Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nu förstår jag inte alls vad du menar faktiskt...
Är vi överens om att QX320 som du tog upp och som vi diskuterat är 1440p?

TFTCentral påstår att AUO inte tillverkar något 32 tums 1440p AHVA skärm. (Det följande argumentet är att QX320 därför rimligen har samma panel som Benqen)
Du säger att AUO tillverkar en sån panel, men som bevis länkar du till en helt annan panel med fel upplösning. Vad bevisar det? (rimligen ingenting?)

Vaa, som jag tog upp?? Nu var det väl ändå du som tog upp Qnix-skärmen i den här Benq-tråden.

Alltså, för att citera rätt så påstår TFT:
"As far as we know, AUO aren't currently manufacturing a 32" AHVA panel, so it looks likely that it is in fact the same AMVA panel (M320DVN01.0) as the BenQ alternative."
DVS. man pratar överhuvudtaget inte om någon upplösning utan bara storlek. Detta uttalande är ju helt uppåt väggarna vilket jag visade med länken.

Att sedan Qnix marknadsför sin skärm som en nativ 2560 x 1440 handlar ju bara om ren marknadsföring som jag ser det.
4K avskräcker ju många idag då man tror att den utrustning man har inte pallar 4K. Man har alltså helt enkelt downscalat panelen till 2560X1440 nativt, men med ett eget fritt val att köra den i 3840 x 2160. Det är bättre ur ett markansföringsperspektiv än att marknadsföra den som en ren 4K skärm som har en mindre kundkrets.

Resonemang stöds av de bilder som folk lagt upp av sina Windowsinställningar. Där man kan se att skärmen av Windows läses som en skärm med två nativa upplösningsalternativ.

Sedan har vi den här ordväxlingen som också stödjer resonemanget:

X) This is an interesting thread! QNIX's director is in our office right now talking about the QX323QHD!

Y) Hey, you can't just leave us hanging like that
Does he have any interesting information?

X)To be honest, no, not really.
One major factor I think consumers (at least for folks here) need to consider is that it would seem QNIX is trying to stray away from overclocking and is trying to push their product as a bit more of a "mainstream" monitor.
There are also a bunch of other factors (AU panels, board, etc.) but I'm not too sure how much I'm allowed to disclose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Vaa, som jag tog upp?? Nu var det väl ändå du som tog upp Qnix-skärmen i den här Benq-tråden.

Förlåt, jag blandade ihop dig lite med Growth som nämnde skärmen.
( #14964948 )
My mistake!

Skrivet av Wickman:

Alltså, för att citera rätt så påstår TFT:
"As far as we know, AUO aren't currently manufacturing a 32" AHVA panel, so it looks likely that it is in fact the same AMVA panel (M320DVN01.0) as the BenQ alternative."
DVS. man pratar överhuvudtaget inte om någon upplösning utan bara storlek. Detta uttalande är ju helt uppåt väggarna vilket jag visade med länken.

Men jösses, i samma inlägg så påpekas av TFT-central tydligt att skärmen är en 2560x1440 skärm. Man pratar om både upplösning och storlek men nämner det inte specifikt i just den meningen. Att det finns en 4k skärm är irrelevant i sammanhanget som jag ser det. (återkommer till det längre ner)

Skrivet av Wickman:

Att sedan Qnix marknadsför sin skärm som en nativ 2560 x 1440 handlar ju bara om ren marknadsföring som jag ser det.
4K avskräcker ju många idag då man tror att den utrustning man har inte pallar 4K. Man har alltså helt enkelt downscalat panelen till 2560X1440 nativt, men med ett eget fritt val att köra den i 3840 x 2160. Det är bättre ur ett markansföringsperspektiv än att marknadsföra den som en ren 4K skärm som har en mindre kundkrets.

Se bilden här tex:
http://cdn.overclock.net/8/80/80076350_15.jpeg
De har alltså en scaler som kan "skala ner" 4k @ 30hz så det klarar att visas på en fullskärms 2560x1440 panel. Panelen är alltså 1440p native men den stödjer även att visa högre upplösning. Samma som tex 720p TV-apparater som klarar en full-HD signal. Inga konstigheter i det.

Att de som du är inne på skulle vara så att QX320 istället är en 4k panel som primärt säljs som 2560 skärm låter för mig smått bisarrt. Om du har rätt i det här så äter jag en hatt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har en Eizo 2736 och den har, i mina ögon, en helt jämn belysning över hela skärmen. Inte lika mörk som den Eizo med sPVA jag hade innan, men absolut jämnhet är det. Har du testat 2736?

Ligger som nr.2 på min "önskelista", just pga att det är en "glow free" panel. Var mer bara sugen på att kanske gå upp ytterliggare ett snäpp i storlek.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Har testat runt en hel del nu, men jag märker inte så det stör mig. Dock märks det ju helt klart att det rullar på 60Hz från att ha gått från 120Hz/144Hz.

Men för det jag lirat nu så har det funkat utmärkt. (Borderlands: The Pre-Sequel, Diablo 3 samt Civilization: Beyond Earth)

Tack för infon. Som jag då, blir mest BL2, ME3, L4D mm nu för tiden.

Permalänk
Avstängd

Ju mer jag sitter vid skärmen desto mer gillar jag den. Grymt bekväma för ögonen, är inte alls lika trött och seg efter ha suttit vid den under längre perioder som jag har gjort med andra skärmar.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Nu jag beställt skärmen för 4.994 kr inkl. frakt hos Dustin, hoppas att dem skickar den redan under dagen.

Jag använder vanligtvis f.lux för skärmen ska vara skonsammare mot mina ögon. Om man använder lägen som "low blue light", är detta program onödigt då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Nu jag beställt skärmen för 4.994 kr inkl. frakt hos Dustin, hoppas att dem skickar den redan under dagen.

Jag använder vanligtvis f.lux för skärmen ska vara skonsammare mot mina ögon. Om man använder lägen som "low blue light", är detta program onödigt då?

Har du nån rabatt på Dustin? Skärmen verkar kosta 5299 på Dustin för mig. (eller var det nån tillfällig rea?)

Om f.lux: low blue light läget borde ju vara grundat i samma tänk, men jag misstänker f.lux är en mer flexibel lösning. Om du redan använder det och trivs med det så kan du nog lika gärna fortsätta med det och hoppa över low blue light läget på skärmen.
Se tex den här killen som rekommenderar lux över blue light:
http://hardforum.com/showpost.php?p=1040916743&postcount=644

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CROE:

Nu jag beställt skärmen för 4.994 kr inkl. frakt hos Dustin, hoppas att dem skickar den redan under dagen.

Jag använder vanligtvis f.lux för skärmen ska vara skonsammare mot mina ögon. Om man använder lägen som "low blue light", är detta program onödigt då?

Jag föredrar helt klart f.lux över Low Blue Light. Framförallt på grund av den långa övergångsperioden.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Har du nån rabatt på Dustin? Skärmen verkar kosta 5299 på Dustin för mig. (eller var det nån tillfällig rea?)

Om f.lux: low blue light läget borde ju vara grundat i samma tänk, men jag misstänker f.lux är en mer flexibel lösning. Om du redan använder det och trivs med det så kan du nog lika gärna fortsätta med det och hoppa över low blue light läget på skärmen.
Se tex den här killen som rekommenderar lux över blue light:
http://hardforum.com/showpost.php?p=1040916743&postcount=644

Studentrabatt!

Tack för länken, fortsätter förmodligen med f.lux då, smidigt program. Synd att inte Mac-versionen har stöd för mina Philips Hue-lampor.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag föredrar helt klart f.lux över Low Blue Light. Framförallt på grund av den långa övergångsperioden.

I see, övergångsperioden är väldigt bra faktiskt, man får sig en chock på kvällningen när man provar att stänga av f.lux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Nu jag beställt skärmen för 4.994 kr inkl. frakt hos Dustin, hoppas att dem skickar den redan under dagen.

Jag använder vanligtvis f.lux för skärmen ska vara skonsammare mot mina ögon. Om man använder lägen som "low blue light", är detta program onödigt då?

Jag skulle nog säga att det bästa är att börja med att använda skärmens egna inställningar för att se vad du tycker. Du kan ju enkelt växla mellan upp till tre olika "Blue light" lägen (som du bestämmer själv) genom att lägga in dem på pucken.
Har hört att vissa har haft problem med f.lux eftersom den kör genom Windows och då också kan påverka andra kalibrerade inställningar.
Kan man är det absolut bästa att låta Windowsinställningarna vara och bara köra på hårdvaruinställningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Jag skulle nog säga att det bästa är att börja med att använda skärmens egna inställningar för att se vad du tycker. Du kan ju enkelt växla mellan upp till tre olika "Blue light" lägen (som du bestämmer själv) genom att lägga in dem på pucken.
Har hört att vissa har haft problem med f.lux eftersom den kör genom Windows och då också kan påverka andra kalibrerade inställningar.
Kan man är det absolut bästa att låta Windowsinställningarna vara och bara köra på hårdvaruinställningarna.

Jag kör dock OS X, finns programvara till det också?

Får skärmen i dag, hur går jag tillväga för att testa dess prestation? Alltså glow och allt sånt där, är helt grön gällande detta.

Permalänk
Medlem

Fick skärmen nu, min fråga kvarstår.

Kan bara köra på max 1080p, på min dator i sign. Alldeles för blurrigt för att fungera.. Kör via HDMI, kan den felande länken vara min HDMI>MiniDP-adapter?

Permalänk
Inaktiv

HDMI är den felande länken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon32713:

HDMI är den felande länken.

Köpte precis en MiniDP>DP, fungerar utmärkt, h*lvete vilken arbetsyta och krispighet.

Mjukvaran verkar dock inte stödja Mac..

Hur testar jag skärmens egenskaper? Alltså glow etc, för att se om man har fått ett godkänt exemplar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Hur testar jag skärmens egenskaper? Alltså glow etc, för att se om man har fått ett godkänt exemplar?

Om du vill kolla efter backlight bleed (vilket verkar ovanligt på den här skärmen) släck ner i rummet och välj en helsvart bakgrund.
Kolla efter ljusare fält.. Rätt ofta på kortsidorna, men blaffor kan dyka upp lite överallt.
Optimalt är om skärmen är jämnt helsvart, och panelen så mörk att den knappt går att urskilja från ramen runt

Om du vill kolla efter det lite udda bandingproblemet som den här skärmen ofta har, prova fyll skärmen med en ljusgrå färg, och leta efter en vertikal liten "skarv" en tredjedel in i bilden från vänster. (plus en till ca en tredjedel in från höger)
Om du inte ser den, prova kör nått spel med ljus himmel, och rotera i medelllåg fart. Många föreslår bilspel till detta, men fps borde funka det med.

Minns inte om det vara något annat specifikt man bör testa.
Kolla efter döda/låsta pixlar är ju alltid smart förstås. Prova ögna igenom en helvit skärm åtminstone och se om nån pixel sticker ut.

...

Kolla även upp tipsen gällande gamma inställningen i TFT-central recensionen i första inlägget i tråden. Default är 3, men 1 verkar ge bättre balanserad bild med inte för överdrivet mörk bild i mörka områden.
Du lär även behöva ställa ner ljusstyrkan om du inte gjort det redan

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Om du vill kolla efter backlight bleed (vilket verkar ovanligt på den här skärmen) släck ner i rummet och välj en helsvart bakgrund.
Kolla efter ljusare fält.. Rätt ofta på kortsidorna, men blaffor kan dyka upp lite överallt.
Optimalt är om skärmen är jämnt helsvart, och panelen så mörk att den knappt går att urskilja från ramen runt

Om du vill kolla efter det lite udda bandingproblemet som den här skärmen ofta har, prova fyll skärmen med en ljusgrå färg, och leta efter en vertikal liten "skarv" en tredjedel in i bilden från vänster. (plus en till ca en tredjedel in från höger)
Om du inte ser den, prova kör nått spel med ljus himmel, och rotera i medelllåg fart. Många föreslår bilspel till detta, men fps borde funka det med.

Minns inte om det vara något annat specifikt man bör testa.
Kolla efter döda/låsta pixlar är ju alltid smart förstås. Prova ögna igenom en helvit skärm åtminstone och se om nån pixel sticker ut.

...

Kolla även upp tipsen gällande gamma inställningen i TFT-central recensionen i första inlägget i tråden. Default är 3, men 1 verkar ge bättre balanserad bild med inte för överdrivet mörk bild i mörka områden.
Du lär även behöva ställa ner ljusstyrkan om du inte gjort det redan

Tack för svaret!

Testar detta under morgondagen, känns som ett måste när skärmen var så dyr.

Helt missat ljusstyrkan, satte på 80.

Om ni inte kör med f.lux, vilka inställningar fungerar bäst för er?

Permalänk
Inaktiv

Lade en beställning på denna precis. Taggad som fan! Lite orolig för inputlag men har lirat på en IPS (Dell 2209WA) de senaste åren, så hur mycket sämre kan det egentligen bli...

Permalänk
Medlem

Bleed-test, korrekt utfört?

Död pixel? Eller vad är detta?

Har inte tid för detta egentligen.. Damn

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CROE:

Död pixel? Eller vad är detta?
http://i.imgur.com/Vfoh9pQ.jpg

Har inte tid för detta egentligen.. Damn

Den ser lite för stor och diffus ut för att vara en död pixel men det är svårt att avgöra utan ett riktigt skarpt foto. Säker på att inte bakgrundsbilden innehåller någon prick just där eller liknande? Prova annars att torka området med en microfiberduk för att se om det råkar vara smuts.

Den första Samsung S32D850 jag köpte (samma panel som denna skärm) hade 2-3 defekta pixlar. Det andra exemplaret hade felfria pixlar men däremot en mörk "skugga" på nedre vänstra delen av skärmen, dessutom alldeles för hög responstid så den åkte dessvärre tillbaka.

Jag har nu en sån här skärm på ingång istället så vi ska se hur det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Den ser lite för stor och diffus ut för att vara en död pixel men det är svårt att avgöra utan ett riktigt skarpt foto. Säker på att inte bakgrundsbilden innehåller någon prick just där eller liknande? Prova annars att torka området med en microfiberduk för att se om det råkar vara smuts.

Den första Samsung S32D850 jag köpte (samma panel som denna skärm) hade 2-3 defekta pixlar. Det andra exemplaret hade felfria pixlar men däremot en mörk "skugga" på nedre vänstra delen av skärmen, dessutom alldeles för hög responstid så den åkte dessvärre tillbaka.

Jag har nu en sån här skärm på ingång istället så vi ska se hur det går.

Den går inte bort, det är ingenting som sitter utanpå skärmen heller.

Jag har ingen bättre kamera än min iP5s, men jag testar med en ny bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Bleed-test, korrekt utfört?

Bilden verkar ganska mycket mörkare i mitten, nästan som en cirkel.. Är det något som upplevs i verkligheten?
Det ser lite extremt ut... Men kanske bara är bilden som är missledande. Vad är det för skuggad ram på höger och vänster kortsida?

Skrivet av CROE:

Död pixel? Eller vad är detta?

Jag gissar på något slags damm mellan panel och glas eller liknande.
Se tex vad en kille skriver här:
http://hardforum.com/showpost.php?p=1040850880&postcount=459
(kolla längst högerkanten på skärmen)

Känns som returdags

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bilden verkar ganska mycket mörkare i mitten, nästan som en cirkel.. Är det något som upplevs i verkligheten?
Det ser lite extremt ut... Men kanske bara är bilden som är missledande. Vad är det för skuggad ram på höger och vänster kortsida?

Citat:

Död pixel? Eller vad är detta?

Jag gissar på något slags damm mellan panel och glas eller liknande.
Se tex vad en kille skriver här:
http://hardforum.com/showpost.php?p=1040850880&postcount=459
(kolla längst högerkanten på skärmen)

Känns som returdags

Ärlig talat så kan jag inte avgöra om det är någon bleeding, det känns subtilt som att det är ljusare på nedre sidan, annars vet jag inte.

Ställde in en svart bild som blev skalad av OS X, därav ramen.

Verkar vara något liknande, jag har dock bara en sådan prick på skärmen, lite irriterande är det dock när det är en vit bakgrund.

Ska be en tredje-part kolla på skärmen och avgöra om den är duglig eller ej, kan som sagt inte avgöra hur bleedingen är.

Permalänk
Inaktiv

Fick min BL3200PT idag och den är såklart helt fantastisk förutom en sak, minst banding hittills, ingen bleed (vilket inte verkar existera på dessa), jämn och fin i ljusstyrkan och sedvanligt fantastisk bild. MEN... precis som CROE så har jag en sån där diffus svart prick absolut mitt på skärmen. Förmodligen smuts bakom glaset. Den åker tillbaka och det är så synd på en annars så utmärkt skärm.

Den känns dessutom responsiv nog för mig. Den kan inte tävla med min gamla TN panel men denna duger på den punkten till skillnad från S32D850.

I övrigt har jag bara positiva saker att säga om denna skärm, fantastisk bygge, allting andas kvalitet.

Dålig bild med mobilen men såhär ser det ut för mig mitt på skärmen: http://i4.minus.com/ibm5ulnpAkogXQ.jpg

Permalänk
Medlem

Trist att det alltid ska vara så mycket kvalitetsproblem
Man slipper bleed, men då får man banding och fläckar istället.
Vafan, hur många sekunders kvalitetskontroll skulle de behöva för att fånga dessa fläckar? Borde ju till och med kunna gå att göra med nån maskinell lösning om man är lite teknisk.

Tackar för infon alla ni med skärmen

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hmm, ni som har skärmen, kolla om ni kan provocera fram flimmer över hela skärmen i vissa lägen..
Se tex denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=a2g0VBYqr4U&list=UUcjbYRzstlS...
När han joxar med ett fönster som innehåller mycket detaljer, så kan det få hela skärmen att flimra verkar det som.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, ni som har skärmen, kolla om ni kan provocera fram flimmer över hela skärmen i vissa lägen..
Se tex denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=a2g0VBYqr4U&list=UUcjbYRzstlS...
När han joxar med ett fönster som innehåller mycket detaljer, så kan det få hela skärmen att flimra verkar det som.

Det där verkar ju snarare som om signalen från datorn inte är helt stabil. Det i sin tur kan bero på en mängd orsaker.
Jag blev nyfiken och tog fram Google Earth och Himalaya precis som i filmen, skakade runt lite med bilden på olika ställen på skärmen, men hos mig är bilden helt stabil inget flimmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

I övrigt har jag bara positiva saker att säga om denna skärm, fantastisk bygge, allting andas kvalitet.

Tråkigt med din smutsfläck, men samtidigt roligt att du i övrigt upplever skärmen så positivt.
Hoppas att nästa skärm kommer utan smuts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Trist att det alltid ska vara så mycket kvalitetsproblem
Man slipper bleed, men då får man banding och fläckar istället.

Nja, vet inte om jag håller med riktigt.
En smutsfläck bakom glaset är ju naturligtvis jäkligt irriterande, men att skärmen skulle lida av banding håller jag inte med om.
När min skärm var ny tyckte jag mig kunna skönja en svag banding till vänster på skärmen mot grå bakgrund när jag gjorde lite tester.
Jag var då tvungen att titta i vinkel mot skärmen för att upptäcka den.

Men nu vet jag inte riktigt vad som har hänt. När jag gör samma tester idag går det inte att upptäcka någon banding alls över huvud taget, hur jag än försöker provocera fram den. Det enda som jag vet jag gjort är att jag i början laborerade friskt med olika OSD-inställningar för att se vad jag trivdes bäst med, samt att jag uppdaterat grafikkortsdrivrutinen.
Jag använder DP också ska kanske tilläggas, men det har jag gjort hela tiden.

Permalänk
Inaktiv

Angående bandingproblemet med denna panel, ta upp denna bild i helskärm:

http://i4.minus.com/ibl4z9IxuKKBb0.png

Den visar obönhörligt banding på de två S32D850 samt denna BL3200PT. De som inte känner till problemet, kolla efter ljusa vertikala band, linjer, pelare eller vad man vill kalla dem som går över hela skärmen. De syns normalt inte vid normal användning, förutom vid vissa nyanser, speciellt gråa som på denna bild.

Ett exempel på hur den sämre av S32D850 exemplaren såg ut: http://i4.minus.com/ixGk0bMAvvTCd.jpg

De nivåer av banding jag ser är dock ingenting allvarligt och en defekt jag är beredd att acceptera om resten är perfekt, för det är verkligen en imponerande skärm i övrigt. Men det är klart, min gamla TN skärm visar inga sådana problem alls. Varken pixelfel, bleeding, banding, glow, långsam respons etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Angående bandingproblemet med denna panel, ta upp denna bild i helskärm:

http://i4.minus.com/ibl4z9IxuKKBb0.png

Den visar obönhörligt banding på de två S32D850 samt denna BL3200PT. De som inte känner till problemet, kolla efter ljusa vertikala band, linjer, pelare eller vad man vill kalla dem som går över hela skärmen. De syns normalt inte vid normal användning, förutom vid vissa nyanser, speciellt gråa som på denna bild.

Ett exempel på hur den sämre av S32D850 exemplaren såg ut: http://i4.minus.com/ixGk0bMAvvTCd.jpg

De nivåer av banding jag ser är dock ingenting allvarligt och en defekt jag är beredd att acceptera om resten är perfekt, för det är verkligen en imponerande skärm i övrigt. Men det är klart, min gamla TN skärm visar inga sådana problem alls. Varken pixelfel, bleeding, banding, glow, långsam respons etc.

Verkar inte uppvisa något annat problem faktiskt, utan enbart denna mörka punkt. Lite irriterande är det dock att de skickade med i princip alla kablar, förutom Mini-DP.

Är väldigt nöjd med skärmen i övrigt, men att hålla på att returnera skärmar tills jag hittar en bra har jag verkligen inte tid med. Dustin ville inte skicka en ny skärm innan de tog emot min, så jag måste behålla den över helgen för arbete. Får försöka att ignorera pricken tillsvidare då, jobbigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Nja, vet inte om jag håller med riktigt.
En smutsfläck bakom glaset är ju naturligtvis jäkligt irriterande, men att skärmen skulle lida av banding håller jag inte med om.
När min skärm var ny tyckte jag mig kunna skönja en svag banding till vänster på skärmen mot grå bakgrund när jag gjorde lite tester.
Jag var då tvungen att titta i vinkel mot skärmen för att upptäcka den.

Men nu vet jag inte riktigt vad som har hänt. När jag gör samma tester idag går det inte att upptäcka någon banding alls över huvud taget, hur jag än försöker provocera fram den. Det enda som jag vet jag gjort är att jag i början laborerade friskt med olika OSD-inställningar för att se vad jag trivdes bäst med, samt att jag uppdaterat grafikkortsdrivrutinen.
Jag använder DP också ska kanske tilläggas, men det har jag gjort hela tiden.

Mmm, tror det var några till i hardforum tråden som nämnde att bandingen minskade med tiden. (jag tror till och med någon pillade med plastramen och minskade problemet)
... men att säga att skärmen inte alls lider av banding låter som att leva i förnekelse, med tanke på hur många som nämnt det i olika trådar. (inklusive här!)

Skrivet av Wickman:

Jag blev nyfiken och tog fram Google Earth och Himalaya precis som i filmen, skakade runt lite med bilden på olika ställen på skärmen, men hos mig är bilden helt stabil inget flimmer.

Bra att veta att det inte är ett generellt problem

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.