Permalänk
Master of Overkill

Grymt snyggt Hannes

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Broken-arrow:

Är den färdig eller ska du göra mer?

Ska göra lite fler grejer.

Skrivet av tvelander:

Grymt snyggt Hannes

Tack Tobias!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!
Det är något som är mycket snyggare med maffiga luftkylare jämfört med vattenkylning, detta är imponerande på ett helt annat sätt.

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Arazand:

Riktigt snyggt!
Det är något som är mycket snyggare med maffiga luftkylare jämfört med vattenkylning, detta är imponerande på ett helt annat sätt.

Det är roligt med highend luftkylning!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Sjuukt snyggt! Gillar verkligen det "andra lagret" bakom io-panelerna osv. Vad har du för plan för sidoplåtar?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av boomhowler:

Sjuukt snyggt! Gillar verkligen det "andra lagret" bakom io-panelerna osv. Vad har du för plan för sidoplåtar?

Härdat glas är det original och tänkte fortsätta på den linjen.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Vad tar du bilderna med? Vad har du för bakgrund? Det är väldigt ljust o professionellt gjort!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MuffinManxD:

Vad tar du bilderna med? Vad har du för bakgrund? Det är väldigt ljust o professionellt gjort!

Det är fotograferat i en hemmastudio med externa blixtar med reflektionstält eller vad de kan kallas, rejält stor vit bakgrund av vitt papper på rulle, semiprofessionella grejer och en duktig fotograf, med andra ord så har jag alltså inte tagit alla bilder.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av sack:

Det är fotograferat i en hemmastudio med externa blixtar med reflektionstält eller vad de kan kallas, rejält stor vit bakgrund av vitt papper på rulle, semiprofessionella grejer och en duktig fotograf, med andra ord så har jag alltså inte tagit alla bilder.

Softbox?

Snabb fråga, vad är det för fläkt på CPU-kylaren, grymt snygg!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DavidtheDoom:

Softbox?

Snabb fråga, vad är det för fläkt på CPU-kylaren, grymt snygg!

softbox låter rätt. Prolimatech ultra sleek vortex 12 använder jag, underbara fläktar

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Väldigt fina bilder måste jag säga. Skulle vara kul att ha utrustningen för att kunna fota ordentligt=) Själva bygget ser också bra ut, är dock inte riktigt överens med dom o-sleevade kablarna;)

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MisterX:

Väldigt fina bilder måste jag säga. Skulle vara kul att ha utrustningen för att kunna fota ordentligt=) Själva bygget ser också bra ut, är dock inte riktigt överens med dom o-sleevade kablarna;)

Du får sälja ett till nätagg till mig då

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MisterX:

Väldigt fina bilder måste jag säga. Skulle vara kul att ha utrustningen för att kunna fota ordentligt=) Själva bygget ser också bra ut, är dock inte riktigt överens med dom o-sleevade kablarna;)

Ser det bättre ut?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Gillar den slitna looken på lackningen! Nu vet ja inte om tanken kanske är att allt ska vara svart/silvrigt rakt igenom.. men hade nog sett förjäkla bra ut o byta ut alla kablar mot såna med genomskinligt plastskydd så man ser kopparn!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Spille:

Gillar den slitna looken på lackningen! Nu vet ja inte om tanken kanske är att allt ska vara svart/silvrigt rakt igenom.. men hade nog sett förjäkla bra ut o byta ut alla kablar mot såna med genomskinligt plastskydd så man ser kopparn!

Blir det inte lite för tematiskt då? Det är en rolig idé

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Blir det inte lite för tematiskt då? Det är en rolig idé

Inte helt hundra på vad du menar med "tematiskt"? Typ såna kablar som används i copperhead 2.0 va de ja tänkte på iaf

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Spille:

Inte helt hundra på vad du menar med "tematiskt"? Typ såna kablar som används i copperhead 2.0 va de ja tänkte på iaf

http://extreme.pcgameshardware.de/attachments/726971d13959581...

Förstod vad dü menade för kablar. Tematiskt, alltså som att jag bygger efter ett tema. Att det blir lite att allt ska vara så avskalat som möjligt för att det är temat. Jag vill mer att alla delar ska tala för sig själva och passa i en helhet. Annars kanske folk konstaterar temat och sen är det inget mer liksom.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Förstod vad dü menade för kablar. Tematiskt, alltså som att jag bygger efter ett tema. Att det blir lite att allt ska vara så avskalat som möjligt för att det är temat. Jag vill mer att alla delar ska tala för sig själva och passa i en helhet. Annars kanske folk konstaterar temat och sen är det inget mer liksom.

Ahh du tänker så..! Men om du har orken kan de ju vara värt att testa på t.ex en lös gpu kabel och sätta dit och se hur de skulle kunna passa! Kanske att man inte tar alla sladdar utan bara en eller ett par per kontakt och resterande svarta Så får även kablaget sin lilla tvist i de hela!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Spille:

Ahh du tänker så..! Men om du har orken kan de ju vara värt att testa på t.ex en lös gpu kabel och sätta dit och se hur de skulle kunna passa! Kanske att man inte tar alla sladdar utan bara en eller ett par per kontakt och resterande svarta Så får även kablaget sin lilla tvist i de hela!

Det skadar ju inte.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Dragningen på baksidan ser definitivt bättre ut=) Det jag egentligen menade med att jag inte var överens med dom o-sleevade kablarna, var just det faktum att dom är o-sleevade. Men ju mer jag tittar på ditt bygge desto mer tycker jag att dessa o-sleevade kablar passar just detta bygge:)

Permalänk
Medlem

Suttit och tittat på detta bygget nu flera dagar och såg att in-win har en variant för mITX vilket gör mig väldigt sugen att göra min egna lilla mini variant(I väntan på att få tag på ett Ncase-chassi). Hade kallat den Event Horizon eftersom det är steget innan Singularitet.

Ser fram emot att se den med locket på så att säga.

Mer? Haha.

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Oh jag är proffsmoddare! Se vad cool jag är!
<-----

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Är det några andra som är lika coola som jag? ..Skulle ni vilja se fler bilder på datorn förresten?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Är det några andra som är lika coola som jag? ..Skulle ni vilja se fler bilder på datorn förresten?

Det vore inte fel

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Är det några andra som är lika coola som jag? ..Skulle ni vilja se fler bilder på datorn förresten?

Jag vet några som är lika coola som dig Är det ens en fråga?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Hiraeth:

Jag vet några som är lika coola som dig Är det ens en fråga?

Det är kanske mer en uppmaning att hojta till om man är proffsmoddare. Kör:-)

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Sweclockers gör mig cool också! JAG FÖRTJÄNAR TITELN!.. snälla

En sak också.. Går det inte vara med i tävlingen trots att man inte är där ? Bor som sagt i Norrland och har nog inte direkt tänkt åka ner. Skulle gärna vilja ställa ut mitt projekt när det blir klart.

http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1320924-pr...

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ygd3n:

Sweclockers gör mig cool också! JAG FÖRTJÄNAR TITELN!.. snälla

En sak också.. Går det inte vara med i tävlingen trots att man inte är där ? Bor som sagt i Norrland och har nog inte direkt tänkt åka ner. Skulle gärna vilja ställa ut mitt projekt när det blir klart.

http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1320924-pr...

Om någon kan vara du så skulle det nog gå.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Om någon kan vara du så skulle det nog gå.

Om Johan ska dit kanske han kan lägga ut!

Visa signatur