Är "Alien isolation" kul?

Permalänk
Medlem

Är "Alien isolation" kul?

Har spelat alla Alien spelen och gillar att slakta dom en efter en med ett par headshots så syran skvätter! Ettan från 1999 skrämmer mig fortfarande Nu ska man smyga förbi EN enda? Låter inte kul, är det?

Permalänk
Medlem

Jag tycker det.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

nu har jag inte spelat det, bara sett andra spela lite och det verkar vara mer riktat åt stealth hållet, du sa att du gillar o slakta dom^^

kanske står nåt vettigt på user reviews på metacritic?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Det är ju inte liknande AvP spelen, om det är dem du tänker på.
Så du kan inte göra en jämförelse.

Men själv gillar jag det nya Alien spelet, riktigt bra gjort.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Som nämndes i posten ovanför så är det inte alls som avp-spelen.
Det är en survival horror suspense titel och ingen shooter. Du kan jämföra det med Amnesia där allt du vill är att överleva utan möjlighet att döda.

Jag älskar avpspelen (1 och 2 inte det nyaste, saknade känslan enligt mig) och jag älskar ännu så länge isolation mycket välgjort spel.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Inte ofta jag fastnar i ett spel nu för tiden, men detta var något extra, och mycket vackert dessutom

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebban84:

Inte ofta jag fastnar i ett spel nu för tiden, men detta var något extra, och mycket vackert dessutom

Håller med dig till 100%. Ett bra optimerat spel som ser väldigt snyggt ut. Stör mig lite emellanåt på att det inte finns någon autosave, men det kan ju bero på att jag är kass och dör ofta. Stör mig också på att det inte finns högre inställningar för Anti-Aliasing men ja, det är ju mindre relevant kanske. Spelet i sig är jättebra!

Permalänk

Jag gillar spelet , men vill gärna kunna försvara mig i ett skräckspel. Typ som Dead Space 1 var det bra balans mellan skräck och att kunna försvara sig.

Här är det mer att springa för livet eehehe. Man får dock säga att spelet är riktigt bra.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

En av senaste årens bästa spel helt klart, men är verkligen inget actionspel.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Jag brukar alltid kolla recensioner på Gamespot först innan jag köper ett spel. Deras betyg fick mig att inte köpa Alien Isolation.

http://www.gamespot.com/alien-isolation/

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag brukar alltid kolla recensioner på Gamespot först innan jag köper ett spel. Deras betyg fick mig att inte köpa Alien Isolation.

http://www.gamespot.com/alien-isolation/

Metacritic och user average kan få en att se lite snett på gamespots betyg då det är mycket lägre än användarnas.

gamespot 6/10
metacritic 80/100
user average 8.3/10

det är mycket bra betyg i min mening.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag gillar spelet , men vill gärna kunna försvara mig i ett skräckspel. Typ som Dead Space 1 var det bra balans mellan skräck och att kunna försvara sig.

Här är det mer att springa för livet eehehe. Man får dock säga att spelet är riktigt bra.

Springa är det sista du skall göra, det skapar bara en massa oljud

Skulle säga att den största utmaningen är de andra överlevande och den jäkla AI'n. Det är där stor del av storyn ligger, att det är en alien som smyger runt och äter folk är en skrämmande och livsfarlig faktor.

Ännu har jag inte dött av älgen, men har allt blivit skjuten av en del medmänniskor.

Och pulsen första gången man mötte älgen oskriptat (första två presentationerna var såklart skriptade), WOW!. Då har man inte någon rörelsedetektor utan får försöka lyssna ignom allt annat oljud som är på en rymdstation för att höra var han är, kikar upp över kanten och ser ryggen på den jäkeln och snabbt kryper ner igen.... Läskigt.

Spelet som helhet ger en väldigt god gammaldags filmkänsla, cutscenes i VHS kvalitet. I mörka områden i spelet så ser man tydligt lite flimmer av låg ISO film, interiören känner man tydligt igen från Alien och Aliens. Ljudet, bakgrundsljuden och musiken är fantastiskt.

Överlag väldigt välgjort, och ett spel där man får ta sig tid och tänka, känna och planera snarare än springa omkring med guns blazing.

Fluf approves!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Metacritic och user average kan få en att se lite snett på gamespots betyg då det är mycket lägre än användarnas.

gamespot 6/10
metacritic 80/100
user average 8.3/10

det är mycket bra betyg i min mening.

Betyg är bara siffror. Läs recensionerna också.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

För mig räckte det med att kolla en Let's Play sedan var det nog, spelet känns över hypad bara får vibbarna att det är ett spel man bara lirar en gång sedan är det klart verkar inte finnas nån rolig replay value i det hela.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av _tekken_:

För mig räckte det med att kolla en Let's Play sedan var det nog, spelet känns över hypad bara får vibbarna att det är ett spel man bara lirar en gång sedan är det klart verkar inte finnas nån rolig replay value i det hela.

Beros på, med tanke på Aliens AI gör att den inte agerar likadant (utöver några skriptade encounters), och många utmaningar kan lösas på flera olika sätt.Det var nån intervju där det snackade just om replayability.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hedersmedlem

Känns som att leva och andas första Alien-filmen och jag som mycket stor beundrare av Ridley Scott's filmskapande i början av sin karriär, så är detta spelet en jackpot. Såg filmen när den hade premiär, tror knappt jag hade åldern inne (torde varit runt 14) och det var en upplevelse man sent glömmer. Men det krävs tålamod och goda nerver för att inte tappa sugen i spelet.

Som Fluf säger, oerhört välgjort spel.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kul är väl inte en benämning jag skulle använda ;). Skrämmande ja. Helvetiskt vid vissa punkter så du får väl vad du kan förvänta dig. En överlägsen känsla av skräck jämte originalet.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebban84:

Inte ofta jag fastnar i ett spel nu för tiden, men detta var något extra, och mycket vackert dessutom

Håller med. Bland de bättre spel jag lirat. Sen sitter man på helspänn hela jävla tiden robotmänniskorna och Alien ..höll på att skita ner mig under mission 8..skulle leta efter first aid kit...och försöker vara tyst i dessa labyrinter där man tar sig fram sakta sakta ..öppnar en dörr och där står Alien ..kan verkligen rekommendera detta spel!! Bara man inte har nerverna utanpå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Lite jobbigt spel, tömde en pistol i huvudet på älgen och den gick ner.. Hoppa upp och jag dog.
Borde åtminstone skrämma bort eller stoppa fanskapet en stund.

Inte direkt imponerande, men jag är i en väldigt tidigt stadie i spelet än.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Jag tycker detta Alien spel verkar jätte intressant, Hur läskigt är det inte att man hör Aliens fotstegen komma närmare och närmare och plötsligt står det en alien där och letar efter dig!!! Och hur kul är det och bara döda alla Alien med 1 skott i huvudet som i dom andra tidigare spelet, så överlägsen ska man inte vara, För då finns det ingen så kallad skräck i Alien spelen då blir man bara uttråkad...

Nej.. AI, är på rätt spår Ska själv köpa detta strax, ska se om nån chans att det kanske bli billigare på steams halloween rea

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av quattro-2.6:

Lite jobbigt spel, tömde en pistol i huvudet på älgen och den gick ner.. Hoppa upp och jag dog.
Borde åtminstone skrämma bort eller stoppa fanskapet en stund.

Inte direkt imponerande, men jag är i en väldigt tidigt stadie i spelet än.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför spelar du detta spel om det är din spelstil? Har du inte läst vad som skrivits om det? Du gillade antagligen Aliens mycket mer än mästerverket Alien och då är heller inte detta spel för dig. Det är inte marinkåren som är ute för att visa sin håriga bringa utan det handlar om överlevnad mot omöjliga odds.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Varför spelar du detta spel om det är din spelstil? Har du inte läst vad som skrivits om det? Du gillade antagligen Aliens mycket mer än mästerverket Alien och då är heller inte detta spel för dig. Det är inte marinkåren som är ute för att visa sin håriga bringa utan det handlar om överlevnad mot omöjliga odds.

Vaknat på fel sida?
Läs sista stycket igen.

Skrev inget om att jag inte ogillade spelet och att jag var i tidigt stadie i spelet än.
Att jag tömde pistolen i xenomorphen var bara en reflex, helt naturligt..

Inte värst imponerad än, kanske spelat 20min och lär mig.

Och nej jag läser aldrig någon mupps(betald skribent) recension av spel.

Sen gillade jag Alien filmen, första alltså, resten av filmerna var som en kebabpizza med för mycket starksås på.

Ogillar helt hjärndöda spel med skjuta allt och springa till nästa "save point", men det är det enda skit man har blivit matad med under flera år.

Som exempel, F.E.A.R hyllad som skräckspel.. Verkligen? DOOM3? WHAT? starta från punkt A, skjut allt som rör sig, spara på punkt B.. Repetera..
Okej, skrämmande dåliga kanske.

Godmorgon

Skickades från m.sweclockers.com

Just ja, Aliens 3 var helt okej med, directors cut dock.

Raderat tråkigt/omoget språk
Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är helt klart värt att spela igenom, inte det bästa spel som släppts men helt ok! om inte annat så är det mycket vackert!