Permalänk
Medlem

Färdigmonterad dator för 8k

Hej!

Jag och en polare tänkte göra oss redo för World of Warcraft expansionen som kommer nu i november genom att inhandla varsin ny dator.

Vi har aldrig försökt oss på att bygga en dator och tänkte inte våga den här gången heller, alldeles för dyra grejer att handskas med för klumpiga och ovana händer. Vi behöver alltså en dator som är "ready to play", monterad och med windows inkluderat.

Jag undrar nu vad det bästa sättet att gå tillväga för just vår situation är; antingen att köpa en färdigbyggd dator (som denna), eller alternativt att köpa delar från exempelvis inet och där lägga till montering och windows i kundvagnen på en budget av cirka 8000kr.

Tacksam för svar!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nylund1940:

Bygger ni själv och kan få tag på windows genom er skola/gymnasie så kommer ni få en bättre dator

Först och främst, tack för svar!

Vi går tyvärr inte på någon skola just nu, men skulle väl möjligvis gå att föra över windows från den gamla datorn till den nya, eller fixa på något annat sätt?
Monteringen känns knepig, vi inte så duktiga på det tekniska med datorer så det känns lite väl läskigt att leka med så dyra delar när man inte vet vad man gör och ens enda guidening är youtube och manualen! Ser framför mig 12 timmar ångest och darrande händer som försöker förstå och dra kablar, skruvar som flyger hit och dit och allt blir bara en enda röra, bara för att tillslut starta upp och komma till en bluescreen. Du förstår problemet!

Nåväl, tillbaka till frågan.

Om jag förstår dig rätt så är det bättre att välja en färdig dator än att knåpa ihop specifika delar och betala för att få den monterad? Finns det något speciellt att ha i åtanke när man väljer nån av dem du länkade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trubul:

Först och främst, tack för svar!

Vi går tyvärr inte på någon skola just nu, men skulle väl möjligvis gå att föra över windows från den gamla datorn till den nya, eller fixa på något annat sätt?
Monteringen känns knepig, vi inte så duktiga på det tekniska med datorer så det känns lite väl läskigt att leka med så dyra delar när man inte vet vad man gör och ens enda guidening är youtube och manualen! Ser framför mig 12 timmar ångest och darrande händer som försöker förstå och dra kablar, skruvar som flyger hit och dit och allt blir bara en enda röra, bara för att tillslut starta upp och komma till en bluescreen. Du förstår problemet!

Nåväl, tillbaka till frågan.

Om jag förstår dig rätt så är det bättre att välja en färdig dator än att knåpa ihop specifika delar och betala för att få den monterad? Finns det något speciellt att ha i åtanke när man väljer nån av dem du länkade?

Om ni kan fixa windows på något sätt så skulle jag köra på detta paket:

Varför jag tog AMD är för att Intel skulle vara för dyrt för ett 8000kr budget med montering som kostar själv 1000kr ink frakt.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7280242/2014-10-21

Annars skulle jag nog köpa detta http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/asus...

Permalänk
Medlem

Ser fint ut!

Läste i en annan tråd att högre processorhastighet är avgörande för just World of Warcraft, så ditt inet-bygge verkar ju lovande så vitt jag kan förstå.

Tack än en gång för snabba svar och all hjälp, beundransvärt tiden ni lägger ner på att hjälpa alla på detta forum!

Permalänk
Medlem

Komplett Winter Gamer.

Ändra till intel i5 4690 och ta bort t-bord så kostar den 8073:-
och då ingår Windows.

https://www.komplett.se/komplett-winter-gamer/10947

Permalänk
Medlem
Skrivet av trubul:

Ser fint ut!

Läste i en annan tråd att högre processorhastighet är avgörande för just World of Warcraft, så ditt inet-bygge verkar ju lovande så vitt jag kan förstå.

Tack än en gång för snabba svar och all hjälp, beundransvärt tiden ni lägger ner på att hjälpa alla på detta forum!

Kolla SweC marknad. Där finns många färdigbyggda datorer till ett bra pris.