Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Plosky:

Tråkigt för dig! Men kanske inte lika tråkigt för mig som fick min telefon idag och tro fan att den inte är i perfekt skick!
Nä! Ett jävla jack på bakstycket!

Har du kollat ordentligt? Trodde jag också hade en repa på baksidan, men det var bara en väldigt tunn skyddsplast.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwzor:

Jag pratade också med elgiganten nyss. Min order var iaf bekräftad trots att det står ingen leverans. Det skulle ta 3-5 arbetsdagar att skicka vilket blir tidigast idag +1 dags leverans för mig (i vanliga fall).
Jag frågade om det fanns telefoner till alla och han svarade att "Så länge den fanns i lager när man beställde så kommer man att få en telefon", jag frågade om man var garanterad det och han svarade "ja, om orderna har gått igenom (antar bekräftelsemail).
Så alla som har fått ett bekräftande mail kommer att få telefonen, sedan om de skulle ta slut så antar jag att de skickar den senare alternativt i en annan färg.

Okej låter exakt som det hon sa jag pratade med igår, han jag pratade med idag var mer skeptisk.. Lät typ som att vi med den statusen skulle bli utan..

Jaja får väl se framöver

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scitus:

1498:- för dem med studentrabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

1498:- för dem med studentrabatt.

Är detta en bra disk eller är det bättre att satsa på en 512GB Crucial?

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Har du kollat ordentligt? Trodde jag också hade en repa på baksidan, men det var bara en väldigt tunn skyddsplast.

Nu gjorde du mig osäker men jag har kollat ännu en gång.. det fanns ingen skyddsplast på baksidan när jag packade upp luren. Bara på sidorna och framsidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwzor:

Jag pratade också med elgiganten nyss. Min order var iaf bekräftad trots att det står ingen leverans. Det skulle ta 3-5 arbetsdagar att skicka vilket blir tidigast idag +1 dags leverans för mig (i vanliga fall).
Jag frågade om det fanns telefoner till alla och han svarade att "Så länge den fanns i lager när man beställde så kommer man att få en telefon", jag frågade om man var garanterad det och han svarade "ja, om orderna har gått igenom (antar bekräftelsemail).
Så alla som har fått ett bekräftande mail kommer att få telefonen, sedan om de skulle ta slut så antar jag att de skickar den senare alternativt i en annan färg.

Ringde precis kundtjänsten efter att det inte hade hänt något med min order sedan jag beställde/betalade. De sa att den inte kommer att skickas alls då den är slut. Är tydligen många som som fick samma besked efter samtal med Elgiganten. Som vanligt är det teknikens fel, hemsidan klarade inte av trycket osv...

Känns ganska surt for oss som faktiskt hade tänkt att använda telefonen och inte sätta upp den på blocket direkt.

Hände exakt samma sak när Ginza hade ett supererbjudande på LG G2, men efter all påtryck och dålig publicitet så erbjöd de faktiskt alla (som hade ett ordernummer) telefonen till det reducerade priset.

Permalänk
Medlem

Jag fick min G3 igår och allt var i sin ordning, valde gratis frakt.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av pika:

Ringde precis kundtjänsten efter att det inte hade hänt något med min order sedan jag beställde/betalade. De sa att den inte kommer att skickas alls då den är slut. Är tydligen många som som fick samma besked efter samtal med Elgiganten. Som vanligt är det teknikens fel, hemsidan klarade inte av trycket osv...

Känns ganska surt for oss som faktiskt hade tänkt att använda telefonen och inte sätta upp den på blocket direkt.

Hände exakt samma sak när Ginza hade ett supererbjudande på LG G2, men efter all påtryck och dålig publicitet så erbjöd de faktiskt alla (som hade ett ordernummer) telefonen till det reducerade priset.

Hoppas verkligen att jag får min. De har ju mer eller mindre lovat mig det också (hoppas på goodwill). När jag pratade med kundtjänst så gick han iväg en stund för att kolla min order och när han var tillbaka så sa han att den skulle skickas.
Jag frågade om det fanns telefoner till alla eftersom att jag visste att de var andra här på forumet som undra och fick då svaret "ja".
Så med tanke på att jag hade betalat min order när klockan var 20.10 och att det då fanns 50st kvar i lager så kan jag tycka att min telefon borde komma snart, den står dock fortfarande som "ingen leverans".
Tyckte att det blev ett väldigt förmånligt pris på den telefonen särskilt i jämförelse med Nexus 6 som jag hade väntat på sedan början av augusti. Så fruktansvärt sugen på att lägga min Nokia Lumia 800 på hyllan.

Skrivet av celoz:

Jag fick min G3 igår och allt var i sin ordning, valde gratis frakt.

Vad var klockan (ungefär) när du hade betalat din telefon?

Permalänk
Medlem

Dustins Weekendrush var då inte speciellt intressant

Edit: länken till den faktiska Weekendrushen kom upp aningen sent och då kom jag helt fel Ser bättre ut nu!

https://www.dustinhome.se/activity/2049516

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Skrivet av mSebbe:

Dustins Weekendrush var då inte speciellt intressant

Edit: länken till den faktiskt Weekendrushen kom upp aningen sent och då kom jag helt fel Ser bättre ut nu!

https://www.dustinhome.se/activity/2049516

Hela denna "rush" var ju bara pinsam........ när man gör sämre deals än elgiganten så är man ute på hal is...

Permalänk
Inaktiv

Fick min igår, betalade runt 20:16, fanns 5+ kvar i lager.
Det var slut i lager typ 20:19

Man får inte öppna mobiler och lämna tillbaka så jag kanske skiter i denna....
Vad tycker ni som kör den om mobilen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mSebbe:

Dustins Weekendrush var då inte speciellt intressant

Edit: länken till den faktiska Weekendrushen kom upp aningen sent och då kom jag helt fel Ser bättre ut nu!

https://www.dustinhome.se/activity/2049516

Vilken produkt har 80% rabatt som de skriver längst upp? Letar, men hittar inte. Eller är det jag som är blind?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwzor:

Hoppas verkligen att jag får min. De har ju mer eller mindre lovat mig det också (hoppas på goodwill). När jag pratade med kundtjänst så gick han iväg en stund för att kolla min order och när han var tillbaka så sa han att den skulle skickas.
Jag frågade om det fanns telefoner till alla eftersom att jag visste att de var andra här på forumet som undra och fick då svaret "ja".
Så med tanke på att jag hade betalat min order när klockan var 20.10 och att det då fanns 50st kvar i lager så kan jag tycka att min telefon borde komma snart, den står dock fortfarande som "ingen leverans".
Tyckte att det blev ett väldigt förmånligt pris på den telefonen särskilt i jämförelse med Nexus 6 som jag hade väntat på sedan början av augusti. Så fruktansvärt sugen på att lägga min Nokia Lumia 800 på hyllan.

Vad var klockan (ungefär) när du hade betalat din telefon?

Jag fick detta sms av el giganten nu

"Hej! Får beklaga för sent svar. Din telefon är beräknad att komma in i början utav nästa vecka och skickas då till er. Mvh Elgiganten."

Kanon!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Falsk marknadsföring?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Jag fick detta sms av el giganten nu

"Hej! Får beklaga för sent svar. Din telefon är beräknad att komma in i början utav nästa vecka och skickas då till er. Mvh Elgiganten."

Kanon!

Skickades från m.sweclockers.com

Låter bra! Ser också att den finns i 29 olika varuhus nu så man borde kunna byta frakten mot "collect@store" om det är brådis.

Edit: Sms från Elgiganten, det verkar lösa sig.

"Hej, LGD85532GBGO har tyvärr sålt slut. Vi får in fler under v.44 och kommer att leverera er mobil så snart vi bara kan. Vi beklagar dröjsmålet! /Elgiganten"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwzor:

Hoppas verkligen att jag får min. De har ju mer eller mindre lovat mig det också (hoppas på goodwill). När jag pratade med kundtjänst så gick han iväg en stund för att kolla min order och när han var tillbaka så sa han att den skulle skickas.
Jag frågade om det fanns telefoner till alla eftersom att jag visste att de var andra här på forumet som undra och fick då svaret "ja".
Så med tanke på att jag hade betalat min order när klockan var 20.10 och att det då fanns 50st kvar i lager så kan jag tycka att min telefon borde komma snart, den står dock fortfarande som "ingen leverans".
Tyckte att det blev ett väldigt förmånligt pris på den telefonen särskilt i jämförelse med Nexus 6 som jag hade väntat på sedan början av augusti. Så fruktansvärt sugen på att lägga min Nokia Lumia 800 på hyllan.

Men tydligen finns det inte telefoner för alla.

Jag betalade ungefär samma tid och då fanns det 25+ i webblager. Orderstatus stod som "Reserverad" sedan dess. Vi får väl hoppas att du har mer tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Fick min igår, betalade runt 20:16, fanns 5+ kvar i lager.
Det var slut i lager typ 20:19

Man får inte öppna mobiler och lämna tillbaka så jag kanske skiter i denna....
Vad tycker ni som kör den om mobilen?

Nu har jag bara en LG G2, men jag kan säga att du får mycket telefon för det priset som du betalade. Däremot skulle jag nog aldrig ge fullpris för den. Sen är det ju givetvis en smaksak om man tycker telefonen är bra eller inte. Knapparna på baksidan är t.ex. en sak man antingen älskar eller hatar.

Du kan läsa mer på Swedroid om vad folk tycker om sina telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwzor:

Vad var klockan (ungefär) när du hade betalat din telefon?

Typ 20.05-20.10, kommer inte ihåg mer exakt än så.

Angående telefonen i sig: tror jag föredrar min S5 (jobbmobil) då den känns rappare och verkar ha bättre batteritid. Mycket bloat och hög upplösning på denna G3 gör att det känns som att vad man än gör alltid är lite efter. Största minuset är Mcafee som inte går att avinstallera (utan att roota), vilket tvingar mig till att ta och roota den nu och det hade jag gärna sluppit.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Typ 20.05-20.10, kommer inte ihåg mer exakt än så.

Angående telefonen i sig: tror jag föredrar min S5 (jobbmobil) då den känns rappare och verkar ha bättre batteritid. Mycket bloat och hög upplösning på denna G3 gör att det känns som att vad man än gör alltid är lite efter. Största minuset är Mcafee som inte går att avinstallera (utan att roota), vilket tvingar mig till att ta och roota den nu och det hade jag gärna sluppit.

Samsung är ju inte direkt kända för att INTE ha en massa bloat. På LG:s går det iaf att avinstallera det mesta man inte vill, vilket inte brukar gå på SAmsungs enheter. /OT

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milo_:

Med tanke på att den kommer få 5.0 så nej

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Om ens inlägg i fynd tråden blir borttaget, bör man inte få veta varför då?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Med tanke på att den kommer få 5.0 så nej

Sen när brukar produkter beskrivas med kommande funktioner? Köper jag en produkt som listas med en viss funktion så ska produkten ha funktionen direkt och inte att jag ska gå och vänta på den i en obestämd tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Typ 20.05-20.10, kommer inte ihåg mer exakt än så.

Angående telefonen i sig: tror jag föredrar min S5 (jobbmobil) då den känns rappare och verkar ha bättre batteritid. Mycket bloat och hög upplösning på denna G3 gör att det känns som att vad man än gör alltid är lite efter. Största minuset är Mcafee som inte går att avinstallera (utan att roota), vilket tvingar mig till att ta och roota den nu och det hade jag gärna sluppit.

Du kan avaktivera Mcafee

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av amanito:

Med tanke på att den kommer få 5.0 så nej

Så vida den inte har 5.0 idag (när den faktiskt säljs) så skulle jag kalla det falsk marknadsföring.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Gråter fortfarande över mitt beslut att i sista stund inte inhandla en Nokia Lumia 930 i helgen från elgiganten när den var prissänkt

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk

Tjena!

Spanade in weekend rush på Dustin och hittade Philips portabla högtalare. Sänkt från 1299 till 599.

https://www.dustinhome.se/product/5010791571/shoqbox-sb7100

Googlade lite men hittade inte mycket reviews om den, undrade om någon här har erfarenhet eller tankar om den. Ni som vet något om ljud utan att lyssna på den, ser ni något utifrån specifikationerna? Är den bra? Dålig? Prisvärd?

All hjälp uppskattas, tack på förhand!

Visa signatur

Define R4, XFX 550w+ bronze, ASUS Z87-A, Intel i7 4770k, Gigabyte GTX 770 4GB, Corsair vengeance LP 8gb, Cooler Master hyper 212 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Kommer den här reklamen från någon butik där man kan handla eller?

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Kommer den här reklamen från någon butik där man kan handla eller?

Ja, Webhallen öppnar på Fridhemsplan

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/kampanje...

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av running_wild:

Om ens inlägg i fynd tråden blir borttaget, bör man inte få veta varför då?

Nej, inte i just den tråden eftersom vi då inte hade fått göra annat än att skriva inlägg (och smutsa ner tråden) eller skicka PM. Det raderas hundratals felaktiga inlägg på en månad. Reglerna är tydliga men inte alla läser de, tyvärr.

Har man följt reglerna är antagligen den vanligaste raderingsanledningen att fyndet redan tipsats om i tidigare inlägg.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro