Intel's Kitchen sänds på torsdag

Permalänk
Medlem

Lite orättvist tycker jag om ett av lagen har Dr.Inet på sin sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Känns ganska lame tbh, har deltagarna någon möjlighet att modda/ändra designen mer än en färgad fläkt?

Nej, inte så värst, men sen var det ju ingen moddingtävling, utan bästa datorn till bäst pris, för entusiaster, sen skulle den mest vara tilltalande

Permalänk
Medlem

Hm skall bli intressant men jag skulle dumpa tidspressen för enligt mig så blir ett bygge bättre om man får tid så att man kan fokusera men det kan ju hända att vissa jobbar bättre under stress.

MA for the win!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Inaktiv

Rolig idé. Aldrig gillat kocktävling program men detta kan ju vara lite originellt

Permalänk

Fick en bra känsla av konceptet till en början men fick plötsligt avsmak och kunde inte riktigt se slutresultatet i detta fall(har sett H.K!).
Men visst! Lite skillnad mot för visa HÖGST "jätte-intressanta" program som tyvär visas.
UPP TILL BEVIS!Man vill bygga ett lockande koncept och många småttingar lär nog gå bananas och bänka sig deffinitivt. Mmmm. Kommer kolla premiären i alla fall.
Enstaka tittare trodde de var ett nytt matprogram. Sorgligt värre!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag inte orkar googla, men hur många moderkort, cpuer, grafikkort etc har de att välja på?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Hm skall bli intressant men jag skulle dumpa tidspressen för enligt mig så blir ett bygge bättre om man får tid så att man kan fokusera men det kan ju hända att vissa jobbar bättre under stress.

MA for the win!

Det är ju det som ska sålla ut de bästa, att under tidspress visa framfötter. Därför laguppställningen är så beklaglig.

Detta borde vara en tillställning för proffs och inte uppblandat med minderåriga amatörer (de kanske alla är amatörer, men det är svårt att utläsa av den lilla informationen som finns i artikeln).

Men det är ju mer ett PR-stunt än någonting annat.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Hiraeth:

Nej alltså det är bara ett program, men de är ju deras första gång, kanske vill TV bolagen se hur poppis det blev först

Då är jag med, fint att du reder ut det för en förvirrad

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Det är ju det som ska sålla ut de bästa, att under tidspress visa framfötter. Därför laguppställningen är så beklaglig.

Detta borde vara en tillställning för proffs och inte uppblandat med minderåriga amatörer (de kanske alla är amatörer, men det är svårt att utläsa av den lilla informationen som finns i artikeln).

Men det är ju mer ett PR-stunt än någonting annat.

"Minderåriga amatörer"

*springer och tar skydd*

Jag ska påminna att alla dessa s.k "proffs" fick ansöka om de ville, vem har sagt att vi kan mindre för att vi är yngre? De finns de som är "profesionella" då de gör sånt här på daglig basis, men betyder de att de är bäst när det kommer till kritan?

Vill inte vara den, har kanske blivit lite mycket från min sida nu men vet ej om du har tillräckligt med kunskap för att uttala dig om vad de andra kan och inte kan haha

Tror du underskattar en hel del,
De som ansökte deltar defacto i den enda datorbyggar tävling vi har i Sverige,

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av scienta:

Det är ju det som ska sålla ut de bästa, att under tidspress visa framfötter. Därför laguppställningen är så beklaglig.

Detta borde vara en tillställning för proffs och inte uppblandat med minderåriga amatörer (de kanske alla är amatörer, men det är svårt att utläsa av den lilla informationen som finns i artikeln).

Men det är ju mer ett PR-stunt än någonting annat.

Du hade själv kunnat bidra till att ändra laguppställningen genom att skicka in ett bidrag till tävlingen. Det hade också resten av dina så kallade proffs kunnat göra istället för att sitta och beklaga sig två månader senare.

Juryn har fått sålla från kandidaterna som skickat in bidrag, detta är bidragen som var högst kvalificerade. Krångligare än så är det inte, Intel ska inte behöva hålla på med head-hunting av hjälpsamma forumsmedlemmar för att få ihop en tävling.

På tok för bitter stämning i kommentarerna här inne, kanonbra satsning av Intel utan någon kostnad för oss åskådare.

Permalänk
Medlem

Jätteroligt tycker jag! Har potential att bli väldigt underhållande.
Jag håller tummarna och kommer titta!

Permalänk
Medlem

Namnet, upplägget, deltagarna, exklusivt på Sweclokers..
*gapskrattar*

Jag ska ge det EN chans. EN chans.

Permalänk
Medlem

.. för gammal för ens orka se skiten.

Visa signatur

Vid hantering av esd känsligt utr skall esd skydd användas som är monterad i själva hårdvaran. med handledsrem monterad i hårdvara /esd matta. De räcker inte att ta i ett element då har man inte fattat nåt !

Permalänk
Medlem

Kul satsning av Intel!

Permalänk
Medlem

What the f*ck? Snacka om att jag blev lagom förvånad över att se min plastbror i juryn (Dan Johansson). Hade ingen aning om detta.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Kul satsning av Intel!

Absolut även om det är en pr-grej.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Vad jag känner mig off här. Har inte ens någon TV. Har aldrig haft intresset. Kollar liksom inte på TV och brukar bli irriterad när jag sitter hemma hos folk och reklamen kickar igång. Sänds inte detta online på något sätt så är de rätt sjukt. De är underhållning på nördnivå fast sänt på gammaltmodigt sätt. Trodde faktiskt i min fantasi att de flesta på Sweclockers konsumerade de mesta av sin underhållning online och inte via någon ålderaktig programtablå. Kanske är bara jag som är speciell då?

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av radx:

Vad jag känner mig off här. Har inte ens någon TV. Har aldrig haft intresset. Kollar liksom inte på TV och brukar bli irriterad när jag sitter hemma hos folk och reklamen kickar igång. Sänds inte detta online på något sätt så är de rätt sjukt. De är underhållning på nördnivå fast sänt på gammaltmodigt sätt. Trodde faktiskt i min fantasi att de flesta på Sweclockers konsumerade de mesta av sin underhållning online och inte via någon ålderaktig programtablå. Kanske är bara jag som är speciell då?

Vilken tur för dig att det endast sänds online då

Här
http://intelskitchen.com/

och här
http://www.dreamhack.se/dhw14/2014/09/22/swedens-best-compute...

och på Sweclockers

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Föredetting

Ah, vad jag skruvar på mig av bara trailern. Kul att ett dussin plötsligt blivit "en handfull" också. Och om de deltagande nu verkligen "står inför sin största utmaning någonsin" har de inte haft speciellt hårda liv.

Floskeltrailer deluxe.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meantek:

Ah, vad jag skruvar på mig av bara trailern. Kul att ett dussin plötsligt blivit "en handfull" också. Och om de deltagande nu verkligen "står inför sin största utmaning någonsin" har de inte haft speciellt hårda liv.

Floskeltrailer deluxe.

"2. A small, undefined number or quantity: only a handful of people on the street."

Handful

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Rajat:

"2. A small, undefined number or quantity: only a handful of people on the street."

Handful

Är inte ett dussin ett ganska exakt definierat antal då? Dessutom är definitionen på svenska (som nu är språket i trailern) "något av en storlek som får plats i en hand eller något i en kvantitet jämförbar med antalet fingrar på en hand".

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meantek:

Är inte ett dussin ett ganska exakt definierat antal då? Dessutom är definitionen på svenska (som nu är språket i trailern) "något av en storlek som får plats i en hand eller något i en kvantitet jämförbar med antalet fingrar på en hand".

Den svenska definitionen som du länkade till är helt galen och förstår man inte vad en handfull är utan att behöva gå in på någon sida för att få det förklarat för sig (som ändå bara rör till det och gör att man hakar upp sig på det efteråt) så har man för mycket fritid och för lite språkkunskap även när det gäller sitt eget modersmål.
En "hanfull" är och förblir ett odefinierat antal men påvisar att det är en liten grupp.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

GO PALME!!!

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk

Vilken tid börjar det?

Mina trötta ögon såg inte 20:00....

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk

Kan man se det i efterhand?

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Kan man se det i efterhand?

Som med allt på Internet så försvinner allt efter det har visats. Lägger du upp nakenbild så kommer den aldrig att dyka upp flera år senare ...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Skrivet av car2ns:

Som med allt på Internet så försvinner allt efter det har visats. Lägger du upp nakenbild så kommer den aldrig att dyka upp flera år senare ...

Jaja dum fråga kanske
Kommer ju säkert läggas upp på Youtube men tänkte mer att det kommer ligga kvar här på Sweclockers så att man kan se det när som helst. Typ som fredagspanelerna..

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Jaja dum fråga kanske
Kommer ju säkert läggas upp på Youtube men tänkte mer att det kommer ligga kvar här på Sweclockers så att man kan se det när som helst. Typ som fredagspanelerna..

Om jag inte minns fel så ligger ju dom på Youtube, sen bäddar Sweclockers in Youtube-filmen i sina artiklar om fredagspaneler. Så det är inte Sweclockers som hostar, utan Youtube Jag antar att det är så med kvällens sändning också. Eller så lär den dyka upp på Youtube senare efter sändning om nu Intel har en egen lösning just för sändningen ikväll

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Skrivet av car2ns:

Om jag inte minns fel så ligger ju dom på Youtube, sen bäddar Sweclockers in Youtube-filmen i sina artiklar om fredagspaneler. Så det är inte Sweclockers som hostar, utan Youtube Jag antar att det är så med kvällens sändning också. Eller så lär den dyka upp på Youtube senare efter sändning om nu Intel har en egen lösning just för sändningen ikväll

Vi får se helt enkelt!

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk

Snacka om att juryn var dryga Att alltid utgå från att byggarna är idioter istället för att något fel faktiskt kan vara utom byggarens kontroll...kändes som att de dragit till med det för att det skulle passa en generiskt tv-personlighet, men men

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |