Hjälp mig hitta tangentbord med volymratt och avstängningsbar belysning

Permalänk
Medlem

Hjälp mig hitta tangentbord med volymratt och avstängningsbar belysning

Jag vill ha tag på ett tangentbord till Win7 som uppfyller två kriterier:

1) Det ska ha en volymratt, elller iaf något annat snabbt enkelt sätt att ändra volymen på.

2) Det ska ha bakgrundsbelysning som går att stänga av/på enkelt via tangentbordet

Jag har googlat och frågat vänner men inte hittat något. Kan några här hjälpa till med ett tips eller två så blir jag superglad!

/JB

Permalänk

corsair k70

Permalänk
Medlem

De flesta tangentbord har ju volymändring via en knappkombination som typ FN + F3 eller liknande. Funkar sådan lösning eller ska det vara en dedikerad ratt?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

De flesta tangentbord har ju volymändring via en knappkombination som typ FN + F3 eller liknande. Funkar sådan lösning eller ska det vara en dedikerad ratt?

DJ-simtulatortangentbord med volymratt, bara den nya Corsair loggan på det så blir det ett givet köp.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Logitech G19 har en rullande volymknapp.
Sammt att du kan ställa in vilken färg du vill ha på belysningen i knapparna.

Permalänk
Medlem

Mitt Ducky uppfyller dina krav frågan är bara vilken prisnivå du tänkt dej.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

>corsair k70

Ser bra ut!!

>Funkar sådan lösning eller ska det vara en dedikerad ratt?

Jag gillar när man enkelt kan ändra volym så helst ratt.

>Logitech G19 har en rullande volymknapp. Samt att du kan ställa in vilken färg du vill ha på belysningen i knapparna.

Går det stänga av ljuset 100%? När jag ser film vill jag ha totalt mörker.

>Mitt Ducky uppfyller dina krav frågan är bara vilken prisnivå du tänkt dej.

Max 1000 kronor. Heter det något mer än Ducky?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimbob:

>Mitt Ducky uppfyller dina krav frågan är bara vilken prisnivå du tänkt dej.

Max 1000 kronor. Heter det något mer än Ducky?

Jo det heter mera men kostar också mer än du tänkt dej.

Ducky Shine 3 , finns med flera olika brytare och olika färger på belysningen , ser dock att utbuded har blivit begränsat på sistone , hmmm...

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

Är det mekaniskt du hade velat ha?

Permalänk
Medlem

Qpad mk80 tycker jag!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Corsair K70 och Logitech G710+ är de enda mekaniska tangentborden med volymratt och justerbar belysning jag kommer på såhär på rak arm.

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimbob:

>Logitech G19 har en rullande volymknapp. Samt att du kan ställa in vilken färg du vill ha på belysningen i knapparna.

Går det stänga av ljuset 100%? När jag ser film vill jag ha totalt mörker.

Är två oranga dioder där sladden går in och där usb portarna sitter som lyser oavsett.
Vet inte om det är någt man stör sig på eller inte.. men har utdragbar skiva som tangentbordet är på så är ju bara att skjuta in det.
Displayen går att ställa så den inte lyser, men tyvärr ingen av och på knapp på tangentbordet för den.

Uppe till höger i bilden.. den andra som lyser är precis ur bild lite längre bort till höger.

Permalänk
Medlem

Har ju Microsoft Reclusa med dubbla rattar också. Borde gå att få rätt så billigt. Har ett begat du kan få köpa om du inte hittar nytt. Det är stort och lite rundad form så inte det mest kompakta

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x