En fråga om 90 boost.

Permalänk
Medlem

En fråga om 90 boost.

Får man den om man köper spelet efter release datumet?

Eller är det bara om man förhandsbokar?

Tacksam för svar.

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumr1ken:

Får man den om man köper spelet efter release datumet?

Eller är det bara om man förhandsbokar?

Tacksam för svar.

Du får den när du köper (iaf om du gör det via blizzard store). Om du förhandsbokar och får spelet på release så får du din 90 då.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HallonsyltarN:

Du får den när du köper (iaf om du gör det via blizzard store). Om du förhandsbokar och får spelet på release så får du din 90 då.

Men får man den om man köper spelet EFTER release?

Några på WOW Forum sa det, det tillhör tydligen expansionen.

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumr1ken:

Men får man den om man köper spelet EFTER release?

Några på WOW Forum sa det, det tillhör tydligen expansionen.

Nej, jag TROR endast det är för folk som förbokar.

Permalänk

Nope Wod ger dig en gratis 90 oavsett när du köper det !

Permalänk

så bra att man slutat spela WoW kan man köpa hög lvl :/ så blir det bara massa kidz, id10ter, såna som inte kan engelska, osv.
gick ju knappast göra picupps till Uldaman eller SM för att det var så många newbs. "naj ja måste sluta nu för mamma säger det"
& då körde man ju vanilla & Burning crusade.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Om man som jag bokat CE (fysisk CE) blir det ingen boost. vare sig före eller efter.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

köper du spelet nu eller efter release så får du en boost direkt, förhandsbokar du så får du boost när spelet släpps.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Du får en boost så länge du köper WoD. Spelar INGEN roll när du köper det

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 3600, 6700 XT 12GB, Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200Mhz, 1 TB M.2 SSD, Windows, PopOS 21.04
Bärbar: Macbook Pro 13" M1 2020 och Steam Deck 512 GB
Telefon: iPhone 12

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

så bra att man slutat spela WoW kan man köpa hög lvl :/ så blir det bara massa kidz, id10ter, såna som inte kan engelska, osv.
gick ju knappast göra picupps till Uldaman eller SM för att det var så många newbs. "naj ja måste sluta nu för mamma säger det"
& då körde man ju vanilla & Burning crusade.

och detta inlägg är relevant för tråden hur?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Om man som jag bokat CE (fysisk CE) blir det ingen boost. vare sig före eller efter.

http://eu.battle.net/wow/en/blog/15225287/explore-the-warlord...

Citat:

Remember, one character boost to level 90 is included in the Collector’s Edition, retail and digital standard editions, and Digital Deluxe Edition of the Warlords of Draenor expansion.

Så level-90 boost får du!

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

så bra att man slutat spela WoW kan man köpa hög lvl :/ så blir det bara massa kidz, id10ter, såna som inte kan engelska, osv.
gick ju knappast göra picupps till Uldaman eller SM för att det var så många newbs. "naj ja måste sluta nu för mamma säger det"
& då körde man ju vanilla & Burning crusade.

Tycker också det är ett stort fel att man kan få en höglevel :/

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Fan vad nice! Då slipper jag förhandsboka! :DDD

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem

Woho!! Tack. Sökte info förr (Edit, för några månader sedan när jag bokade CE), pratade till och med med Webhallen som "bekräftade" att CEbokare blir utan boost men skönt att bli rättad med att det var fel. Tack!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Alpha77:

Tycker också det är ett stort fel att man kan få en höglevel :/

var ju snack förut när alla kineser "boostade" upp mot betalning, dröjer inte länge innan Blizzard gör detta själva.
undrar hur länge det dröjer innan man kan köpa bot-program av Blizz om man inte orkar samla alla dessa blommor,ores,läder.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

90 boost är endast digitala kopior köpt innan release.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

var ju snack förut när alla kineser "boostade" upp mot betalning, dröjer inte länge innan Blizzard gör detta själva.
undrar hur länge det dröjer innan man kan köpa bot-program av Blizz om man inte orkar samla alla dessa blommor,ores,läder.

Kör du en 90boost får gubben även båda proffessions till max samt first aid. Så se till att lära er dessa innan ni kör en "boost"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

var ju snack förut när alla kineser "boostade" upp mot betalning, dröjer inte länge innan Blizzard gör detta själva.
undrar hur länge det dröjer innan man kan köpa bot-program av Blizz om man inte orkar samla alla dessa blommor,ores,läder.

Blizz gör detta redan. Alla kan köpa en lvl 90 char för 500 kr på Blizz store.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av difi:

Kör du en 90boost får gubben även båda proffessions till max samt first aid. Så se till att lära er dessa innan ni kör en "boost"

Man måste vara lvl60 för det nu.

Folk här lipar som att lvl90 är något.
http://bergers.tv/?di=3L8J
1-90 på 11h, går att göra ännu snabbare om man orkar

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Blizz gör detta redan. Alla kan köpa en lvl 90 char för 500 kr på Blizz store.

exakt många hardcore som spelade wow förut har slutat för det blivit för mycket p12, hela grejen med lvl är att det funkar som filter, är man inte kapabel att levla upp en gubbe så köper man istället nån som lagt lite arbete bakom sin gear får nu se hur man "köper lvl" din tid har nu blivit värdelös i en mening..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

exakt många hardcore som spelade wow förut har slutat för det blivit för mycket p12, hela grejen med lvl är att det funkar som filter, är man inte kapabel att levla upp en gubbe så köper man istället nån som lagt lite arbete bakom sin gear får nu se hur man "köper lvl" din tid har nu blivit värdelös i en mening..

Det har aldrig varit svårt att levla, visst det tog längre tid förr men det har aldrig varit svårt.
Dock blir spelet mer intressant för många som inte kan spendera flera timmar om dagen på att spela och försöka komma ikapp.

Kommer ihåg min första level 60, tror den tog 7 dagar /played och det ansågs på den tiden vara ganska snabbt, spelar man 4-5 timmar som mest på en hel vecka så slutar man ganska snabbt om det tar så lång tid att levla så att de kortat ner levling processen och även gjort 90 chars tillgängliga ser jag inga som helst problem med.

Jag har själv mycket tid att spela men jag har flera kompisar som ska komma tillbaka nu till WOD, dels såna som inte spelat sen vanilla men även folk som inte spelat förr och jag tycker det är jättebra att de kan börja på 90 så vi kan lira tillsammans utan att jag ska behöva börja från början eller springa runt och boosta dem.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd

fan va nice med gratis 90, in o döda newbs!
aldrig spelat wow bara hos en kompis på en gladiator mage

Permalänk
Medlem

Du behöver inte boka det för att få en gratis 90 men du får boosta den redan nu om du bokar vilket kan vara bra om du vill ha tid att geara upp den innan WoD släpps.

Visa signatur

Fractal Design Define S || ASUS PRIME Z390-A || Intel Core i7-9700K || ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB || Corsair Hydro H100i RGB Platinum || Windows 10 Pro