Geforce Drivers 344.48 WHQL med Dynamic Super Resolution till Kepler och Fermi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ingen SLI-Profil for Shaodws of Mordor i denna heller? Kommer aldrig mer skaffa SLI, orkar inte jaga dessa SLI profiler jämmt.

Har du ens kollat? Jag har SLI i shadows of mordor nu, med nVidia Recommended settings.
Stod inget i nyheten eller changelog, men SLI fungerar.
För övrigt så fungerade Shadows Of Mordor med SLI om man valde Alternative Framerendering 2, fungerade till 100% för mig, inga konstiga texturbuggar eller något alls, båda korten gick på 95-98% hela tiden. Inga problem.

Lite skoj att de har klassat den som Elite: Dangerous optimerat, men inget SLI till det spelet hehe, alterantive framerendering 2 ger grova texturbuggar i Elite.

nVidia inspector för Shadows Of Mordor
(0x080000F5 (Catzilla, Dragon Age 2, Ocean Demo, Middle-Earth: Shadow of Mordor, Unigine: Tropics demo, Tom Clancy's Ghost Recon Future Soldier, Unigine Engine, Unigine: Sanctuary demo, Unigine: Valley demo, Hitman: Absolution, 3DMark11, Oil Rush, Sniper Elite 2, Sniper Elite 3, Ladybug Demo, Passion Leads Army Benchmark, Stone Giant, Sniper Elite: Nazi Zombie Army, Mecha Demo, Metro 2033)

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Såg en kille kommentera DSR så här... och det var helt klockrent!

It's brute force 100% perfect AA. All of the other AA techniques in the past have been shortcuts in order to accomplish similar results with less memory/GPU overhead.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var en bra sammanfattning Men som sagt kräver det än mer av grafikkortet/en.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Ser ingen skillnad med på eller av nästan. Ser lite fyrkantigare ut med påslaget kanske. En aning klarare, men om det är bra eller inte beror ju på hur spelmakarna vill ha det...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Ser ingen skillnad med på eller av nästan. Ser lite fyrkantigare ut med påslaget kanske. En aning klarare, men om det är bra eller inte beror ju på hur spelmakarna vill ha det...

Samma här. Ser absolut noll och ingen skillnad på grafiken på höger och vänster sida här.
Dock kanske min skärm som bara är 1920x1080 begränsar vad jag kan se. Dessutom kanske bilden är sparad i någon lägre upplösning.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

En fråga. Skulle detta göra det möjligt att spela in i en höge upplösning än vad man har för skärm?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Ser ingen skillnad med på eller av nästan. Ser lite fyrkantigare ut med påslaget kanske. En aning klarare, men om det är bra eller inte beror ju på hur spelmakarna vill ha det...

Det gör mest skillnad på små/smala geometriska former. Kika tex på gräset i bakgrunden.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ingen SLI-Profil for Shaodws of Mordor i denna heller? Kommer aldrig mer skaffa SLI, orkar inte jaga dessa SLI profiler jämmt.

Håller med. Jäkligt segt att inte kunna använda SLI på nya spel.

Skrivet av DeFeCT79:

Har du ens kollat? Jag har SLI i shadows of mordor nu, med nVidia Recommended settings.
Stod inget i nyheten eller changelog, men SLI fungerar.
För övrigt så fungerade Shadows Of Mordor med SLI om man valde Alternative Framerendering 2, fungerade till 100% för mig, inga konstiga texturbuggar eller något alls, båda korten gick på 95-98% hela tiden. Inga problem.

Där ser man, väldigt tråkigt att WB inte nämnt det alls då många frågat om det på Steamforument.

Sen har du fel om AFR2, det fungerade bra i benchmarks (fick också jämn load på båda korten) men när man väl spelade så fick man random FPS drops i världen och alltid under fighter.

Hursomhelst skall jag testa "Nvidia Rekommenderar" ikväll.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hittar fortfarande inga engelska drivrutiner...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Samma här. Ser absolut noll och ingen skillnad på grafiken på höger och vänster sida här.
Dock kanske min skärm som bara är 1920x1080 begränsar vad jag kan se. Dessutom kanske bilden är sparad i någon lägre upplösning.

Skrivet av n_sandstrom:

Det gör mest skillnad på små/smala geometriska former. Kika tex på gräset i bakgrunden.

Jag har gjort det men, eftersom bilderna är olika, det är en viss mängd gräs på vänstra bilden som är större än mängden gräs på den högra, det gör jämförelsen rätt svår att uppskatta. Principiellt sett blir jämförelsen nästintill värdelös eftersom grunddatat är olika, förutsättningarna skiljer sig.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Håller med. Jäkligt segt att inte kunna använda SLI på nya spel.

Där ser man, väldigt tråkigt att WB inte nämnt det alls då många frågat om det på Steamforument.

Sen har du fel om AFR2, det fungerade bra i benchmarks (fick också jämn load på båda korten) men när man väl spelade så fick man random FPS drops i världen och alltid under fighter.

Hursomhelst skall jag testa "Nvidia Rekommenderar" ikväll.

Tack för att du talar om för mig vad jag upplevde i spelet, jag visste inte om det själv, spelade bara igenom kampanjen på 27 timmar utan att har några som helst fps drops, men nu vet jag, tack för infon

Många rekommenderade FEAR 3 compatible bits, men de fungerade väldigt dåligt för mig, där fick jag mycket drops och stuttering.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

Jobbigt om man redan kör på 2560x1600, blir rätt tungdrivet att köra högre upplösning för att sedan skala ner det då. Men det är väl bara köpa fetaste grafikkortet och sluta gnälla, as usual.

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Jag har gjort det men, eftersom bilderna är olika, det är en viss mängd gräs på vänstra bilden som är större än mängden gräs på den högra, det gör jämförelsen rätt svår att uppskatta. Principiellt sett blir jämförelsen nästintill värdelös eftersom grunddatat är olika, förutsättningarna skiljer sig.

Well, då är DSR inte för alla. jag ser en solklar skillnad, även om det inte är exakt samma grässtrån som jämförs.

Gräs till höger, utsmetade sträck. Gräs till vänster, svävande pixlar.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeFeCT79:

Tack för att du talar om för mig vad jag upplevde i spelet, jag visste inte om det själv, spelade bara igenom kampanjen på 27 timmar utan att har några som helst fps drops, men nu vet jag, tack för infon

Många rekommenderade FEAR 3 compatible bits, men de fungerade väldigt dåligt för mig, där fick jag mycket drops och stuttering.

Okej, jag går bara efter vad jag och många andra upplevde enligt en tråd på ett annat forum. Men funkade det för dig så gött Kanske för att du har 980, vad vet jag.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Well, då är DSR inte för alla. jag ser en solklar skillnad, även om det inte är exakt samma grässtrån som jämförs.

http://i.imgur.com/trjuqiE.png

Gräs till höger, utsmetade sträck. Gräs till vänster, svävande pixlar.

Kan hålla med om din pixelobservation där men vill påpeka att den vänstra bilden ser lite mer karg ut överlag medan den högra bilden ser lite mer animerad ut. Dvs den vänstra pixliga bilden kan man ändå överlag, om man inte tittar för noga, anse vara mer lik verkligheten.
Detta är ju smak och tycke, och jag kan då anse att det är upp till speltillverkaren hur denne vill att dess spel skall se ut.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Kan hålla med om din pixelobservation där men vill påpeka att den vänstra bilden ser lite mer karg ut överlag medan den högra bilden ser lite mer animerad ut. Dvs den vänstra pixliga bilden kan man ändå överlag, om man inte tittar för noga, anse vara mer lik verkligheten.
Detta är ju smak och tycke, och jag kan då anse att det är upp till speltillverkaren hur denne vill att dess spel skall se ut.

Förvisso. men nu är det en teknik som förbättrar kanterna på små objekt, inte någon som förbättrar spelutvecklarnas landskapsdesign. man ska titta på dom elementen som är relevanta i sammanhanget

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Satan vad segt det går att dra ner...26 KB/S....stenåldern har kommit.

Tips, tanka aldrig ifrån GeForce Experience. En gång av alla gånger jag testat det har jag fått normal hastighet, annars ligger den på max 200kb/s. Tanka ifrån det programmet är helt åt helvete.

Får testa detta ikväll. Någon som jämfört detta med downsampling? Just nu kör jag med det på Diablo III, men text blir inte riktigt optimal tyvärr. Dessutom så verkar inte något högre än 60Hz fungera på 1440p och uppåt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Tips, tanka aldrig ifrån GeForce Experience. En gång av alla gånger jag testat det har jag fått normal hastighet, annars ligger den på max 200kb/s. Tanka ifrån det programmet är helt åt helvete.

30mb/s från geforce experience, aldrig haft problem förut heller..
Konstigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirrabelle:

30mb/s från geforce experience, aldrig haft problem förut heller..
Konstigt

Mjo, vete fan vad det beror på. Tankar jag från hemsidan ligger jag på maxfart

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Mjo, vete fan vad det beror på. Tankar jag från hemsidan ligger jag på maxfart

Jo fast tycker att Geforce Experience buggar så mycket. Står och tuggar hela tiden...sen helt plötsligt så har jag drivrutinen nere. Installerar...står bara och tuggar.. avslutar processen..och sen är det klart. Sker varje gång typ.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeFeCT79:

Har du ens kollat? Jag har SLI i shadows of mordor nu, med nVidia Recommended settings.
Stod inget i nyheten eller changelog, men SLI fungerar.
För övrigt så fungerade Shadows Of Mordor med SLI om man valde Alternative Framerendering 2, fungerade till 100% för mig, inga konstiga texturbuggar eller något alls, båda korten gick på 95-98% hela tiden. Inga problem.

Lite skoj att de har klassat den som Elite: Dangerous optimerat, men inget SLI till det spelet hehe, alterantive framerendering 2 ger grova texturbuggar i Elite.

nVidia inspector för Shadows Of Mordor
(0x080000F5 (Catzilla, Dragon Age 2, Ocean Demo, Middle-Earth: Shadow of Mordor, Unigine: Tropics demo, Tom Clancy's Ghost Recon Future Soldier, Unigine Engine, Unigine: Sanctuary demo, Unigine: Valley demo, Hitman: Absolution, 3DMark11, Oil Rush, Sniper Elite 2, Sniper Elite 3, Ladybug Demo, Passion Leads Army Benchmark, Stone Giant, Sniper Elite: Nazi Zombie Army, Mecha Demo, Metro 2033)

Ska testa med recommended settings. Men AFR2 funkar sådär som sagt,SLI-bits för FEAR3 fungerade bättre, men fortfarande stora drops.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Kan hålla med om din pixelobservation där men vill påpeka att den vänstra bilden ser lite mer karg ut överlag medan den högra bilden ser lite mer animerad ut. Dvs den vänstra pixliga bilden kan man ändå överlag, om man inte tittar för noga, anse vara mer lik verkligheten.
Detta är ju smak och tycke, och jag kan då anse att det är upp till speltillverkaren hur denne vill att dess spel skall se ut.

Förlåt men det var nästan en ursäkt i klass med Ubisofts "spel ser bättre ut i 30 fps", jag vet att många är så fast nötta i gamla synsätt pga grafiskt Stockholms syndrom där man riktigt "gillar felen" så det förstår jag, men det är helt klart att det inte ser bättre ut med aliasing och flygande pixlar, om man dock vill åstadkomma ett skarpare bild intryck kan man alltid ha en sharpen svag effekt efter FSAA som många kameror och fotografer lägger på i efter raw bilden tex unsharpen mask i Photoshop.

Permalänk
Inaktiv

Verkar som att detta endast är lämpligt om man kör spel med värdelös grafik typ cod och sedan har sli med bra kort? Annars laggar det ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anon@tor:

Förlåt men det var nästan en ursäkt i klass med Ubisofts "spel ser bättre ut i 30 fps", jag vet att många är så fast nötta i gamla synsätt pga grafiskt Stockholms syndrom där man riktigt "gillar felen" så det förstår jag, men det är helt klart att det inte ser bättre ut med aliasing och flygande pixlar, om man dock vill åstadkomma ett skarpare bild intryck kan man alltid ha en sharpen svag effekt efter FSAA som många kameror och fotografer lägger på i efter raw bilden tex unsharpen mask i Photoshop.

Ursäkt, det var ingen ursäkt.

Jag tycker vad jag tycker och ursäktar inte mina åsikter.

I god vetenskaplig anda så kan också mitt tyckande, till skillnad från religiöst enkelspårigt tänkande, utvecklas och förändras i och med att min uppfattning förändras.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Verkar som att detta endast är lämpligt om man kör spel med värdelös grafik typ cod och sedan har sli med bra kort? Annars laggar det ju.

Nej, det fungerar inte med SLI

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Kan hålla med om din pixelobservation där men vill påpeka att den vänstra bilden ser lite mer karg ut överlag medan den högra bilden ser lite mer animerad ut. Dvs den vänstra pixliga bilden kan man ändå överlag, om man inte tittar för noga, anse vara mer lik verkligheten.
Detta är ju smak och tycke, och jag kan då anse att det är upp till speltillverkaren hur denne vill att dess spel skall se ut.

Se på videon, allt flimmer som man ofta ser av gräs/träd/trappor etc är nästan borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeFeCT79:

Nej, det fungerar inte med SLI

Det gör det väll visst?
Jag kan inte kolla just nu (inte hemma) men jag är rätt säker på att det funkade igår, funkade det inte så fick jag extremt bra FPS iallafall (Arma 3 i "2880p", 42FPS(dock utan AA))

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Det gör det väll visst?
Jag kan inte kolla just nu (inte hemma) men jag är rätt säker på att det funkade igår, funkade det inte så fick jag extremt bra FPS iallafall (Arma 3 i "2880p", 42FPS(dock utan AA))

När jag aktiverar SLI så försvinner valmöjligheten för DSR helt i kontrollpanelen, den finns inte ens.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Verkar som att detta endast är lämpligt om man kör spel med värdelös grafik typ cod och sedan har sli med bra kort? Annars laggar det ju.

Knappast, om du redan ligger på en väldigt hög nivå så är det helt klart värt att uppgradera till 1440p Stor skillnad tycker jag åtminstone. Spelar du spel där du klarar dig med 60fps (som t ex D3) är det värt det tycker jag. I fps däremot vill man ju ligga på de sina stadiga fpsen och då kanske inte klivit upp till högre upplösningar är värt om man är tvungen att ställa ned den övriga grafiken.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBE:

Se på videon, allt flimmer som man ofta ser av gräs/träd/trappor etc är nästan borta.

Kan inte det just nu, dålig lina där jag är under dagen idag.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!