Nytt batteri till HP Probook 6450b

Permalänk
Medlem

Nytt batteri till HP Probook 6450b

Tjena!

Då bios har börjat klaga på att mitt batteri börjar bli dåligt (vilket jag även märkt på dess riktigt kassa prestanda) så tittar jag just nu aktivt efter ett nytt på Ebay. På batteriet som sitter från början i min dator kan man läsa ut:

10,8V
55Wh
5000Mah

Vad jag kan av den lilla el-lära jag har så vet jag att ju högre ampere, desto längre batteritid, right? Jag har hittat batterier med 6600Mah och 10,8V, vilket låter bra antar jag? Men jag har också hittat batterier med 7800Mah, dock 11,1V. Ytterligare har jag hittat batterier med 7800Mah och 10.8V.

Min fråga är alltså: Vad bör jag tänka på vid mitt val av batteri? För mig låter det inte vettigt på något sätt att köpa ett batteri med 11.1V? Har jag fel?

Notera att batterierna jag hittar på Ebay är 9Cell, jag kan inte se något på mitt nuvarande batteri, men jag tror att det ligger på 6Cell. Vad innebär detta för mig?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Tjena!

Då bios har börjat klaga på att mitt batteri börjar bli dåligt (vilket jag även märkt på dess riktigt kassa prestanda) så tittar jag just nu aktivt efter ett nytt på Ebay. På batteriet som sitter från början i min dator kan man läsa ut:

10,8V
55Wh
5000Mah

Vad jag kan av den lilla el-lära jag har så vet jag att ju högre ampere, desto längre batteritid, right? Jag har hittat batterier med 6600Mah och 10,8V, vilket låter bra antar jag? Men jag har också hittat batterier med 7800Mah, dock 11,1V. Ytterligare har jag hittat batterier med 7800Mah och 10.8V.

Min fråga är alltså: Vad bör jag tänka på vid mitt val av batteri? För mig låter det inte vettigt på något sätt att köpa ett batteri med 11.1V? Har jag fel?

ju högre mAh desto längre räcker det OM det är av hög kvalitet så stirra dig inte blind på det om de är billiga kineskopior, köp ett med japanska kondesatorer, köpte själv ett batteri från lavolta som håller bättre än originalbatteriet samt laddare från dom till en äldre probook och det håller lägre temps än original och håller närmare 3 timmar istället för 2 timmar som mitt originalbatteri pallade med när det var nytt..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.