AMD utser Lisa Su till ny vd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det som är beklämmande är att kvoteringsfrågan även i det här fallet blir ett viktigt argument som ifrågasättande. Som det alltid är, trots att det inte finns någon som helst grund för det i det här fallet. Varför tror du kvotering kom upp även denna gång när en kvinna fick en hög post?

Därför att det är inne med kvotering i Sverige och därför att det finns en stor majoritet på vänsterkanten som vill införa den lagstadgade diskriminering som kvotering faktiskt är. Eller så kanske de helt enkelt tycker att Su suger. Jag kan inte svara på vad andra tänker. Men att kvotering och "mångfald" är en stor grej i Sverige idag betyder att när helst det finns anledning att ifrågasätta beslut eller tillsättande, så kommer kvoteringsanklagelserna/diskrimineringsanklagelserna att dugga tätt. Det hade varit mycket enklare om vi istället lät kvinnor ta plats utan att tjata om deras kön hela tiden. Det kommer att jämna ut sig med tiden helt enkelt eftersom att verkligheten har förändrats. Inte för att vänstermuppar har bestämt att det ska vara på ett visst sätt.

Skrivet av Söderbäck:

Det du oroar dig för är att kvinnor kan tänkas inkvoteras.

Nej, jag oroar mig över konsekvenserna av lagstadgad diskriminering, oavsett vem som blir in eller utkvoterad.

Skrivet av Söderbäck:

Men det du borde lägga lite mer vikt vid är att kvinnor i dag i väldigt hög uträckning utkvoteras från dessa poster. Det är ju idag män som i extremt stor utsträckning inkvoteras men det står inte specat i ett papper.

Du påstår att det är så ja. Du lämnar inget utrymme för att det kan ha betydelse att män har tusentals års yrkesutövning bakom sig medan kvinnor har kanske två till tre generationer. Du utelämnar möjligheten att det skulle kunna påverka saken att 80% av egenföretagare är män, 20% kvinnor. I det egna företagandet knyts nätverk mm. Detta är ofta livslånga processer och det kan sluta med styrelseuppdrag eller VD-tjänster. Det finns helt enkelt betydligt färre kvinnor i samma situation och med samma erfarenhet. Men vad spelar det för roll? Det ska vara 50/50 oavsett, right?

Skrivet av Söderbäck:

Det är inte ett teoretiskt framtida cenario utan det är verkligheten idag. Där har du den stora boven i sammanhanget. Hur kan du inte se det som ett bekymmer?

Kvinnor föder 100% av alla barn. Det är helt ok tycker jag. Det är ju kvinnor som kan och vill detta.
Män sitter i långt större utsträckning i fängelse. Helt ok tycker jag, för män begår mer och fler brott.

När verkligheten förändras så förändras också våra roller, men det finns en tröghet i systemet. Det är inte politiska beslut som ska avgöra hur folk lever sina liv eller vem som får ett givet jobb, det är vanligt folk som ska fatta de besluten och med tiden kan förhållandet mellan män och kvinnor på arbetsmarknaden ändras. OM det är vad folket och marknaden vill.
http://www.svd.se/naringsliv/karriar/bara-var-femte-egenforet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vad har det med vilja att göra? Och hur i hela friden är fängelsestatistik relevant? Försöker du påvisa att män överhuvudtaget inte platsar i rykeslivet eftersom de statistiskt sett är långt mer benägna att hamna i fängelse än kvinnor eller vart vill du komma? Och dina "argument" blir för övrigt inte ett dugg mer relevanta för att du stoppar in extra bokstäver.

Det var ett par exempel med hög kontrast där det blir tydligt för de allra flesta med lite verklighetsförankring att man kan och måste dra slutsatser även när verkligheten inte är 100% svartvit. Jag får be om ursäkt om det ändå var för svårt och om jag använde för många bokstäver för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hela grunden till kritiken är inte deras antagande utan ditt antagande. Att hon kanske blev vald på grund av kvotering. Det antagandet är det du som har gjort, inte de andra. Och det får du stå för. Jag brukar inte tala för andra, men jag lovar dig att alla de som i tråden skrivit att de är glada för att det blev en kvinna som VD baserar detta på att en helknäpp maktordning baserat på kön nu luckras upp lite mer.
Det är alltså en möjlig samhällsändring som med mer jämställdhet som följd som folk är glada för.

Hur du istället får det till att folk är glada över en kvotering är för mig ett stort (jäääättestort) frågetecken.
Att du ens tar upp det här som ett potentiellt kvoteringsfall helt utan belägg irriterar en hel del. Det är totalt grundlöst!

Jag sa ju att jag inte trodde det var ett kvoteringsfall, snarare raka motsatsen.
Mitt antagande var att hen antog att det gällde kvotering, och att hen tyckte att det var bra.

Min uppfattning är att många tror att just "bakvänd" kvotering är rätt väg att gå för att öka jämställdheten.
"Vi behöver mer manliga förskollärare", "det är mer jämställt att ha en manlig och en kvinnlig språkrör", bara för att.

Om det var vad han syftade på med sitt inlägg så tycker jag att min fråga var ganska vettig. Den har han, förövrigt, fortfarande inte svarat på.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Spännande med förändringar hos AMD. Har känts ett tag som att Rory var "klar" med sin del så ser fram emot vad som komma skall med en ny människa vid rodret

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Det var ett par exempel med hög kontrast där det blir tydligt för de allra flesta med lite verklighetsförankring att man kan och måste dra slutsatser även när verkligheten inte är 100% svartvit. Jag får be om ursäkt om det ändå var för svårt och om jag använde för många bokstäver för dig.

Vad är det för slutsatser man "måste" dra? Och dessutom baserat på statistik? Det blir dumt och missvisande eftersom det bidrar till att skapa fördomar och missgynnar vissa grupper helt utan grund.

Ta som exempel att man förmodligen skulle kunna få fram både det ena och det andra med hjälp av statistik om man kopplar en handling eller ett beteendemönster till en viss ögonfärg. Folk skulle protestera och säga att det är idioti att tro att man är mer eller mindre benägen att bete sig på ett visst sätt baserat på ögonfärg, men förmodligen misslyckas med att motivera varför detsamma inte gäller kvinnor, män, invandrare eller vad du vill. Ett visst attribut som man inte rår över ska inte behöva ligga en till last i ett modernt samhälle år 2014.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

En kvinna som VD....ok....första gången jag ser det i teknikbranschen.

Jag tror absolut det går bättre med henne som boss än Hektor Ruiz iaf. Skulle ju krävas flera misslyckanden för att toppa honom.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

samma inriktning framöver? det som lett till att de ligger över 5 år efter intel i processorteknlogi och bara pressar ut budgetkretsar? tror det behövs investeringar istället för ledarskifte.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Smart drag av AMD att ta del av god press med en kvinnlig VD och även fast hon inte hade kompetensen till en början så tror dom på henne tillräckligt mycket för att träna upp henne för rollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

En kvinna som VD....ok....första gången jag ser det i teknikbranschen.

Jag tror absolut det går bättre med henne som boss än Hektor Ruiz iaf. Skulle ju krävas flera misslyckanden för att toppa honom.

Nejdå, både HP och Yahoo har det ju bland annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Nope jag tycker bara det är mysigt att ni försvarar feminism så aggresivt. Please go on, har ni haft kvinnliga chefer nån gång?

Att döma av dina inlägg så gissar jag att det kanske inte var chefen som var dålig, utan ditt beteende mot den kvinliga chefen. Du känns direkt som en person som inte direkt respekterar kvinnliga chefer.

Förstår inte riktigt hur du får det att vara dåligt med jämnstäldhet i samhället heller. Nej jämnstäldhet är inte kvoteringen. Det är att den som är bäst för jobbet får jobbet. Oavsett kön eller ursprung.

Man kan tycka att det är kul att en kvinna blir VD för ett stort teknikföretag utan att vara för kvotering. Jag är emot kvotering, jag anser att det är direkt fel. Men jag tycker fortfarande att det är kul att se en kvinna som VD för ett stort teknikföretag. Det kan vara ett tecken på att företag börjar sluta kolla på kön när de anställer för dessa högt uppsatta positioner, istället för att ge män en direkt fördel för att de är just män. Det är mest troligt vad folket som skrev att det är kul att se en kvinna som AMDs VD menade.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Smart drag av AMD att ta del av god press med en kvinnlig VD och även fast hon inte hade kompetensen till en början så tror dom på henne tillräckligt mycket för att träna upp henne för rollen.

Nu tycker jag du skall särskilja mellan kompetens och erfarenhet. Hon har inte erfarenhet som VD, men hon kan mycket väl ha kompetensen för den sakens skull.

I vilket fall som helst tycker jag att det är spännande att se vad som händer med AMD nu. Jag tror att det i grunden är positivt att ha en riktig ingenjör som VD, då hon kommer ha djup förståelse av produkterna. Jag har också gillat det man hört om Skybridge och Zen den senaste månaden, för att inte tala om det ryktade samarbetet med Samsung.
Om AMD sköter korten rätt och Samsungs/GloFo's tillverkningsnoder kommer i gång som de ska så kan nog processormarknaden åtminstone bli lite mer intressant.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vad är det för slutsatser man "måste" dra? Och dessutom baserat på statistik? Det blir dumt och missvisande eftersom det bidrar till att skapa fördomar och missgynnar vissa grupper helt utan grund.

Jaha, så att kvinnor föder 100% av alla barn, att män är mer kriminella är fördomar eller att statistiskt sett så går solen upp i morgon precis som idag är fördomar.

Tror inte det kräver några fler kommentarer. För dig verkar politisk korrekthet LÅNGT viktigare än verkligheten och det går inte att argumentera med någon som inte bryr som om vad som är verkligt eller sant.

Skrivet av Ozzed:

Ta som exempel att man förmodligen skulle kunna få fram både det ena och det andra med hjälp av statistik om man kopplar en handling eller ett beteendemönster till en viss ögonfärg.

Hoppsan så uppfriskande politiskt inkorrekt. Du säger att du tror att biologi kan vara en faktor i mänskligt beteende. Kul att du valde ögonfärg som exempel. Citerar en forskningsrapport som du kan hitta här. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22527312

"CONCLUSIONS: We could show in this study that iris color has a significant impact on IOSL and to a lower degree on CS, but not on BCVA. Persons with light-blue iris color who showed significantly higher IOSL values therefore may experience disability glare in daily situations such as driving at night more often than others."

Forskarna beskriver mao att försökspersonernas gener kan påverka dem olika i olika situationer. Därifrån är steget inte särskilt långt till att anta att personerna i fråga generellt skulle bete sig lite annorlunda. Ett gott exempel är att en person utan pigment gärna undviker långvariga vistelser i starkt solsken.

Skrivet av Ozzed:

Folk skulle protestera och säga att det är idioti att tro att man är mer eller mindre benägen att bete sig på ett visst sätt baserat på ögonfärg, men förmodligen misslyckas med att motivera varför detsamma inte gäller kvinnor, män, invandrare eller vad du vill. Ett visst attribut som man inte rår över ska inte behöva ligga en till last i ett modernt samhälle år 2014.

Alla ska vara lika inför lagen. Det är därför jag är emot lagstadgad diskriminering (kvotering). Jag förstår att du inte vill att olika grupper av människor ska ha olika beteendemönster, för det stämmer dåligt med din ideologi. Men du har redan medgett att du själv tror att biologi är en faktor. Min fråga är: Påverkar din vilja verkligheten, eller är den oförändrad oavsett vad du vill eller tycker?

Min sista reply i tråden. blev för OT. Pm'a mig om du/ni vill fortsätta diskutera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Min sista reply i tråden. blev för OT. Pm'a mig om du/ni vill fortsätta diskutera.

Du PM:ade mig sist när "Gaystation"-tråden låstes och jag slutade då att svara eftersom du reducerade diskussionen till ad hominem efter sisådär 3-4 inlägsväxlingar.

Men hur du får det till att jag vill påvisa att biologi är en faktor är en gåta. Jag vill mena att det inte är så.

Vilken idiot som helst kan se vissa biologiskt skilda egenskaper på män och kvinnor, men hur det överhuvudtaget är relevant för karriärval eller ens beteende i stort har ingen kunnat visa. Därför är det ett systemfel att de flesta VD-uppdrag fås av män, då de tillsätts på kompisbasis oftare än kompetensbasis, och om det kommer en lagstiftning som ändrar på detta så blir jag såklart glad, då alla ska ha lika stor möjlighet att bli VD, oavsett om man är förr utan eller med snopp.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Jag tror absolut det går bättre med henne som boss än Hektor Ruiz iaf. Skulle ju krävas flera misslyckanden för att toppa honom.

Det var under hans ledarskap som beslutet togs att köpa ATI. Vad hade AMD varit idag utan ATI? Jag vågar knappt ens tänka på det. The Future is Fusion. Remember?

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Varför är det härligt med kvinna ? Det är väl kompetensen som räknas. Skulle hon göra ett bra jobb så skulle det givetvis vara härligt.

Det jag främst menande är att det är sällan man får se kvinnor (med eller utan kompetens) i tex VD positioner, detta främst inom teknikmarknaden. Självklart ska man alltid se till kompetensen hos personen i första rum, men det är då kul att en kvinna med kompetens väljs in som VD, då den rollen väldigt ofta är mans-dominerad!

Permalänk
Skrivet av Birkus:

Ursprungliga inlägget jag ifrågasatte löd: "Härligt att se en kvinna i en sån här topp position!."
Just därför att jag tycker att ämnet är intressant att diskutera, och för att jag antog att han menade att det var bra att hon blev vald just för att hon var kvinna. Jag frågade varför han sa så, och har inte fått svar på det.

Det jag menar var typ följande:

Skrivet av VeryMadMeatball:

Det jag främst menande är att det är sällan man får se kvinnor (med eller utan kompetens) i tex VD positioner, detta främst inom teknikmarknaden. Självklart ska man alltid se till kompetensen hos personen i första rum, men det är då kul att en kvinna med kompetens väljs in som VD, då den rollen väldigt ofta är mans-dominerad!

Du får ursäkta om jag inte kan förklara mig ordentligt, då jag är alldeles för sjuk och trött för tilfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Det jag menar var typ följande:

Citat:

Det jag främst menande är att det är sällan man får se kvinnor (med eller utan kompetens) i tex VD positioner, detta främst inom teknikmarknaden. Självklart ska man alltid se till kompetensen hos personen i första rum, men det är då kul att en kvinna med kompetens väljs in som VD, då den rollen väldigt ofta är mans-dominerad!

Du får ursäkta om jag inte kan förklara mig ordentligt, då jag är alldeles för sjuk och trött för tilfället.

Så i slutändan hade jag fel. Man lär så länge man lever!
Jag hoppas på ett snabbt tillfrisknande för er del.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Efter lite snabb läsning på första sidan så är det ganska enkelt att avgöra vem som kan något om feminism och vem som INTE kan.

Vad Söderbäck säger i första inlägget är PRECIS hur läget ser ut.

Något jag stör mig enormt på, är anti-feminister som inte kan ett skit om feminism.

Nej har inte läst igenom hela tråden, diskutera feminism på ett datorforum kommer man inte långt med förrän man får kassa, okunniga motargument emot sig.

Skulle någon mot förmodan citera och svara kan jag säga redan nu att nej, jag tänker inte svara. Sitta och läxa upp har jag inte tid med.

Till topic då, äntligen, så säger jag gott och kort. På tiden att folk inser att kompetens inte baseras på vad någon har mellan benen.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

En kvinna som VD....ok....första gången jag ser det i teknikbranschen.

Jag tror absolut det går bättre med henne som boss än Hektor Ruiz iaf. Skulle ju krävas flera misslyckanden för att toppa honom.

Eh? Hewlett Packards nuvarande VD (CEO) är Meg Whitman, tidgare VD för eBay. HP hade kvinnlig VD Carly Fiorina 1999-2005. Men det kanske är för lång tid tillbaka? Sen beror det på vad man menar med teknikbolag. Det blir färre om man ser till tillverkningsindustri, men fler om man ser på tjänsteproducerande tech bolag.

Här finns en lista över kvinnliga VD:ar och vVD för techbolag: http://geekfeminism.wikia.com/wiki/List_of_women_executives_a...

Annars finns en referenslista på kvinnor som grundat teknikbolag här: http://geekfeminism.wikia.com/wiki/List_of_tech_companies_fou...

Permalänk
Medlem

Hoppas hon kan räta skutan och börja få ut vettiga Amd produkter som faktiskt är konkurrenskraftiga mot intels dito. Som det sett ut hittills ökar bara avståndet mellan företagen. För oss konsumenter skulle det vara en mardröm om Intel blev ensam kvar som processortillverkare.

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem

Så AMD har sparkat ytterligare en VD? Man får hoppas att denna håller lite längre.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Men herregud rena dagiset här. En moderator skulle ju gärna kunna rensa upp lite argument som inte hör till ämnet

Vem fan bryr sig om hur personen i fråga ser ut. Det kan ju bara finnas en anledning att byta VD. För att denne har mer kompetens inom den inrikting som företaget nu valt. Återstår ju bara att se om den inriktningen var rätt beslut eller inte.

Håller tummarna för AMDs skull då jag alltid gillat deras approach på marknaden. Många intressanta produkter som de lanserar det kommande året!

Permalänk
Medlem

Ja, det är väl dags för AMD att få en VD som faktiskt kan få företaget att leverera produkter. Grafikkortssidan har lyckats fint, men det är ju inte riktigt AMD i kärnar (gamla ATI). Kan mycket väl vara så att AMD behövt skära kostnader och att förre VDn gjort ett bra jobb med det sedan 2011. Men AMD har inte heller släppt någonting intressant på processorsidan sedan 2011. Deras APUer fanns mig veterligen redan då och dem är fortfarande inte så snabba att dem kan sitta i gaming laptops men inte heller så strömsnåla att dem kan konkurrera med Intel. APUer har all framtid inom laptops och även OEM men dem ligger just nu där ingen vill ha dem för spel och Intel duger lika bra för allt annat. Även med ARM-satsningen kan dem konkurrera med Tegra. Processorsidan är mer eller mindre en katastrof som räddas av att AMD säljer sina processorer billigt och därmed ändå kan erbjuda bra prestanda/krona. En ny VD som är produktorienterad är välkommet, hon har i alla fall all höjd för succé och lågt fall för flopp.

(Sen finns det lika liten anledning att applådera det faktum att hon är kvinna som det finns anledning att ifrågasätt henne för att hon är kvinna - Om det nu är jämställdhet ni vill ha. Men applådera på om det är "seger" ni är ute efter.)

Permalänk

Det är ju helt bisarrt att folk antyder att stora företag av denna dignitet skulle könskvotera in kvinnor på VD-poster, fattar ni inte hur sjukt det låter? De har inget att vinna på det.

De har valt den person som de anser är bäst lämpad och i detta fall råkar det vara en kvinna. Och det gör folk glada av den anledning att många kvinnor förbisetts under måååååååååååååånga år TROTS att de kanske varit bäst lämpade för en tjänst. Och detta är ju precis det som alla "hoppas bara det inte är könskvotering eftersom jag tycker det ska vara kompetensen som räknas"-personer efterfrågar. Fattar ni inte det?

Permalänk
Medlem

Det var tydligen inte populärt det här då mina aktier störtdök

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Late to the party, but here I go

Vilken jordnära VD!

Skrivet av Birkus:

varfördå?

Skrivet av Flexiblus:

Varför är det härligt med kvinna ? Det är väl kompetensen som räknas. Skulle hon göra ett bra jobb så skulle det givetvis vara härligt.

Skrivet av Ice Frontier:

Fattar inte att folk "tycker det är roligt" eller att det är bra eller ens viktigt vilket kön en VD har. En del verkar helt besatta av just kön och verkar se människor först utifrån vilket kön de har. Inte kompetens och inte erfarenhet nej det är könet som är det viktiga för dessa individer.

Brukade också tänka så förut, och det är i sak inte fel. Men faktum är att män brukar kvotera in män i bolagsstyrning, så att en kvinna är VD för ett stort företag har ett högt värde i sig.

Citat:

Detta "råkar" ofta vara samma människor som menar att män och kvinnor är exakt lika och att kön endast är en social konstruktion.

Dessa människor påstår att vi alla är precis lika och att inga skillnader finns, men samtidigt är de fullständigt besatta av kön i alla möjliga olika sammanhang! Ena sekunden existerar knappt våra kön, andra sekunden kommer det fram att det är det första de tänker på.

Tankarna går till homofober med homoerotiska tankar eller präster som officiellt lever i celibat, men privat har sex hela tiden.

Dubbelmoral hela vägen mao! Kvinnor som grupp skulle tjäna jäkligt mycket på om folk bara lät dem vara och verka som alla andra istället för att göra en stor grej av det hela tiden. Aaah du har en vagina, underbart att du fick det här jobbet! NEJ! Det är inte så sann jämlikhet ser ut. personligen skulle jag bli sårad och förbannad om någon talade om mig utifrån ett annat perspektiv än min gärning.

Låt alla vara och sluta prata om deras kön hela jävla tiden så ska ni se att det blir bra.

Det är klart att människor som anser att kön endast är en social konstruktion "bara ser kön överallt", eftersom samhället faktiskt är väldigt könsindelat trots allt, och dessa människor uppmärksammar det. Absolut ingen dubbelmoral i det.

Skrivet av Ice Frontier:

Så kvinnors drift att föda barn är inte en drift utan ett intresse som samhället har fostrat fram i dem? :>

Ja

Skrivet av Ice Frontier:

Jahaaaaaaaaaaaaaaaaa. Så att för att endast 85% av svenska kvinnor födrr barn, kan man inte dra nååååååååågra som helst slutsatser om vad kvinnor vill!

Och i Sverige har vi ca 5000 män i fängelse, men endast 300 kvinnor trots att det finns ungefär lika många av bägge. Men eftersom inte alla män sitter i fängelse, så kan vi inte dra nååååååågra slutsater alls!

Gissar att din skalle är så fylld med dogmer att du inte kan se hur dumt ditt resonemang är. Men andra kanske kan.

Är barn endast en angelägenhet för kvinnor?

Kvinnor tilldöms generellt mycket mildare straff än män för samma brott, i synnerhet våldsbrott.

Skrivet av Ice Frontier:

Jaha, så att kvinnor föder 100% av alla barn, att män är mer kriminella är fördomar eller att statistiskt sett så går solen upp i morgon precis som idag är fördomar.
...

Statistiskt sett? Att solen gått upp alla dagar under ens liv är inget bevis för att den går upp imorgn. Men det är väldigt sannolikt att den gör det.

Skrivet av Tommy_h:

Det var tydligen inte populärt det här då mina aktier störtdök

Bevis på att stolpskottsresonemanget regerar.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian