Permalänk
Medlem

haswell ready psu??

Måste man ha ett haswell ready psu?? Tänkte köpa Power SilverStone Strider Essential Bronze 600W 80 Plus Bronze ATX. Men läste att den inte var haswell ready?? Men vad gör det egentligen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wizook:

Måste man ha ett haswell ready psu?? Tänkte köpa Power SilverStone Strider Essential Bronze 600W 80 Plus Bronze ATX. Men läste att den inte var haswell ready?? Men vad gör det egentligen?

Det kan hypotetiskt bli problem med vissa av haswells strömsparfunktioner. Går dock att stänga sv just dessa C-states om så skulle vara fallet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Det kan hypotetiskt bli problem med vissa av haswells strömsparfunktioner. Går dock att stänga sv just dessa C-states om så skulle vara fallet.

Skickades från m.sweclockers.com

Så det blir ingen skillnad på "prestandan" eller förkortar processorn liv osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Så det blir ingen skillnad på "prestandan" eller förkortar processorn liv osv?

Nope, inte det minsta

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Nope, inte det minsta

så det försöker lura en.. att köpa en haswell ready...

Permalänk
Medlem

men om du vill veta så kan du hitta den här:
http://www.silverstonetek.com/downloads/PSU/2013_H_CPU_suppor...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

så det försöker lura en.. att köpa en haswell ready...

Nja, som hoski sa så har det med C-states att göra. Ett "haswell ready" har stöd för de utökade strömsparfunktionerna som kom med haswell, i vissa fall får man stänga av de strömsparfunktionerna annars.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Skrivet av Wizook:

Måste man ha ett haswell ready psu?? Tänkte köpa Power SilverStone Strider Essential Bronze 600W 80 Plus Bronze ATX. Men läste att den inte var haswell ready?? Men vad gör det egentligen?

Ett råd köp inte agget http://www.techpowerup.com/reviews/Silverstone/ST60F-ESB/11.h..., rippen är åt skogen och dåliga kondensatorer. Gissar starkt detta agg skulle visa ännu sämre resultat om det hade fått gå i något år.

Dessa är ett mer prisvärt köp, agget ska du väl inte byta årligen (dessutom riskerar du resten av datorn)?
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2637172&view=m

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.

Sitter också och undrar över nätagg.
Hittat en lista som säger att mitt agg (AX 850) skall vara kompatibelt med haswell medans intel's lista inte har med agget.
http://www.intel.com/reseller/psu_selector/

Hur bör jag ställa mig till detta? Borde jag skaffa ett nytt agg eller inte. Om, isåfall vilket? (kommer försöka sikta på xfire med 290x vid ett senare tillfälle.)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

Lånar tråden lite.

Sitter också och undrar över nätagg.
Hittat en lista som säger att mitt agg (AX 850) skall vara kompatibelt med haswell medans intel's lista inte har med agget.
http://www.intel.com/reseller/psu_selector/

Hur bör jag ställa mig till detta? Borde jag skaffa ett nytt agg eller inte. Om, isåfall vilket? (kommer försöka sikta på xfire med 290x vid ett senare tillfälle.)

kontakta Corsair och fråga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Lånar tråden lite.

Sitter också och undrar över nätagg.
Hittat en lista som säger att mitt agg (AX 850) skall vara kompatibelt med haswell medans intel's lista inte har med agget.
http://www.intel.com/reseller/psu_selector/

Hur bör jag ställa mig till detta? Borde jag skaffa ett nytt agg eller inte. Om, isåfall vilket? (kommer försöka sikta på xfire med 290x vid ett senare tillfälle.)

Hittar det på listan, CMPSU-850AX, eller missförstod jag vad du menade?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Hittar det på listan, CMPSU-850AX, eller missförstod jag vad du menade?

XD jo nu ser jag det. Skyller på tidig morgon. Stirra mig så blid på att AX skulle stå före så jag missade det helt.

Tack

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

XD jo nu ser jag det. Skyller på tidig morgon. Stirra mig så blid på att AX skulle stå före så jag missade det helt.

Tack

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]