Microsoft avtäcker logotypdesign för framtida Lumia-telefoner

Permalänk
Melding Plague

Microsoft avtäcker logotypdesign för framtida Lumia-telefoner

Den sista pusselbiten om märkningen för framtida Lumia-telefoner avslöjas och inte helt oväntat är det just "Microsoft" som kommer pryda fram- och baksida av framtida modeller.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Alltså.. Det var inte Nokia-logotypen det var fel på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Alltså.. Det var inte Nokia-logotypen det var fel på.

Jo det här kommer förändra allt. Portaler till nya dimensioner där Windows Phone är bra kommer att öppnas tack vare bytet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Gender Bender:

Jo det här kommer förändra allt. Portaler till nya dimensioner där Windows Phone är bra kommer att öppnas tack vare bytet.

Håller med.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Surprise!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Nyheten är alltså att de har övergett den skeva loggan till förmån för en platt logga?
Ser helt klart bättre ut.
Vidare:
En logga används på hemknappen vilket skulle se mycket bättre ut med en platt logga.
Innebär det också att de kanske byter ut sökknappen till cortana ikonen också? (om de nu inte redan har gjort det).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

Telefonerna är det inget fel på. Synd att folk är för fega för att prova.

Det bästa av allt som sweclockers missat: "I wouldn't comment on future product announcements, but what I can say is that that we are looking forward to unveiling a Microsoft Lumia device soon." Vågar man hoppas på en toppmodell?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Wow, Nokia kunde ha blivit så mycket mer om de bara valde android... Synd att se ett av de bästa mobilföretagen någonsin försvinna ur toppskiktet.

Visa signatur

Intel 3750k 3.4Ghz || Msi Gtx 680 Lightning || 8Gb DDR3 1600Mhz || Asrock Z77E-ITX || XFX 750W || Bitfenix Prodigy

Permalänk
Medlem

Tycker de ska köra me den enkla platta Windows 8 loggan. Den är stilren.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

jag tycker den är fin, ingen trampstamp iallafall och ingen kommer fråga vad det är... alla vet ju vilka Microsoft är liksom (hoppas jag)

edit: nåt apple pucko kanske inte vet c:

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av putumban:

Wow, Nokia kunde ha blivit så mycket mer om de bara valde android... Synd att se ett av de bästa mobilföretagen någonsin försvinna ur toppskiktet.

Håller med. Körde alltid på Nokia innan smartphone började bli standard och hoppades in i det sista att de skulle släppa en Android-lur i premium-segmentet, som jag hade köpt även om det kostat 7-8000Kr utan att blinka, för det är Nokia, men nej. Man valde Windows phone, som idag har en marknadspenetration på 1.5%, ja. En och en halv procent.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Håller med. Körde alltid på Nokia innan smartphone började bli standard och hoppades in i det sista att de skulle släppa en Android-lur i premium-segmentet, som jag hade köpt även om det kostat 7-8000Kr utan att blinka, för det är Nokia, men nej. Man valde Windows phone, som idag har en marknadspenetration på 1.5%, ja. En och en halv procent.

var själv en stor nokia/SEMC fantast, till stor del pga Symbian, äskade det, det påminde om en dator fast du hade den på handen... hand-dator alltså!

Men windows phone fick mig till att inte köpa Nokia. höll på att köpa en lur med windows mobile 7 på, men efter att jag fick testa det så kände jag att det inte var något för mig.

ta mig inte fel ni som gillar det det är säkert väldigt bra och så men det är samma sak när det gäller iOS, det är inte för alla

Permalänk
Snusfri

Underbart stilren och snygg logo.
Ångrar inte en sekund att jag gick från Android till WP.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Men nu kommer ju telefonerna att sälja ännu sämre! Nokia-namnet var det enda som gav Windows Phone någon slags behållning. Nu står det Microsoft på, vilket innebär att alla kommer att undvika telefonerna, precis som att alla undviker all annan Microsoft-hårdvara.

Surface? Zune? Finns fler exempel.

Permalänk
Medlem

Håller med, gick från en Nexus 4 till en Lumia 830 och känns faktiskt väldigt bra trots windows phone. OSet känns modernt och fräscht, gillat tile upplägget. Vissa brister finns men vilket OS har inte det. Mycket bra pris/prestanda iaf och jag är mer än nöjd. Hyfsad kamera och bra ljud under samtal och vid uppspelning var jag ute efter och det fick jag.

Skrivet av NoNamesWayne:

Telefonerna är det inget fel på. Synd att folk är för fega för att prova.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Obligatorisk:

Men nu kommer ju telefonerna att sälja ännu sämre! Nokia-namnet var det enda som gav Windows Phone någon slags behållning. Nu står det Microsoft på, vilket innebär att alla kommer att undvika telefonerna, precis som att alla undviker all annan Microsoft-hårdvara.

Surface? Zune? Finns fler exempel.

Känns som du fått det hela fel, Surface säljer otroligt bra nu med 3an, och varför ska man undvika MS hårdvara?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Idag känns Microsoft som ett mycket starkare varumärke än Nokia så bytet känns helt klart befogat. Det jobbiga för MS är att de måste lyckas knyta samman säcken mellan deras operativsystem för olika enheter så användaren gynnas tillräckligt mycket.

Om de som kör Windows desktop-version gynnas av att ha en Windows Phone i tillräckligt hög grad finns chansen att deras fotfäste på både mobilmarknaden och desktop-marknaden ökar.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FredrikMH:

Idag känns Microsoft som ett mycket starkare varumärke än Nokia så bytet känns helt klart befogat. Det jobbiga för MS är att de måste lyckas knyta samman säcken mellan deras operativsystem för olika enheter så användaren gynnas tillräckligt mycket.

Om de som kör Windows desktop-version gynnas av att ha en Windows Phone i tillräckligt hög grad finns chansen att deras fotfäste på både mobilmarknaden och desktop-marknaden ökar.

Förhoppningsvis lyckas de med Windows 10

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

...Man valde Windows phone, som idag har en marknadspenetration på 1.5%, ja. En och en halv procent.

Du tänker på blackberry som har 1.5%?
Windows phone hade 3.4% tills ganska nyligen men då det inte har kommit så mycket nytt på ett tag hade de nu 2.5% förra kvartalet. Vilket kan jämföras med iOS som har knappt 12%. Så på var femte ny iPhone går det mer än en Windows phone.
Alla OS har sina fördelar och nackdelar. Tycker det är bra med 3 stora OS som har olika fokus.

Källa: http://www.theinquirer.net/inquirer/news/2360573/windows-phon...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Idag känns Microsoft som ett mycket starkare varumärke än Nokia så bytet känns helt klart befogat. Det jobbiga för MS är att de måste lyckas knyta samman säcken mellan deras operativsystem för olika enheter så användaren gynnas tillräckligt mycket.

Om de som kör Windows desktop-version gynnas av att ha en Windows Phone i tillräckligt hög grad finns chansen att deras fotfäste på både mobilmarknaden och desktop-marknaden ökar.

Du menar att de ska göra så att folk blir låsta till deras ekoystem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FredrikMH:

Idag känns Microsoft som ett mycket starkare varumärke än Nokia så bytet känns helt klart befogat. Det jobbiga för MS är att de måste lyckas knyta samman säcken mellan deras operativsystem för olika enheter så användaren gynnas tillräckligt mycket.

Om de som kör Windows desktop-version gynnas av att ha en Windows Phone i tillräckligt hög grad finns chansen att deras fotfäste på både mobilmarknaden och desktop-marknaden ökar.

Ja Microsoft är världens fjärde högst värderade varumärke medan Nokia inte ens finns med på topp 100 listan. Nu ser jag fram emot bättre symbios mellan Windows på PC och Windows på telefon i och med Windows 10!

https://www.millwardbrown.com/brandz/2014/Top100/Docs/2014_Br...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Så mycket klagande på Microsoft. Själv tycker jag Windows phone är toppen. Skulle aldrig kunna tänka mig att gå tillbaka till Android. I alla fall inte inom dom närmaste åren.
Hade Nokia kört på Android hade det inte funnits någon anledning att köpa Nokia-telefoner.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av putumban:

Wow, Nokia kunde ha blivit så mycket mer om de bara valde android... Synd att se ett av de bästa mobilföretagen någonsin försvinna ur toppskiktet.

Windows Phone är ju i mitt tycke så mycket bättre än Android. Enda navkdelen är att företag är för fega för att utveckla appar till WP, typ Swedbank..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Idag känns Microsoft som ett mycket starkare varumärke än Nokia så bytet känns helt klart befogat. Det jobbiga för MS är att de måste lyckas knyta samman säcken mellan deras operativsystem för olika enheter så användaren gynnas tillräckligt mycket.

Om de som kör Windows desktop-version gynnas av att ha en Windows Phone i tillräckligt hög grad finns chansen att deras fotfäste på både mobilmarknaden och desktop-marknaden ökar.

Jag tror MS nästa stora steg blir x86 och riktiga windows i toppmobilerna. Samma OS på mobil, tablet, laptop och desktop är framtiden. Jag är rätt säker på att Apple jobbar mot samma mål också men från andra hållet. Att porta OSX till ARM och byta från x86 till ARM på MacBook AIR är nog deras nästa stora steg.

#thefutureisnow

//Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

ta mig inte fel ni som gillar det det är säkert väldigt bra och så men det är samma sak när det gäller iOS, det är inte för alla

Den insikten skulle många må bra av att ta till sig. WP var inte för alla. Argumentationen rörande Microsofts produkter har varit ett evigt trampande av åsikten att det är fel på konsumenterna. Så är aldrig fallet, det är upp till produkttillverkaren att göra produkter som är rätt i tiden och attraherar konsumenterna. Visst gjorde div. produkter det, de hitta sin nischgrupp. Men att sedan sitta med tycke och hävda att alla andra är enkelspåriga feltänkare för att ens favo inte blivit större är bara naivt på gränsen till korkat.

Skrivet av tvelander:

Känns som du fått det hela fel, Surface säljer otroligt bra nu med 3an, och varför ska man undvika MS hårdvara?

Så rätt du har. Det var ingen högoddsare heller. SP3 var extremt riktad mot sin kärngrupp som gillade konceptet och spelade på alla punkter som önskades. De tidiga två generationerna överskuggades av ett "allt för alla bäst i alla lägen" tänk. Sånt går sällan hem eller för den delen funkar rent praktiskt.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dosshell:

Du tänker på blackberry som har 1.5%?
Windows phone hade 3.4% tills ganska nyligen men då det inte har kommit så mycket nytt på ett tag hade de nu 2.5% förra kvartalet. Vilket kan jämföras med iOS som har knappt 12%. Så på var femte ny iPhone går det mer än en Windows phone.
Alla OS har sina fördelar och nackdelar. Tycker det är bra med 3 stora OS som har olika fokus.

Källa: http://www.theinquirer.net/inquirer/news/2360573/windows-phon...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag har tydligen missat den uppgången, men de låg under en procent ett bra tag.

Netmarketshare fokuserar på unika användare

Och statcounter på antal träffar

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av KTL:

Den insikten skulle många må bra av att ta till sig. Argumentationen rörande Microsofts produkter har varit ett evigt trampande av åsikten att det är fel på konsumenterna. Så är aldrig fallet, det är upp till produkttillverkaren att göra produkter som är rätt i tiden och attraherar konsumenterna. Visst gjorde div. produkter det, de hitta sin nischgrupp. Men att sedan sitta med tycke och hävda att alla andra är enkelspåriga feltänkare för att ens favo inte blivit större är bara naivt på gränsen till korkat.

Så rätt du har. Det var ingen högoddsare heller. SP3 var extremt riktad mot sin kärngrupp som gillade konceptet och spelade på alla punkter som önskades. De tidiga två generationerna överskuggades av ett "allt för alla bäst i alla lägen" tänk. Sånt går sällan hem eller för den delen funkar rent praktiskt.

Man kan inte lyckas alltid med första produkten.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Man kan inte lyckas alltid med första produkten.

De lyckades inte med andra heller (marknadsmässigt) men tredje är en solklar framgång

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av KTL:

De lyckades inte med andra heller (marknadsmässigt) men tredje är en solklar framgång

Jag har tvån brevid mig och 3an också.

2an va grymt bra, lite för tung, dålig upplösning, inte bästa tangentbordet.

Men 3an har verkligen löst allt NÄSTAN.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Windows Phone är ju i mitt tycke så mycket bättre än Android. Enda navkdelen är att företag är för fega för att utveckla appar till WP, typ Swedbank..

Skickades från m.sweclockers.com

Bytte bank i somras och vägde faktiskt in detta när jag valde en ny. Levt med en Lumia nu i ett år och skulle nog faktiskt inte kunna tänka mig gå tillbaka till android eller iOS igen.