Permalänk
Testpilot

Vilka kablar man ska koppla in var står faktiskt i manualen, den är inte helt dum att läsa även om man kan tycka att det är fegt Att stoppa i kablar på slumpmässiga platser (fläkt- och floppy-kontakter ser inte särskilt lika ut) kan kosta flera tusen i trasiga komponenter om du har otur.

En sak jag alltid kollar i manualen om är vilka platser man ska sätta ramminnena i för att de ska gå i dual channel, tycker inte alltid att det framgår genom att bara titta på moderkortet.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av macke0010:

det går att använda tre ramstickor, men det optimala är 2 eller 4.

Skulle jag då kunna köpa en på två gig som jag använder med min tredje även fast det inte är samma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Vilka kablar man ska koppla in var står faktiskt i manualen, den är inte helt dum att läsa även om man kan tycka att det är fegt Att stoppa i kablar på slumpmässiga platser (fläkt- och floppy-kontakter ser inte särskilt lika ut) kan kosta flera tusen i trasiga komponenter om du har otur.

En sak jag alltid kollar i manualen om är vilka platser man ska sätta ramminnena i för att de ska gå i dual channel, tycker inte alltid att det framgår genom att bara titta på moderkortet.

Jag följde faktiskt manualen och kollade genom den flera gånger men fattade inte att sysfan kontakterna inte behövde gå in, fattat nu att de är för extra fläktar som inte kopplas in i nätagget.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd flyttad samt rensad*

Påminner om att vi inte tillåter försäljning via forumet

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord