Permalänk

Ez tuning wizard problem

Hej! köpte nya datorkomponenter igår, Asus Z97-a Intel core i5 i4690k, crucial ballistix sport 8gb (1600mhz) och ett msi gtx760. efter lite pillande fick jag allt att fungera bra till nu då jag blev lite klåfingrig och gick in i BIOS och testade deras "Ez tuning wizard" som skulle ge fett bra prestanda påstods det. jag godkände och sedan blev skärmen svart och lade sig i idle. Nu får jag inte igång systemet igen, när jag trycker på knappen så startar datorn men skärmen går inte ur idle-läget och det är bara ibland som mitt logitech g510 lyser upp. Hur löser jag detta? HJÄLP! :'(

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av snuskhumriken:

Hej! köpte nya datorkomponenter igår, Asus Z97-a Intel core i5 i4690k, crucial ballistix sport 8gb (1600mhz) och ett msi gtx760. efter lite pillande fick jag allt att fungera bra till nu då jag blev lite klåfingrig och gick in i BIOS och testade deras "Ez tuning wizard" som skulle ge fett bra prestanda påstods det. jag godkände och sedan blev skärmen svart och lade sig i idle. Nu får jag inte igång systemet igen, när jag trycker på knappen så startar datorn men skärmen går inte ur idle-läget och det är bara ibland som mitt logitech g510 lyser upp. Hur löser jag detta? HJÄLP! :'(

CL CMOS. Kika i moderkortsmanualen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Problem Solved!

Tackar så hjärtligt!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av snuskhumriken:

Tackar så hjärtligt!

Ingen fara, samma procedur för allehanda problem när datorn inte startar, ungefär lite som, "har du testat att starta om [insert valfri elktronikprodukt] som man får av butikerna när man ringer om hjälp.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hallå!

Exakt samma hände mig idag..
Har du fått någon överklockning att fungera sedan det hände?

Mvh