Permalänk

Spotify kraschar Iphone 6

Jo det är så att spotify kraschar då och då och rekordet är 20-25 gånger på en dag och orkar snart inte med det längre så undrar om det händer för någon annan??

Det händer när jag byter låtar för mycket,
Även när jag ska starta en låt så stänger den ner och det gör den tills jag testar en annan låt och då kan det funka sen dör när jag byter låt.

Så håller det på hela tiden så är det bara för mig eller händer det även er?? Och släpps det snart en uppdatering tro?? Hållit på i ca 2veckor nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Herr kanin:

Jo det är så att spotify kraschar då och då och rekordet är 20-25 gånger på en dag och orkar snart inte med det längre så undrar om det händer för någon annan??

Det händer när jag byter låtar för mycket,
Även när jag ska starta en låt så stänger den ner och det gör den tills jag testar en annan låt och då kan det funka sen dör när jag byter låt.

Så håller det på hela tiden så är det bara för mig eller händer det även er?? Och släpps det snart en uppdatering tro?? Hållit på i ca 2veckor nu.

Jag har läst att kraschar har ökat med över 80% för iOS 8 så det kan vara problem i operativsystemet.

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Avstängd

Har inga problem, ALLS, med Ios8 på min Iphone 6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Har inga problem, ALLS, med Ios8 på min Iphone 6.

Inte jag heller.

Men iOS 8.1 släpps imorgon så problemet löses säkert med en uppdatering.

Permalänk
Inaktiv

Inga problem här heller Provat att ominstallera spotify?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevinkingeen:

Jag har läst att kraschar har ökat med över 80% för iOS 8 så det kan vara problem i operativsystemet.

Har mer med Spotify att göra då de inte släppt en uppdatering sedan iOS 8 släpptes

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kevinkingeen:

Jag har läst att kraschar har ökat med över 80% för iOS 8 så det kan vara problem i operativsystemet.

Jag har hört att 80% av det som skrivs här på forumet är gissningar och lögner..

Permalänk
Medlem

Har förvisso en iPhone 5, men jag har inte kunnat starta Spotify sen iOS 8.0. Samma gäller för facebook, men det kan man klara sig utan. Något är trasigt, hoppas 8.1 fixar.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kire6:

Har förvisso en iPhone 5, men jag har inte kunnat starta Spotify sen iOS 8.0. Samma gäller för facebook, men det kan man klara sig utan. Något är trasigt, hoppas 8.1 fixar.

Facebook har det kommit uppdatering för sedan iOS släpptes och det fungerar utan problem, förstår inte varaför folk attackerar att det är iOS som är problemet jämt när det är upp till apputvecklaren att fixa så att det är kompatibelt och de har haft tid på sig att fixa det innan iOS 8 släpptes, har de inte gjort det så är det slöhet från dem, inget Apple kan göra något åt då de inte jagar apputvecklare med piska för att fixa det.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Inga problem här heller Provat att ominstallera spotify?

Yes det har jag gjort men utan resultat :/ men kanske löser sig imöra kan man ju hoppas på men vet inte vad ios 8.1 ska göra när det är spotify uppdatering som man måste ha men men håller tummarna

Känns lite drygt att ha premium men inte kunna använda appen kusin min har en Iphone 5s Och den funkar spotify utan problem på så det är lite mysko.

Permalänk
Medlem

Märkligt. Jag har inte haft några som helst problem med Spotify (eller andra appar) under iOS 8 på varken min iPhone 5 eller på nya 6:an. Kör också premium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Facebook har det kommit uppdatering för sedan iOS släpptes och det fungerar utan problem, förstår inte varaför folk attackerar att det är iOS som är problemet jämt när det är upp till apputvecklaren att fixa så att det är kompatibelt och de har haft tid på sig att fixa det innan iOS 8 släpptes, har de inte gjort det så är det slöhet från dem, inget Apple kan göra något åt då de inte jagar apputvecklare med piska för att fixa det.

Det må hända att det ligger i apputvecklarnas händer att lösa problemet. Men eftersom trådskaparen frågade om han var den enda som hade problem kändes den rimligt att svara genom att säga att påpeka inte är den enda som har problem.

Förövrigt har både Spotify och och Facebook släppt uppdateringar till sina appar utan förbättrat resultat. Enligt reviwes på App Store ska det fungera för vissa, men finns fortfarande dom som rapporterar problem. Kollar dagligen efter uppdateringar då jag saknar Spotify väldigt mycket. Provat att avinstallera och starta om, inget som hjälpt hittills.

korrigerad stavning.
Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Medlem

När vi uppdaterade våra 4s till ios 8.0.2 så tappa den helt plötsligt wifi går ej ens att sätta igång det trots ominstallation av den så den såldes. Användes till o styra apple tv när dotten hade iPaden. Verkar som det kommit många olika problem sen nya ios 8 släpptes?

Är nöjd i dagsläget att man gick över till Android istället då det verkar vara mycket olika småproblem med nya ios

Visa signatur

Mobil: Samsung galaxy s5
Surfplatta: iPad 4
Dator: Acer Aspire E1

Permalänk
Medlem

iPhone 5, iOS 8.0.2. Alla gamla appar förutom swedbanks e-kort app. Dock är Swedbank medvetna om detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kire6:

Det må hända att det ligger i apputvecklarnas händer att lösa problemet. Men eftersom trådskaparen frågade om han var den enda som hade problem kändes den rimligt att svara genom att säga att påpeka inte är den enda som har problem.

Förövrigt har både Spotify och och Facebook släppt uppdateringar till sina appar utan förbättrat resultat. Enligt reviwes på App Store ska det fungera för vissa, men finns fortfarande dom som rapporterar problem. Kollar dagligen efter uppdateringar då jag saknar Spotify väldigt mycket. Provat att avinstallera och starta om, inget som hjälpt hittills.

Kör inte Spotify längre, men Facebook skickade ut en uppdatering för 4 dagar sedan (15 Oktober) som är iPhone 6 anpassad och den fungerar

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

Okej så appar generellt har krånglat sen ios 8 släpptes? man har ju fått typ 5 appar i veckan som blivit uppdaterade men att spotify är så sega att fixa uppdatering som löser problemen är lite knasigt enligt mitt tycke då det är tydligen en hel del som har samma/liknande problem.

Den 2 oktober fick jag en uppdatering på spotify till version 1.8.0 kan ha varit den som gör att det kraschar? då jag inte hade problemet innan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr kanin:

Okej så appar generellt har krånglat sen ios 8 släpptes? man har ju fått typ 5 appar i veckan som blivit uppdaterade men att spotify är så sega att fixa uppdatering som löser problemen är lite knasigt enligt mitt tycke då det är tydligen en hel del som har samma/liknande problem.

Den 2 oktober fick jag en uppdatering på spotify till version 1.8.0 kan ha varit den som gör att det kraschar? då jag inte hade problemet innan.

Det är samma sak varje år, apputvecklarna är rätt sega på att få ut uppdateringar som fungerar för nya iOS

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Det är samma sak varje år, apputvecklarna är rätt sega på att få ut uppdateringar som fungerar för nya iOS

Jo det är ju så men apputvecklarna får väll beta versioner för att få ut fungerande appar när dom släpper den fullständiga mjukvaran??

Eller har jag missförstått det hela?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr kanin:

Jo det är ju så men apputvecklarna får väll beta versioner för att få ut fungerande appar när dom släpper den fullständiga mjukvaran??

Eller har jag missförstått det hela?

Skickades från m.sweclockers.com

Apputvecklarna har tillgång till GM (golden master) när den släpps, men det betyder inte att de hinner få ut en fungerande version innan iOS släpps till alla

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Verkar krascha titt som tätt till min Note 10 också. Gjorde en återställning av plattan samt reparerade minneskortet, vi får se om det ä orsaken. Annars är det mer fel på Spotify tyvär.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Verkar krascha titt som tätt till min Note 10 också. Gjorde en återställning av plattan samt reparerade minneskortet, vi får se om det ä orsaken. Annars är det mer fel på Spotify tyvär.

Att jämföra Spotify till iOS och Android är helt meningslöst då de inte kraschar av samma orsaker

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Inga problem alls med spotify. Kör IOS 8.0.2 på Iphone 6. Facebook funkar bra också. Kan inte påstå att IOS 8.0.2 är buggigare än ngn annan version av IOS.

Permalänk
Avstängd

På tal om Spotify, idag har det kommit en uppdatering till Spotify

Skrivet av ozo64:

Inga problem alls med spotify. Kör IOS 8.0.2 på Iphone 6. Facebook funkar bra också. Kan inte påstå att IOS 8.0.2 är buggigare än ngn annan version av IOS.

Du använde aldrig iOS 6 hör jag

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Jag har läst att kraschar har ökat med över 80% för iOS 8 så det kan vara problem i operativsystemet.

Det var det dummaste jag läst denna månaden. Jag antar att den informationen har du hittat på något fanboy forum för WP eller Android. Jag har kört iOS 8 sen beta 1 då jag har utvecklar licens för iOS. Jag kan säga att det iOS 8 har överlag varit mycket mindre bugg skadat än vad både iOS 6 och 7 var. Det var en del konstigheter i iOS 8 beta 2 men sen version 3 har det varit riktigt bra men bara enstaka små saker. Men sen GM versionen har jag inte stött på ett enda bekymmer. Som någon tidigare här nämnde så verkar ju spotify till och med haft problem på andra plattformar samt att dom kom med en uppdatering idag.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Om inte 8.1 löser problemen hade jag helt enkelt testat en totalåterställning av telefonen utan att återskapa backupen för att se om spotify fungerar felfritt då istället.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

På tal om Spotify, idag har det kommit en uppdatering till Spotify

Du använde aldrig iOS 6 hör jag

Såg det dock samma problem :/

Skrivet av Kimball:

Om inte 8.1 löser problemen hade jag helt enkelt testat en totalåterställning av telefonen utan att återskapa backupen för att se om spotify fungerar felfritt då istället.

Tänkte göra det nu ist då jag åker idag och blir borta till på fredag och får hoppas att man kan lyssna på musik under veckan.

Permalänk
Skrivet av anon96120:

Jag har hört att 80% av det som skrivs här på forumet är gissningar och lögner..

Skrivet av Don_W:

Det var det dummaste jag läst denna månaden. Jag antar att den informationen har du hittat på något fanboy forum för WP eller Android. Jag har kört iOS 8 sen beta 1 då jag har utvecklar licens för iOS. Jag kan säga att det iOS 8 har överlag varit mycket mindre bugg skadat än vad både iOS 6 och 7 var. Det var en del konstigheter i iOS 8 beta 2 men sen version 3 har det varit riktigt bra men bara enstaka små saker. Men sen GM versionen har jag inte stött på ett enda bekymmer. Som någon tidigare här nämnde så verkar ju spotify till och med haft problem på andra plattformar samt att dom kom med en uppdatering idag.

http://www.computerworld.com/article/2687498/new-ios-8-apis-t...

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Rajat:

Att jämföra Spotify till iOS och Android är helt meningslöst då de inte kraschar av samma orsaker

Då vet jag det herr Expert;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Jag har läst att kraschar har ökat med över 80% för iOS 8 så det kan vara problem i operativsystemet.

Du bara svamlar.

Källa på ditt påstående, tack. Gärna en annan än den från computerworld.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

fungerat bra sedan dag 1 på in 6 plus

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W