Premiär för Intel's Kitchen 2014 – världens första tv-show för datorbyggare

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken, men jag tyckte det var skittråkigt. Hela programidén känns knackig.

Permalänk
Medlem

Trodde det skulle vara bättre..

Permalänk
Medlem

Håller också med om att det inte var någon höjdare.

Permalänk
Konsolgrävare

allt var så stelt..

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Detta var dock ingen höjdare Men grattis till vinnarna!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Inaktiv

Mycket trevligt att titta på en sån där halvtråkig torsdags kväll, mycket bra iniativ. Kudos till intel och alla företag som hjälpte till med produkter

Permalänk
Medlem

Stort Grattis till vinnarna!

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Lite väl mycket PR-jippo och väldigt snuttifierat...

Men grattis till vinnarna!

Permalänk
Medlem

Tyckte det hela var "cringe" Sen ser jag inte hur x99 och dubbla 980 kan ge mest prestanda per krona.

Permalänk
Medlem

Var ju uppenbart vilket lag man skulle vinkla segern mot i samma sekund de presenterades.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk

Hade önskat lite mer om allas byggen, att veta benchmarks är ju sådär kul när vissa har ett, två eller tre grafikkort. Hade hellre sett lite siffror på överklockningen och mer bilder och beskrivningar på alla lagens datorer.

Permalänk
Medlem

kan bara instämma....kul koncept, tråkiga/dåliga deltagare, massa dåliga ursäkter när d gick dåligt pga deras egna brister osv...

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Man fick ju inte ens se datorn ELLER vilka komponenter som valdes, känns som det var en ganska vital del för tävlingen...

Trevligt initiativ och hoppas det kommer tillbaka i en bättre tappning 2015!

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

Kul underhållning.

Grattis till vinnarna.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Tror att jag förväntade mig mer av programmet, i helhet kändes det inte professionellt uppbyggt på något sätt. Programledarna uttalar ord fel (IntEEls Kitchen) och är i min mening alldeles för oinsatta för att ens yttra ett ord om datorbyggen tyvärr... Vissa medlemmar verkade bara vara där för att få vara med i TV och var inte direkt några höjdare på varken datorbyggen eller optimeringar. Som många redan nämnt så klippte man programmet väldigt hackigt och det blev nästan lite ointressant att följa. Vet att jag bara spyr kritik över detta, men jag hade hoppats på att denna idé skulle etablera sig i Sverige för att faktiskt tillslut kunna visas på t.ex. Kanal 5. Så känns det verkligen inte nu....

Bra försök, men alldeles för många brister.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Kul att se något inom datorgenren! Lite bättre klippning nästa gång kan jag tycka!
Någon som vet om specs å siffror i benchmark kommer komma upp på swec?

Grattis till vinnarna!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Trodde det skulle vara bättre..

ESD jordningen använder endast första laget?

Måste sata kablage kopplas in i exakt samma portar osv?
Skulle hellre sett en uppspeedad version på montering istället för klippningarna.

Som tidigare nämnt, kommentatorer som går in lite mer på detalj vore bättre.

EDIT: ljudet var väldigt mycket upp och ned.
Känns lite ihophaffsat när det kommer till upplägget.
Lite för amerikanskt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tyckte det var en kul grej, men nästa gång vore det trevligare med mindre Hollywood och mer teknikkunniga personer.

Och vem fan säger "11 68 2"?!

Men grattis till vinnarna!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av RaZman:

Var ju uppenbart vilket lag man skulle vinkla segern mot i samma sekund de presenterades.

tyckte också det!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viceroy:

Har man medvetet valt att skippa lag röd?

Bästa inlägget i sweclockers historia!

Permalänk
Medlem

Nej nu blev jag sugen på att uppgradera min burk, dags o handla lite delar så man kan bygga

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnarna!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Bra initiativ! men alldeles för mycket reklam jippo och så är det jävligt onödig att börja efter varje reklampaus att berätta vad som hände innan reklamen.

Mycket skulle behövas bättras om jag ska se det igen

Visa signatur

- Man kan ju citera, eller skriva till tomma intet. -

Permalänk
Medlem

Garttis till vinnarna! starkt jobbat

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk

Grattis till vinnarna! Men kändes lite som 30 minuter underhållning och 30 minuter reklam

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Jag håller med. Om inga tjej vill vara med så ska staten bannemig tvinga några random tjejer att vara med så att det blir 50/50. Den personliga viljan och friheten är irrelvant. Ändamåle helgar medlen! Mer våld!

Sanningen är att den politiska korrektheten bara späder på rasism och skillnaden mellan könen. För vi blir konstant påminda att vi måste tänka på ras och kön osv. Vara våran egen och varandras tankepolis.

Hur många av er har egentligen läst rasanalytisk literatur som Frans Fanon och Toni Morrison? Båda pekar på att motsatsen till en rasist är den som aldrig tänker på ras och helt enkelt är totalt blind för det. Antirasiter tänker på ras hela tiden och förstärker konceptet. Med andra ord är det DUBBELTÄNK.

"The opposite of the religious fanatic is not the fanatical atheist but the gentle cynic who cares not whether there is a god or not." – Eric Hoffer

Samma sak gäller ras och kön. Jag struntar i hur någon ser ut och bryr mig bara om dess förmåga och karaktär. Om man tänker annorlunda så har man blivit utsatt för någon typ av ond dogma.

Feminismen kom till för att staten bara kunde ta skatt från halva befolkningen och att staten skulle få mer tid att uppfostra barnen själv utan störande föräldrar som eventuellt skulle kunna vara något annat än marxister..

Jag är ras och könsblind. Den verkliga motsatsen till rasister och mansgrisar.

Vart kom våld och rasism in i det hela?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Bra underhållning! Tveksam till Programledarna,, hade mycket hellre sett våra ärade Jonas o Emil i den rollen

Grattis till Vinnarna!

Visa signatur

4670k, Gigabyte GA-Z87X-UD3H, Kingston Hyper X 2400Mhz 8 gb, Gigabyte 670 OC WF SLI, Corsair 800D, Samaung 128 Gb PRO systemdisk, Samsung 256 Gb EVO speldisk, Ett gäng WD Green som lager. Custom vattenkylning på cpu.

Permalänk
Medlem

Kul grej!

Lag svart förtjänade dock vinsten!

Dold text
Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnarna, eran lott vann!
Grattis Sweclockers, ni gjorde ett försök och antar att inte en enda person kollade igenom innan ni sände det? Antar även att ni inte brydde er mer än att ni fick in reklam-pengar.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av xinux:

Kul grej!

Lag svart förtjänade dock vinsten!

Dold text

skriv med spoiler tag

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |