Permalänk
Medlem

Lite bilder från Stockholm som publicerades idag på SCS egna blogg. Enligt inlägget kommer det dröja ett tag innan DLC'n släpps då det finns många grejer att fixa till och slipa på.

SCS:
"You should be aware that with the scale of the add-on, it will take months of polishing before we can consider our work ready for release."

Permalänk
Skrivet av kallelyra:

Det där är ju skräp, köp en scania eller volvo så blir du nöjd.

Har redan en Scania och två Volvo men känns lite trist att alltid köpa samma.

Skrivet av anon42512:

Hästkrafterna är väl nästan det sista man ska kolla på...?

Vad ska man kolla efter då? Bränsletanken är också rätt viktig för vissa lastbilar får man tanka nästan efter varje runda.

Skrivet av frizzy10:

Ta den du tycker är snyggast så letar du upp någon mod mer 1000-200 HK så går den bra:)

Skickades från m.sweclockers.com

Finns det mods för det också? Frågan är om man får köra med det online som jag oftast kör.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedish Berserk:

Vad ska man kolla efter då? Bränsletanken är också rätt viktig för vissa lastbilar får man tanka nästan efter varje runda.

Har inte så bra koll...men vridmoment tror jag?

Permalänk
Medlem

MAN är faktiskt rätt trevlig.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kul de såg ut med mods, var ett tag sen jag spelade ETS2 nu när man fått köra trailerdragare i verkligheten (lastbilschaufför) en gång så blir de kul och se ifall känslan stämmer överens med spelet!

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Rosa | MB: ASUS M5A99FX PRO R2.0 | CPU: AMD AM3+ FX-8120 @ 4,1 GHZ | CPU Cooler: Corsair H80i @2x Akasa Viper Fläktar | GPU: CrossfireX @MSI R7970 Lightning 3GB+HIS IceQ Boost Clock HD7950 3GB | Ram: Crucial DDR3 BallistiX Tactical 1866mhz 9-9-9-27 8GB (2x4gb) | PSU: Enermax Maxrevo 1200W | Hårddiskar: OCZ Trion SSD 480GB | Western Digital Caviar Black 1TB

Permalänk

Hej,

Har ett litet problem med mitt Euro Truck Simulator 2. Jag sitter och kör med en Thrustmaster F430 Force Feedback och det har fungerat bra tills de gjorde en uppdatering (?) av spelet nyligen. Ska försöka förklara problemet så bra som det går:

Problemet handlar om styrningen.
Förut har jag kunnat svänga som vanligt - precis hur mycket jag vill, hela vägen tills ratten och lastbilshjulen svänger så mycket de kan.
Nu kan jag bara bestämma hur mycket jag vill svänga fram tills jag svängt med ratten ca 90 grader. Om jag nu svänger över 90 grader snurrar ratten och hjulen på lastbilen hela varvet runt till det tar stopp - utan att jag gör något mer med ratten än att snurra den någon grad över 90 graders sträcket. Förstår ni hur jag menar? Har någon annan upplevt detta och i så fall hur löste du det?

Tack på förhand!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Hej,

Har ett litet problem med mitt Euro Truck Simulator 2. Jag sitter och kör med en Thrustmaster F430 Force Feedback och det har fungerat bra tills de gjorde en uppdatering (?) av spelet nyligen. Ska försöka förklara problemet så bra som det går:

Problemet handlar om styrningen.
Förut har jag kunnat svänga som vanligt - precis hur mycket jag vill, hela vägen tills ratten och lastbilshjulen svänger så mycket de kan.
Nu kan jag bara bestämma hur mycket jag vill svänga fram tills jag svängt med ratten ca 90 grader. Om jag nu svänger över 90 grader snurrar ratten och hjulen på lastbilen hela varvet runt till det tar stopp - utan att jag gör något mer med ratten än att snurra den någon grad över 90 graders sträcket. Förstår ni hur jag menar? Har någon annan upplevt detta och i så fall hur löste du det?

Tack på förhand!

Detta ska du ju ta upp i scs egna forum. för det låter som att dom behöver se över något.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Hej,

Har ett litet problem med mitt Euro Truck Simulator 2. Jag sitter och kör med en Thrustmaster F430 Force Feedback och det har fungerat bra tills de gjorde en uppdatering (?) av spelet nyligen. Ska försöka förklara problemet så bra som det går:

Problemet handlar om styrningen.
Förut har jag kunnat svänga som vanligt - precis hur mycket jag vill, hela vägen tills ratten och lastbilshjulen svänger så mycket de kan.
Nu kan jag bara bestämma hur mycket jag vill svänga fram tills jag svängt med ratten ca 90 grader. Om jag nu svänger över 90 grader snurrar ratten och hjulen på lastbilen hela varvet runt till det tar stopp - utan att jag gör något mer med ratten än att snurra den någon grad över 90 graders sträcket. Förstår ni hur jag menar? Har någon annan upplevt detta och i så fall hur löste du det?

Tack på förhand!

Jag vet inte hur det fungerar med Thrustmaster, men det finns inte något program som du gör profiler i? Tex för logitech så har du ett program där du kan ställa in grader på hur mycket ratten ska snurra.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Detta ska du ju ta upp i scs egna forum. för det låter som att dom behöver se över något.

Kanske ska göra det. Uppenbarligen är det något problem mellan min ratt och spelet.

Skrivet av Carlj:

Jag vet inte hur det fungerar med Thrustmaster, men det finns inte något program som du gör profiler i? Tex för logitech så har du ett program där du kan ställa in grader på hur mycket ratten ska snurra.

Ska kolla upp det. Jag har ju en kontrollpanel till ratten, så det är inte omöjligt att det finns någon sån inställning där.

Tack för svaren!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk

Hej! jag undrar om det är någon som har en Logitech Driving Force Pro? isåfall hur är den i euro truck och skulle du rekommendera den?
Tack i förhand

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av DennisMine:

Hej! jag undrar om det är någon som har en Logitech Driving Force Pro? isåfall hur är den i euro truck och skulle du rekommendera den?
Tack i förhand

Den funkar riktigt bra! Innan jag skaffade den så körde jag med tagentbord! O fyfan vilken skillnad det var! Man får mer körkänsla i spelet! Köp den! Lätt värt det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Avstängd

Orgasm!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk

Efter några månaders arbete så är äntligen bilen värd att visa upp

Permalänk
Medlem

Tänkte bara kolla lite snabbt, hur många av er på Sweclockers spelar på ets2mp? Visserligen är det tillfällig 'Freeroam' nu på servrarna.

Själv spelar man lite då och då.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Ja finns på klanspel o kolla den och hänger med oss o köra .

http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel...

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Goteborgan:

Tänkte bara kolla lite snabbt, hur många av er på Sweclockers spelar på ets2mp? Visserligen är det tillfällig 'Freeroam' nu på servrarna.

Själv spelar man lite då och då.

Du är välkommen till min VTC om du så vill:)
Quadcore länkar till den i sitt inlägg ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quadcore:

Ja finns på klanspel o kolla den och hänger med oss o köra .

http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel...

Skrivet av tcntad:

Du är välkommen till min VTC om du så vill:)
Quadcore länkar till den i sitt inlägg ovan.

Alltid trevligt, tänkte mest se hur många som spelade ets2mp.
Men ska kolla in din VTC, alltid kul med sånt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Goteborgan:

Alltid trevligt, tänkte mest se hur många som spelade ets2mp.
Men ska kolla in din VTC, alltid kul med sånt.

Jag hoppas att det är många. Deras EU-server är det många spelare på. Hur det är med svenska förare vet jag inte
Men vi är ett mindre gäng iaf.

Permalänk

Jag får väl försvara Volvo och JK Transport/DHL under invasionen från Turbo och Nicklas gudomliga Malmbergs ekipage

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem

Vila ögonen på två RIKTIGA lastbilar istället.;)

http://imgur.com/YzP8OmQ,KQ9wovy#0

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Hjälp mig! Jag har köpt ny dator med Windows 8.1 och flyttade nästa alla mods jag hade från min gamla dator till den nya. Jag hade promods 1.70 på den gamla och det fungerade ihop med patch 1.13.3 men när jag la in det på den nya datorn så stänger spelet bara av sig efter man väljt stad man vill starta i. Vad kan felet vara ( spelet har patchen 1.13.3 på den nya datorn med) tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Prova att starta i en annan stad än i Sverige, Danmark, Norge osv som är moddade, typ Berlin. Fungerar det då så är moddet buggat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Prova att starta i en annan stad än i Sverige, Danmark, Norge osv som är moddade, typ Berlin. Fungerar det då så är moddet buggat.

provade igen idag, och då funkade det. men tack för tipset

Permalänk
Medlem

Då finns Daf XF Euro 6 och även mid och backlift av boggi

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Medlem

@Epicness; Även vägar som ska ansluta Going North (Skandinavien DLC) är utsatta :D!

Permalänk
Medlem
Skrivet av myrre01:

Hjälp mig! Jag har köpt ny dator med Windows 8.1 och flyttade nästa alla mods jag hade från min gamla dator till den nya. Jag hade promods 1.70 på den gamla och det fungerade ihop med patch 1.13.3 men när jag la in det på den nya datorn så stänger spelet bara av sig efter man väljt stad man vill starta i. Vad kan felet vara ( spelet har patchen 1.13.3 på den nya datorn med) tack på förhand!

Har problem igen, ladda hem nått trailer pack, som inte fungerade så jag tog bort det! Men efter det fanns inte ett enda jobb, varken på snabbjobb eller arbetsmarknaden. så jag inaktiverade alla mods förutom promods, och startade spelet men de fanns inga jobb då heller. Efter det aktiverade jag alla mods igen, men efter det kraschar bara spelet när jag väljer den profilen. Men väljer jag min andra profil så finns det jobb!
Vad är felet? :-/ Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Försök sova ett par gånger och testa igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Försök sova ett par gånger och testa igen

Men jag tar mig inte in på profilen överhuvudtaget

Permalänk
Medlem

Hmm, när du testad modden, använde du samma profil, isåfall, avslutade du jobbet innan du tog bort moddet?, Använder du samma profil som du använde när du moddade och inte avslutade jobbet? Det kan vara ett utav problemen. Något annat kommer jag inte på.