Kontakta spelutvecklare om en spelidé?

Permalänk
Snusfri

Kontakta spelutvecklare om en spelidé?

Om man som jag har kommit på en spelidé som man känner är väldigt bra och skulle kunna sälja väldigt bra hur bör man på bästa sätt kontakta en utvecklare?

Det finns mig veterligen inget spel som detta idag, men ett kommer relativt nära, så hur gör man för att presentera sin idé bäst?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kan du visa upp ett koncept, en prototyp, en prognos och en marknadsundersökning?

Spelidéer finns det miljarder av. En "idé" är inte värt ett öre.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Snusfri
Skrivet av celoz:

Kan du visa upp ett koncept, en prototyp, en prognos och en marknadsundersökning?

Spelidéer finns det miljarder av. En "idé" är inte värt ett öre.

Det är just detta jag undrar hur man skall lägga upp det bäst för att iaf väcka ett intresse hos utvecklare.
Jag kan göra en marknadsundersökning osv.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

En idé är tyvärr inte mycket värd förrän den är verklighet. Har du möjlighet att utveckla vidare på idén. Dvs har du någon kunskap inom programmering, grafik etc? I så fall är det bästa att börja jobba vidare på det du själv kan bidra med och sedan presentera detta för folk kunniga inom ett annat område och fortsätta bygga vidare.

Permalänk
Medlem

Finns nog många sätt. Vad är din förhoppning?

Om idén nu är så grym så är det nog bättre att ta tag i det själv om du vill få betalt för det också.

Annars kan du försöka sälja in din idé hos en investerare, producent som i sin tur kontaktar spelutvecklare.

Du har nog bland de tuffaste utmaningarna som finns framför dig där. Det är nog inte bara att lämna in ett A4 och sen få 30% på vinsten.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Snusfri

Jag är absolut inte ute efter några pengar, utan det är mest för att jag vill se ett sådant här spel och det är en hel del andra som jag pratat med som vill det med.

Jag har en hel del grafiska kunskaper samt vänner som är duktiga på 3D så vi skulle tillsammans kunna skapa några grova designdrag att visa upp.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Jag är absolut inte ute efter några pengar, utan det är mest för att jag vill se ett sådant här spel och det är en hel del andra som jag pratat med som vill det med.

Jag har en hel del grafiska kunskaper samt vänner som är duktiga på 3D så vi skulle tillsammans kunna skapa några grova designdrag att visa upp.

Då är mitt tips att du lär dig att göra 3D och sedan kontaktar en programmerare om ett samarbete. Att sälja in idén utan att ta en del själv kommer vara svårt.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB