Premiär för Intel's Kitchen 2014 – världens första tv-show för datorbyggare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Campaigner:

O.O <---- RIKTIGT förvånad. Trodde jag aldrig. Hur mycket gjorde hon?

Känns som när en kompis tjej var bilmekaniker. Riktigt ovanligt men så jäkla häftigt.

Tjae. Hon demonterade datorn nästan snabbast av alla (bara en var snabbare) utan att skada något. Så duktig är hon.

Permalänk
Medlem

Hade varit mycket intressantare och roligare att titta på om de hade mer prylar och verktyg att tillgå samt 24h på sig. Känns som att samtliga deltagare hade så mycket mer att ge än att bara slänga ihop en dator lite snabbt.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

100? dom fick väl ändå 25 tusen var plus datorn dom byggde.

Dem va två i laget, killen fick vinnardatorn för 25 000:- + 25 000:- i presentkort = 50 000:- och tjejen fick vinnardatorn + presentkort = 50 000:- sammanlagt 100 000:-

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Vinnar datorn på Webhallen.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/207666-i...

Kul att se skillnaden mot vad alla butiker tar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Hade varit mycket intressantare och roligare att titta på om de hade mer prylar och verktyg att tillgå samt 24h på sig. Känns som att samtliga deltagare hade så mycket mer att ge än att bara slänga ihop en dator lite snabbt.

Tror var lite det som var meningen...Annars hade det inte varit en tävling. Vem som skulle kunna bygga en dator på 24 timmar till riktigt bra pris. Tidspressen gjorde att valet av produkter var tvungna att sitta i huvudet. Dessutom tror jag att det är ganska jobbigt att sitta en jurry & programledare och streama i 24h i sträck...Ganska jobbigt skulle jag tro

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av luxaz:

Tror var lite det som var meningen...Annars hade det inte varit en tävling. Vem som skulle kunna bygga en dator på 24 timmar till riktigt bra pris. Tidspressen gjorde att valet av produkter var tvungna att sitta i huvudet. Dessutom tror jag att det är ganska jobbigt att sitta en jurry & programledare och streama i 24h i sträck...Ganska jobbigt skulle jag tro

Dom höll på i 17 timmar så....

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Karln i lag grön verkar ju ha hittat sin nisch iallafall, en champion pool på 2 champions när man spelar Dreamhack qualify håller inte riktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av luxaz:

Tror var lite det som var meningen...Annars hade det inte varit en tävling. Vem som skulle kunna bygga en dator på 24 timmar till riktigt bra pris. Tidspressen gjorde att valet av produkter var tvungna att sitta i huvudet. Dessutom tror jag att det är ganska jobbigt att sitta en jurry & programledare och streama i 24h i sträck...Ganska jobbigt skulle jag tro

På 24h hinner de modda osv också för utseende samt klocka ordentligt. Bra mycket mer intressant att se än en standarddator.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Tack Benny, värmer

Palme, du såg lätt stabilast ut i programmet!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Skrivet av Campaigner:

O.O <---- RIKTIGT förvånad. Trodde jag aldrig. Hur mycket gjorde hon?

Exakt! Det är alltid tjejer som vinner datanördstävlingar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zipmiX:

Palme, du såg lätt stabilast ut i programmet!

Hade nog varit mer stabil om han inte skippat leg day.

Nejrå, du såg bra ut, Palme. Jävla bodybuilder!

Permalänk
Medlem

Var det avsaknaden av andra komponenter eller byggde VARJE lag datorer i prisklassen bra över 20.000 Kronor?

Hur räknades ens prestandan? PPK eller den som helt enkelt fick bäst, om det senare så var det då inte en direkt 'fair' tävling.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dumsnuten:

Var det avsaknaden av andra komponenter eller byggde VARJE lag datorer i prisklassen bra över 20.000 Kronor?

Hur räknades ens prestandan? PPK eller den som helt enkelt fick bäst, om det senare så var det då inte en direkt 'fair' tävling.

Jag kollade inte hela men som jag fattade det, så baserades det på ren prestanda. Vilket får en att undra varför folk inte gick för 5960X och GTX 980?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mars SSX:

Jag kollade inte hela men som jag fattade det, så baserades det på ren prestanda. Vilket får en att undra varför folk inte gick för 5960X och GTX 980?

Nej, det var inte dom med bäst prestanda som vann. Dom som vann hade bra prestanda och näst billigaste datorn, tror jag det var.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Nej, det var inte dom med bäst prestanda som vann. Dom som vann hade bra prestanda och näst billigaste datorn, tror jag det var.

Men vad var kriterierna för att vinna? Fattar inte helt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mars SSX:

Men vad var kriterierna för att vinna? Fattar inte helt.

Då kanske du skulle kollat hela då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Jag kollade inte hela men som jag fattade det, så baserades det på ren prestanda. Vilket får en att undra varför folk inte gick för 5960X och GTX 980?

Det framgick inte direkt, vi fick veta de som en design/prestanda/pris inte att de var separata så här i efterhand hade man ju bara kört all in och struntat i priset. Det dömdas alltså på priset rent, prestadan rent samt utseende allt vara orelaterat.

Tex SSD gav ingenting utan höjde bara priset. Våran build var tex

x99 Soc force
5820k
970sli
480gb ssd

Samtliga förutom 1 lag hade 970sli och 5820k vilket ja kändes som givna val för pris prestanda men ja nu var de pris och prestanda.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Det framgick inte direkt, vi fick veta de som en design/prestanda/pris inte att de var separata så här i efterhand hade man ju bara kört all in och struntat i priset. Det dömdas alltså på priset rent, prestadan rent samt utseende allt vara orelaterat.

Tex SSD gav ingenting utan höjde bara priset. Våran build var tex

x99 Soc force
5820k
970sli
480gb ssd

Samtliga förutom 1 lag hade 970sli och 5820k vilket ja kändes som givna val för pris prestanda men ja nu var de pris och prestanda.

Tyckte väl det var lite konstigt att alla satte absolut bästa processorn men allt extra kladd utan att bry sig om egentliga prisklasser. Kändes även som att vissa delar var ett absolut måste (chassi, RAM et cetera) och priset gick inte heller att tumma på dessa?

Många delar var väldigt dyra utan egentlig anledning till varför det valet av komponent. Iom vad man egentligen mätte så var vissa konfigurationer med dubbla SSD'er (och stora sådana, 250GB plus) väldigt onödiga och sabbade budget. Val av rejäla H100i-kylare med extra kostnad av fler fläktar när man inte ens gick in på djupet om luftgenomströmning i chassi.

I slutändan var det tusentals kronor helt i onödan på extra 'bling' som helt och hållet saboterade budget i hopp om lite extra design. Avslutande kardemumma var även icke-färdiggjorda datorer med kompromisser när man hade ca 90 min på sig. Vilket enligt mig skapade lite cringy-moments.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jisses va många politiskt korrekta typer det finns ^^

Skrivet av car2ns:

Jag trodde vi hade kommit längre i Sverige och faktiskt har intelligenta människor i vårt land då det trots allt är år 2014, men så ser man ovanstående kommentar ...

Skrivet av Mushkot:

Exakt. Så undrar folk varför tjejer inte känner sig välkomna..

Ni e politiskt korrekta o går feministers ärenden när ni skriver så eller så missförstår ni mig.

Jag e ärlig o genuin. Jag vill inte behöva tänka efter vem som tar illa upp av en ärlig kommentar om det inte e en viktig situation eller viktig för mig.
Det var en kul kommentar.

Skrivet av YamahaDGX630:

Skojar du nu eller?

Nä, va får dig att tro det?

Skrivet av tvelander:

Han har bara fastnat på 50 talet.

Jag e ärlig o geniun o att se en tjej i en datorbyggartävling känns konstigt o det jag skrev var min ärliga reaktion. Inget illa menat.

Skrivet av SweMerlin:

Jag tror att det är den svenska feminismen och dess invkoteringar och liknande som har skapat detta. Att bygga datorer är ju onekligen en väldigt mansdominerad hobby och när en kvinna då är närvarande (en kvinna på tio deltagare torde vara en ren overrepresentation, ty jag tror inte att det är 10% kvinnor ens som bygger datorer) så är det nog många som instinktivt tanker att "hon är nog inkvoterad".

Det är sådant som inkvoteringar skapar.

Tänkte jag också på att hon e men det var inte huvudanledningen. Det var kul o se henne i en hobby för killar. Jag hade reagerat likadant om jag sett en kille i en sytävling.

Skrivet av pellen:

Du har säkert rätt i att inga 10% av datorbyggare är kvinnor, så det kanske är lättare för en kvinna att komma med i en sån här tävling då det säkert "drar mer tittare". MEN vad är det som säger att de kvinnor som faktiskt är datorbyggare skulle vara sämre än män? Varför ska man då kasta ur sig "akta naglarna flickan" som är en sjukt onödig kommentar?

Varför skriver du 'drar mer tittare' i situationstecken?
Killar e långt mer teknikintresserade än tjejer så det e ren logik.
Jag skrev 'akta naglarna flickan' som en kul kommentar. Inget illa menat, jag tyckte det passade o var roligt o tycker fortfarande det.

Skrivet av Tilax:

För att kvinnor ska bara se vackra ut eller vad?

Nej, du kan inte hoppa till slutsatser så enkelt.

Skrivet av Marticus:

men snälla människa hur trångsynt är du egentligen?

Ärlig o genuin. Va ska trångsynt betyda egentligen?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Ärlig o genuin. Va ska trångsynt betyda egentligen?

Att du verkar ha tankesättet att kvinnor inte kan dittan och dattan, som till exempel datorer. Dags att uppdatera dina resonemang till 2014.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Frida 🥐

Jag vill bara tacka för alla fina gratulationer, det har varit helt otroligt kul att få vara med om detta. Även fast det fanns lite problem här och där så var det väldigt roligt, speciellt att få träffa alla andra Sweclockers-medlemmar som tävlade. Väl på plats så var det bra stämning och riktigt kul att få se till hur en TV-produktion går till. Jag hoppas verkligen att det blir en nästa gång och att producenterna tar åt sig med de sakerna som folk har tagit upp här till nästa gång.
Angående tjej-debatten och att Intel borde haft med tjejer, jag tror att jag var den enda tjejen som sökte till programmet. Alltså hade det inte varit möjligt att få fler tjejer till programmet, man kan ju inte tvinga någon.

Visa signatur
Permalänk

Var ett rätt skumt program.

En kille blev frågad om vad man skulle akta sig för, han säger att tappa skruvar är farligt. Samma kille tappar inte bara en utan två skruvar. Sedan så vet han inte varför grafikkortet passar, borde man inte veta det?.

Sista delen gick bland annat ut på att plocka ihop en dator med mest för pengarna och han/de står och väljer headset?.

Att tjejen nästan började gråta för att designen inte var bra förstod jag inte, valde inte hon/de komponenter själva?.

den mindre killen som uttalade Intel fel gick mig på nerverna från start.

Grattis till vinnarna iaf.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Var ett rätt skumt program.

En kille blev frågad om vad man skulle akta sig för, han säger att tappa skruvar är farligt. Samma kille tappar inte bara en utan två skruvar. Sedan så vet han inte varför grafikkortet passar, borde man inte veta det?.

Sista delen gick bland annat ut på att plocka ihop en dator med mest för pengarna och han/de står och väljer headset?.

Att tjejen nästan började gråta för att designen inte var bra förstod jag inte, valde inte hon/de komponenter själva?.

den mindre killen som uttalade Intel fel gick mig på nerverna från start.

Grattis till vinnarna iaf.

försök du plocka isär en dator på fyra minuter samtidigt som du blir filmad av ett kamera-team, lär gå snett här och där.

hörlurarna är en del av kringutrustningen som behövs till en dator om man inte använder högtalare. du menar att de skulle använda monitorns högtalare?

fanns ju inte mycket att välja mellan, define r4 i vitt och svart, ett fåtal moderkort och vad var det, msi och gigabytes 970 och 980?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Grattis vinnarna!

Skrivet av tjobbo:

grattis till vinnarna!

Skrivet av UnkeN:

Stort Grattis till vinnarna!

Skrivet av jonasies:

Men grattis till vinnarna!

Skrivet av Mogwaii:

Grattis till vinnarna.

Skrivet av Chippen2188:

Grattis till vinnarna!

Skrivet av juckeyy:

Grattis till vinnarna!

Skrivet av CynXen:

Garttis till vinnarna! starkt jobbat

Skrivet av Sadjester:

Grattis till vinnarna!

Skrivet av bebben79:

Grattis till Vinnarna!

Skrivet av Persan96:

Grattis till vinnarna

Skrivet av Alling:

Med det sagt vill jag berömma Lucas och Frida som byggde en dator precis som jag tycker den ska byggas Grattis till värdiga vinnare!

Skrivet av Tobbbe__:

Stort grattis! Lucas G & Zoyadog välförtjänt vinst! Ni valde helt rätt komponenter också, hade inte gjort något annorlunda.

Skrivet av Swez:

Grattis till vinnarna! Bra jobbat!

Skrivet av Sony?:

Btw grattis lag grön!

Skrivet av Jackbob:

Grattis till vinnarna! Jag höll på er från första minuten! Mycket bra bygge!

Dold text

Tack alla, det här var en livsupplevelse, oavsett om vi hade hamnat sist, första gången jag får se hur det är att vara i en studio!
Otroligt kul att få träffa alla, se hur ett välfyllt backstage ser ut, med allt från muffins, kexchoklad, till konsoller och läsk.

Skrivet av Mars SSX:

Prisvärt är ändå 4690K och ett ensamt GTX 970. Prisvärt är det sett till ett X99 system. Men är det ändå prisvärt när spel inte stödjer SLI eller att det uppstår microstuttering? Njae.

Hej MarsSSX, mest prisvärt kommer alltid ett kort att vara, men nu var det ett X99 som var det ända valet, då kände jag att det inte skulle passa med ett ensamt 970.
Så när jag sa prisvärt menade jag helt enkelt efter förutsättningarna vi fick, då var den faktiskt mycket prisvärd Hade vi fått 4690k och 1150 hade vi självklart valt detta!
Så du förstår mitt uttalande

Skrivet av lossah:

Grattis lag grön! Många punkter jag hade velat veta dock, programtiden kanske blev en aning kort för att få reda på frekvenser etc dock. Sen visst, var extremt mycket reklam överallt och annat lite småtaskigt.

Våra resultat blev 4,7GHz @ 1,36v (vi drog bara upp spänningen och köttade, då tempen inte spelade någon roll)
Tack! Efter mycket artefakter och krasher så fick vi till en GPU klock på ca 500+ och 125+

Skrivet av BennyZ:

Grattis till det gröna laget Skulle inte ni döpa datorn, ser inget namn på Inet

Haha jo det har du rätt i, dock ändrade de sig i sista minuten, så någon namngivning blir det tyvärr ej :/
Tack så mycket!

Skrivet av pellen:

Vore kul om deltagarna som är medlemmar här på Swec kunde berätta lite (såvida ni får förstås) om hur tävlingen upplevdes jämfört med det färdiga programmet osv...Som många andra sagt så känns klippningen och fokus att man inte alls fick så bra grepp om hur det faktiskt gick för deltagarna i slutet.
Och grattis till vinnarna såklart!

Ja, vad ska man säga, en dag från 0900 till 0300, hotell vid 04 och sen tåg hem 09 dagen efter. Jag var död i hela kroppen
Härligt var det dock, nervöst också, åt inget på hela dagen typ. Att diskutera allt möjligt med de andra deltagarna var otroligt roligt!

Även jag ser också bristerna, hoppas på en uppföljare om ett år och att de läst igenom allt som sagts här då!
Detta kan nog bli riktigt bra om det görs på rätt sätt

Sist men inte minst vill jag säga tack till Frida som utan tvekan var en lagkamrat av klass!
Kommunikation, smarta idéer (bra smak på moderkort ), snabb som attans på att plocka isär en dator, och mycket peppande backstage. Kunde inte bli bättre!

Permalänk
Skrivet av versions:

försök du plocka isär en dator på fyra minuter samtidigt som du blir filmad av ett kamera-team, lär gå snett här och där.

hörlurarna är en del av kringutrustningen som behövs till en dator om man inte använder högtalare. du menar att de skulle använda monitorns högtalare?

fanns ju inte mycket att välja mellan, define r4 i vitt och svart, ett fåtal moderkort och vad var det, msi och gigabytes 970 och 980?

Var så komiskt att han skulle tappa skruven 2 gånger.

Varför använda hörlurar eller högtalare alls om man inte behöver?.

Det lät som att det fanns snygga delar före de valde, sedan när det blev problem så var det tydligen inte snyggt?. Kan ju viserligen ha varit kabeldragning osv men det är väl inget att gråta över.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Var så komiskt att han skulle tappa skruven 2 gånger.

Varför använda hörlurar eller högtalare alls om man inte behöver?.

Det lät som att det fanns snygga delar före de valde, sedan när det blev problem så var det tydligen inte snyggt?. Kan ju viserligen ha varit kabeldragning osv men det är väl inget att gråta över.

du tycker att det duger utmärkt med din monitors högtalare då? blir ju utmärkt prioritering när man har en dator för 20k, kanske ska använda deltaco-tangentbord från webhallen för 39kr också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Palme, du såg lätt stabilast ut i programmet!

Det är enkelt förklarat med formeln 9,81 x min vikt

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Proffsmoddare

Det tog mig tre sittningar att se igenom programmet. Jag tyckte att det var riktigt kul! Det känns lite märkligt att se er och Thomas på TV.

Skrivet av Hiraeth:

Grattis Lucas!

Skrivet av Palme_570:

Det är enkelt förklarat med formeln 9,81 x min vikt

Tur att golvet höll! Var inte Simon Laine JaZid etc etc, på plats som motvikt?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Sheep:

Jag fattar inte målgruppsinriktningen? Vilken icke-nörd skulle titta på det här till att börja med? Så varför göra hela programmet korkat?

Jag blir rätt sugen på att köpa en ny dator, men jag blir minst lika osugen på att handla hos sponsorerna till programmet.

Domarna som skyllde på deltagarna när det uppstod problem var ju bara pinsamma. BSOD, BIOS-buggar och felaktiga drivrutiner, tror de att vi tittare ska gå på att det är misstag som vana datorbyggare skulle göra? I par om två? När vi vet att flera av dessa verkligen kan sina saker, garanterat bättre än domarna? !

Fan vad bra det hade kunnat varit...

Vi får göra om och rätt på Birdie.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av versions:

du tycker att det duger utmärkt med din monitors högtalare då? blir ju utmärkt prioritering när man har en dator för 20k, kanske ska använda deltaco-tangentbord från webhallen för 39kr också.

När det gäller en tävling där man bland annat ska bygga en dator så billigt som möjligt så ja, eller ger dina hörlurar någon prestanda i de benchmarks som de använde?.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607