Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

For till funchals flygplats (kl. 12) för att möta min dotter med familj. När jag kommer till flygplatsen så är den stängd på grund av kraftig byig vind och deras plan har omdirigerats till Faro. Väntar 2,5 timmar och tar sedan bussen hem då flygplatsen fortsättningsvis är stängd. Under bussresan ringer min dotter och säger att de flyttas till terminalen. Vid femtiden ringer hon att de skall ombord igen. En timme senare meddelar hon att de flyger till Tenerifa. och övernattar där. För en stund sedan skickade hon SMS att planet beräknas avgå 13:40 i morgon.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Fyfan alltså, glad att jag bor här i Sverige. Såg på facebook att en god vän från Kapstaden hade delat en bild på en av sina kompisar och frågade ifall någon sett honom, för han hade varit borta sen igår kväll. Visst, hade det varit här i Sverige så hade man väl bara varit lite orolig, han hade kanske träffat någon tjej eller helt enkelt sovit över hos en polare och glömt att höra av sig. Eller helt enkelt druckit sig riktigt full och somnat i en buske någonstans. Men nu var det ju inte Sverige utan det var Kapstaden så direkt tänkte jag att den stackarn har blivit mördad. Vet inte exakt hur gammal han var men med tanke på att han är vän med mina kompisar där nere så skulle jag gissa på 19-21. Scrollar vidare i nyhetsflödet och ser då en annan vän som skrev en fin dikt till honom och att han skulle vila i frid. Jajamen, mördad. Vet inte riktigt omständigheterna men antar att han var ute nånstans och någon fick för sig att skjuta ihjäl någon...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Har skrivit av mig här förr och känner att det är dax att skriva igen!

Jo det är som såhär att jag har ett fåtal bra vänner, där finns en av dom som är dålig för min hälsa. det är ett av dom här pushiga vännerna som vill att man gör grejer och kommer med med massa empati nonsens.

Så jag han vill få med mig att göra inbrott och sånt, jag var rätt full vid tillfället men det var något med att få pengar till extasy eller hur det nu stavas.

KÄnner att jag borde hålla mig långt borta. Problemet är bara att hanns familj har inte en susning om detta, och jag känner bara att dom måste få reda på det. jag kan inte göra då han skulle väll bli rätt våldsam då. feg och konflikt-rädd som man är så vill man ju inte.

Folk runt om mig vill även pusha in mig i ett föhållande? Hallå? det var inte länge sen jag försökte ta livet av mig? Jag är fan inte redo för att jävla förhållande eller ligga runt med diverse tjejer... jag klarar inte detta nu, har precis lyckats vända på min vardag och trappa ner på alla medicner läkare väljer att proppa i mig.

Sånt här får mig att undra vart i helvete mitt liv är påväg...

Det var halvråsen mit liv rasa nu. dom nära och kära jag runt om mig dog på löpande band, mobbning på skola och jobb. Ekonomin föll genom golvet och som plåster på såren alkohol problem där jag ständigt var onykter/full.

Hur har ni haft det?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Skrivet av SwedenVirre:

Har skrivit av mig här förr och känner att det är dax att skriva igen!

Jo det är som såhär att jag har ett fåtal bra vänner, där finns en av dom som är dålig för min hälsa. det är ett av dom här pushiga vännerna som vill att man gör grejer och kommer med med massa empati nonsens.

Så jag han vill få med mig att göra inbrott och sånt, jag var rätt full vid tillfället men det var något med att få pengar till extasy eller hur det nu stavas.

KÄnner att jag borde hålla mig långt borta. Problemet är bara att hanns familj har inte en susning om detta, och jag känner bara att dom måste få reda på det. jag kan inte göra då han skulle väll bli rätt våldsam då. feg och konflikt-rädd som man är så vill man ju inte.

Folk runt om mig vill även pusha in mig i ett föhållande? Hallå? det var inte länge sen jag försökte ta livet av mig? Jag är fan inte redo för att jävla förhållande eller ligga runt med diverse tjejer... jag klarar inte detta nu, har precis lyckats vända på min vardag och trappa ner på alla medicner läkare väljer att proppa i mig.

Sånt här får mig att undra vart i helvete mitt liv är påväg...

Det var halvråsen mit liv rasa nu. dom nära och kära jag runt om mig dog på löpande band, mobbning på skola och jobb. Ekonomin föll genom golvet och som plåster på såren alkohol problem där jag ständigt var onykter/full.

Hur har ni haft det?

Om du har möjlighet, flytta. Flytta så långt du kan. Börja om. Det är lättare att bli påverkad av det dåliga, än det goda. Och skriv ett brev till din kompis föräldrar. Anonymt. Man vet inte hur fol reagerar.
Själv skulle vi (med frun) uppskatta om någon skulle göra det för oss. Det betyder att du bryr dig!

Jag är i 60 års ålder och känner som du ibland. Inget att skämas över. Men du har nog gott om tid, för att skapa ett bättre liv åt dig." Drunkna inte i dina känslor".

Håller tummarna!

Permalänk
Skrivet av kamilenski:

Om du har möjlighet, flytta. Flytta så långt du kan. Börja om. Det är lättare att bli påverkad av det dåliga, än det goda. Och skriv ett brev till din kompis föräldrar. Anonymt. Man vet inte hur fol reagerar.
Själv skulle vi (med frun) uppskatta om någon skulle göra det för oss. Det betyder att du bryr dig!

Jag är i 60 års ålder och känner som du ibland. Inget att skämas över. Men du har nog gott om tid, för att skapa ett bättre liv åt dig." Drunkna inte i dina känslor".

Håller tummarna!

Jadu, det du säger låter vettigt, och jag har gått i dom banorna förr. Skall ev flytta från skåne till huvudstaden så vi får se hur det blir med det, tråkiga är bara alla dom bra/nära vännerna jag har här nere.

man at dras med det förflutna är väll inte det roligaste, så en ny start hade inte varit fel...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Jadu, det du säger låter vettigt, och jag har gått i dom banorna förr. Skall ev flytta från skåne till huvudstaden så vi får se hur det blir med det, tråkiga är bara alla dom bra/nära vännerna jag har här nere.

man at dras med det förflutna är väll inte det roligaste, så en ny start hade inte varit fel...

Ingen annan tyvärr kan göra något val i den frågan, du får helt enkelt välja mellan trampa i gamla skitbanor eller nystart.
sen ang vänner , riktiga och seriösa vänner kommer finnas kvar trots att du flyttar.

Jag flyttade från Borås till Karlskoga - ca 30 mil.
hade fler vänner än du kan räkna på båda händerna & fötterna.
När jag väl hade flyttat, dom bästa fanns kvar, och dom kan man räkna på en hand.

Endel visste inte ens att jag hade flyttat, trots att det gick ca 3år innan jag stötte på dom igen i Borås vid ett besök.
Likaså ingen hörde av sig eller försökte hålla kontakten.
Önskar dig all lycka iaf oavsett val, men hade det varit jag, så hade jag tagit nystart alla dagar i veckan för att komma bort från ditt exempel, inbrott å kriminalitet.
Finns inget att vinna där, så välj bort det innan det går förlångt *moral tant :P*

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jahopp. Skulle flyga till Finland på Lördag, men det blir inget av det. Nekad ledighet pga fjantig orsak.

Då blir det hemresa tidigast efter nyår istället. Och med största sannolikhet så blir det antagligen jul och nyår själv igen, eftersom de jobbar fram till den siste december, och tjejen var inte speciellt sugen på att komma hit då.

Sen att man har gått upp en jävla kilo nu när man har varit sjuk länge hjälper inte direkt.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Ingen annan tyvärr kan göra något val i den frågan, du får helt enkelt välja mellan trampa i gamla skitbanor eller nystart.
sen ang vänner , riktiga och seriösa vänner kommer finnas kvar trots att du flyttar.

Jag flyttade från Borås till Karlskoga - ca 30 mil.
hade fler vänner än du kan räkna på båda händerna & fötterna.
När jag väl hade flyttat, dom bästa fanns kvar, och dom kan man räkna på en hand.

Endel visste inte ens att jag hade flyttat, trots att det gick ca 3år innan jag stötte på dom igen i Borås vid ett besök.
Likaså ingen hörde av sig eller försökte hålla kontakten.
Önskar dig all lycka iaf oavsett val, men hade det varit jag, så hade jag tagit nystart alla dagar i veckan för att komma bort från ditt exempel, inbrott å kriminalitet.
Finns inget att vinna där, så välj bort det innan det går förlångt *moral tant :P*

Jo, saken är ju den att alla dom halv vännerna man en gång haft nu är borta(försvinner ju med åren, även om jag snart är 21)

Kvar finns mina närmsta som det inte är jag som tar kontakten med utan dom vilket få anses som ett gott tecken antar jag? dom vänner jag hr kvar är lätträknade men det är ett aktivt val från mig.

Ser faktiskt fram imot att flytta nu om det är 60 mil eller vad det är härifrån till stockholm. och det kan jag tacka min nuvrande "styvfar" eller vad man nu kan kalla det för (han kunde fixa jobb till mig. tar det med en stor nypa salt men va tusan, har ju inget att förlora, har ju inte en inkomst nu ju)

Men vi får se hur det blir, kanske stannar kvar här nere ändån!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Jo, saken är ju den att alla dom halv vännerna man en gång haft nu är borta(försvinner ju med åren, även om jag snart är 21)

Kvar finns mina närmsta som det inte är jag som tar kontakten med utan dom vilket få anses som ett gott tecken antar jag? dom vänner jag hr kvar är lätträknade men det är ett aktivt val från mig.

Ser faktiskt fram imot att flytta nu om det är 60 mil eller vad det är härifrån till stockholm. och det kan jag tacka min nuvrande "styvfar" eller vad man nu kan kalla det för (han kunde fixa jobb till mig. tar det med en stor nypa salt men va tusan, har ju inget att förlora, har ju inte en inkomst nu ju)

Men vi får se hur det blir, kanske stannar kvar här nere ändån!

var själv 23 när jag flyttade och polarna försvann

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

var själv 23 när jag flyttade och polarna försvann

Då får man väll hoppas att mina inte försvinner, lite tråkigt om man nu skall bli gudfar och sen hör dom inte av sig igen

Men jag antar det gått bra för dig annars med flytten då osv?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Alltid lika kul när lägenhetskamraten startar igång tvättmaskinen klockan 11 på kvällen...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Fyfan, blev nästan påkörd nyss. Gick in på affären på väg hem från gymmet för jag behövde köpa lite mjölk. Måste gå över vägen men ser att spårvagnen kommer från vänster och hållplatsen ligger typ 20m till höger om där jag står. Jag springer då inte ut framför spårvagnen och skyndar mig över vägen för jag tycker det är drygt mot föraren så jag väntar till den stannar vid hållplatsen och så går jag bakom spårvagnen istället. Jag går fram försiktig och kollar så det inte kommer någon bil ifrån höger och jag ser även att det kommer en ny fin BMW från vänster men eftersom spårvagnen står stilla vid hållplatsen och man inte ska köra om den då så börjar jag gå över vägen. Jo, vad gör BMWn då? Han tänker att han ska köra om spårvagnen (det är en hållplats på andra sidan vägen typ 50m ner och vägen är skitsmal vid hållplatserna just för att man inte ska köra om). Jag har precis gått ut i vägen och han tutar som en galning på mig. Jag vänder mig om och ser att han ser förbannad ut. Jag skyndar inte på mig utan jag går samma takt som innan och sen räcker jag fingret åt honom. Ser att han ligger typ snett bakom/bredvid spårvagnen i typ 100m bortöver i vänster körfält tills han inser att han inte kan köra om. Skulle fan ha vänt mig om när han tutade på mig och kört in kängan i kofångaren. Jävla idiot...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Kalium

Idioter är det gott om. Och din tid är inte kommen än!

Permalänk
Inaktiv

Jobba, jobba jobba, hela tiden ska man jobba aldrig får man vara ledig, nu när jag har jobbat så mycket så tänkte jag nu fasiken vilar jag ut och det får gå som det går.
Då fick jag reda på att jobbet har köpt in två entusiast datorer åt mig från övre prestanda segmentet som enbart jag ska arbeta med de närmsta månaderna inom mitt projekt åt ett företag. Det kommer bli skitskoj men samtidigt oj vad utbränd jag är.
Jag har allt jobbat med bättre multiprocessor burkar förut, men dessa ska typ vara som mina personliga där jag får göra allt och konfigurera dem.

Samtidigt skulle jag gärna villa testa vad burkarna går för fast jag passar mig för att göra för konstigheter då företaget som har byggt dem och satt upp VMware vSphere inte precis är gratis, de tar 1500kr/h. Så gör jag en dumhet i min konfiguration som tar företaget 10h att fixa så kostar det 15 000kr.

Så mitt problem, mycket utbränd plus extremt nyfiken på min kommande sysslar och se hur burkarna är byggda. Men det blir att jobba på och lära sig att ge tusan att pilla på sådant som jag ej ska pilla på. Det kommer dock bli skoj att få lära sig sätta upp komplett system på två maskiner i VMware vSphere.
Jag kommer dessutom få besöka en riktig datorhall första gången i mitt liv, där det står mängder av schyssta datorer. Dock är det väldigt hårt bevakat så jag inte fotografera och visa upp bilden på min lilla "datorhörna" för brudarna när jag ska ragga på pubben..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Dock är det väldigt hårt bevakat så jag inte fotografera och visa upp bilden på min "datorhörna" för brudarna när jag ska ragga på pubben..

Fan vad synd alltså...

Nä, men håller med att det är synd att man inte får fotografera överallt. T.ex fick jag inte ha min systemkamera på operahuset i Sydney så de få bilder jag har från den konserten är tagen med min Nexus 4 som har ökänt dålig kamera...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hur ska jag klara detta? Skickade tillbaks mitt MSI GTX 970 för reklamtion idag så nu sitter haf med ett 3850 i datorn. Tar säkert ett par veckor innan jag kan spela krävande spel på datorn igen. Och sen kunde inte psykiatern ta ställning till om jag ska vara fortsatt sjukskriven. Alternativet är att vara arbetssökande. Går säkert jättebra när jag inte arbetat på över 10 år och inte orkar söka jobb.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Efter mer än 3 år av internetdejtande så slog jag den sista spiken i kistan för det äventyret idag. Konton raderade.
Att vara singel kanske inte är helt fel ändå. Jag är dock en positiv människa och man kan ju inte få allt som man brukar säga.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ensto:

Efter mer än 3 år av internetdejtande så slog jag den sista spiken i kistan för det äventyret idag. Konton raderade.
Att vara singel kanske inte är helt fel ändå. Jag är dock en positiv människa och man kan ju inte få allt som man brukar säga.

Låt mig gissa du är en tjej? *livet är rättvisst vid raggning*

Skrivet av fantomsmurfen:

Hur ska jag klara detta? Skickade tillbaks mitt MSI GTX 970 för reklamtion idag så nu sitter haf med ett 3850 i datorn. Tar säkert ett par veckor innan jag kan spela krävande spel på datorn igen. Och sen kunde inte psykiatern ta ställning till om jag ska vara fortsatt sjukskriven. Alternativet är att vara arbetssökande. Går säkert jättebra när jag inte arbetat på över 10 år och inte orkar söka jobb.

Jag vet inte alls vad du är för en person eller har för problem och det är då svårt att uttala sig om något som man inte vet något om.
Min spontanta tanke är dock att söka jobb inte är så svårt i dessa tider då bara de allra bästa har en chans att komma på arbetsintevjuer,
dock är det inte roligt med alla hot från arbetsförmedlingen etc.

Annars jag är glad jag har äntligen fått mina två nya datorer på jobbet som enbart jag kommer använda i 3 månader, de kostade nästan 300 000kr/st och det första jag gjorde var att sänka dem med ett litet mer avancerad excelfil innehållande både VSTO och VBA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Låt mig gissa du är en tjej?

Nej.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ensto:

Precis vad jag gissade, skämtade ovanför.

Livet som tjej att få intressanta killar är inte svårt, problemet är snarare det motsatta att inte hela tiden bli uppraggad.

För min egen del skiter jag i brudar nu när jag har två personliga schyssta datorer på jobbet som svettas som tusan. Varje burk har 128GB ram, dubbla Xeon cpus och en extrem hårddiskuppsättning med San (Storage Area Networks) där nästan 10st högvariga hårddiskar är raidade.

Det är när brukar blir så schyssta som man kan börja prata om entusiast dator tycker jag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag vet inte alls vad du är för en person eller har för problem och det är då svårt att uttala sig om något som man inte vet något om.
Min spontanta tanke är dock att söka jobb inte är så svårt i dessa tider då bara de allra bästa har en chans att komma på arbetsintevjuer,
dock är det inte roligt med alla hot från arbetsförmedlingen etc.

Jag har en väldigt bra utbildning men en väldigt dålig referns. Jag har sökt arbetsprövningsplats där jag skulle jobba helt gratis i 3-6 månader men fått nej och bortförklarningar till svar. Så jag ser inte någon möjligeht alls att få ett jobb. Antingen är jag allt för överkvalificerad för att få jett jobb eller så sätter min dåliga referens stopp för alla möjligheter. Jag äter maxdos antidepressiva och ser inga möjligheter alls att återvända arbetslivet. Det finns två alternativ, antingen får jag sjukpension eller så blir jag arbetslös resten av livet och måste slutligen leva på socialbidrag.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ensto:

Jag tror ändå det blir fel om man hittar någon på en dating site. Kärlek är sådant som händer och inget man kan bestämma sig för att hitta. Livet som singel har även en massa fördelar. Speciellt när den eventuella kärleken svalnat, vilket den i väldigt många fall gör med tiden.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag har en väldigt bra utbildning men en väldigt dålig referns. Jag har sökt arbetsprövningsplats där jag skulle jobba helt gratis i 3-6 månader men fått nej och bortförklarningar till svar. Så jag ser inte någon möjligeht alls att få ett jobb. Antingen är jag allt för överkvalificerad för att få jett jobb eller så sätter min dåliga referens stopp för alla möjligheter. Jag äter maxdos antidepressiva och ser inga möjligheter alls att återvända arbetslivet. Det finns två alternativ, antingen får jag sjukpension eller så blir jag arbetslös resten av livet och måste slutligen leva på socialbidrag.

Jag själv har också varit helt utanför arbetsmarknaden och kommit tillbaka, så jag känner till de generella problemen.

Angående dålig referens så är en grundregel att ingen referens är bättre än en riktig dålig, tänk t.ex. på de ungdomar som har suttit inne för något riktigt dumt. Inte tusan tar de med det i deras CV utan säger att de bara var arbetslösa. Även om detta för dig innebär inget jobb alls, så är det bättre än ett riktigt dåligt. Om det är för många år sedan behöver du ej lämna kontaktpersoner utan kan säga att denna har slutat jobbet för länge sedan.

Mitt råd för dig är att såklart att försöka slippa problem med myndigheter, att vara arbetslös med socialen så får man hela tiden press och kan aldrig känna sig trygg. När du sedan har så mycket tid så satsa den på något som kan användas på jobb, t.ex. datorteknik är något som är hett på arbetsmarknaden och samtidigt roligt(smaksak).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag själv har också varit helt utanför arbetsmarknaden och kommit tillbaka, så jag känner till de generella problemen.

Angående dålig referens så är en grundregel att ingen referens är bättre än en riktig dålig, tänk t.ex. på de ungdomar som har suttit inne för något riktigt dumt. Inte tusan tar de med det i deras CV utan säger att de bara var arbetslösa. Även om detta för dig innebär inget jobb alls, så är det bättre än ett riktigt dåligt. Om det är för många år sedan behöver du ej lämna kontaktpersoner utan kan säga att denna har slutat jobbet för länge sedan.

Mitt råd för dig är att såklart att försöka slippa problem med myndigheter, att vara arbetslös med socialen så får man hela tiden press och kan aldrig känna sig trygg. När du sedan har så mycket tid så satsa den på något som kan användas på jobb, t.ex. datorteknik är något som är hett på arbetsmarknaden och samtidigt roligt(smaksak).

Ja jag ska försöka ta det från en positiv vinkel. Men allt känns så väldigt ovisst ut just nu.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag tror ändå det blir fel om man hittar någon på en dating site. Kärlek är sådant som händer och inget man kan bestämma sig för att hitta. Livet som singel har även en massa fördelar, speciellt när den eventuella kärleken svalnat, vilket den väldigt många fall gör.

Jo det är nog så. Lyckades med att dejta 3 st varav en som jag träffade i 6 mån. Men det där klicket fanns aldrig riktigt.

Permalänk
Medlem

Suck, reklamationen av mitt grafikkort tycks dra ut på tiden. Det var framme på mindre än ett dygn med posten så jag blev då jätteglad men nu har jag inte hört någonting på 2 arbetsdagar sedan dess.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Suck, ingenting på 3 arbetsdagar heller. Detta bådar inte gott. Jag trodde att jag skulle få mitt grafikkort utbytt direkt. Blir väl minst två veckor utan grafikkort som det går att spela med då.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Bakgrundsbelysningen på min frus bärbara slutade fungera.. Kopplade in min skärm så att hon kunde fortsätta att använda datorn. Själv är jag nu tvungen att använda min netbook istället för min stationära. I mogon skall jag inhandla en ny skärm.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

En kompis jag känt i 5 år har jag nu varit tvungen att lämna helt ur mitt liv. Jag och han har haft riktigt roliga stunder men också tjafsat, men det är ju fullt normalt. Men han har under en viss tid (1-2 år kanske? Vet inte riktigt) betett sig lite annorlunda. När vi gick på högstadiet så var det en period då han gick och fråga nästan alla tjejer i högstadiet om dom kunde bli tillsammans. Detta reagerade inte bara jag på, utan alla mina kompisar som kände till det. Då hade han sträckt på gränsen lite mer än han gjort tidigare, men jag fortsatte umgås med honom för han var ju fortfarande schysst och rolig mot mig.

Någon gång i början av 9:an så hade jag ett LAN med några kompisar, då var han med. Sen dess har han aldrig fått varit med på ett LAN som jag ordnat igen. För han fjanta sig med brakare och rapar, siktade även mot oss och garva. Han tyckte det var roligt och fattade inte att vi var seriösa med att han skulle lägga av, han trodde vi skämta. Allt är skämt om han håller på med något som han tycker är ett roligt skämt, nästan oavsett hur allvarlig man än låter. Då sträckte han på gränsen ännu mer...

Nu hoppar jag fram lite i historien. Kort sammanfattat så har han på senaste tiden raggat tjejer genom en app som heter Kik, inte brytt mig så mycket om det. Men då har han hela tiden pratat om att han skaffat tjej och allting, för att sedan bli dissad nästa dag. För varje gång har han skrytit om att han "skaffat" en tjej, brydde mig inte så mycket men jag visste ju egentligen hela tiden att han skulle bli dissad. Men det jag inte visste förren ett tag senare var att även när han faktiskt hade en tjej så fortsatte han ragga på tjejer. Sen när hans dåvarande tjej lämnade honom för att han "bara pratat" med några tjejer på Kik så fattade han inte varför, det gör han ännu inte. Jag vet inte om han faktiskt fattar varför men att han inte vill erkänna det själv för sig själv, mycket möjligt att det även kan vara så.

Det är efter det här som jag fick nog av honom. Nu i förr går så fick jag reda på någonting som han gjort av en kompis, raggat ännu en till tjej på Kik, en som han även påstår hata. Så om han till och med raggar på en tjej som han säger sig hata så hatar han ju inte henne? En av väldigt många lögner från han som jag fått reda på. I alla fall så hade hon tagit screenshots på hela konversationen och skickat till denna kompis som i sin tur försökt fått tag på mig hela dagen. Till sist på kvällen så fick han tag i mig och började snacka med mig om det här. Då skickade han 3 bilder på konversationen som tjejen haft med killen. Tydligen så hade han redan efter bara någon mening frågat ifall hon var singel och hade pojkvän, hon var singel. Då började han fråga ifall dom kunde få ligga så hon kunde bli av med sin oskuld med honom. Det ville ju såklart inte hon, inte så att han sluta utan han fortsatte. Hon svarade att hon hellre vill vänta på den rätta, gissa vad han svarar tillbaka? Att han kanske är den rätta! Direkt efter det frågade han ifall det var något fel på han eftersom ingen tydligen vill vara med han. Inte så konstigt när han håller på så, det var då jag fick bekräftat att några av mina teorier var sanna, att det varit av liknande händelser som han blivit lämnad. Då hade han tydligen dra in MIG, tydligen så var det JAG som hade skickat allt det där!? Han kallar mig för hans "bästa vän", gör man så då? Gör man så mot sin så kallade "bästa vän"? Nej det tycker då inte jag! Dock hade jag tur där för den tjejen känner jag så hon visste ju att det inte var jag. Han har tidigare även skickat massa grejer till henne, som att jag är kåt i henne, vill sätta på henne och liknande. I alla fall så skickade han att han gör vad som helst för att bli förlåten, allt i världen. Det var efter detta som det verkligen gick för långt. Då skickade han till henne att han kan VISA VAD SOM HELST!? Hon visste inte vad hon skulle svara så det blev ett enkelt "Du skojar!!" + en häpen smiley. Inte så att han ger sig här heller, utan svarar "Nä" precis som att det gör väl inget. Sen blev det en glad smiley från han. Det var där konversationen sluta på dom bilder jag fick. Jag började prata med han som hade skickat bilderna till mig och frågat vad fan han håller på med, då fick jag ett VÄLDIGT oväntat svar. Killen hade tydligen skickat en bild på sin penis till tjejen och sagt någonting efter. Efter det vet jag ej vad som hände.

Tydligen så har han gjort samma sak till flera, om han skyllt på mig då också har jag dock ingen aning om. Men tydligen så har han snackat massa skit om mig till andra. Kompisen och jag började snacka om detta och jag visste ärligt talat inte vad jag skulle göra.

Jag vill inte ha en typ som han som kompis. Men nu har jag raderat honom från mitt liv och även blockat han på fb. Det var ett väldigt jobbigt beslut eftersom han var en väldigt rolig och schysst kille trodde jag. Tänk vad fel man kan ha om olika människor här i livet.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

Skriver av mig här lite här Den 2 aprill 1991 Föddes Jag Fredrik Björn Kanniainen.
Vid 2 års ålder vart jag fosterhemms placerad hos en familj Camilla och Kjell.
Jag växte upp med en mor som hadde alkoholproblem och en far som var narkotika och alkohol missbrukare.
Mina föräldrar drack mycket och det vart oftast liv och jag började då mer och mer bo hos min fosterfamilj under helgen
Och åren gick och jag växte upp bland det, men började bo mer och mer hos min fosterfamilj och jag trivdes där jätte mycket.
År 2000 fick min mor beskedet att hon fått cancer, jag va då 11 år och visste inte mycket om den sjukdommen men såg att hon gick ner i vikt och tappade håret och förstod att hon va sjuk.
2002 Gick min mor bort i cancer och jag vart placerad hos min fosterfamilj för gott det kändes skönt på ett sätt,
Min far slutade med drogerna och alkoholen då, och jag började träffa han men det höll bara några år sen va han tillbaks i skiten igen.
Min halv bror som är några år äldre än mig, vi hade samma mor och han hade med bott hos en fosterfamilj som jag, men han följde tyvärr min mors fotspår och nu den 28 oktober tog han sitt liv det känns fruktansvärt jobbigt.
Men tack vare Kjell och Camilla som tagit hand om mig till 110% i stort sett hela mitt liv så har jag kunnat få en bra start på mitt liv och
att fått se hur det hadde kunnat sluta, så är en vanlig vardag som en dröm för mig det går inte beskriva hur tacksamm jag är över allt ni ställt upp med tack tusen gånger om ... Jag är stark och kämpar på

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)