Ny androidtelefon men vilken är snabbast?

Permalänk
Medlem

Ny androidtelefon men vilken är snabbast?

Har i dag abonnemang hos 3 som det börjar bli dax att förlänga.
Kört Iphone sen 3:an och vill prova något nytt.
Kraven är väl att den är så snabb som möjligt och allt går mjukt och smidigt.

Kommit fram till Samsung S5 eller HTC One M8 men kanske har missat något som kan vara värt att titta på?

Tack på förhand

Micke

Visa signatur

Mycket ström är det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mice:

Har i dag abonnemang hos 3 som det börjar bli dax att förlänga.
Kört Iphone sen 3:an och vill prova något nytt.
Kraven är väl att den är så snabb som möjligt och allt går mjukt och smidigt.

Kommit fram till Samsung S5 eller HTC One M8 men kanske har missat något som kan vara värt att titta på?

Tack på förhand

Micke

Motorola X 2 kanske.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör nu Galaxy S5 och älskar den! Hade iPhone innan och valde s5 pga att den har hem knapp vilket är nått jag vill ha

Visa signatur

Mobil: Samsung galaxy s5
Surfplatta: iPad 4
Dator: Acer Aspire E1

Permalänk
Medlem

Du har Oneplus One också som är en bra och snabb telefon. Oneplus.net beställer du den på. Dom slutar med Invitesystemet och du kan beställa den nu på några minuter

Permalänk
Medlem

s5an är trevlig, lg g3 också. eller oneplus one om du vill komma undan billigare

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Sony Xperia Z3 conpact

Permalänk
Medlem

Note 4 är ju fin den med.

Permalänk
Medlem

Blir en telefon via 3 då jag förlänger och ringer en hel del samt surfen.
Varit upp och klämt på dem nämnda som finns där men kan inte riktigt fastna för någon. Lite av ett I-landsproblem.....

Visa signatur

Mycket ström är det!

Permalänk
Medlem

Hårdvarumässigt ligger ju Note 4 bäst till, real-life kan det vara annorlunda.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Mattecoach

Det beror på hur du prioriterar priset. Om det inte är så viktigt så skulle jag säga LG G3, om priset däremot är av större betydelse skulle jag rekommendera Oneplus One. Jag surfar mycket själv men kommer undan bra mycket billigare när jag inte behöver betala operatören för telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

... om priset däremot är av större betydelse skulle jag rekommendera Oneplus One...

Lycka till att få den genom en 3 butik

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Har inte läst vad de tycker om just snabbhet men Galaxy Note 4 är ju i vart fall aktuell,
http://www.mobil.se/tester/produkttester/test-samsung-galaxy-...

Min Z3 tycker jag är jäkligt snabb.

Permalänk
Medlem

Det är inte så att Nexus 6 ska komma via 3? I så fall är väl den intressant.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Nexus 6 verkar vara lite intressant. Brinner inte i knutarna på ny telefon men klart suget finns på nya prylar....
Sett att Phonehouse levererar med 3 och där är ju utbudet rätt mycke bättre än hos 3 butikerna

Visa signatur

Mycket ström är det!

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S5 FTW! 3 har riktigt bra abonnemang, kör själv på det. https://www.tre.se/privat/mobiltelefoni/mobiler/Samsung---Gal...

Permalänk
Medlem

Hade jag inte varit så nöjd som jag är med min Nexus 5 hade jag definitivt köpt nexus 6an eftersom Nexus lurarna har "vanilla" android:)

Permalänk
Medlem

Moto X eller Nexus 6, förutsatt att du inte orkar med Samsungs vidriga TouchWiz.

Permalänk
Medlem

Vart inte direkt eld och lågor över Samsungs grafiska jox men annars kändes den bra.
Hoppas Nexus 6 kommer snart så man kan få klämma lite på den innan köpsuget springer iväg....

Visa signatur

Mycket ström är det!

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av PointMan:

Lycka till att få den genom en 3 butik

Såg inte det kravet någonstans? Man kan ju förlänga ett abonnemang utan att köpa en telefon...

Permalänk
Medlem

Jobbiga med Oneplus one är ju stödet för 4g nät inte är så jättebra utanför storstäder.

Visa signatur

Mobil: Samsung galaxy s5
Surfplatta: iPad 4
Dator: Acer Aspire E1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mice:

Vart inte direkt eld och lågor över Samsungs grafiska jox men annars kändes den bra.
Hoppas Nexus 6 kommer snart så man kan få klämma lite på den innan köpsuget springer iväg....

Som flera andra sagt, ta en titt på Sony Xperia Z3. Annars är så klart Samsung Galaxy Note 4 och Google Nexus 6 de bästa om de finns som alternativ.

Permalänk

De flesta lurarna är ju "snabba" i dagsläget, så det blir enklare att hitta en passande telefon om du har andra krav som t.ex en bra kamera, liten storlek, bra batteritid eller något annat.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Batteritid är helt klart uppskattat så Z3:an känns som en bra kandidat. Får åka förbi å klämma lite extra på den i dag.

Visa signatur

Mycket ström är det!

Permalänk
Skrivet av Mice:

Batteritid är helt klart uppskattat så Z3:an känns som en bra kandidat. Får åka förbi å klämma lite extra på den i dag.

Om storleken passar så är det definitivt ett av de bättre valen (enligt mig) i dagsläget

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Note4, Nexus 6, Z3 är nog dom starkaste android på marknaden nu/snart.

Iaf dom 3 jag skulle fundera mellan.

Är själv riktigt sugen på note4, fast jag aldrig skulle använda penna o sådant jox.

Permalänk

jag har en s5 idag men jag upplever den seg o laggig...

Permalänk
Medlem

Skaffade en LG G3 när elgiganten hade happy hours för 2990:- och är än så länge grymt imponerad.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Ska du gå miste om IP6? Den klart bästa hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mice:

Har i dag abonnemang hos 3 som det börjar bli dax att förlänga.
Kört Iphone sen 3:an och vill prova något nytt.
Kraven är väl att den är så snabb som möjligt och allt går mjukt och smidigt.

Kommit fram till Samsung S5 eller HTC One M8 men kanske har missat något som kan vara värt att titta på?

Tack på förhand

Micke

https://www.tre.se/privat/erbjudanden/Mobiler/Hostens-varstin...

Z3
Z3 compact
Galaxy Alpha

De är de tre telefonerna jag skulle tittat på från 3 iaf, de har chockhöjt priserna nyligen verkar det som sitter själv på 3total 5gb med nexus 5 och betalar 299kr i månaden

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Snabb telefon? Sony Xperia Z3 Compact.
Snapdragon 801 men som endast ska driva en 720p display. Snabbare telefon och bättre batteritid blir svårt att hitta.

Skickades från m.sweclockers.com