[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem

Mitt UI atm, dock min alt-karaktär, men använder samma UI på alla karaktärer, förutom att WeakAura-strings kan vara annorlunda. Försökte att få med så mycket jag kunde visuellt sett.
Jag jobbar ständigt med mitt UI för jag blir aldrig helt nöjd. Försöker få det så rent som möjligt.

Permalänk
Medlem

Sitter på jobbet så får väl länka till en trevlig film på mitt UI i action :]

http://www.youtube.com/watch?v=U0OrTaDf0_k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Sitter på jobbet så får väl länka till en trevlig film på mitt UI i action :]

http://www.youtube.com/watch?v=U0OrTaDf0_k

Ordning och reda på ui´t gillas skarpt! Kan du inte länka dina addons?

Visa signatur

* MSI P67A-GD55 * Intel i7 2600K 4,6 @ 1,386v * Noctua NH-U12P SE2 *
* ADATA 2x8GB @ 1600 * Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB *
* Samsung SSD 256 GB Pro* Corsair AX 850W 80+ GOLD *
* Corsair Graphite 600T * Win7 Home 64-bit * Yamakasi 2703 led ips *
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Mitt UI! Är väldigt cleant i action också

Länk till bilden http://minfil.org/PbR6e6b9be/WoWScrnShot_030214_185925.jpg

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Ordning och reda på ui´t gillas skarpt! Kan du inte länka dina addons?

Elvui
Elvui AddonsSkins
Bigwigs
Weak Auras
Sexy cooldown 2
Milk scrolling battle text
Skada
JSHB (Focus baren)

Permalänk

Bygger på blkui. Har gjort om det mesta, men stilen på grafiken är densamma. Hs, Jc, Micromenu, etc etc allt bygger på att det syns på Mouseover. Om ni undrar något skicka gärna ett pm.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Min gamla ui

Min nya ui

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

Efterlyser UI:t på bilden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konve:

Det är ElvUi. Som personen i fråga har modifierat lite...

Ladda ner ElvUi och konfigurera det efter eget tycke...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0k:

Det är ElvUi. Som personen i fråga har modifierat lite...

Ladda ner ElvUi och konfigurera det efter eget tycke...

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar så mycket!

Permalänk
Entusiast

Mitt senaste verk inför WoD, deletade alla mina addons å började om från början. Blev väldigt nöjd, dock vet jag inte hur jag ska göra med top right (quests, buffs) några idéer?:

http://i.imgur.com/uVdeXMD.png

Jag är en affliction warlock så mina 4 target dot timers är placerade mellan player och target 4 st knappar ifrån TellMeWhen, detta syns inte på bilden då jag inte är i combat.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Såhär ser mitt ut nu efter lite pillande:

(Klicka här för full storlek)

Edit: Här är en under raid också:

(Klicka här för full storlek)

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Detta är mitt UI in action.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Mitt senaste verk inför WoD, deletade alla mina addons å började om från början. Blev väldigt nöjd, dock vet jag inte hur jag ska göra med top right (quests, buffs) några idéer?:

http://i.imgur.com/uVdeXMD.png

http://i.imgur.com/uVdeXMD.png

Jag är en affliction warlock så mina 4 target dot timers är placerade mellan player och target 4 st knappar ifrån TellMeWhen, detta syns inte på bilden då jag inte är i combat.

Move anything borde vara svaret på ditt "problem".

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

WoD Resto Drood

Här är min UI för min resto druid. Kör ElvUI och har satt upp så att min partyframe visar Rejuv, Germination, Lifebloom, Regrowth och Wild Growth ovanför varje porträtt, samt debuffs nedanför.

(Full res)

In action:

(Full res)

Visa signatur

Mb: MSI Z77A-G43 ATX | Ram: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart | Psu: Fractal Design Integra 500W | Grafikkort: PowerColor Radeon HD7970 | Hdd: 1TB Seagate Barracuda | SSD: Samsung EVO Basic 256gb | Monitor: HP Compaq LA2306x 23'' & (random) Acer 19''
Diverse projekt

Permalänk
Hedersmedlem

Såhär bor jag nu när jag återupptagit WoW efter låååångt uppehåll (början av WotLK), ganska standard ElvUI-config:

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Finns det något addon som kan ändra typsnitt på t.ex både scrolling combat text och även den som visas på unit frames, i quest log osv?

Testade Fontain men det fungerade inte alls.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Skrivet av dysenteri:

Finns det något addon som kan ändra typsnitt på t.ex både scrolling combat text och även den som visas på unit frames, i quest log osv?

Testade Fontain men det fungerade inte alls.

www.vranx.com/font.htm

och ladda ner Mik's scrolling battle text också på Curse..

Har en fråga.. den där "tooltip" grejen som syns nere till höger, jag ladda ner TipTac för ändra den, men nån som vet var man ändrar vart den ska "poppa" upp på skärmen? Om man t.ex håller musen över en annan spelare. Ändrar jag "UI Interface scale" så hamnar den mer i mitten typ. :/ Kör 1920x1080 i upplösning.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Visa signatur

* MSI P67A-GD55 * Intel i7 2600K 4,6 @ 1,386v * Noctua NH-U12P SE2 *
* ADATA 2x8GB @ 1600 * Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB *
* Samsung SSD 256 GB Pro* Corsair AX 850W 80+ GOLD *
* Corsair Graphite 600T * Win7 Home 64-bit * Yamakasi 2703 led ips *
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Vägledare

Önskar att jag hade råd att börja spela Wow. Alla dess bilder gör mig så sugen

Permalänk
Medlem

Kör mitt UI väldigt simpelt och inte massa plotter runt om.

Addons:
bartender4
Titan Panel med diverse tillägg
Deadly Boss Mods
GTFO
Bagnon
Postal
Skada

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Minimerade WA-fönstret är öppet bara för att visa var shit dyker upp.

Elvui
Bartender (har hängt med sen innan Elvui för att jag aldrig orkade configa bars igen)
Icehud (barsen runt min char). Combat text rullar vänster/höger därom.
Weakauras 2
Gnosis (castbar (som inte ser ut så i combat))
Halopro
DBM rullar igång i vänsterkant under raids

Tomrummet över mina bars är där Extra Action Button/Boss Power dyker upp.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D -- Corsair AX 1000W -- MSI Z87-G45 -- Intel Core i7 4770K -- 2xR290X Crossfire -- Corsair 2x8GB DDR3 1600 Mhz -- Samsung 850 EVO systemdisk -- Windows 8.1 64 bit.

Permalänk
Medlem

Skulle behöva ett addon så att jag kan ha fler än ett "focus target".

Minns att jag hade detta i Wotlk och cata, detta för healing då på min resto druid.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Skrivet av BJORLING:

Skulle behöva ett addon så att jag kan ha fler än ett "focus target".

Minns att jag hade detta i Wotlk och cata, detta för healing då på min resto druid.

Säker på att du kommer ihåg det helt korrekt? Finns mängder av unit frames som kan konfigureras i olika grupper etc., men flera focus targets... Tror fan inte det är "tillåtet" ens med addons.
Går alltid att fula sånt, diverse grupper/macros etc.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D -- Corsair AX 1000W -- MSI Z87-G45 -- Intel Core i7 4770K -- 2xR290X Crossfire -- Corsair 2x8GB DDR3 1600 Mhz -- Samsung 850 EVO systemdisk -- Windows 8.1 64 bit.

Permalänk
Medlem

Nästan exakt sådär ser mitt ui ut. Det som skiljer är att jag har lite höge chat window och en inklämd recountmätare under.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lendorien:

Säker på att du kommer ihåg det helt korrekt? Finns mängder av unit frames som kan konfigureras i olika grupper etc., men flera focus targets... Tror fan inte det är "tillåtet" ens med addons.
Går alltid att fula sånt, diverse grupper/macros etc.

Kanske inte var ett target utan bara en indikation likt vad grid har men det var en mätare som ticka ner, och har också läst om att det inte är möjligt skapa flera "Focus targets".

Med detta addon kunde jag ha personliga HOT trackers på flera tanks samtidigt. Minns inte om det gick att klicka på denna frame för att targeta eller om jag var tvungen att göra det via griden.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Skrivet av BJORLING:

Kanske inte var ett target utan bara en indikation likt vad grid har men det var en mätare som ticka ner, och har också läst om att det inte är möjligt skapa flera "Focus targets".

Med detta addon kunde jag ha personliga HOT trackers på flera tanks samtidigt. Minns inte om det gick att klicka på denna frame för att targeta eller om jag var tvungen att göra det via griden.

Låter som att det helt enkelt är tank frames i nåt unit frame addon som visar dig vad du behöver. Inte kört healer själv sen Wrath så ganska rostig på att hålla koll på raiden

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D -- Corsair AX 1000W -- MSI Z87-G45 -- Intel Core i7 4770K -- 2xR290X Crossfire -- Corsair 2x8GB DDR3 1600 Mhz -- Samsung 850 EVO systemdisk -- Windows 8.1 64 bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lendorien:

Låter som att det helt enkelt är tank frames i nåt unit frame addon som visar dig vad du behöver. Inte kört healer själv sen Wrath så ganska rostig på att hålla koll på raiden

Minnet kanske sviker mig lite, kommer nu inte ihåg om man såg HP/mana eller om det bara var ett namn och HOT mätare.

Om det är någon som känner till något likt detta hojta gärna!
HOTsen tickade ner med en tidindikator samt något som såg ut som en "castbar".

EDIT: Hittade det: Rewatch kan rekommendera detta för alla resto druider. Har inte provat det än men ska vara uppdaterat senast 7 Januari.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Hedersmedlem

Less is more!

Addons
Pitbull4 - Unit Frames
Bartender4 - Action Bars
Quartz - Cast Bar
Doom CooldownPulse - Visuell notifikation när spells kommer från CD (syns ej i bild).
Cooling2 - Det optimala addonet om man memorerat alla keybindings och vill rensa upp på skärmen lite. Visar endast spells som är på CD. Väldigt gammalt, men jag har inte lyckats hittat något bättre.
Mappy - Minimap

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och stilrent det som är på första bilden, är det mycket jobb att få det att se ut sådär? Har ALDRIG använt något annat än wow-standard i mitt spelande. Den enda addonen jag NÅGONSIN använt är recount...

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √