iPhone 6 - Förhoppningar om denna?

Permalänk
Medlem

Vad behöver man göra för att få tag i en telefon?
Jag har väntat nu i 20 dagar på att få en iphone 6+ från Telenor. Inte hört ett ljud från dom.

Jag vet att jag var lite sen att beställa men då jag kan ganska mycket om lagerhantering och logistik i övrigt så är det högst ovanligt att inte kunna ge något som helst leveransbesked. Är det bara Apple som är extremt hemlighetsfulla?
Har lilla Sverige hamnat i skymundan nu när Kina öppnade sin försäljning?

Kommer man ens ha en telefon innan årsskiftet?

Det är ju pinsamt att det är så svårt att få tag i en telefon... Och NEJ jag vill inte ha en 16gb som jag vet finns att köpa lite varstans.

Det kanske bara är jag som inte fått telefonen överhuvudtaget?
Telenor säger ingenting heller när man ringer dom eller mailar. "du kommer troligvis att få din lur mellan v.43 och v52.

Vad fan är det för svar?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Vad behöver man göra för att få tag i en telefon?
Jag har väntat nu i 20 dagar på att få en iphone 6+ från Telenor. Inte hört ett ljud från dom.

Jag vet att jag var lite sen att beställa men då jag kan ganska mycket om lagerhantering och logistik i övrigt så är det högst ovanligt att inte kunna ge något som helst leveransbesked. Är det bara Apple som är extremt hemlighetsfulla?
Har lilla Sverige hamnat i skymundan nu när Kina öppnade sin försäljning?

Kommer man ens ha en telefon innan årsskiftet?

Det är ju pinsamt att det är så svårt att få tag i en telefon... Och NEJ jag vill inte ha en 16gb som jag vet finns att köpa lite varstans.

Det kanske bara är jag som inte fått telefonen överhuvudtaget?
Telenor säger ingenting heller när man ringer dom eller mailar. "du kommer troligvis att få din lur mellan v.43 och v52.

Vad fan är det för svar?

Operatörerna vet inte när det kommer få nästa batch med telefoner från Apple, därav bristfällig info (för de vet inte).
Apple skriver att leveranstiden är 3-4 veckor just nu för en iPhone 6+. Du borde rimligen ha den snart då kan man tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Vad behöver man göra för att få tag i en telefon?
Jag har väntat nu i 20 dagar på att få en iphone 6+ från Telenor. Inte hört ett ljud från dom.

Jag vet att jag var lite sen att beställa men då jag kan ganska mycket om lagerhantering och logistik i övrigt så är det högst ovanligt att inte kunna ge något som helst leveransbesked. Är det bara Apple som är extremt hemlighetsfulla?
Har lilla Sverige hamnat i skymundan nu när Kina öppnade sin försäljning?

Kommer man ens ha en telefon innan årsskiftet?

Det är ju pinsamt att det är så svårt att få tag i en telefon... Och NEJ jag vill inte ha en 16gb som jag vet finns att köpa lite varstans.

Det kanske bara är jag som inte fått telefonen överhuvudtaget?
Telenor säger ingenting heller när man ringer dom eller mailar. "du kommer troligvis att få din lur mellan v.43 och v52.

Vad fan är det för svar?

Eftersom Apple anser sig vara störst bäst och vackrast så struntar de helt enkelt i att ge operatörerna / återförsäljare någon som helst lagerstatus, tyvärr. Prel. tiden för 64/128gb iPhone 6 är i början på dec för Teliakunder atm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Vad behöver man göra för att få tag i en telefon?
Jag har väntat nu i 20 dagar på att få en iphone 6+ från Telenor. Inte hört ett ljud från dom.

Jag vet att jag var lite sen att beställa men då jag kan ganska mycket om lagerhantering och logistik i övrigt så är det högst ovanligt att inte kunna ge något som helst leveransbesked. Är det bara Apple som är extremt hemlighetsfulla?
Har lilla Sverige hamnat i skymundan nu när Kina öppnade sin försäljning?

Kommer man ens ha en telefon innan årsskiftet?

Det är ju pinsamt att det är så svårt att få tag i en telefon... Och NEJ jag vill inte ha en 16gb som jag vet finns att köpa lite varstans.

Det kanske bara är jag som inte fått telefonen överhuvudtaget?
Telenor säger ingenting heller när man ringer dom eller mailar. "du kommer troligvis att få din lur mellan v.43 och v52.

Vad fan är det för svar?

Jag fick min efter 6 dagar från tele2. Beställde 10:e oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Jag fick min efter 6 dagar från tele2. Beställde 10:e oktober

16gb gissar jag då?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

16 och 128gb verkar det ju finnas ganska gott om, däremot är ju tyvärr 64gb hårdvaluta som någon skrev. Jag beställde själv en 6+ 64gb från Halebop för en dryg månad sedan, nu ligger jag på andra köplats iallafall men jag har nog nästan gett upp hoppet om att ha en denna veckan....

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Ja har man inte hört nåt den här veckan så blir det inget =( Fick ett tokspel i luren när jag pratade med Tele2 igår... vart bortkopplad efter att jag ringde första gången (satt då i telefonkö i 20 min) ringde upp och satt ytterligare 45 min i kö för att få till svar att "nu har vi fått in en sändning så du har din iphone 6 64 gb på fredag" Jag frågade varför hon inte sa som det var och inte ska sitta där och hitta på en massa saker.
Hört samma story 2 gånger innan... Och jag ringde egentligen för ett fakturaärende

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

16gb gissar jag då?

6+, 128GB. Första beräknade leveransdatum var runt 10:e November