Netflix tips - Amerikanskt utbud

Permalänk
Medlem

Hej.

Fixade just Amerikanska netflix till datorn, skit lätt, installerade media hint, klart ! MEN! Vill gärna ha det till min LG smartTv också. Har följt några filmklipp som visar hur man gör men fastnar när tvn/nätverket ska godkänna DNS... Startar jag om routern eller måste man in och rota där för att det ska funka!? Om så, blir de inte lite omständligt och ändra hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dayu:

Hej.

Fixade just Amerikanska netflix till datorn, skit lätt, installerade media hint, klart ! MEN! Vill gärna ha det till min LG smartTv också. Har följt några filmklipp som visar hur man gör men fastnar när tvn/nätverket ska godkänna DNS... Startar jag om routern eller måste man in och rota där för att det ska funka!? Om så, blir de inte lite omständligt och ändra hela tiden.

Borde fungera om du ändrar dns i din tv till ditt nätverk. Det betyder att bara din TV kör VPN. Då slipper du ändra i routern så att all trafik leds om.

Dvs du ändrar bara ditt dns, inget annat. Det här fungerar exempelvis på Appletv. Så länge man ställer om iTunes land till :United States

Testa olika till det fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Borde fungera om du ändrar dns i din tv till ditt nätverk. Det betyder att bara din TV kör VPN. Då slipper du ändra i routern så att all trafik leds om.

Dvs du ändrar bara ditt dns, inget annat. Det här fungerar exempelvis på Appletv. Så länge man ställer om iTunes land till :United States

http://youtu.be/1roe2TU-eHc

Testa olika till det fungerar.

Hej, tack för svar!

Har gjort de, ändrade Bara DNS på tvn, testat 3 olika men när nätverket ska verifiera så fastnar den på DNS blir ett rött kryss och internet försvinner. Ändrar tillbaka till standard så har jag internet igen men ingen amerikans netflix. Tänkte om det är ett gammalt DNS nummer borde jag väl ändå bli godkänd av nätverket och få internet men kanske inte komma in på netflix om de är spärrat?

Men somsagt så funkar de inte, fastnar när den ska godkänna DNS.... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av dayu:

Hej, tack för svar!

Har gjort de, ändrade Bara DNS på tvn, testat 3 olika men när nätverket ska verifiera så fastnar den på DNS blir ett rött kryss och internet försvinner. Ändrar tillbaka till standard så har jag internet igen men ingen amerikans netflix. Tänkte om det är ett gammalt DNS nummer borde jag väl ändå bli godkänd av nätverket och få internet men kanske inte komma in på netflix om de är spärrat?

Men somsagt så funkar de inte, fastnar när den ska godkänna DNS.... :/

Jag testade runt 7/8 stycken innan det fungerade för mig. Vanligtvis kommer de med 2st dns. en kan då för mig fungera medans den andra inte gör det.

Permalänk
Entusiast

Fungerar det här fortfarande den 4:e Augusti 2013 och är det lagligt/krångelfritt efter installationen? Fungerar det även för Mac?
Jag slutade betala för Netflix just på grund av det urkassa utbudet i Sverige så är det här sant så är det ju guld!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Fungerar det här fortfarande den 4:e Augusti 2013 och är det lagligt/krångelfritt efter installationen? Fungerar det även för Mac?
Jag slutade betala för Netflix just på grund av det urkassa utbudet i Sverige så är det här sant så är det ju guld!

Det fungerar. Jag ser på US Netflix på min ATV och svenska på Netflix i min SmartTV. Det är väl fortfarande helt lagligt. HBO kör ju ex Nordic Version för att man inte ska kunna kringå dns mot US.

Permalänk

Hur kan jag ha missat detta.

Permalänk
Medlem

Denna fungerar på min Apple tv. 109.123.111.024

Man måste dock ändra land till United states och starta om ATV före man ändrar dns.

Permalänk
Medlem

Någon som har någon fungerande dns som de kan dela med? ah oki, testar de.

Permalänk
Medlem

Så, hitta en som funkade, men var tvungen och pilla en del, ändra språk, ändra land, kanalinställningarna ändrades osv. Sen när jag skulle in på netflix fanns inte den appen längre, måste man in via browsern alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dayu:

Så, hitta en som funkade, men var tvungen och pilla en del, ändra språk, ändra land, kanalinställningarna ändrades osv. Sen när jag skulle in på netflix fanns inte den appen längre, måste man in via browsern alltså?

Permalänk
Medlem

Kan säga att även jag testade Media hint nyss, och det fungerade fint på Netflix. Vad som är än bättre, och som jag inte sett någon nämna, är att det fungerar på cbs.com, så man kan kolla Big Bang Theory!

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Kan säga att även jag testade Media hint nyss, och det fungerade fint på Netflix. Vad som är än bättre, och som jag inte sett någon nämna, är att det fungerar på cbs.com, så man kan kolla Big Bang Theory!

Fungerar på Hulu också om du vill se en massa anime eller andra US serier

Permalänk
Medlem

Använder "Hola Unblocker" (https://hola.org/), som fungerar med Netflix, Hulu, Pandora m.f.

Permalänk
Medlem

*EDIT* verkar ha varit nån hick up, funkar nu!

Permalänk
Medlem

Finns det något lika enkelt sätt för någon som är utomlands att få svenskt utbud?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av armara:

Finns det något lika enkelt sätt för någon som är utomlands att få svenskt utbud?

http://unblock-us.com

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Avstängd

Kan man fixa amerikanska utbudet till ipad? Jag har jailbreak

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Media Hint har från och med i går bytt modell till att vara trial i sju dagar, sedan måste man betala $4/månaden eller $40/år om man vill fortsätta använda det. Provar det där Hola istället.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anwest:

Media Hint har från och med i går bytt modell till att vara trial i sju dagar, sedan måste man betala $4/månaden eller $4/år om man vill fortsätta använda det. Provar det där Hola istället.

Jaså, har jag helt missat. Tråkigt, men alla lär väl byta till alternativet. Ska man betala så kan man lika gärna skaffa sig en riktig VPN liksom.

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte komma in på Netflix.com med Hola igång, fungerar direkt jag stänger av Hola. Någon som vet vad problemet är?

Ska testa med Media Hint.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Någon som nämnt Zenmate än? Är iaf vad jag brukar använda, kan hoppa mellan US, UK och SE med ett knapptryck

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Någon som nämnt Zenmate än? Är iaf vad jag brukar använda, kan hoppa mellan US, UK och SE med ett knapptryck

Är det gratis? Min trial för Media Hint gick ut idag..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

just nu kör jag "Hola Better Internet"-plugin till Chrome. Funkar helt OK. Har inte orkat testa hola.org med andra webbläsare ännu.

https://chrome.google.com/webstore/detail/hola-better-interne...

Visa signatur

Stationär: Intel Core i7 3770k @ 4,3GHz [Phanteks PH-TC14PE] | Asus P8Z77-V LX | 16GB DDR3 | GeForce GTX760 2GB | Samsung 840 EVO 500GB SSD | Corsair HX650 | Scythe Kaze Master II Skärmar: Asus MG278Q | AG Neovo L-W27
Bärbar: Lenovo X240 | Intel Core i7 | 256GB SSD | 8GB | 12.5" FHD touch | 4G
Server: 2x HP DL380 G7 | Intel Xeon L5640 | håller på att handla...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Är det gratis? Min trial för Media Hint gick ut idag..

Indeed it is

Skickades från m.sweclockers.com