Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

Har jag missat något lir man bara måste ha? Mario Kart känns rätt enformigt tycker jag och fighting är inte min grej. Plattform ska det vara

du verkar ha rabblat upp de flesta, vet inte om du har spelat Wii spel förr men Super Mario Galaxy 2 kanske kan vara något

Kirby's Return to Dream Land funkar också.

Permalänk
Medlem

metroid prime trilogy till Wii kan jag rekka.
sitter man själv i soffan å lirar MK eller bara soffläge tycker jag mario kart ä enformig, men online...riktig skoj

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

metroid prime trilogy till Wii kan jag rekka.
sitter man själv i soffan å lirar MK eller bara soffläge tycker jag mario kart ä enformig, men online...riktig skoj

mariokart online med en polare/familjemedlem som spelar med en på samma Wii är skoj

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Toivo83:

metroid prime trilogy till Wii kan jag rekka.
sitter man själv i soffan å lirar MK eller bara soffläge tycker jag mario kart ä enformig, men online...riktig skoj

Enda problemet är ju kostnaden för att köpa den. Snordyr även begagnad (800kr och uppåt senast jag kollade). Men ja, +1 på det då det ändå är ett underbart spel. Kan man vänta så bör det nog dyka upp en HD-utgåva förr eller senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

Vilka spel har ni skaffat till Wii U? Själv köpte jag en konsoll för några veckor sedan och har skaffat mig Rayman, Super Mario 3D World, New Super Mario U / Luigi, Windwaker HD och senast blev det Donkey Kong Country Tropical Freeze. Jag har lagt ner mest tid på Super Mario 3D World som är riktigt mysigt. Har jag missat något lir man bara måste ha? Mario Kart känns rätt enformigt tycker jag och fighting är inte min grej. Plattform ska det vara

Pikmin 3 tycker jag du ska ta en titt på. Finns lite download-spel som är schyssta, Toki Tori 2 och Giana Sisters t.ex. Om du inte har det sen tidigare Wii ägande, så kan du ta en titt på Super Mario Galaxy och Zelda Skywards Sword också. Visst det är Wii spel, men riktigt skoj och borde gå att hitta för näst intill kaffepengar idag.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

mariokart online med en polare/familjemedlem som spelar med en på samma Wii är skoj

m, tyvärr är vi sällan bara 2 här som spelar, utan vi kört 9 av 10 ggr alltid 4, då är det lite segt tycker jag.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

m, tyvärr är vi sällan bara 2 här som spelar, utan vi kört 9 av 10 ggr alltid 4, då är det lite segt tycker jag.

man kan ju inte köra mer än 2st online från samma konsol.
Men kör man 3 eller 4st lokalt på samma konsol så tycker jag att framraten blir för låg och skärmen för liten för att det ska bli njutbart.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

precis, därav jag menar segt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av olivia.m:

du verkar ha rabblat upp de flesta, vet inte om du har spelat Wii spel förr men Super Mario Galaxy 2 kanske kan vara något

Kirby's Return to Dream Land funkar också.

Jo då jag har ett Wii också.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Inaktiv

Jag funderar på att köpa en Nintendo Wii U Premium - Mario & Luigi Premium Pack, frågan jag ställer mig är vad jag behöver köpa för att även kunna lira wii sport resort? -Jag hade ingen Wii och funderar på att ta igen detta med Wii U.
Jag antar att jag måste skaffa en Wii nunchuck men även en Wii Remote plus eller?
Är detta allt? Sedan tänker jag köpa en vanlig kontroll.

Orsaken till köpet av Wii U är främst att NES REMIX PACK kommer snart och jag måste bara spela det.

Permalänk
Medlem

Ja ett par remote plus ink nunchuck är bra att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag funderar på att köpa en Nintendo Wii U Premium - Mario & Luigi Premium Pack, frågan jag ställer mig är vad jag behöver köpa för att även kunna lira wii sport resort? -Jag hade ingen Wii och funderar på att ta igen detta med Wii U.
Jag antar att jag måste skaffa en Wii nunchuck men även en Wii Remote plus eller?
Är detta allt? Sedan tänker jag köpa en vanlig kontroll.

Orsaken till köpet av Wii U är främst att NES REMIX PACK kommer snart och jag måste bara spela det.

Haha, trodde aldrig jag skulle höra om nån som plocka hem ett Wii U för NES REMIX. Iaf, ja du behöver wiimotes för wii sports etc. Inget annat som behövs.

Edit. Vad menar du med att det kommer snart förresten? Finns ju 2 redan så är det ett tredje påväg?

Permalänk
Medlem

Här var det dött. För att alla lirar Bayonetta hoppas jag Spelar första just nu, fördjävla bra

Enda klagomålet jag har är skillnaden i svårighetsgrader. Gillar Normal, känns rätt att dö nån gång och ta skada ofta men det tycker inte spelet då man i princip inte får några poäng för att köpa upgrades. Så jag testade att sätta på easy istället men då är det alldeles för enkelt och blir bara tråkigt. Får fortsätta med mina fjuttiga poäng

Permalänk
Medlem

Spelar också igenom Bayonetta 1 på Wii U som uppvärmning inför tvåan. Väldigt kul spel och eftersom alla säger 2:an är en värdig uppföljare ser jag många underhållningstimmar framför mig.

Likt tidigare kommentar dör jag också en del och det är ju ingen raketframfart men varje dödsfall känns ändå som jag kunde undvikt genom att spela lite mer alert.

Efter att spelat Bayonetta 2 Demot en del och ett halvdussin timmar Bayonetta 1 måste jag ändå säga att färgvalet och stilen i Bayonetta 2 är klart mycket bättre och visuellt är ju 2:an väldigt imponerande.

Tillsammans med all Smash information som släppts de senaste dagarna förser jag ett väldigt välanvänt Wii U nu under årets slutmånader.

Permalänk
Konsolgrävare

Ska man i slutändan ha alla Amiibo?
Dom kommer fungera i dom här spelen + Hyrule Warriors + på New Nintendo 3DS(kommer ha alla spelen och New Nintendo 3DS den/dom kommer):

http://www.nintendo.com/amiibo

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Får se vad dem används till i de andra spelen. Har tänkt köpa en Samus att ha i bokhyllan bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Ska man i slutändan ha alla Amiibo?
Dom kommer fungera i dom här spelen + Hyrule Warriors + på New Nintendo 3DS(kommer ha alla spelen och New Nintendo 3DS den/dom kommer):
http://www.nintendo.com/images/page/amiibo/home/titles.png

http://www.nintendo.com/amiibo

Jag tänkte skaffa en amiibo samtidigt med Super Smash Brothers. Tänkte mig en Link figur.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv

Samus, Link och Zelda blir det här. Inte specifikt för Amiibo utan för att jag helt enkelt vill ha dessa som prydnad. Förmodligen fler senare också.

Permalänk
Avstängd

Hade ingen aning om detta men Little Mac blir det utan tvekan då Punch-Out på NES ligger mig varmt om hjärtat. Dom spelen som det verkar ha stöd för är inga jag äger. Pit och Samus ser jäkligt schyssta ut också.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Min Wii U går varm, sambon är helt frälst på Bayonetta! Trodde inte hon gillade våldsamma spel, men ack vad jag bedrog mig

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Min Wii U går varm, sambon är helt frälst på Bayonetta! Trodde inte hon gillade våldsamma spel, men ack vad jag bedrog mig

Många gånger när jag har spelat SM3DW eller MK8 så har jag frågat min syster om hon vill vara med utan någon lycka. Men igår när jag spelade Bayonetta tyckte hon att det såg super skoj ut och bestämde direkt att hon ska spela det imorgon och att jag ska sitta med bredvid och ge tips. Rätt otippat.

Får se hur det går, hon har i princip aldrig spelat TV-spel så får nog köra på Very Easy.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blewris:

Haha, trodde aldrig jag skulle höra om nån som plocka hem ett Wii U för NES REMIX. Iaf, ja du behöver wiimotes för wii sports etc. Inget annat som behövs.

Edit. Vad menar du med att det kommer snart förresten? Finns ju 2 redan så är det ett tredje påväg?

Det kommer en packet med båda spelen om jag förstår det rätt.
http://www.nintendo.com/games/detail/IeXfMgvtNKSablzem_69U3AL...
Eftersom jag inte har någon av de tidigare så tänker jag köpa paketet.

Jag köpte annars en Nintendo Wii U nu i helgen och är övernöjd, det jag var tveksam till var kontrollen och jag tänkte köpa en vanlig, men efter att ha lirat ett tag har jag nu helt gått ifrån att använda tvn. Kontrollen sitter som gjuten i handen och jag spelar nu alltid direkt på denna fast jag har en bra tv, det kunde jag aldrig tro.

Jag är väldigt positiv till konsolen, det enda jag tycker är att nes, snes spelen är i dyraste laget (50kr för nes-spel), likaså är spelet Wii resport plus allt som behövs dyrt överallt jag har kollat. Det är nästan lika billigt att köpa en begagnad komplett wii än att köpa dessa löst.

Jag tycker dock inte konsolen är så användarvänlig, inte för att jag har problem men för typ 6åringar som ska använda konsolen så är PS4an mycket enklare. (jag har allt en sådan också) Kontrollen för Wii U passar också oss med större händer bra. (har storlek 11, d.v.s största i ordinarie sortiment), Ps4an är däremot anpassad för små händer.

Vad jag ska ha Wii U till är just att lira nintendospel, kör nu mycket nyaste mario och så nes och snes-spel såklart. De mer krävande spelen multiformatspelen kommer jag köra på Ps4an.

Permalänk
Medlem

Mitt bästa köp detta året... Sista gången jag hade så mycket spel till en konsol var på gamla goda Sega 8 bitars tiden

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Kan inte komma snart nog!

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Äntligen en oval! Perfekt när man ska bråka med polarna.

Saknar den från GC, mindfuck när man kört några hundra varv i rad och slår på mirror =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Äntligen en oval! Perfekt när man ska bruka med polarna.

Saknar den från GC, mindfuck när man kört några hundra varv i rad och slår på mirror =D

Satt och tänkte samma sak!

Måste ändå ge ett riktigt stort plus till Nintendo för att sätta rimliga priser. Tycker att 60kr för 8 nya banor är väl värt varenda krona.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Mitt sug efter Mario kunde inte har varit större. Så idag bestämde mig jag för att beställa Wii u med spelen Mario kart och super Mario. Min fråga är går det att spela Mario galaxy spelen från Wii med touch pad kontrollen eller eventuellt en vanlig Wii u pro controll? Klara verkligen inte av nunchuck..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Ska man i slutändan ha alla Amiibo?

lägg upp inloggningen till din bank här så kan vi nog svara på det bättre.

Skrivet av Pelleboj:

Satt och tänkte samma sak!

Måste ändå ge ett riktigt stort plus till Nintendo för att sätta rimliga priser. Tycker att 60kr för 8 nya banor är väl värt varenda krona.

gillar inte den här trenden med DLC som utfyllnad och ev gisslan för spelen. men eftersom WiiU-spelen konstigt nog är väldigt billiga, särskilt med Nindendo-mått, så är det iaf ok.

Skrivet av karlpop:

Mitt sug efter Mario kunde inte har varit större. Så idag bestämde mig jag för att beställa Wii u med spelen Mario kart och super Mario. Min fråga är går det att spela Mario galaxy spelen från Wii med touch pad kontrollen eller eventuellt en vanlig Wii u pro controll? Klara verkligen inte av nunchuck..

nej, Wii-spel spelas med Wiimomten. samt dess diverse tillbehör.

jag har för mig det inte ens går att gå in i Wii-läge utan en tom.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

lägg upp inloggningen till din bank här så kan vi nog svara på det bättre.

gillar inte den här trenden med DLC som utfyllnad och ev gisslan för spelen. men eftersom WiiU-spelen konstigt nog är väldigt billiga, särskilt med Nindendo-mått, så är det iaf ok.

nej, Wii-spel spelas med Wiimomten. samt dess diverse tillbehör.

jag har för mig det inte ens går att gå in i Wii-läge utan en tom.

Neh fy va tråkigt ! Aja få klara mig utan dem då... Någon som har hört om de ska komma något redigt battle mode till Mario kart 8 dvs med arenor osv..?