Permalänk
Avstängd

Ny skärm?

Tjena!
jag ska köpa ny skärm, har kollat lite på samsungs 4k skärm http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/195586-s... Men är det verkligen värt att köpa en 4k skärm?

Spelen jag spelar är Battlefield 4, CS:GO, skyrim osv.
Finns det någon som ni föredrar före 4k skärmen? enda kravet är egentligen bra upplösning och helst 144 hz. GPU: MSI GTX 970
Skärmen ska kosta 3000-4500 kr ca.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

4k är inte redo för vardagligt arbete ännu imo. Särskilt inte för spel. Skulle hellre köpt en billigare 144Hz.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd

Enligt Rockstar kommer de satsa på 4k till GTA V till pc, hur tror ni det kommer bli?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dataexperten:

Enligt Rockstar kommer de satsa på 4k till GTA V till pc, hur tror ni det kommer bli?

Tungdrivet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dataexperten:

Enligt Rockstar kommer de satsa på 4k till GTA V till pc, hur tror ni det kommer bli?

Jovisst så ska de satsa på 4K men det spelar ju ingen roll egentligen om man inte har en dator som klarar av det, sen så ska man ha en bra 4K skärm att spela på dessutom. Skulle hellre satsat på en 144 hz skärm och vänta på 4K för gaming i nåt år till.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb