Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Håller med, dock gillar jag första filmen mer men dom får gärna göra ett spel baserat på tvåan hade inte heller varit fel.

Går inte jämföra första filmen med den andra, även om den andra är snuskigt bra. Men bara för att jag känt mig mer säker med en fulladdad pulse rifle så hade jag önskat att detta spel var baserat på tvåan :). Är i något område i spelet nu där den läskiga lurkar omkring och letar mig, gömde mig under ett skrivbord i 10 minuter helt paralyserad, men sen hittade den mig

Permalänk

Har bara hunnit öppna det och springa runt lite på Sevastopol station. Ingen alien i sikte än. Måste dock säga att det är förbannat snyggt. Allt från ljudsampling till musik till interiörer ger samma creepy känsla som den första alienfilmen. Älskar det redan, oavsett AI.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Någon som har blackscreen problemet? Många har det problemet att det blir helt svart när man startar upp liret och det enda man ser är spelets muspekare plus att man hör ljudet i spelet. Det fixas lätt genom att trycka alt+enter så man hamnar i windowmode, så kommer bilden fram. Sedan ändrar man bara i spelet till fullscreen så är det fixat. För mig däremot funkade det EN gång bara, nästa dag var det kört. Nu kan jag inte göra NÅGONTING ALLS, alt+enter funkar inte längre av någon anledning, inget funkar. Har läst igenom en massa olika forum och testat olika grejer såsom att pilla på "engine settings" filen och ändrat olika saker. Är det någon som har samma problem och vet hur man gör???

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

kör du i admin mode?

Permalänk

Inget jag har testat men kan tänka mig att spelet blir ännu värre på en Oculus Rift. Roligt att AAA titlar börjar lägga till stöd för det i alla fall, kommer bli en rolig framtid om nått år

Citat:

För alla med ett Oculus Rift DK2 headset hemma går det att i en handvändning aktivera Oculus-stödet i spelets konfigurationsfiler. Stödet omfattar även rörelsespårning men har som väntat en del buggar.

  • Under the in-game file's 'ENGINE_SETTINGS.XML' within 'Alien Isolation/ DATA' folder, change the stereo options as mentioned below:

  • Set the Oculus to Extended Mode

  • In the Oculus config utility pause the service

  • Start the game

  • Reactivate the service and set the display mode to "Direct to Rift".

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

kör du i admin mode?

Japp, har provat det också. Kom på att jag ska prova att stänga av SLI och se om det funkar.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Finurliig:

Har bara hunnit öppna det och springa runt lite på Sevastopol station. Ingen alien i sikte än. Måste dock säga att det är förbannat snyggt. Allt från ljudsampling till musik till interiörer ger samma creepy känsla som den första alienfilmen. Älskar det redan, oavsett AI.

fränt
är man helt solo när man springer omkring eller har man nån backup?
blir nog ett köp men vetefasen om man har nerver för sånt här igen sen Half Life.
antar att det är liknande känsla här.

jag kan tänka mig hur det kommer att se ut på OLED tvn i ett bäcksvart rum

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

Funkar inte AA inställningarna i spelet? (allt är taggigt) Provade åsidosätta i nvidias kontrollpanel,men det fungerade inte heller!

Kör 2 770s sli så det borde orka mycket aa (allt på max i andra inställningar)

Permalänk
Skrivet av Michelangelo:

Funkar inte AA inställningarna i spelet? (allt är taggigt) Provade åsidosätta i nvidias kontrollpanel,men det fungerade inte heller!

Kör 2 770s sli så det borde orka mycket aa (allt på max i andra inställningar)

Tyckte det blev bättre med T1X än T2X eller vad de heter. Fortfarande inte speciellt bra AA dock. Ser gärna att det patchas in stöd för bättre, galen immersion braker just nu.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Tänkte bara tipsa om att sätta upp fov till 55 i spelet. Innan jag får en massa kommentarer om att det är för lågt så testa själva :). Spelets max fov är 75 (Går säkert högre i någon ini fil, men 75 ingame) tror jag och om man sätter upp den till 75 blir det lite för mycket "Fisheye", skulle kunna leva med det men den stora nackdelen med en en fov över 60 är att man inte kan längre se armarna eller bena på repley, jag tycker verkligen om en sådan funktion i ett skräckspel eftersom det hjälper med inlevelsen, det var en fin funktion i Outlast också :). Jag gillar små fov i skräck spel då man inte ska ha en super observant syn över hela omgivningen hela tiden och det hjälper motståndarna att enklare smyga upp på en och skrämma skiten ur en, det är ju trots allt det vi har betalat för :P. Alltså använd 55 i fov det ser faktiskt helt ok ut även om man skakar på huvudet när man läser det.

Uppdatering: 55 fov är ungefär lika med 85 i andra spel, det är därför det inte känns helt fel :).

MVH Wictor

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Skrivet av BrainDrain56:

Tänkte bara tipsa om att sätta upp fov till 55 i spelet. Innan jag får en massa kommentarer om att det är för lågt så testa själva :). Spelets max fov är 75 (Går säkert högre i någon ini fil, men 75 ingame) tror jag och om man sätter upp den till 75 blir det lite för mycket "Fisheye", skulle kunna leva med det men den stora nackdelen med en en fov över 60 är att man inte kan längre se armarna eller bena på repley, jag tycker verkligen om en sådan funktion i ett skräckspel eftersom det hjälper med inlevelsen, det var en fin funktion i Outlast också :). Jag gillar små fov i skräck spel då man inte ska ha en super observant syn över hela omgivningen hela tiden och det hjälper motståndarna att enklare smyga upp på en och skrämma skiten ur en, det är ju trots allt det vi har betalat för :P. Alltså använd 55 i fov det ser faktiskt helt ok ut även om man skakar på huvudet när man läser det.

Uppdatering: 55 fov är ungefär lika med 85 i andra spel, det är därför det inte känns helt fel :).

MVH Wictor

Håller med om att 75Fov är för mycket drog upp den till max men när jag såg det enorma fiskögat så ändrade tillbaka direkt. Kommer inte ihåg exakt var den landade men betydligt bättre i alla fall

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Såg att de gjort en custom file till Cheat Engine (open source cheat motor) vilket gör att man kan "frysa" spelet och ha fri kamera m.m. Litegrann som man kan göra i Skyrim med consolkommandon. Detta från en sajt som är dedikerad till att ta snygga screenshots i spel. En del exempel här (lite spoilers kanske): http://deadendthrills.com

Custom Cheat guide
http://www.deadendthrills.com/forum/discussion/314/guide-alie...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

Sist jag tyckte ett spel såg såhär bra ut var när Half-Life 2 släpptes, fasen vilken grafik. Ljudet och atmosfären är på topp också. Önskar bara att spelet var baserat på Aliens istället för Alien. Pang pang action och lite skräck, detta blir nästan lite för kusligt

Grafiken, detaljerna, ljudet och atmosfären känns nästan för bra för att vara sant!

De har ju gjort ett spel "baserat" på 2:an, Alien Colonial Marines.

Råkar dock vara ett av de sämsta spelen som har med Aliens att göra. Så sjukt värdelöst.

För att gå on-topic igen.

Tog mig igenom spelet idag, fan vad Nice det var, atmosfären är sjukt bra. Det enda jag skulle vilja ha är bättre AA (burken lär dock inte klara det)
Jag tycker dock att amnesia the dark decent var läskigare men tror det har att göra med att Alien Isolation är "fair" du kan gömma dig från Alien, leda bort den eller t.o.m. konfrontera den. Vilket inte går i Amnesia.

Men i överlag ett av de bästa SP spelen jag spelat på länge.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Modifiera grafiken.

Ändra LOD, 2K/4K/8K skuggor och fixa bättre reflektioner.
http://www.incgamers.com/2014/10/make-alien-isolation-look-am...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Flyter på bra i 3200x1800 nerskalad till 1920x1080p med tweaks som ger bättre grafik

Permalänk
Skrivet av mAster9:

Modifiera grafiken.

Ändra LOD, 2K/4K/8K skuggor och fixa bättre reflektioner.
http://www.incgamers.com/2014/10/make-alien-isolation-look-am...

Ändrade allt som i artikeln, nu startar inte spelet längre glömde ju såklart spara originalfilen, någon som kan hjälpa till?

Permalänk
Skrivet av Michelangelo:

Ändrade allt som i artikeln, nu startar inte spelet längre glömde ju såklart spara originalfilen, någon som kan hjälpa till?

Här är vanilla vs. modifierade

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=3246121...

Permalänk
Skrivet av SundanceKid:

Superthanks

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad från antydningar till piratkopiering.*

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Den arge tyckte det var rätt bra: http://youtu.be/TyWW6Qf4ZHI

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

Någon som lyckats lösa vettig AA? jag vägrar spela mer då alla linjer ser ut som trappor!!

(eller har jag ställt in nått fel?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Någon som lyckats lösa vettig AA? jag vägrar spela mer då alla linjer ser ut som trappor!!

(eller har jag ställt in nått fel?)

jag letar varje dag men hittar inget

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Någon som lyckats lösa vettig AA? jag vägrar spela mer då alla linjer ser ut som trappor!!

(eller har jag ställt in nått fel?)

Kör med T1X, den är bäst. Och tvinga AF via Nvidias kontrollpanel i stället för i spelet. Läs mer här:http://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/2igkum/alien_isolation_pc_port_quality/

Sen kan jag tipsa om att g2a.com säljer spelet för €20 i stället förb €50 eller vad nu Steam ville ja. Funkar perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk

Fler som har problem med savegame som inte laddas?
Har köpt spelet så inga kommentarer om pirat tack.

Har googlat och hittat flera inlägg på andra forum med samma problem, köpta spel såklart, lösningen för dom var att föra över savegame till annat partition/hårddisk.
Låter ju lätt, men problemet är att jag har laptop med bara en partition/hårddisk och kan inte åtgärda så lätt.

I början av spelet så var det inga problem alls med savegame, men efter att jag kom till banan efter kameran i korridoren man skulle stänga av.. Kommer tyvärr inte ihåg vad området heter.. Men jag sparade spelet där och stängde av spelet, när jag skulle uppta det igen så vägrar den ladda något alls.

Är det lika bra att slänga spelet?

Känns inte värt pengarna eller mödan att spela om från början direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Blev aldrig nöjd med aa inställningarna via tx och i cc mm. så spelet har inte åkt in på hdn igen efter senaste format... så undrar hur det ser ut på patchfronten nuförtiden? har dem löst detta och andra buggar?

Permalänk
Skrivet av Michelangelo:

Blev aldrig nöjd med aa inställningarna via tx och i cc mm. så spelet har inte åkt in på hdn igen efter senaste format... så undrar hur det ser ut på patchfronten nuförtiden? har dem löst detta och andra buggar?

Jag höjde upplösningen med DSR, blev betydligt bättre

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Blev aldrig nöjd med aa inställningarna via tx och i cc mm. så spelet har inte åkt in på hdn igen efter senaste format... så undrar hur det ser ut på patchfronten nuförtiden? har dem löst detta och andra buggar?

Lite nekromantik på tråden.

Såg att det finns ett injektor-hack som lägger till en avancerad Temporal Anti-Aliasing för Alien Isolation. Det man ska tänka på är att TAA gör bilden mjukare, men för Alien Isolation blir det mycket bättre AA. Som vanligt med injektorer så: använd på egen risk. Spelet är inte multiplayer, så borde inte vara något problem. Modden heter Alias Isolation, huhu.

https://github.com/aliasIsolation/aliasIsolation/releases/tag...

Demo (börjar utan AA, sen med TAA hacket på)

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Buio:

Lite nekromantik på tråden.

Såg att det finns ett injektor-hack som lägger till en avancerad Temporal Anti-Aliasing för Alien Isolation. Det man ska tänka på är att TAA gör bilden mjukare, men för Alien Isolation blir det mycket bättre AA. Som vanligt med injektorer så: använd på egen risk. Spelet är inte multiplayer, så borde inte vara något problem. Modden heter Alias Isolation, huhu.

https://github.com/aliasIsolation/aliasIsolation/releases/tag...

Demo (börjar utan AA, sen med TAA hacket på)
https://www.youtube.com/watch?v=lfszgXjj9ew

Jäklar vilken skillnad det blev!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Köpt för ett år sedan på steam rea men vågar inte spela det jäkla spelet lol...!

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel :), ganska läskigt dock