Permalänk
Medlem

Bass shaker

Tjena!

Tänkte kolla lite vad en bass shaker är för något? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=347642

Som jag fattat det så skruvar man fast den i soffan eller? Är det en bas eller är det för mer att det skakar i soffan eller vadå? inte redigt fattat till 100% vad den gör för något igentligen. Har nyss köpt en reciver och ett par högtalare som fungerar bra så ska skaffa mig en bas ganska snart. Så såg jag dom här och undrade

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem

Har två i min soffa, de är ingen bas, de bara skakar som en bas. Nåt ljud kommer det inte, utan vibrationer. Personligen rekomenderar jag att köra de på ett separat bassteg för att kunna jystera de rätt i frekvens och styrka, men det går även att sätta de på en kanal som inte används på förstärkaren. De är värda sitt pris, helt klart.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem

Baspump III 8 ohm
Vill ha mycket djupt basljud som du inte bara kan höra utan också känna? Då har du 2 möjligheter: 1) Du använder din vanliga subbas och vrider upp volymen till smärtgränsen eller 2) Du använder "Bass-Pump III"! Till skillnad från normala högtalare har den tunga "Bass-Pump III" inga membran. Istället skruvas den fast i bilgolvet. På så sätt överförs ljudet direkt till den som lyssnar och ger en maximal basupplevelse! Nu kan du på måttlig volym uppleva musiken med en intensitet lika stark som på en live-konsert. "Bass-Pump III" kan också användas på andra ställen än i bilen. Den kan även förbättra hemmabiosystem, Dolby-surround-anläggningar, stereoanläggningar och multimediaunderhållning! Anslutningen är lättast tänkbara och görs på samma sätt som en vanlig högtalare eller subbas.

Permalänk
Medlem

Okej fint blir att skaffa då. Har en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=600609. Fungerar dom ihop med den? Och hur kopplar man in dom i såfall. Vilket uttag där bak så att säga. Och att hur pass mycket begränsar soffan dig? Den soffan som jag har just nu är ju relativt stor så man kanske borde skaffa en mindre soffa först eller ha 2-3 st över soffan?

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem

Har du 5 och en sub högtalare inkopplade till 367:an?
Hur mycket soffan begränsar beror på var du kan sätta dess små rackare, för olika soffor är olika uppbyggda. De ska sättas i röva elr i ryggen, vilket som är mest stabilt så vibrationerna fortplantar sig.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xamin:

Har du 5 och en sub högtalare inkopplade till 367:an?
Hur mycket soffan begränsar beror på var du kan sätta dess små rackare, för olika soffor är olika uppbyggda. De ska sättas i röva elr i ryggen, vilket som är mest stabilt så vibrationerna fortplantar sig.

Just nu har jag 2 lite större högtalare och 2 mindre och 1 center. Hade inte råd att köpa en bas just nu men det ligger högst uppe på min lista! Bas är extremt viktigt. Men som sagt basen kommer snart så man kan säga att jag har 5 och en sub inkopplad Så vart kan jag sätta dessa små rackare i?

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem

Hels på ett separat bas-steg, det blir inget bra att koppla in dessa med befintliga högtalare. Du ändrar ohm och riskerar att ta sönder din förstärkare.
Hade du haft lediga högtalarutgångar så kunde du satt de där.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem

Okej kan du linka någon billig / bra bas-steg? och hur eller i vilket uttag man kopplar in den i. Sorry är helt kass på när det gäller ljud och sånt Har aldrig redigt haft ett redigt ljud system så att säga. Alltid lirat på sunkna dator högtalare. Men ska flytta på nu på lördag så ville ha lite gott ljud där

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=684116 Typ (inget bra steg men det klarar driva bass shakers fullt ut, de är inte så kännsliga mot störningar som högtalare). Och då koppla den på rca-lågnivå utgången. Ska du koppla till en sub oxå behöver du bara en rca spitter.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem

Tackar Ska kolla runt lite på det snart. Tack för hjälpen än så länge

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Avstängd

Jag kör min i datorstolen och det är mitt bästa inköp på länge.

Permalänk
Skrivet av Dj_Xearo:

Jag kör min i datorstolen och det är mitt bästa inköp på länge.

Tänkte precis fråga om man kunda köra dem i stolen
En fråga bara.
Hur har du dragit kabeln?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klockan95:

Tänkte precis fråga om man kunda köra dem i stolen
En fråga bara.
Hur har du dragit kabeln?

Den går ner på golvet bara. Rätt så störande tyvärr men... Hör av sig om du kommer på nåt smidigare!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan inte någon av er visa bilder på hur ni har dessa?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag har också blivit lite nyfiken i detta, är det någon här som har en sån manick?

Permalänk
Avstängd

@klockan95: Jg har kopplat den till ett subbas-slutsteg jag köpt på ljudfokus. sen på 2rca-3,5 in på hörlursutgången. kör ett program så ja kan köra 2 ljudutgångar samtidigt. skriv på min messenger om du vill ha mer info

https://www.facebook.com/linus.hansson.1460