Få bort adware ur webbläsaren

Permalänk

Förresten, jag har (ev hade) ju precis samma grej som den här killen har. Och trådarna ligger precis bredvid varandra i kategorin "Microsoft Windows". Vilket sammanträffande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marzupilami:

Vad exakt menar du med Chrome-mappar? Jag avinstallerade Chrome via Kontrollpanelen, inget mer.
Först går jag in här och klickar Hämta Chrome. Sedan klickar jag kör och då laddar den ner lite grann från dl.google.blablabla...
Sedan får jag felmeddelandet "Det går inte att starta tillämpningsprogrammet. Kontakta leverantören av tillämpningsprogrammet." Med felinformationen som jag bifogat i tidigare inlägg. Det är allt. Sedan går det inte mer.
Vad beror det på? Går det att lösa?
Mvh,

När man avinstallerar program, spel osv blir det ofta mappar kvar som man måste ta bort själv. Annars blir ofta buggar fel kvar. Det stora problemet är att verkligen få bort allt det gamla innan man uppdaterar/installerar igen.

Hur många varierar men tror det är 2 st i program mapparna och 2 till i den osynliga mappen C:\Users\ditt namn\AppData

Permalänk
Medlem

Asen som gör adware programvara är väldigt kluriga på att se till att om de inte vill att du ska kunna ta bort det så ska det vara så jävligt det bara kan. Jag är inte förvånad om du är tvungen att ominstallera. Ett tips är att undvika all form av okänd programvara, och om du gör någon installation som du litar på se till att du inte oavsiktligen tackar ja till något skit som medföljer. Ibland måste du "tacka nej", ibland måste du trycka bakåt, och ibland kommer en ny installation kicka igång direkt efter så man tror att det är något som behövs till programmet man ville ha. Något jag är livrädd för nuförtiden är när man t ex ska ladda ner cheat engine (väldigt häftigt program) så finns det stora download banners på sidan som jag klickat på. Windows var besudlat på nolltid, ångesten på heltid

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marzupilami:

Vad exakt menar du med Chrome-mappar? Jag avinstallerade Chrome via Kontrollpanelen, inget mer.
Först går jag in här och klickar Hämta Chrome. Sedan klickar jag kör och då laddar den ner lite grann från dl.google.blablabla...
Sedan får jag felmeddelandet "Det går inte att starta tillämpningsprogrammet. Kontakta leverantören av tillämpningsprogrammet." Med felinformationen som jag bifogat i tidigare inlägg. Det är allt. Sedan går det inte mer.
Vad beror det på? Går det att lösa?
Mvh,

Mappar har ju någon annan svarat på.

Spara filen i datorn. Starta installationen genom att dubbelklicka på den nerladdade filen. Detta för att undvika att det är något i Internet Explorer som stör.

Permalänk
Skrivet av panpo98:

När man avinstallerar program, spel osv blir det ofta mappar kvar som man måste ta bort själv. Annars blir ofta buggar fel kvar. Det stora problemet är att verkligen få bort allt det gamla innan man uppdaterar/installerar igen.

Hur många varierar men tror det är 2 st i program mapparna och 2 till i den osynliga mappen C:\Users\ditt namn\AppData

Skrivet av Luminous:

Asen som gör adware programvara är väldigt kluriga på att se till att om de inte vill att du ska kunna ta bort det så ska det vara så jävligt det bara kan. Jag är inte förvånad om du är tvungen att ominstallera. Ett tips är att undvika all form av okänd programvara, och om du gör någon installation som du litar på se till att du inte oavsiktligen tackar ja till något skit som medföljer. Ibland måste du "tacka nej", ibland måste du trycka bakåt, och ibland kommer en ny installation kicka igång direkt efter så man tror att det är något som behövs till programmet man ville ha. Något jag är livrädd för nuförtiden är när man t ex ska ladda ner cheat engine (väldigt häftigt program) så finns det stora download banners på sidan som jag klickat på. Windows var besudlat på nolltid, ångesten på heltid

Skrivet av CeciliaB:

Mappar har ju någon annan svarat på.

Spara filen i datorn. Starta installationen genom att dubbelklicka på den nerladdade filen. Detta för att undvika att det är något i Internet Explorer som stör.

Helt sjukt! Jag tog bort allt vad Google heter i datorn, testade att ladda ner Chrome igen. Fick samma felmeddelande. Då, i ett desperat försök klickade jag på "retry download", på den här sidan som man kommer till, och så SVOPP! så kom filen in. Jag sparade den på skrivbordet och körde den och nu skriver jag från Chrome igen. Hur sjutton gick det till? Jag kan inte se någon TinyWallet i tilläggen längre. Berodde krånglet med att installera Chrome på TinyWallet (eller dyl.) eller hade jag fått samma resultat om jag ominstallerat Chrome innan skiten kom in? Varför gick det helt plötsligt när jag klickade på "retry download"?
En annan fråga som uppstått under min tid med TinyWallet. Tror verkligen adwareföretagen att vi ska tro på och klicka på alla blinkande skyltar med ledsna smileys som talar om att vår "PC är dålig" men kommer bli mycket bättre om vi klickar på dem osv. Tror de att vi kommer att klicka på fler reklamer bara för att vi gör allt vi kan för att bli av med skiten från datorn? Eller vad tror de egentligen? Hur kan de ens finnas?

Hur som helst så är jag glad att det fungerar igen, trodde nästan det var kört där ett tag

Visa signatur