Väntetid för att använda Steam på ny dator?

Permalänk
Medlem

Väntetid för att använda Steam på ny dator?

Hej jag har hört att man måste vänta några dagar för att ha rättigheter på steam market när man loggar in på en ny dator!? Jag ska nämligen återställa datorn för att jag har varit klantig och laddat ner något skit i datorn men kommer jag behöva vänta i några dar för att kunna använda steam market då? Jag ska nämligen på lan och har lagt in några euro. Ska på lanet den 24/10.

Permalänk
Legendarisk
Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§ 3.2 Trådar ska placeras i den forumdel som bäst passar det behandlade ämnet.

http://www.sweclockers.com/forum/regler#3

*** Tråd flyttad, rubrik förtydligad ***

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av PREZY:

Hej jag har hört att man måste vänta några dagar för att ha rättigheter på steam market när man loggar in på en ny dator!? Jag ska nämligen återställa datorn för att jag har varit klantig och laddat ner något skit i datorn men kommer jag behöva vänta i några dar för att kunna använda steam market då? Jag ska nämligen på lan och har lagt in några euro. Ska på lanet den 24/10.

Om Steam av någon anledning inte känner igen din dator, får du upp en ruta där du fyller i ett lösenord som du hittar i din mail.
Det brukar inte vara några väntetider, vad jag vet.

Permalänk
Skrivet av PREZY:

Hej jag har hört att man måste vänta några dagar för att ha rättigheter på steam market när man loggar in på en ny dator!? Jag ska nämligen återställa datorn för att jag har varit klantig och laddat ner något skit i datorn men kommer jag behöva vänta i några dar för att kunna använda steam market då? Jag ska nämligen på lan och har lagt in några euro. Ska på lanet den 24/10.

Skrivet av MathNinja:

Om Steam av någon anledning inte känner igen din dator, får du upp en ruta där du fyller i ett lösenord som du hittar i din mail.
Det brukar inte vara några väntetider, vad jag vet.

Jo det brukar vara väntetider, var själv med om det för några veckor sedan.

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Medlem

7 dagar brukar man behöva vänta. Men detta är bara för att tradea tror jag.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av PREZY:

Hej jag har hört att man måste vänta några dagar för att ha rättigheter på steam market när man loggar in på en ny dator!? Jag ska nämligen återställa datorn för att jag har varit klantig och laddat ner något skit i datorn men kommer jag behöva vänta i några dar för att kunna använda steam market då? Jag ska nämligen på lan och har lagt in några euro. Ska på lanet den 24/10.

Jag köpte ny dator för cirka 2 månader sedan och behövde inte vänta något för att använda steam. Fick en kod på min mail som man skrev in och sedan så var de klart.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk

Bara för att logga in är det inga väntetider, bara att man måste verifiera sig via en kod i din mail, för köp vet jag inte. Om det är ett spel du vill köpa till innan lanet, och det inte skulle vara en väntetid på det, så är det ju bara att köpa det nu, eller senare via någon annan sida än steams egen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köpa csgo skins! haha

Permalänk
Medlem

Har man bytt lösenord så får man vänta innan man kan använda market.

Permalänk
Skrivet av PREZY:

Jag tänkte köpa csgo skins! haha

Varför måste du köpa dem under lanet? Köp dem nu bara om du vill vara säker.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Om du loggar in från en ny enhet och måste ange koder och sånt så brukar det vara 7 dagars väntetid. Alltså market/trade"ban" i 7 dagar. Det är också 7 dagars väntetid att använda market om du ändrar betalningssätt, alltså från paypal till visa eller dylikt.

Men det är ju inte så mycket att göra åt, rensa datorn och fixa problemet sedan om du får vänta så får du vänta, om du har tur kanske datorn känner igen din webbläsare och du inte behöver göra ngt, annars kanske du kan fixa bort bannen direkt genom att verifiera kontot via mail eller ngt? Vet inte riktigt.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Okej tack men jag har redan fixat med datorn! Enda problemet är nu att när jag startat spelet står det: you have launched the game in insecure mode from outside of steam or with -insecure flag. Your game files signatures will not be validated and you will not to be allowed to join VAC secure servers.