3 skärmar på Radeon R9 270X

Permalänk

3 skärmar på Radeon R9 270X

Sitter på 2 skärmar just nu men har 1 över och har testat att koppla in det med 2st DVI och 1st HDMI men får inte det att fungera. Läste någonting om att man ska ha [DVI]+[HDMI]+[Aktiv DP->DVI adapter] alltså en aktiv Displayport men har inte en aning om vad det är eller hur det fungerar så om någon skulle kunna förklara hur jag ska gå till väga hade det varit väldigt schysst

Permalänk
Medlem

Jupp köp en aktiv display adapter så kickar det igång

Visa signatur
Permalänk

Är det så enkelt? kollade på denna http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a... . Funkar den? Och isåfall ska jag koppla den i ingången mellan DVI och HDMI då eller?

Permalänk
Medlem

Nix nix men denna funkar... Vet dock inte hur den butiken är men den typen måste du ha http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?products_id=...

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Beror på ditt grafikkort

Visa signatur
Permalänk

Mitt grafikkort står i titeln ASUS Radeon R9 270X

Permalänk
Medlem

Jo det ser ut som den ska passa googlade på det kortet.

Visa signatur
Permalänk

Var ska det sitta då? Passar inte någonstans på grafikkortet vad jag kan se

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Inaktiv

För det priset kan du ju köpa ett billigt grafikkort och stoppa in eller använda intelgrafik? Har du övervägt det?

Permalänk

Nej. med tanke på att jag inte är så teknisk av mig så vill ja ha den lättaste lösningen, kosta vad det kostar vill

Permalänk
Inaktiv

Har du en en cpu som också levererar grafik (mycket troligt) stoppa då bara i den tredjeskärmen i den grafiken. Ska du ha tre skärmar för att spela på alla eller bara för att utnyttja ytan?

Permalänk

Har testat med att ha 2 st DVI och 1 HDMI men funkar inte och ska använda 1 för spel och 2 för att utnyttja ytan

Permalänk
Inaktiv

ta den andra DVI och stoppa den inte i grafikkortet utan i moderkortet. Antagligen lite högre upp.

Permalänk

Den hittar bara 2 skärmat då. alltså inte den tredje som sitter i moderkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Har du en en cpu som också levererar grafik (mycket troligt) stoppa då bara i den tredjeskärmen i den grafiken. Ska du ha tre skärmar för att spela på alla eller bara för att utnyttja ytan?

Det är inte så lätt.

Om moderkortet också har en port för att kopplar en skärm så stängs den av så fort som man satt i ett separat grafikkort. Om det finns en bios inställningen som går att ändra så båda är på så buggar det rejält eller funkar inte alls för många. De som fick det att funka märkte en seghet på den skärm som var kopplat till moderkortet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av panpo98:

Det är inte så lätt.

Om moderkortet också har en port för att kopplar en skärm så stängs den av så fort som man satt i ett separat grafikkort. Om det finns en bios inställningen som går att ändra så båda är på så buggar det rejält eller funkar inte alls för många. De som fick det att funka märkte en seghet på den skärm som var kopplat till moderkortet.

Det funkar för mig och har gjort det på mina senaste 3 datorer utan problem ö.h.t.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Det funkar för mig och har gjort det på mina senaste 3 datorer utan problem ö.h.t.

Funkade bara på 1 dator av 4 i genomsnitt när jag testa bekantas och mina datorer. Finns många trådar i forumet om problemen.

Permalänk
Medlem

Hur ska du ha det som? Tre separata skrivbord eller spela på alla tre som en och stor skärm

Visa signatur