiga. ingen lite mer lyxigare laptop med trevlig skärm.

Deras kaveri för desktop däremot är faktiskt hyfsad, för surf och enklare spel. Påkostade moderkort dessutom , jämfört med am3+ moderkorten.

Köper deras grafikkort/rekommenderar till polare och deras enklare cpuer. men för lite mer rå prestanda i spel kör jag på intel i stället tyvärr :/

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Mot vilka konsoller presterar dom dåligt? (nyfiken)..

Har du inte lärt dig att inte mata trollet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Ingenting, att inte klara av 1080p/60fps med någon form av efterarbetning (anti-aliasing primärt) 2014 anser inte jag vara "bra", speciellt inte när 4k ligger runt hörnet.

Som jag trodde bara subjektivitet & ingen fakta!

Skrivet av Viceroy:

Har du inte lärt dig att inte mata trollet?

^^

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Ja AMD har det tufft nu och inte blir saken bättre att bulldozer floppade skall de ha en chans att komma igen så måste de ut med en bra och stabil arkitektur snarast köpte amd sist och kanske gör det vid nästa uppgradering med man lär nästan ta och stödköpa dem lite? så de får sälja nåt för försvinner dem då blir marknaden bara intels och priserna där efter.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

RIP AMD. Kommer absolut sakna det företaget som snart är ett minne

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Ja och dessutom är vad jag sett dom flesta AMD laptops billiga och plastiga. ingen lite mer lyxigare laptop med trevlig skärm.

Deras kaveri för desktop däremot är faktiskt hyfsad, för surf och enklare spel. Påkostade moderkort dessutom , jämfört med am3+ moderkorten.

Köper deras grafikkort/rekommenderar till polare och deras enklare cpuer. men för lite mer rå prestanda i spel kör jag på intel i stället tyvärr :/

Det har inget med AMD processorn i sig utan de stora laptopföretagen söker saker att skära ner på.

Skrivet av Hagis2k:

Ja AMD har det tufft nu och inte blir saken bättre att bulldozer floppade skall de ha en chans att komma igen så måste de ut med en bra och stabil arkitektur snarast köpte amd sist och kanske gör det vid nästa uppgradering med man lär nästan ta och stödköpa dem lite? så de får sälja nåt för försvinner dem då blir marknaden bara intels och priserna där efter.

Zen släpps någon gång 2015/2016 så det är väl det närmsta?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Det har inget med AMD processorn i sig utan de stora laptopföretagen söker saker att skära ner på.

Zen släpps någon gång 2015/2016 så det är väl det närmsta?

Självklart, men det gör ju också AMD tappar en hel del försäljning när dom inte har några hyfsade i alla fall.

Vet att för så fanns det helt ok laptops med amd cpuer (till det finna priset 7000kr), rätt gedigen dock är/var skärmen inte den bästa men var runt 2011/2010 tror jag.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Datavetare

Får eventuellt revidera mitt eget uttalande här om att FLOPS inte är så relevant för en modern konsol.

Tittade precis på fredagspanelen. Om det Ubisoft sagt om att flaskhalsen inte är AI (som beror väldigt mycket på heltalsprestanda och kvalité på branchpredictors där Jaguar är bättre än CPUerna i Xbox360/PS3) som är flaskhals utan det är beräkningar för ljussättning (som är väldigt beroende av flyttalskapacitet) så ser det inte bättre ut än att denna generations konsoler faktiskt har en sämre CPU-del än förra generationen.

Riktigt illa om det skulle visa sig var ett generellt problem!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av virtual void:

Får eventuellt revidera mitt eget uttalande här om att FLOPS inte är så relevant för en modern konsol.

Tittade precis på fredagspanelen. Om det Ubisoft sagt om att flaskhalsen inte är AI (som beror väldigt mycket på heltalsprestanda och kvalité på branchpredictors där Jaguar är bättre än CPUerna i Xbox360/PS3) som är flaskhals utan det är beräkningar för ljussättning (som är väldigt beroende av flyttalskapacitet) så ser det inte bättre ut än att denna generations konsoler faktiskt har en sämre CPU-del än förra generationen.

Riktigt illa om det skulle visa sig var ett generellt problem!

Men GPU delen är även den sämre?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Intel sålde bättre även när AMD gjorde bättre processorer. Jag gillar Intel idag helt enkelt för att de har bra produkter. Men jag tålde inte dom för 10 år sedan när alla vanliga användare trodde Intel va bäst och verkligheten var att AMD hade minst lika stort försprång som Intel har nu.
Förutom till server och entusiaster så har Intel alltid sålt bättre oavsett.

Även om Bulldozer hade hållit allt som lovades och i-serien blivit kass så hade Intel sålt bäst ändå.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

AMD försvinner bit för bit varje år! Zen känns som sista chansen för AMD. Misslyckas den så....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Börjar det inte bli lite tjatigt att du postar samma länk om och om igen i olika trådar?

Att din hypotes om anledningarna till AMDs fall bygger på spekulationer och en (1) artikel, får det hela att framstå som att du har hängt upp dig på att beskriva historien som du vill att den ska vara. Oavsett hur det ligger till så måste AMD hitta en väg framåt. Det är inte 2006 längre, utan slutet av 2014. Vad hjälper det att begråta dem?

Hoppas du att folk ska sympatiköpa en sämre produkt för att du gång efter annan målar ut framförallt Intel som skurkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Börjar det inte bli lite tjatigt att du postar samma länk om och om igen i olika trådar?

Att din hypotes om anledningarna till AMDs fall bygger på spekulationer och en (1) artikel, får det hela att framstå som att du har hängt upp dig på att beskriva historien som du vill att den ska vara. Oavsett hur det ligger till så måste AMD hitta en väg framåt. Det är inte 2006 längre, utan slutet av 2014. Vad hjälper det att begråta dem?

Hoppas du att folk ska sympatiköpa en sämre produkt för att du gång efter annan målar ut framförallt Intel som skurkar?

Nej, köpte i dagarna en 4790K & ett GTX970 till grabben, men är trött på att läsa att AMD har sig helt hållet själv att skylla när det inte är så & att en av anledningarna till att Intel fick så stort försprång som dem fick var deras fulspel.. så den artikeln är väldigt bra att släpa fram då!

Sen är det ingen hypotes utan fakta..

Men, nej jag rekommenderar ingen att köpa AMD idag såvida det inte föreligger några speciella skäl för det!

Visst kan det vara tröttsamt lika tröttsamt med samma repliker idag som Intel-fanboysen skriver om AMD som AMD-fanboysen skrev om Intel för 8-10 år sedan..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Har 280X crossfire 3gb minne på varje, med tysta eftermarknadskylare, nya gav jag tillsammans 4000kr, prisvärt. Men AMD har inte kommit med något nytt, deras processorer är under all kritik, deras 290 och 290X drar för mycket ström. Fortsätter dom så här kommer dom snart att gå i konkurs eller bli uppköpta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Har 280X crossfire 3gb minne på varje, med tysta eftermarknadskylare, nya gav jag tillsammans 4000kr, prisvärt. Men AMD har inte kommit med något nytt, deras processorer är under all kritik, deras 290 och 290X drar för mycket ström. Fortsätter dom så här kommer dom snart att gå i konkurs eller bli uppköpta.

Hoppas då att Samsung köper upp dem.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av skruvis:

Hoppas då att Samsung köper upp dem.

Låter som det nyttigaste storbolaget. Dock är det synd att dom lagt ner laptops tillverkningen, i alla fall för europa. Kan också vara en fördel på sätt och vis för att inte hamna i samma sits som google gjorde när dom köpte motorola.

Gör dom egna wafers också? vore i så fall idealiskt för amd.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Låter som det nyttigaste storbolaget. Dock är det synd att dom lagt ner laptops tillverkningen, i alla fall för europa. Kan också vara en fördel på sätt och vis för att inte hamna i samma sits som google gjorde när dom köpte motorola.

Gör dom egna wafers också? vore i så fall idealiskt för amd.

Tänker du på processorer? Ingen aning, men stålar verkar finnas!

http://www.extremetech.com/extreme/179874-samsungs-graphene-b...

http://www.sweclockers.com/nyhet/19433-samsung-investerar-106...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless