Bekväma "around ear" hörlurar 500-800 kr?

Permalänk
Medlem

Bekväma "around ear" hörlurar 500-800 kr?

Hej,
har använt Sony MDR-XB700 i ett antal år nu, men skinnöverdraget har börjat flagna och fastna i håret typ, så det är mindre trevligt. Utöver det har jag inget att anmärka på direkt. Möjligtvis aningen tunga, vilket blev lite jobbigt om man var lite trött i huvudet.

Så nu är jag ute efter något liknande. Bekväma, inget tryck på öronen och helst ganska lätta, så man orkar sitta med dem ett tag. Kommer i princip bara användas när jag sitter i Mumble och spelar multiplayer. (har separat mikrofon, vill inte ha nåt headset) Övrig tid kör jag på ett relativt rejält ljudsystem, så behöver ingen superljudkvalitet för musiklyssnande eller så, men vore ju trevligt om det inte är kasst ljud ändå. Huruvida de läcker ljud kvittar mig, om det inte är så illa att det kommer höras i Mumble.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag använder SteelSeries Siberia V2 som jag hittills inte har hittat några fel på, man kan dra fram mikrofonen eller ha den osynlig. Ett annat headset som jag har hört att det ska vara bra är Logitech G230.

Permalänk
Medlem

HyperX cloud är överlägset bäst ljud för pengarna när det kommer till det budgetsegmentet. Dock kostar de i regel ca. en hundring mer än du skriver i din topic men de dyker upp på rea lite titt som tätt och går att få tag på för runt 600. Annars är Qpad QH-90 exakt samma headset men utan lite småsaker som HyperX har (endast tillbehör).

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Corsair Vengeance 1500 (USB). Gillar skarpt.
Mycket stora muffar som går runt även de största öron.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

Jag lör samma som JD, alla mina kompisar är helt förvånade på hur mycket jag hör i cs

Permalänk
Medlem

Tack, men jag får nog förtydliga att headset inte är aktuellt. Jag kommer köra hörlurarna via förstärkaren och då kan jag inte koppla in mikrofon utan att dra kablar över hela skrivbordet, vilket jag helst undviker. Är nöjd med min mikrofon som jag dessutom lätt kan använda när jag kör utan hörlurar. Möjligtvis om mikrofonfunktionen inte påverkar budgeten nämnvärt och kan tas av eller nåt. Skulle störa mig en aning på lösa mikrofonanslutningar också. Pga förstärkaren är USB inte heller ett alternativ.

De här låg på 699 kr i helgen, kanske reas de ut nästa helg igen med lite tur. Vet inte om de är nåt att ha?
https://www.dustinhome.se/product/5010788956/aurvana-live2

Kan kanske kanske tänka mig att sträcka mig ett par hundralappar ytterligare om det finns nåt klockrent alternativ, men helst inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Lägger min röst på beyerdynamic, Antingen :

Beyerdynamic DT770 Pro - Polaren har dessa, han är super nöjd!
Beyerdynamic Custom one pro - Jag har dessa, underbara hörlurar. Dessutom lättdrivna så telefonen orkar driva med bra ljud-kvaleté

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

Lägger min röst på beyerdynamic, Antingen :

Beyerdynamic DT770 Pro - Polaren har dessa, han är super nöjd!
Beyerdynamic Custom one pro - Jag har dessa, underbara hörlurar. Dessutom lättdrivna så telefonen orkar driva med bra ljud-kvaleté

Lite i dyraste laget, tyvärr!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Lite i dyraste laget, tyvärr!

Fast du slipper köpa nya de närmsta åren

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Nu kan jag bara tala för "Aurvana Live!" och dom är jäkligt trevliga när det kommer till ljudbilden. Tyvärr upplever jag att dom trycker ovanpå huvudet då huvudstödet är rätt smalt. Så är det i alla fall för mig som inte har något hår på skulten.
Jag har ett par AKG K240 som ligger väntar på att få kopplas in ikväll, så då är frågan vad man ska göra av min gamla "Live!".

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Permalänk
Medlem

Audio Techinica ATH-M50, är det sälvklara valet. Tried & Tested av hur många som helst, alla tycker samma sak; underbara lurar, speciellt för prislappen. Sen kan man byta ut delar på dem hejvilt också.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102

Mvh

Visa signatur

Sapere Aude