Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Skrivet av Donnys:

Det är ju hyfsat mycket information att smälta, men visst är det så att det inte längre går att få LTI på annat än limited edition som jump 890 nu? Läste något om att det var fram till november förra året som early backers kunde få LTI?

Jag tror, att jag kommer att köpa något hyfsat billigt paket till att börja med. Sen kommer jag kanske att försöka antingen köpa lite limited grejer på gråa marknaden, alternativt hoppa på sales från RSI. Alltså, inte scythe och idris-* men lite sugen på en reclaimer eller merchantman, eller kanske en jump 890 (jumpen går ju fortfarande att få på gråa marknaden för i princip vad den såldes för.)

Låter det som en vettig plan, ni som har varit med ett tag?

Nej, det är concept-sales som ger LTI nuförtiden. Alltså första gången ett skepp blir tillkännagivet, så finns det möjlighet att köpa det för ett billigare pris och med LTI, men det ända man vet om skeppet då är tidiga koncept-bilder/modeller och uppskattade stats som kan ändras väldigt mycket under utvecklingen. De senaste månaderna så har detta varit tillgängligt för 890 Jump och Reclaimer. Men även de som köpte skepp under tidigare concept-sales som tex Gladius, Karthu-Al och Mustang har fått LTI på sina skepp i efterhand.

Var försiktig med "gråa marknaden", det är många som har blivit lurade där.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Om någon undrar hur länge Chris Roberts har "planerat" Star Citizen, tja 20 år ungefär och det är teknologin som hittills varit begränsningen.
Intervju från 1996 och vid 04:16 frågas om nästa projekt.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Såg nu att The BIG S.C.A.M. (Star Citizen Admirer's Manual) har reviderats, så jag uppdaterar länken i mitt första inlägg (finns här: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46095085/The%20BIG%20Star...). Har inte varit aktiv i den här tråden på ett tag, men är det någon mer länk jag borde lägga till?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonnergard:

Såg nu att The BIG S.C.A.M. (Star Citizen Admirer's Manual) har reviderats, så jag uppdaterar länken i mitt första inlägg (finns här: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46095085/The%20BIG%20Star...). Har inte varit aktiv i den här tråden på ett tag, men är det någon mer länk jag borde lägga till?

FYI
Error (509)
This account's public links are generating too much traffic and have been temporarily disabled!

Permalänk
Skrivet av Zimbaa:

FYI
Error (509)
This account's public links are generating too much traffic and have been temporarily disabled!

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/192638/t...

Tråden där den kommer ifrån, finns länk i op
V2.1 now up.
Changes include:
Spelling and grammar error fixes.
Added a Pledging Mini Guide, additional ships, additional sections to the Locations of Star Citizen

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Nu när Chris Roberts är i Australien på Pax evenemanget så har han medverkat i en panel där han pratar lite om "space sim", Wing Commander, Elite, Wing Commander 3 osv(historia alltså) och svarar så gott det går på vad Star Citizen och dessa moduler är då frågan kommer vid 30:00 sen bryts den panelen vid 59:00.
Det börjar med en presentation vid 09:00 då det bara är reklam fram till det.
http://www.twitch.tv/pax/b/583684516

En bild på Chris och John Rhys-Davies som är med i WC3 från "the old days".

Ny patch ikväll:
Arena Commander 0.9.2 Released! (aka Star Citizen 13.2)

bl.a. "Increased size of DFM maps" Det låter ju trevligt Fler som gillar denna patch.

Star Citizen Patch V0.9.2

ADDITIONS
Added Gladius to hangar
Added Enhanced Stick Precision for Joystick and Gamepad
Added Target Focus
Added Virtual Joystick toggle (left-alt)
Added missile deployment animations
Added option to now bind decoupled yaw on joysticks

BALANCE/TWEAKS
M50
Health reduced
Turning speed increased
Acceleration increased
350R
Decreased boost
Weight increased
300i
Adjusted weapon heat decay
Hornet
Increased power draw of shield
Aurora
Adjusted weapon heat decay
Weapon Cooling tweaked for all weapons
Omnisky III
Damage Decreased
Firing rate increased
Omnisky VI
Firing rate increased
CF-007 Bulldog Repeater
Damage decreased
CF-117 Badger Repeater
Damage increased
Behring M3A Laser
Damage increased
Behring M4A
Firing rate decreased
Bullet speed increased
Reduced bullet spread
Behring M5A
Firing rate increased
Power usage increased
Damage increased
9-Series Longsword
Size reduced from 2 to 1
Firing rate increased
Damage increased
11-Series Broadsword
Firing rate increased
Damage decreased
Sledge II
K and W Mass Driver Cannon display name changed to Sledge II
Size reduced from 2 to 1
Firing rate decreased
Damage decreased
Mantis GT-220
Damage decreased
MaxOx NN-13 Neutron Cannon
Firing rate increased
Damage increased
Decreased heat and power usage
Changed color
Target Lead Indicator replaced with Lag-Pip
Increased size of DFM maps
Adjusted Shield Regen Delay
Default joystick x-axis input is now yaw instead of roll
Comstab now off by default
Updated 315p material
Relative mouse mode improvements
Various HUD visual changes
Zoom slightly increased, visual effect added
Adjusted position of locker toilet paper
Updated ammobox visual in holotable
Decreased IFCS Banking
Racing checkpoints now open faster
Adjusted Broken Moon and Dying Star ambient light

FIXES
Fixed 325a textures
Fixed Mustang enter animation
Fixed Aurora gimbal rotation rate
Fixed Squadron Battle not ending if one team leaves
Fixed Vanduul spawning in incorrect locations
Fixed racing end of match scoreboard
Fixed some draw distance issues in the hangar
Fixed the planet flickering in Broken Moon
Fixed 300i series door sounds
Fixed 300i series hologram not showing ship damage
Fixed Origin radar sphere being too dim
Fixed flickering issues of environment assets during the beginning of a race
Fixed distance marker on selected reticle to now match scale of reticle
Matchmaking improvements
Localization fixes
Various crash fixes

KNOWN ISSUES
Ships can appear to jitter near edges of large maps
325a external material incorrect after zoning into multiplayer matches
Gladius canopy becomes offset from cockpit during open animation
325a power management bars do not update when redistributing power via the power triangle
Dynamic Zoom only functions when ship is not moving
Arena commander menu specified Hornet F7a as ‘TRAINER’
Omnisky III and IV do not overheat
Floating geometry above 315p starboard door
The nose and wing stripes on the 315p are displaying incorrectly
Targeting an enemy ship during the HUD bootup sequence will result in the targeted ship not appearing in the target window
Wingmen stop flying between waves in Vanduul Swarm
Turrets are inaccessible in the Cutlass Black and Blue
Graphical artifacts appearing when using an AMD R9 285 video card
Docking Collar is inaccessible in the Cutlass Black
Docked targets show a scanned reticle/HUD arrow but do not give lag pips
Grey cat will always turn right when using the Gamepad
Joystick and Throttle inputs do not prevent Windows power saver mode from putting monitor to sleep
You can prevent this by increasing the sleep timer for your display in Windows Power Saver settings
Stalker IR missiles do little damage and ignore flares
Hornet nose weapons do not recharge
Helmet overlay still appears below feet when looking down
Aurora MR red decals don’t get damaged when the ship does
Vanduul, Vixen and Warlord will sometimes collide with asteroids

Dold text
Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Nu börjar deras livestream från PAX Australia där de ska visa FPS-delen:

http://www.twitch.tv/starcitizen

Permalänk

Tyvärr har live-sändningen brakat ihop 2 ggr

Permalänk
Medlem

FPS delen såg bra ut, ska bli kul o testa

Så himla sugen på en Redeemer nu med....

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Här är några filmer ifrån vad som visades:

Först en introduktion av Illfonic som är studion som jobbar på just FPS delarna i Star Citizen:

Här visas FPS-delen för första gången. Vi får se hur hjälmen får imma på insidan av visiret när karaktären andas och hur ljus reflekteras i hjälmen. Vi får höra om deras teknik för att skapa en realistisk känsla där kameran verkligen är i karaktärens ögon.

Och här spelar två lag på 4 personer var mot varandra i en gammal sliten rymdstation. Under andra halvan får vi se vad som händer ifall en spelare kommer till kontrollrummet och stänger av stationens konstgjorda gravitation:

Två nya skepp går nu att köpa på RobertSpaceIndustries.com

Det vinnande bidraget till tävlingen The Next Great Star Ship, där fans till spelet designade ett eget skepp under några veckor, finns nu att köpa till hangaren. Där är Redeemer från Aegis Dynamics (designad av Four Horsemen) och är ett kraftigt och smidigt attackskepp/trupptransport men en unik design:

PDF-broschyr från Aegis Dynamics om deras skepp: https://robertsspaceindustries.com/media/1qxc71d2glhvwr/sourc...

Skeppet kostar $250 att köpa och ger dig även den lyxiga Revel & York hangaren. Inhandlar du din Aegis Dynamics Redeemer före den 10:e november ingår livstids försäkring.

Men skepptillverkaren Aegis Dynamics är inte lata, de har nu även släppt en civil version av deras jakt- och eskortplan Gladius, en så kallad "short-range patrol fighter" med sina två motorer och tunga vapen. Även om de kraftigaste vapnen är reserverade för militären erbjuder den civila versionen enorm eldkraft som lätt kan mäta sig med Anvil Aerospace Hornet.
Skeppet finns tillgängligt för hangaren och kommer snart släppas för Arena Commander.
Kort teaser som visar skeppet:

Aegis Dynamics Gladius går att köpa nu för $90 och då inkluderas hangaren från Aeroview. Försäkringen som ingår är 6 månader, sedan får den förnyas med spelets egna valuta för att täcka priset av reparationer, stöld och annat otrevligt som kan hända i rymden.

Permalänk

Ser väldigt intressant ut, men som jag förstått det är det gratis men man måste köpa dyra skepp?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av rasmuslian:

Ser väldigt intressant ut, men som jag förstått det är det gratis men man måste köpa dyra skepp?

Nej, inte gratis.
Billigaste paketet är 30 dollar men då får man vänta tills allting är släppt, någon gång 2016...
Man får då en RSI Aurora MR som många tycker är tråkig.
https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Aurora-MR
Squadron 42 Digital Download är ju singelplayer kampanjen som ingår och gör man den så är det sagt att man ska få en slant ingame pengar för att kunna använda i multiplayer världen PU Persistence Universe.

Under Kickstarter tiden 2012 kostade billigaste paketet $30 men man fick med alla moduler innan spelet släpps.
Alpha: Arena Commander, First Person Shooter, Social module och Beta: PU Beta.

Vill man ha tillgång till nuvarande spelbara modulen Arena Commander kostar det $45, detta ger även beta tillgång.
https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Arena-Comm... och med RSI Aurora MR.

FPS och Social(Planetside) module kommer förmodligen som egna paket någon gång i framtiden, men blir $5 extra för varje på "Arena commander pass" men poängen är ju att flyga rymdskepp i första hand och då om man vill testa nu kommer man inte under $45.

En anledningen till att de fått in närmare 60 miljoner dollar nu är för att folk vill ha stora rymdskepp(som naturligtvis är bättre) i sin hangar och sen att man vill stödja spelets utveckling. Just nu 93.87 dollar per person i snitt om man räknar på det.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Det är mycket patchar och nyheter nu Har inte hunnit hålla min xml-fil uppdaterad, plus att jag har införskaffat ny utrustning i form utav Thrustmaster 16000M och en CH Pro Throttle, vilket känns som den ultimata HOTAS-kombinationen efter en del research, men kommer kräva lite jobb att få igång korrekt.

Senaste patchen introducerade äntligen en hel del fixar och tillägg vad gäller "targeting" och styrkänslighet, framförallt för joystick-användare. Någon som har testat än? Vad tycks? Jag var väldigt skeptisk till hur det beskrevs tidigare av CR, men majoriteten på officiella forumen verkar faktiskt positiva till det trots allt nu efter att ha testa det.

Gimbal Lock låter också intressant, om det kan frigöra headtrackingen från gimbals i samband med joystick och TrackIR Älskar att kunna titta runt i cockpiten och nyttja all sikt utåt, men var inget fan av att använda det för gimbals i tidgare versioner.

Hoppas på att hinna få ihop mina configs nästa vecka så jag kan prova!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Senaste patchen känns bra. UI't känns mer seriöst.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

Nej, inte gratis.
Billigaste paketet är 30 dollar men då får man vänta tills allting är släppt, någon gång 2016...
Man får då en RSI Aurora MR som många tycker är tråkig.
https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Aurora-MR
Squadron 42 Digital Download är ju singelplayer kampanjen som ingår och gör man den så är det sagt att man ska få en slant ingame pengar för att kunna använda i multiplayer världen PU Persistence Universe.

Under Kickstarter tiden 2012 kostade billigaste paketet $30 men man fick med alla moduler innan spelet släpps.
Alpha: Arena Commander, First Person Shooter, Social module och Beta: PU Beta.

Vill man ha tillgång till nuvarande spelbara modulen Arena Commander kostar det $45, detta ger även beta tillgång.
https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Arena-Comm... och med RSI Aurora MR.

FPS och Social(Planetside) module kommer förmodligen som egna paket någon gång i framtiden, men blir $5 extra för varje på "Arena commander pass" men poängen är ju att flyga rymdskepp i första hand och då om man vill testa nu kommer man inte under $45.

En anledningen till att de fått in närmare 60 miljoner dollar nu är för att folk vill ha stora rymdskepp(som naturligtvis är bättre) i sin hangar och sen att man vill stödja spelets utveckling. Just nu 93.87 dollar per person i snitt om man räknar på det.

Efter visningen(PAX) igår tittade jag lite på BadNewsBaron. Där fanns en länk så man kan köpa "Star Citizen Mustang Omega AMD Variant Racer CD-KEY GLOBAL" för cirka 20€. Ska vara det billigaste sättet att ta sig in i SC just nu.
http://www.twitch.tv/badnewsbaron

https://www.g2a.com/star-citizen-mustang-omega-amd-variant-ra...

Paketet innehåller:

Selfland Hangar
Starting Money: 1,000 UEC
2 Month Insurance
Digital Star Citizen Manual
Star Citizen Digital Download
Squadron 42 Digital Download
Arena Commander Pass

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgt.bastard:

Efter visningen(PAX) igår tittade jag lite på BadNewsBaron. Där fanns en länk så man kan köpa "Star Citizen Mustang Omega AMD Variant Racer CD-KEY GLOBAL" för cirka 20€. Ska vara det billigaste sättet att ta sig in i SC just nu.
http://www.twitch.tv/badnewsbaron

https://www.g2a.com/star-citizen-mustang-omega-amd-variant-ra...

Paketet innehåller:

Selfland Hangar
Starting Money: 1,000 UEC
2 Month Insurance
Digital Star Citizen Manual
Star Citizen Digital Download
Squadron 42 Digital Download
Arena Commander Pass

Ja, detta är en kampanj från AMD, en av deras Never Settle-bundles som tydligen någon säljer vidare.
Den kommer med alla grafikkort i R9-serien.
Mustang är nog också just nu ett bättre rymdskepp än Aurora, även om man inte kan flyga det ännu (Mustang Omega-ägare får en 300i till låns).

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgt.bastard:

Efter visningen(PAX) igår tittade jag lite på BadNewsBaron. Där fanns en länk så man kan köpa "Star Citizen Mustang Omega AMD Variant Racer CD-KEY GLOBAL" för cirka 20€. Ska vara det billigaste sättet att ta sig in i SC just nu.
http://www.twitch.tv/badnewsbaron

https://www.g2a.com/star-citizen-mustang-omega-amd-variant-ra...

Paketet innehåller:

Selfland Hangar
Starting Money: 1,000 UEC
2 Month Insurance
Digital Star Citizen Manual
Star Citizen Digital Download
Squadron 42 Digital Download
Arena Commander Pass

Grymt tips! Köpte den precis och hade inga problem med att använda koden hos RSI. Löste tidigare in mitt gamla paket för att ta en Reclaimer istället, så jag var i behov av ett spelpaket Använd koden GAE i kassan hos G2A för 5% rabatt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

... plus att jag har införskaffat ny utrustning i form utav Thrustmaster 16000M och en CH Pro Throttle, vilket känns som den ultimata HOTAS-kombinationen efter en del research, men kommer kräva lite jobb att få igång korrekt.

Välkommen till klubben för ägare av 16000M Ta det absolut inte som gnäll nu men hur tänkte du med pengafördelningen på den kombon? Hittade du throttle-spaken billigt utomlands eller nåt? En sticka (som borde vara viktigast?) för 4-500:- tillsammans med en spak för 1600:-? ^^ Är intresserad då jag själv skulle vilja ha nåt mer än 16000M's egna minimala och plastiga throttle.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmuslian:

Ser väldigt intressant ut, men som jag förstått det är det gratis men man måste köpa dyra skepp?

Spelet är som sagt inte gratis, men man måste inte köpa massa skepp till multiplayerdelen nu för riktiga pengar om man inte vill. Skeppen kommer att gå tjäna ihop till i spelet, men ett grundpaket med ett skepp måste man köpa.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Välkommen till klubben för ägare av 16000M Ta det absolut inte som gnäll nu men hur tänkte du med pengafördelningen på den kombon? Hittade du throttle-spaken billigt utomlands eller nåt? En sticka (som borde vara viktigast?) för 4-500:- tillsammans med en spak för 1600:-? ^^ Är intresserad då jag själv skulle vilja ha nåt mer än 16000M's egna minimala och plastiga throttle.

Tackar Pengafördelning struntar jag i, då jag bara vill ha något som sitter så bra i händerna som möjligt, och presterar bra. T16000M må vara billig och plastig, men tekniskt sett så ska den vara riktigt bra och i klass med betydligt dyrare joysticks. Thrustmasters joysticks är dessutom betydligt trögare än de flesta konkurrenterna, vilket ger mer stabilitet i rörelserna efter att man har vant sig. Twist är dessutom ett krav från min sida, då jag inte vill behöva använda pedaler, så det utesluter alla joysticks av CH Products. Den lilla storleken är dessutom perfekt för min hand för att kunna använda alla tum-knapparna, och ergonomiskt sett så har man ett mycket bättre grepp än tex Saiteks joysticks, som inte är lika beroende av tummen när man tex vill trycka på de övre knapparna. Denna joysticken rekommenderas alltid vart jag än läser.

Anledningen till varför jag valde att kombinera den med en throttle från CH Products är den unika analoga "mini-joysticken" som finns tillgänglig för tummen på sidan. Den blir perfekt att använda för thrusters/strafing, vilket motsvarar en andra joystick för vänster-handen, plus att man fortfarande har ett ordentligt gas-reglage. Vad jag vet så är det bara CH's throttle som har en sådan.
I övrigt så har den dessutom en mängd knappar i form utav 4 digitala hattar och 3 enskilda knappar, som är riktigt välplacerade jämfört med andra märkens motsvarigheter. Man använder i princip alla fingrar, istället för tex bara tummen och pekfingret. CH Products är fula som stryk, men är däremot kända för sin överlägsna kvalitet, vilket är värt en extra slant

Jag köpte min CH Pro Throttle hos Webhallen för några veckor sedan som sålde ut den för 1095:-, vilket var ett kap. Tyvärr så hade dom bara typ 4 kvar i lager, som försvann illa kvickt. Enligt vad jag läst på forum så verkar den svår att få tag på överallt i världen, så det gäller att vara snabb när den väl dyker upp i Sverige hos en pålitlig återförsäljare, annars får man importera från tex Amazon.

Är det något jag har lärt mig det senaste halvåret så är det iaf att undvika Saitek som pesten Dom ser fina ut, men har usel kvalité, dålig ergonomi/grepp, dåligt placerade knappar, väldigt slapp fjäder (smaksak iof), buggig mjukvara, strulig med usb3, etc. Det är nästan komiskt att läsa om deras produkter på CIG's forum. Det enda jag saknar från min gamla x52pro är avtryckaren som hade 2 lägen, vilket var riktigt smidigt för att hantera 2 weapon-groups.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Roadmap för Star Citizen 2014 & 2015:

2014:
(1) Arena Commander 1.0

2015:
(2) I Januari kommer nya animationer att spelas in via motion capture.
(3) FPS modulen släpps första kvartalet
(4) Planetside/Social Module släpps strax efter
(5) Arena Commander 2.0 för de större skeppen med flera spelare
(6) Squadron 42, chapter one
(7) Persistant Universe Alpha

(1) Med Arena Commander 1.0 kommer vi få se fler skepp som har en spelare. Förhoppningsvis hinner de med att lägga in spelbara versioner av nya Gladius och Mustang, samt erbjuda alla varianter på Aurora, 300-serien och stealth-varianten av Hornet.

Vi kommer få en lobby för att bättre organisera matcher mellan olika spelare och lag.

CryTech-motorn kommer sakta utvecklas till ren 64-bitars för att kunna erbjuda större kartor, något som vi redan märkt av i senaste 0.9.3 patchen som utökade spelbara områdena i Broken Moon och Dying Star rejält.

Lite ny racing i Murrey Cup banan New Horizon.

Möjlighet att bara vara observatör, samt förbättrade kameror.

Utvecklat system för olika typer av missiler och försvar mot dom.

Fler vapen, motorer, sköldar och annat roligt till alla skepp för att erbjuda möjlighet att skräddarsy olika versioner av sitt skepp.

"New Game Mechanics"

Leaderboards

2 Skeletten som används som grund till alla tidigare animationer (bland annat dom vi såg i FPS-videon) kommer alla att bytas ut samtidigt som nya rörelser spelas in. Bland annat hur man som spelare förflyttar sig i rum utan gravitation. Förflyttningen ska påminna om den vi såg i filmen Gravity.

3 De som är alfa access kommer få full tillgång till FPS-delen och vara med att utveckla den. De som inte har alfa access kan få full tillgång till den här modulen för $5, precis som med Arena Commander.

4 Vi fick under CitizenCon se hur man som spelare landade på en planet och vandrade runt i rymdhamnen och området runt den. Strax efter att FPS modulen har släppts och de värsta buggarna krossats kommer vi själva kunna göra detta samt träffa andra spelare.

5 Med Arena Commander 2.0 är övergången till en ren 64-bitars CryTech-motor klar och spelområdet i rymden kan utökas med tusentals kilometer i alla riktningar. Med detta kommer de större skeppen att göras spelbara i Arena Commander modulen. Nu kommer vi se hur en Redeemer flygs av en pilot och de två kanontornen styrs av två andra spelare. Samma sak med de andra skeppen som Freelancer, Constelation och flera andra skepp av större modell.
I det färdiga spelet kommer du som spelare kunna anställa NPC:er för att ta hand om vapen och andra system i skeppet. Just nu är det inte bekräftat ifall detta kommer vara med i Arena Commander 2.0 när modulen släpps.

6 Single player modulen vid namn Squadron 42 kommer släppas i sin första del under andra halvan 2015. Den kommer bestå av 10-14 uppdrag som kommer ha varierade inslag beroende på hur väl du lyckats tidigare och val du gjort, precis som i de klassiska Wing Commander spelen. Speltiden för att klara kapitel ett av Squadron 42 beräknas ta 15-20 timmar vilket är mer än hela Wing Commander 1 kampanjen.

2016 kommer kapitel två ut och expansionen "Behind Enemy Lines" kommer ännu senare. Vi som stödde Star Citizen under dess kampanj på KickStarter får expansionen gratis.

Squadron 42 kan spelas offline men är du online erbjuder spelet co-op.

7 Alfan för Persistent Universe börjar. Persistent Universe är vad den stora öppna spelvärlden i Star Ctizen kallas där man som spelare tar sina skepp och flyger mellan solsystem och planeter, besöker baser, handlar, gör uppdrag och slås mot AI och andra spelare i rymden och i FPS.
I alfan under 2015 kommer vi vara begränsade till bara några planeter och rymdstationer för att se till att allt fungerar som det ska. Detta kommer naturligtvis sedan utökas med mer och mer solsystem och annat skoj i takt med att buggar fixas och spelet optimeras.

Permalänk
Medlem

Några mindre uppdateringar om Star Citizen:

För att kunna göra mer ordentliga test av racingmodulen Murray Cup kommer skeppet Origin M50 att vara tillgängligt för alla spelare i en vecka. De kommer även använda informationen de får in till att balansera skeppet i Vanduul Swarm, då många ansett att det varit lite väl effektivt.
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/...

Vi kommer att få se en ny trailer för ett nytt skepp i december månad. Trailern kommer att vara den första som utnyttjar den nya tekniken för att animera ansikten, synkronisera läpprörelser och även lite av kroppsrörelser. M50 reklamen var ju snygg men själva programledaren var tyvärr ganska stel och ful, något som vi då förhoppningsvis kommer slippa i framtida filer (och i själva spelet, då alla filmer använder sig av spelmotorn).

Det pratas här på forumet om olika joysticks och vad som olika personer tycker är bäst. För en eller två månader sedan utannonserades det på Around the Verse att de nu samarbetar med en hårdvarutillverkare med att skapa en officiell Star Citizen HOTAS joystick. Medan de inte sagt vilka de jobbar med så är de flesta mycket säkra på att det är Logitech, då de har samarbetat med dom tidigare. Nu senast delade de till exempel monter med Logitech på PAX Australia.
Joysticken kommer med stor sannolikhet ha force feedback, detta på grund av att man dels har sagt att Star Citizen kommer ha stöd för just Force Feedback, och dels för att Logitechs nuvarande G940 joystick har det inbyggt i sig.
Det beräknas ta ungefär 12 månader att designa en ordentlig HOTAS, så vi kanske kommer kunna köpa den lagom till julen nästa år.

Arena Commander 0.9.2 kom ut för nästan en vecka sedan och gjorde flera förändringar i hur skeppen kontrolleras. Jag började nyligen spela med en joystick och tycker att kontrollen känns mycket bättre i nu. Chris Roberts har sagt att det är så här målet med kontrollen har varit och att det nu mest kommer handla om finjusteringar.
Här är en officiell video som förklarar lite av nyheterna i Arena Commander 0.9.2:

Jag missade att nämna att ännu ett skepp går att köpa nu. Det är The Drake Herald som fortfarande är i konceptstadiet. Det är ett mycket fult skepp designat för informationskrig. Hacka datasignaler, slå ut datorsystem, transportera hemlig information och annat elakt.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/142...
"The Drake Herald is a small, armored ship designed to safely get information from Point A to Point B. Featuring a powerful central engine (for high speed transit and generating the power needed for effective data encryption/containment), advanced encryption software and an armored computer core, theHerald is unique among personal spacecraft in that it is designed to be easily ‘cleaned’ when in danger of capture."

Priset är $85 och då ingår Aeroview hangaren, en modell och en affisch att hänga i den samt livstids försäkring.
Försäljningen sker under begränsad tid dock och då skeppet fortfarande är i designstadiet så kommer det dröja innan du kan se den i hangaren.

Den som vill se hela presentationen från PAX Australia med allt de visade där kan nu se den på Star Citizens officiella Youtube kanal:

Permalänk
Medlem

Tillagt i samband med senaste Letter from the Chairman om hur Star Citizen nyligen passerade $60.000.000

Lite ny information där det nu har bekräftats att Aegis Dynamics Redeemer kommer att buffas med fler och kraftigare vapen:
2 x klass 1 hardpoints under vingarna som kommer ge piloten mer eldkraft och en större cone-of-fire.
De två kanontornen uppgraderas från klass 2 till klass 3.
Missilerna var tidigare klass 2 men är nu klass 4.

Just nu vet vi inget mer om det och det kan hända att saker kommer ändras igen. Källan är Reverse the Verse från Twitch, cirka 7 minuter in: http://www.twitch.tv/cigcommunity/b/585932470

Suck, jag vill verkligen ha en Redeemer och köpa den med LTI, men tyvärr känns det som om det vore mycket dumt för min ekonomi.

Hacker-skeppet Drake Herald kanske kommer få en ny design. Vi fick se bilder på en ny design i senaste Letter from the Chairman:

Det är ännu inte bestämt ifall det här kommer vara hur skeppet kommer se ut och de som designar skeppet vill nu höra feedback ifall spelarna gillar den här mer än förra versionen.

Vi fick även se en bild ifrån bryggan till skeppet Carrack. Ser ut att erbjuda bra sikt för piloter och kapten:

Nästa skepp som vi har röstat fram att de ska börja med konceptdesignen på är Aegis Bulldog-class Twin-Engine Deep Space Fighter, ett skepp för två personer designat för tuffa uppdrag långt ifrån egna baser. Skeppet är mycket avancerat och tåligt, men inte lika smidigt som skeppen för kortare avstånd:
Strike hard from a distance! The Bulldog, a recent design from Aegis, has quickly become Earth’s premier deep space fighter. Deep space fighters are typically used to pursue engagements in outlying areas when support from a carrier is not available. Bulldogs are usually flown by ground- and station-based naval forces, and are widely used by militia squadrons. Specifically designed to operate from planetary bases and engage targets up to a star system’s distance, the fighter trades some maneuverability for an extended supply of fuel and munitions as well as basic survival accommodations for a pilot and radar operator. The Bulldog’s RIO operates a turret, the ship’s missile loadout (optionally) and its highly advanced sensor suite. This distinct scanning array gives the ‘Dog a particular advantage when fighting in and around an obstacle such as an asteroid field or nebula! Finally, the Bulldog is known to be an extraordinarily sturdy spacecraft, with multiple backup systems not commonly found in single-seat ships; stories of Bulldogs limping back to base with a single engine and half their fuselage exposed to vacuum have become common as the battle against the Vanduul has heated up.

Snart kommer Star Citizen att ha dragit in 61 miljoner dollar. Då kommer designen på Espera Prowler påbörjas. Det här är ett skepp från en ny tillverkare vi inte hört talas om tidigare och skeppet är designat för att kunna smyga sig fram till mål, både baser och andra skepp, och sedan släppa av sin personal. Perfekt för kommandoräder, gisslanfritagning, sabotage eller kidnappningar:
Named after the UPE military designation, the Prowler is a modernized version of the infamous Tevarin boarding craft from the First Tevarin War. With the recent discovery of the lost Tevarin planet in Kabal System, Espera’s engineers were given unmitigated access to examine the preserved ships found in several of the caches, before meticulously recreating the design choices. The Prowler’s effectiveness as a rapid personnel deployment vehicle was mainly due to its silence. The boarding was constructed using a variety of techniques to minimize its signatures and get close to unsuspecting vessels before quickly deploying their boarders via EVA. With the updated Prowler model, you will find the perfect fusion of two culture: the elegance and effectiveness of the Tevarin war machine combined with the reliability of modern UEE technology. (While lacking some of the upgrades of the modern version, vintage Tevarin-built Prowlers restored for modern spaceflight are prized by owners lucky enough to locate them.)

Det är ingen större tvekan om att de kommer dra in 62 miljoner ganska snart och då kommer pengar användas till ett passagerarskepp vid namn Genesis-class Starliner:
The Genesis is yet another landmark in Crusader Industries’ proud history of transport designs. This ship utilizes award-winning manufacturing techniques and the highest quality parts to create one thing; a next-generation passenger ship at a price that won’t break your budget. Crusader Industries’ proprietary NeoG engine technology offers some of the most efficient flight for a ship of its size. The Genesis line has been cited in Whitley’s as “one of the most reliable and safe public transport ships on the market.” Genesis Starliners are available in a number of stock configurations, focusing on everything from passenger capacity to freight to overall comfort. The UEE military operates multiple Genesis conversions for support roles, including SWACS and starflight test operations.

Slutligen har vi en intervju från australiensiska TV-kanalen ABC News 24 där de pratar med Chris Roberts. Tyvärr är bilderna som de visar ifrån spelet väldigt gamla och tagna ifrån IGN, inte Star Citizens egna kanal. Lite synd då många tittare missar hur spelet faktiskt ser ut:

Permalänk
Medlem

Lite Star Citizen nyheter:

Arena Commander har fått en uppdatering gjorde skeppet Origin 315P flygbart. Detta gör att alla skeppen från Orign nu går att flyga med i Vanduul Swarm, Co-Op, PvP, Capture the Core, Free Flight och Murrey Cup.
Här är listan på de Originskepp som just nu kan flygas i Arena Commander:
300i - Resande. Åk runt i galaxen i lyxig stil med Origin 300I.
315p - Utforskning. Skeppet har en extra kraftig motor och en traktorstråle för att dra in saker till det utökade lastutrymmet.
325a - Luftstrider. 325a är den tyngst beväpnade versionen av 300-serien med förbättrat radarsystem för att kunna låsa vapnen på flera fiender.
350r - Racing. De dubbla motorerna gör 350R till den snabbaste versionen av den här serien utan att offra komfort och vapen men saknar lastutrymme.
M50 - Racing. M50 Interceptor har ett säte, två extrema motorer, lätt beväpning och en gaspedal. Vem behöver mer för att njuta av det snabba livet?

Det går även att åka i två stycken RSI Aurora modeller och den civila modellen av militärskeppet F7C Hornet från Anvil Aerospace.

Innan årets slut så kommer Arena Commander 1.0 släppas och då kommer även den snygga Mustangen från Consolidated Outland och det mångsidiga jakt och attackskepet Avenger att vara spelbara. Variationer av skeppen kommer bli spelbara senare. Jag är tyvärr osäker på när attackskeppet Gladius kommer, men troligen i början av nästa år. Stealth varianten av F7C Hornet kommer även den nästa år när systemet för radar, signaler och signaturer är färdigt.

På tal om Arena Commander så kommer den snart att flyttas ifrån skeppen och in i arkadmaskiner som hittas i rum som är kopplade till hangaren. Detta för att förstärka intrycket av att det är ett populärt spel i Star Citizen världen.

Chris frågade spelets community vad den fjärde vågen av skeppdesign ska vara och ett tredje startskepp röstades fram. Sedan blev det ännu en omröstning om vilken som ska tillverka skeppet och dess funktion. En klar vinnare, med 50% av rösterna, blev ett skepp från MISC (skaparna av Freelancer):
MISC Reliant: With the success of the Freelancer “Built for Life” campaign, MISC has moved to join RSI and Consolidated in the single-seat introductory starship arena. Their silver bullet? A starter ship with more than one seat… and their ace in the hole: Xi’An technology. Where the Aurora is a pure utilitarian platform and the Mustang is a delicate, maneuverable personal transport, the Reliant is MISC’s most Xi’An tech-heavy ship to date. Featuring impossibly sleek lines, two separate crew seats and a vertical fuselage design, the Reliant’s streamlined cockpits glow with some of the finest xenotechnology available!

Efter det här verkar det som om Cloud Imperium Games kommer ta det lugnt med att påbörja nya skepp. Nu har de ett stort antal att arbeta med, dels sådana som spelare kan köpa eller skaffa/kapa, men även göra klart skeppen till rymdvarelserna. Vanduul-skeppen ska dock närma sig att bli färdiga, då dessa har varit en prioritet för single player delen Squadron 42 som kommer se många strider mot just Vanduul.

I ett sätt att ta hjälp ifrån sina fans så har teamet som designar kläder till Star Citizen frågat ifall de kan ge förslag på klädesplagg, namn på företaget som tillverkar och säljer kläderna, lite design, historia, hur vanliga kläderna är och vilka de vänder sig till. Jag har själv lämnat två förslag på klädesplagg men information om dess historia, vilka som säljer och köper dom och så vidare. Vi får se ifall jag om ett år eller två plötsligt ser dom i spelet.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/spectrum-dispatc...

På fredag den 21 november börjar jubileumsrean. Då kommer flera skepp antagligen att säljas till lägre priser och möjligtvis även några skepp som fortfarande är i konceptstadiet. Så fin möjlighet till att få några skepp billigare eller framtida releaser med LTI.
Till skillnad från förra året kommer samtliga skepp vara tillgängliga hela veckan och inte bara ett dygn som tidigare. Dock kommer de koncentrera sig på ett skepp om dagen, men lite extra bilder och info om det.

Låt oss avsluta med en trailer för spelet gjort av ett fan:

Permalänk
Skrivet av Runeclaw:

På fredag den 21 november börjar jubileumsrean. Då kommer flera skepp antagligen att säljas till lägre priser och möjligtvis även några skepp som fortfarande är i konceptstadiet. Så fin möjlighet till att få några skepp billigare eller framtida releaser med LTI.
Till skillnad från förra året kommer samtliga skepp vara tillgängliga hela veckan och inte bara ett dygn som tidigare. Dock kommer de koncentrera sig på ett skepp om dagen, men lite extra bilder och info om det.

Sale betyder inte billigare hos CIG, utan att vissa skepp som sålts under en begränsad tid kan komma till försäljning igen
Det skulle förmodligen bli uppror bland medlemmarna om tex Xi'An Scout säljs för mindre än $150 om just den nu kommer på fredag.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

En intervju om Squadron 42, single player kampanjer till Star Citizen, finns på den norska sidan Gamer.no:
http://www.gamer.no/artikler/intervju-star-citizen-squadron-4...

Något som jag faktiskt inte visste tidigare var att Squadron 42 kommer bestå av hela 5 kapitel. Varje kapitel motsvarar 15 till 20 timmar att spela igenom, så räkna med minst 70 timmar av single player. Lägg sedan till expansionen Behind Enemy Lines som blir gratis till original backers.

En sak i intervjun som jag tror misstolkades är när kapitel ett kommer. Vad vi hörde för bara någon vecka sedan så skulle Squadron 42 komma i mitten av 2015, här står det att den kommer i början av året. Så ha inte allt för höga förhoppningar på den delen av texten.

Här är artikeln översatt till engelska ifall du är lite dålig på det norska språket:

The ambitious space sim Star Citizen keeps growing, and players are continually diving deeper into the games rich universe. Two of many modules are already available, and soon the next part in development, the single player campaign Squadron 42, will be released.

“Squadron 42 is primarily a single player campaign, with the option for co-op, which focuses on telling a larger story. This will be the first part of the Star Citizen-universe that will be completely developed when we’re releasing in early next year” says Erin Roberts from Foundry 42.

Foundry 42 is the British studio responsible of developing the game, and Roberts was a natural choice as the leader for the project. He’s the brother of the brains behind Star Citizen, Chris Roberts, and the two have earlier worked together on among other things the Wing Commander-series: “Squadron 42 is a spiritual successor to the Wing Commander games, and if you played the classic games you will recognize many elements from it. The game is an introduction to Star Citizen, but playing Squadron 42 is by no means a requirement if you’re only interested in the persistent universe”. st
Main developer Cloud Imperium Games have chosen a modular release for Star Citizen, releasing it in chunks so players can test modules as they are ready, instead of waiting year for a final release. “This way we can continuously get feedback, something that makes it easier and quicker to make changes if necessarily. This means of course longer waiting time from the players first meeting with the game until they get the final product, but we feel this is a better for both us and the other players” says Roberts. Even though Squadron 42 is released as a final product, players will also here have to be patient: “The one player campaign in Squadron 42 is played out in five chapters, with around 15 hours of content in each chapter. Each chapter will be like a game in it self, and when all the chapters are released Squadron 42 will contain over 70 hours of content.”

The story of the single player Roberts doesn't say much about, but we know it is a military campaign where players enlist in the special unit Squadron 42. Together with this unit you travel from star system to star system, doing missions both in space and on the ground. “Squadron 42 isn't directly connected to Star Citizen in the sense that they happen at the same time, but what you do in the single player campaign will have an effect for your character in Star Citizen” he says.

You won’t have to be connected to the Internet to play Squadron 42 and by having the story happen before the story of the Star Citizen they avoid that the players static universe will be in contrast to the persistent universe of Star Citizen. This recently became a problem fro Elite: Dangerous, which recently announced that they are removing their offline-mode.

“We have also included a multiplayer mode which gives the possibility for both coop and PvP. The multiplayer mode is about short, intense mission instead of telling a story. The Background for the choice is because different players make difference choices and focuses on different things. We didn't want the experience to be unbalanced because some only player through the story, and others only play the side missions” says Roberts. “As in the single player campaign,will the multiplayer mission play out both in space and on the ground. A variant we’re working on lets each team move on the outside of their ships, where they can try shooting each other.

First person shooting is also an key part of a different of Star Citizen upcoming modules, and during PAX Australia Cloud Imperium Games for the first time showed how the FPS will look. The ten minutes long demo shows that even the darkest corners of the Star Citizen universe are incredible beautiful and detailed.

During the presentation I was continuously made aware of elements of the game the creators were obviously proud of. For example the characters were built in a different way than in standard FPS games, and they aren't just floating armors and guns. The head can move independently from the arms, which means that players can look at one thing and shoot at something else. One of the most exciting things in the demo was the firefight between players in zero gravity. If they ship you are on is damaged or someone turns of the artificial gravity you, and everything that isn’t nailed down, will start floating. The developers promise a mechanism where you can use the environment to push and pull around the ships. Each time our attention is aimed at something new, even the fact that you can see DUGG from the characters breath on the inside of the helmet, the fans cheer in glee: “We want to return the faith people have put in us by making both Star Citizen and Squadron 42 into an experience as detailed and realistic as possible. Without the support from fans we would've never been able to realize this dream” says Roberts.

We can’t mention Star Citizen without mentioning the games crowd-funding campaign which a long time ago broke the world record as the most crowd-funded project ever. Two years after the campaign ended the founding are showing no signs at stopping, and as I’m writing this Star Citizen has raised almost 60 000 000 dollars, and the developers vision keeps growing larger. “I've worked with game development for almost 30 years and I can with certainty say that Kickstarter and other crowd-funding initiatives is the best thing that has happened to the gaming industry. Only a few years ago a game like Star Citizen wouldn't have stood a chance” says Roberts.

The last years we've seen a sort of space sim renaissance, with Star Citizen, Elite: Dangerous and No Man’s Sky leading the charge. For the Star Citizen-gang this is exclusively good news. “For us it’s not about competing with the other games. We love games set in space and we think it’s exciting to see other developers in the genre. When Chris started working with games it was to show that it was possible, and that it actually pays to take risks. The big developers have a recipe for which games that are going to succeed and are worth betting on, but the last years have showed that the recipe doesn’t necessarily reflect what the audience wants to play. It’s natural to ask how Star Citizen has managed to attract 650 000 paying fans at least a year before the game is released. “We have no PR-department and we rely on the jungle telegraph to reach potential players. We’re making videos and continuously release updates which explain what we’re working on, and what players can expect in the near future” says Roberts. “There are many who believe in Star Citizen, but without regular updates with the players we wouldn't see so much support. When you turn to crowd-funding communication is alpha and omega. They who invest into the project deserve to know what is going on, and they can then easier give feedback on what we do.

Roberts says it’s easy to just see the bottom line when working for a publisher, because you distance yourself from the consumers. Star Citizen isn't like that. “In a situation where we are in continuous dialogue with the consumers we can easily find out what we’re doing right and what we have to change. For us the most important thing is to deliver a good product because we see and hear from people who have taken a chance on us.

They are always wanting to know what the fans thinks about the different aspects of their game. “If there is something they aren't happy with we can talk to them to find a solution. Simultaneous we have larger room to delay the release of a module if there are things we aren't happy with. Star Citizen is their game, and we’re making what they want” says Roberts. Cloud Imperium has not yet announced a release date, and according to Roberts that is because the games is always growing and developing. “We have an internal ten year plan for Star Citizen and we’ll keep adding new and exciting content long after any official release.

PS. Några av de skepp som kommer säljas igen imorgon och en vecka framåt är Super Hornet, Caterpillar, Freelancer MIS och M50. Uppdaterar den information när försäljningen väl är igång.

Permalänk

Det har tidigare varit planerat att Episoderna skulle börja släppas i början av året, och det är det som fortfarande står i många källor som inte är uppdaterade. Det har ju dock varit allmänt känt det senaste året att CIG har halkat efter rejält i utvecklingen pga olika oplanerade ändringar/tillägg som har gjorts under tiden. Det är först nu under de senaste presentationerna och intervjuerna i höst som CR har börjat säga "mitten av/sent 2015" eller dylikt. Det kommer med största sannolikhet bli ännu mer försenat innan dess, så jag skulle inte räkna med att få se en episod innan slutet av året. Just saying

Att det ska bli Episoder av SQ42 har däremot varit känt länge. Är dock inget fan av konceptet om jag ska vara ärlig. Hatar verkligen att avbryta en handling mitt i, och jag har en tendens att tappa intresset om jag inte får nästa episod tillräckligt fort Men vi får väl se hur dom separeras. I have faith!

Ska i övrigt bli intressant imorgon. Jag kommer nog abslut att köpa något, antingen Super Hornet eller Caterpillar, förhoppnigsvis inte båda.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Om de sköter episoderna snyggt så är det nog inga större problem, så att en episod är en hel militärkampanj. Nästa episod blir kampanjen efter att ens karaktär fått vila ut lite. Då kan avbrotten kännas mer naturliga. Och i det här spelet så kommer vi ju ha något att göra medan vi väntar på nästa episod.

AMD släppte just en kort videointervju med Gurmuhk Bhasin som designar de olika varianterna av startskeppet Mustang.
Vi får se några versioner, bland annat kan man se hur skillnaden mellan den vanliga racingversionen Mustang Gamma och den AMD exklusiva Mustang Omega.
Mustang Omega en mindre och tuffare stege upp till cockpiten, ett extra elkraftverk och lastutrymmet är utbytt mot en stor tredje motor i mitten av skeppet.

Mustang Delta ser grym ut. Det är en militärvariant med väldigt mycket vapen för sin lilla storlek. Kan nog vara bra för hit-and-run-attacker då den knappast kan ha allt för mycket pansar.

Mustang Beta är ett spaningsskepp med utrymme för säng, kök, toalett, arbetsbänk och diverse utrustning. Ser ut som en mysig båt eller liten husbil på insidan.

Mustang Alpha är ett mer allt-i-alloskepp med vapen och lastutrymme.

De som just nu har en Aurora som startskepp kommer så småningom kunna byta ut det mot en Mustang Alpha utan extra kostnad.

Här är intervjun från AMD:

Permalänk

"Star Citizen Anniversary Sale" har det varit sen i fredags, och pågår fram till den första december.
Och det som är lite annorlunda nu är om man läst om skeppet Javelin där 200st säljs för 2500 dollar/st på fredag så erbjuds 5000 Aurora spelpaket för 20 dollar. En "rea" alltså som var lite oväntat men det är tack vare kostnaden av Javelin. Frågan då är när dessa Aurora paket släpps och om det blir alla på en gång. Jag gissar på samtidigt som Javelin, som släpps först 6AM PST, å räknar jag rätt blir det 15:00 på http://www.worldtimebuddy.com/
Exakt vad paketet innehåller mer än Aurora och själva spelet när det släpps återstår att se.

Schedule for the Javelin allotments
Time slot Allotment size
Nov 28th, 6AM PST 50
Nov 28th, Noon PST 50
Nov 28th, 6PM PST 50
Nov 29th, Midnight PST 50

In addition to the limited ships above, we will also be offering limited allotments of a brand new Star Citizen capital ship! Friday, November 28th will see the launch of the largest capital ship we will make available to players during the pledge campaign: the Javelin destroyer. 200 Javelins will be sold for $2,500 each, with allotments being released at 6 AM, noon, 6 PM and midnight Pacific time. You’ll learn a lot more about the Javelin on Friday, but it’s important to note that this isn’t the ultimate battleship for players who can afford it: Javelins will be sold stripped of military hardware, and it will be a new starting challenge for players to work together with their organizations to outfit them. The Javelin comes with LTI.

But that’s not all! We’re making the Javelin available for hardcore players who are dedicated to supporting Star Citizen… and we’re using the opportunity to allow new players to join the game as well. We’re using the assortment of Javelin destroyers to subsidize discount packages for new players: 200 Javelins means we can make 5,000 $20 Aurora game packages available for sale at the same time!

Dold text

Carrack ser dock intressant ut vilket de visade upp i dagens AtV, jag tror att de kommer få ett försprång att upptäcka världen jämfört med exempelvis 315p då bilden av Star Trek voyager målas upp när de pratar om den, men vill jag smälta min Reclaimer...

Information från Ben Lesnick angåeende uppgraderingar till basskepp, där han säger att man bör applicera uppgraderingen för att försäkringstiden ska gälla på det sätt det är tänkt. https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/205833/a...
"So in summary: if you purchased an upgrade during the sale hoping to change your package or ship to two year insurance, please make sure to apply the upgrade before December 10th. If you upgraded a ship that had LTI, your insurance will not change."

På söndag kväll 21:00 intervjuas Matthew Jack(Moon Collider) som arbetar med AI, där de ska ta upp de tekniska detaljerna bakom hur AI'n fungerar i SC. http://aigamedev.com/broadcasts/session-star-citizen/ Förhoppningsvis så kommer en yt video upp senare då live inte visar sig vara 100% stabilt alla gånger.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

De 5000st "Package - Aurora MR - Anniversary Starter" som såldes, gick åt på 91 minuter.

Innehåller bla. Self-Land Hangar / Arena Commander Pass / Beta Access / Squadron 42 Digital Download / Star Citizen Digital Download / 6 Month Insurance
Så ja, det var snäppet bättre än det vanliga paketet för $45 "Package - Arena Commander Starter"

Dold text

Vill bara uppdatera med en skön video som länkades i en tråd.
Wanderers - a short film by Erik Wernquist
http://vimeo.com/108650530

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!