Corsairs tangentbord med Cherry MX RGB kan endast visa 512 färger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Varför vill man ha 16.8 miljoner färger i ett tangentbord egentligen? Känns ruggigt onödigt.

Så Corsair valde att släppa det och hoppas att konsumenterna inte upptäckte det? De kunde lika gärna väntat och släppt det när det var redo.

Det handlar om uteblivna intäkter om man väntar med en lansering. Detta var ju, av allt att döma, en rätt svårupptäckt sak som tydligen är ett mjukvaruproblem snarare än hårdvara.

Så det känns nästan rimligt att någon skulle komma med idén att skeppa hårdvaran och hålla tummarna att man får ut firmware-uppdateringen innan någon börjar fundera.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Orici:

Ser inte något problem med detta, vem hade egentligen väntat sig så många olika färger.

Det är väldigt enkelt. Corsair gjorde fel. Så fel att det antagligen är olagligt i stora delar av världen. Man får nämligen inte lova att produkter kan göra saker som de inte klarar av i verkligheten. Vi kan titta i Marknadsföringslag (2008:486):

8 § Marknadsföring som är vilseledande enligt någon av bestämmelserna i 9, 10 eller 12-17 §§ är att anse som otillbörlig om den påverkar eller sannolikt påverkar mottagarens förmåga att fatta ett välgrundat affärsbeslut.

Sådan vilseledande marknadsföring som anges i punkterna 1-23 i bilaga I till direktiv 2005/29/EG är alltid att anse som otillbörlig.

10 § En näringsidkare får vid marknadsföringen inte använda sig av felaktiga påståenden eller andra framställningar som är vilseledande i fråga om näringsidkarens egen eller någon annans näringsverksamhet.

Första stycket gäller särskilt framställningar som rör
1. produktens förekomst, art, mängd, kvalitet och andra utmärkande egenskaper,
2. produktens ursprung, användning och risker såsom inverkan på hälsa och miljö,
3. kundservice, reklamationshantering samt metod och datum för tillverkning eller tillhandahållande,
4. produktens pris, grunderna för prisberäkningen, särskilda prisfördelar och betalningsvillkoren,
5. näringsidkarens egna eller andra näringsidkares kvalifikationer, ställning på marknaden, åtaganden, varumärken, varunamn, kännetecken och andra rättigheter,
6. belöningar och utmärkelser som har tilldelats näringsidkaren,
7. leveransvillkor för produkten,
8. behovet av service, reservdelar, byte eller reparation,
9. näringsidkarens åtagande att följa uppförandekoder, och
10. konsumentens rättigheter enligt lag eller annan författning.

En näringsidkare får inte heller utelämna väsentlig information i marknadsföringen av sin egen eller någon annans näringsverksamhet. Med vilseledande utelämnande avses även sådana fall när den väsentliga informationen ges på ett oklart, obegripligt, tvetydigt eller annat olämpligt sätt.

Så det ser ju tämligen klart ut. Corsair gjorde fel. De borde sålt tangentbordet med 512 olika färger och sedan kunde de eventuellt släppa en ny mjukvara som låste upp alla 16,77 miljoner färger eller vad de nu lyckas skaka fram i praktiken. Nu valde de att göra fel. Det är inte en åsikt att de gjorde fel. När de bryter mot lagen så har de rent objektivt gjort fel. Jag tror inte så många hade brytt som om de sålt tangentbordet med "bara" 512 färger.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll om det är en "petitess" i sammanhanget. Produktens egenskaper avviker kraftigt från spec och det är aldrig någonsin OK. Man har spottat trogna kunder i ansiktet. Man kan tycka att Corsair borde passa sig för sådant efter trampstampgate, men tydligen inte.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det är väldigt enkelt. Corsair gjorde fel. Så fel att det antagligen är olagligt i stora delar av världen. Man får nämligen inte lova att produkter kan göra saker som de inte klarar av i verkligheten. Vi kan titta i Marknadsföringslag (2008:486):

8 § Marknadsföring som är vilseledande enligt någon av bestämmelserna i 9, 10 eller 12-17 §§ är att anse som otillbörlig om den påverkar eller sannolikt påverkar mottagarens förmåga att fatta ett välgrundat affärsbeslut.

Sådan vilseledande marknadsföring som anges i punkterna 1-23 i bilaga I till direktiv 2005/29/EG är alltid att anse som otillbörlig.

10 § En näringsidkare får vid marknadsföringen inte använda sig av felaktiga påståenden eller andra framställningar som är vilseledande i fråga om näringsidkarens egen eller någon annans näringsverksamhet.

Första stycket gäller särskilt framställningar som rör
1. produktens förekomst, art, mängd, kvalitet och andra utmärkande egenskaper,
2. produktens ursprung, användning och risker såsom inverkan på hälsa och miljö,
3. kundservice, reklamationshantering samt metod och datum för tillverkning eller tillhandahållande,
4. produktens pris, grunderna för prisberäkningen, särskilda prisfördelar och betalningsvillkoren,
5. näringsidkarens egna eller andra näringsidkares kvalifikationer, ställning på marknaden, åtaganden, varumärken, varunamn, kännetecken och andra rättigheter,
6. belöningar och utmärkelser som har tilldelats näringsidkaren,
7. leveransvillkor för produkten,
8. behovet av service, reservdelar, byte eller reparation,
9. näringsidkarens åtagande att följa uppförandekoder, och
10. konsumentens rättigheter enligt lag eller annan författning.

En näringsidkare får inte heller utelämna väsentlig information i marknadsföringen av sin egen eller någon annans näringsverksamhet. Med vilseledande utelämnande avses även sådana fall när den väsentliga informationen ges på ett oklart, obegripligt, tvetydigt eller annat olämpligt sätt.

Så det ser ju tämligen klart ut. Corsair gjorde fel. De borde sålt tangentbordet med 512 olika färger och sedan kunde de eventuellt släppa en ny mjukvara som låste upp alla 16,77 miljoner färger eller vad de nu lyckas skaka fram i praktiken. Nu valde de att göra fel. Det är inte en åsikt att de gjorde fel. När de bryter mot lagen så har de rent objektivt gjort fel. Jag tror inte så många hade brytt som om de sålt tangentbordet med "bara" 512 färger.

Jag tvivlar inte att dom bryter någon lag, men läs igenom den du postat igen och leta vidare. Låt mig ge dig en hint om varför: "i fråga om näringsidkarens egen eller någon annans näringsverksamhet"

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Dimestam:

Det är svårt att upptäcka om man inte aktivt undersöker just färgåtergivningen, och inte ens då är det helt lätt att avgöra om det är 16,8 miljoner färger eller inte eftersom det framförallt märks i övergångarna. Testet fokuserade på tangentbordets konstruktion och mjukvarans funktion.

Vi har lagt till en liten fotnot om detta: http://www.sweclockers.com/recension/19444-corsair-gaming-k70...

Bra att ni uppdaterade sammanfattningen i recensionen!

Permalänk

"Bara 512 färger"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Jag tvivlar inte att dom bryter någon lag, men läs igenom den du postat igen och leta vidare. Låt mig ge dig en hint om varför: "i fråga om näringsidkarens egen eller någon annans näringsverksamhet"

Tro mig. De bryter mot lagen.

Citat:

Första stycket gäller särskilt framställningar som rör
1. produktens förekomst, art, mängd, kvalitet och andra utmärkande egenskaper

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Jag tänkte bara dela med mig av mina åsikter då jag faktiskt har ägt ett Corsair K70 RGB (och lämnat tillbaka tangentbordet av anledningen som nämnts i artikeln). Det kan låta banalt att tangentbordet "bara" kan återge 512 färger men faktum är att det märks tydligt, väldigt tydligt. T ex om man låter en färg pulsera och öka i intensitet från svart till en gradvis mer intensiv färg så "laggar" färgskiftningen i tydliga steg. Man behöver inte ha falkögon, alla som jag har visat det för ser tydligt hur färgerna stegvis hackar.

Om jag nu valt att lägga 1600 spänn på ett bling-bling-disco-tangentbord så vill jag faktiskt att bling-bling-disco-funktionen också ska leverera. Annars kan jag lika gärna köpa ett vanligt K70. I övrigt är det precis som ett K70 i standardutförande dvs riktigt skönt och gediget konstruerat, inget att klaga på alls.

Varför lämnade jag då tillbaka det? Jo, eventuellt är det så illa att detta inte går att åtgärda i mjukvaran (som man påstår) utan hela styrkretsen måste bytas ut. Vill man läsa på de tekniska bitarna så kolla tråden på Corsairs forum. Således, vill man vara på den säkra sidan så skulle jag rekommendera de som är intresserade att avvakta med ett köp i nuläget.

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt att fotnoten på Swecs recension borde vara i "nackdelar" på produkten, och jag tycker faktiskt att det är värt ett indragande av utmärkelsen "toppklass", åtminstone tills de faktiskt har fixat felet (vilket verkar vara väldigt svårt/nästan omöjligt pga hårdvaran de använt).
Det är bara min åsikt dock. Jonas får ju självklart göra så som han själv tycker är rätt.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Vi kan sluta klaga på att man inte skulle behöva fler färger. Uppenbarligen är just färger hela säljargumentet med produkten.

Citat:

Multi color, per key backlighting for virtually unlimited customization. Every one of the keys can be assigned a unique backlighting color from a palette of 16.8 million. This gives you opportunities for key binding that you’ve never seen before in a mechanical keyboard.

Det är detta som gör tangentbordet 500kr dyrare än dess syskon. Det är uppenbarligen något folk betalar för. Det är aldrig okej att rent ut ljuga för konsumenten, detta är ett fel Corsair visste fanns men påstod ändå.

Skrivet av TheSlicker:

Jag tvivlar inte att dom bryter någon lag, men läs igenom den du postat igen och leta vidare. Låt mig ge dig en hint om varför: "i fråga om näringsidkarens egen eller någon annans näringsverksamhet"

Och produkter är inte en del av näringsverksamheten? Hur tänkte du nu? "Produkter" till och med exemplifieras i andra stycket och du läser ändå paragrafen fel (För att inte tala om en snabb titt på praxis). Ska du vara mallig får du i alla fall se till att du har rätt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av TheSlicker:

Jag tvivlar inte att dom bryter någon lag, men läs igenom den du postat igen och leta vidare. Låt mig ge dig en hint om varför: "i fråga om näringsidkarens egen eller någon annans näringsverksamhet"

Ja, den meningen betyder att det inte bara är förbjudet med falska påståenden om sina egna produkter/tjänster, därav "näringsidkarens egen", utan även andra företags varor och tjänster, därav "eller någon annans näringsverksamhet". Så du får inte släppa reklam där du påstår att ditt tangentbord klarar av att visa fler färger än det kan. På samma sätt hade de inte fått påstå att ett annat företags tangentbord är sämre än vad det faktiskt är om de inte kan visa det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Jag tvivlar inte att dom bryter någon lag, men läs igenom den du postat igen och leta vidare. Låt mig ge dig en hint om varför: "i fråga om näringsidkarens egen eller någon annans näringsverksamhet"

Ja? Det här är marknadsföring i Corsairs egen näringsverksamhet. Det här är klockren falsk marknadsföring enligt MFL. Det hjälper ju inte heller att Corsair uppenbarligen medvetet vilselett konsumenter. Det här borde anmälas. Ta det från en juriststudent som precis läst klart marknadsrätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Ursäkta, men hur kan du inte se problemet och hur i h-e kan du säga så??? Så du menar att du tog för givet att Corsair skulle ljuga och att det aldrig skulle bli så många färger, som om det vore helt normalt, eller?

Låt oss säga att du drar och köper en bil som utlovar 1000HK, för 2 mille. När du plattar ur den på rakan märker du att farmor Britta åker om dig, på sin cykel. Du undrar vad fan det är som händer och går och bänkar härket. Där visar det sig att den enbart har 4HK. Skulle du tänka likadant då eller? "ser inget problem med detta, vem hade egentligen väntat sig så många hästkrafter?"

Du det räcker inte. Anledningen till att farmor Britta åker förbi på cykeln, är för att du har 0,0003HK : p

Permalänk
Avstängd

512 colors ought to be enough for anybody!

Hoppas att dom släpper mjukvara för Linux och Mac också för att konfigurera belysningen på tangentbordet.

Hoppas att dom skapar ett öppet API som kan användas utav tredjepartsverktyg för att konfigurera belysningen då den officiella mjukvaran ser rätt färskäcklig ut.

Längtar tills ZF Electronics (Cherry Corp) exklusivitetsavtal med Corsair löper upp så att vi kan få se konkurrerande tangentbord med Cherry MX RGB.

Permalänk
Medlem

"Hej Corsair!

Jag hittade ett litet problem med ert tangentbord, det kunde bara visa 512 av de utlovade 16 777 216 färgerna, dvs 32 768 gånger färre än utlovat, men eftersom jag naturligtvis inser att ni vill få in pengarna på ert konto så fort som möjligt. släpper jag idag iväg en betalning i samma skick, som jag hoppas ni också kommer att kunna njuta av. Varsågod, här är 5 öre.

Resten av pengarna kommer förhoppningsvis att betalas i ett tillägg inom de närmaste veckorna."

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Av alla i-landsproblem Förvisso lite klantigt skött av corsair marknadsföringsmässigt men ändå.

Det var exakt det första jag tänkte

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Ser inte något problem med detta, vem hade egentligen väntat sig så många olika färger.

Problemet är att det är falsk marknadsföring, vilket är olagligt i Sverige. Bara den detaljen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Köpte just func kb 460 man är dum om man betalar 1.6k för ett tangentbord

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Köpte just func kb 460 man är dum om man betalar 1.6k för ett tangentbord

Man är dum om man köper en Volvo för 350 000 när man kan få en Dacia för 79 000:-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Men å andra sidan... Det corsair säger är att tangentbordet kan visa 16,8 milj färger, vilket det ju faktiskt kan. Begränsningen sitter i mjukvaran. Sen är det såklart att de borde skickat ut en brasklapp om att 16,8 milj färger gäller med kommande uppdatering av mjukvaran.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Mushkot:

Men å andra sidan... Det corsair säger är att tangentbordet kan visa 16,8 milj färger, vilket det ju faktiskt kan. Begränsningen sitter i mjukvaran. Sen är det såklart att de borde skickat ut en brasklapp om att 16,8 milj färger gäller med kommande uppdatering av mjukvaran.

Nej, så får man inte göra. Tangentbordet kan bara visa 512 färger enligt alla relevanta definitioner.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Problemet är ju som enl artikel säger inte att man inte får ut alla färger, utan snarare att det inte går att få övergångarna så "smooth". (eller ah, inte "lika" smooth iaf.)

Anledningen till att du inte får några mjuka övergångar är för att inte alla färger finns representerade. Det är orsaken till symptomet.

Skrivet av Mushkot:

Men å andra sidan... Det corsair säger är att tangentbordet kan visa 16,8 milj färger, vilket det ju faktiskt kan. Begränsningen sitter i mjukvaran. Sen är det såklart att de borde skickat ut en brasklapp om att 16,8 milj färger gäller med kommande uppdatering av mjukvaran.

Haha nej. Mjukvaran är också en del av produkten. Vad är det med folk som försvarar något så konstumentvådligt som det här? Är det någon slags märkesfanatism som man ibland ser med bilmärken och smartphonemärken? Så barnsligt!

Permalänk
Skrivet av Curik:

Anledningen till att du inte får några mjuka övergångar är för att inte alla färger finns representerade. Det är orsaken till symptomet.

Det var lite det jag menade, menade på att folk tjatade om att "Åh nej nu kan jag inte ha X antal färger representerat" men problemet är egentligen inte att visa färger rakt av, utan övergång mellan nyanserna. Förstår dock om jag var väldigt otydlig, ser ut att ha skrivit onykter ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Köpte just func kb 460 man är dum om man betalar 1.6k för ett tangentbord

Tja, jag har själv ett Func KB460, och jag har testat en del keyboards genom tiderna. Nu då den faktiskt finns i andra versioner än MX Red så är den otroligt prisvärd för gemene man. Då man talar om byggkvalitet samt finesser (jag älskar att slippa onödiga macro keys som gör tangentbordet större samt att köra programvara i bakgrunden för det) så finns det få mekaniska tangentbord som är lika prisvärda samt minimalistiska, i alla fall på den svenska marknaden!

Jag tycker själv det känns onödigt att blinga med färger och blink-effekter, men each to their own. Jag säger inte att man är "dum" om man betalar mer för ett keyboard, det känns lite väl otrevligt att uttrycka sig så. Personligen hade jag inte betalat 1000 kr mer för lite färger och sånt, men det betyder inte att andra är dumma för att dom vill det Hade det funnits en planka med tangenter+switches som satt i en vettig konfiguration hade jag skaffat den om den var billig.

Tycker vi borde hålla lite positiv känsla i tråden, och hata lite på Corsair's felaktiga information istället för andras val av tangentbord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

What?
"Linus tior upp det i senaste WAN-show"

Ups en liten felstavning (lite svårt på telefon). Det skulle stå tog inte tior
Linus Tech tips om det kanske inte var helt klart

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Så länge man kan stänga av lysdioderna finns det ingen anledning att klaga

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Undrar om det är en medveten strategi från Corsair att se hur mycket butthurt dom kan piska upp.
"Okej, vår sketafula logga orsakade en butthurt-nivå på 9 NBRF's*. Om vi medvetet begränsar färgerna hos RGB och låter kunderna upptäcka det själva borde vi kunna slå det!"

*NBRF = NeckBeard Rage Factor

Permalänk

Är det så mycket att dalta om? Det dom skulle ha sagt från början är väl kanske att en bugg i mjukvaran hindrar tangentbordet från att visa alla färger.

Tangentbordet har egenskapen att visa alla färger. Mjukvaran som styr tangentbordet saknar funktionen.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Funktionellt är det ju inte jätteilla, men däremot är falsk marknadsföring till denna grad inte speciellt fint.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Ser inte något problem med detta, vem hade egentligen väntat sig så många olika färger.

De som går in på corsairs sida om tangentbordet och läser "16.8 million color" och köper detta tangentbord för att upptäcka att detta inte alls stämmer. Hur vore det om Nvidia började höfta med sina siffror? 6GHz core clock, eller kanske lite under. Vem väntar sig så mycket egentligen?

Vad är det för fel på datorentusiaster egentligen? Hur kan man ha en så passiv hållning till ett företag eller produkt som så uppenbart lurar konsumenten? De kommer ju bara fortsätta med denna skiten och testa vad de kan komma undan med tills man slutar köpa deras outvecklade skit.

Visa signatur

Allan, please add signature