Permalänk
Medlem

Tunn och lätt PC med SSD-disk?

Jag letar efter en tunn, lätt bärbar PC med SSD-disk. Någon motsvarighet till Apple:s Air helt enkelt (anledningen till att jag inte kör den är att jag har ett par program som endast funkar i windows). Har inga direkta krav på grafik eller större lagringsutrymme. Den får inte kosta över 8.000kr men får gärna vara billigare.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Motsvarighet till macbook air under 8000kr? Tror du får köpa en Macbook Air och köra windows på den

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Be:

Jag letar efter en tunn, lätt bärbar PC med SSD-disk. Någon motsvarighet till Apple:s Air helt enkelt (anledningen till att jag inte kör den är att jag har ett par program som endast funkar i windows). Har inga direkta krav på grafik eller större lagringsutrymme. Den får inte kosta över 8.000kr men får gärna vara billigare.

http://cdon.se/hemelektronik/acer/acer-v5-573g-54201250akk-i5-4200u-12gb-500gb-gt750m-4gb-w8-1-p25629547

Bara och peta in en ssd själv. Har plats för Msata om jag inte sett fel så du kan ha kvar hdd:n.
Mer prisvärt än såhär blir det inte.
Det är en energisnål cpu så vet inte hur begränsad du är vid tyngre redigering om det är din tanke.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske skulle höja budgeten ett litet snäpp och satsa på en ASUS Zenbook istället, kanske vore en bra ide?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Köpte mig en sådan här här
http://www.inet.se/produkt/1972443/lenovo-u330p-13-3-i5-128gb...
Kul färg, lätt och smidig.

Permalänk
Medlem

ASUS UX32LA är enligt mig en riktigt trevlig dator. Den är både lätt och smidig, samtidigt som den är tyst och har lång batteritid. Dessutom är den snabb vid uppstart.

Jag använder min ASUS UX32LA till skolarbeten och surf på internet och det fungerar perfekt. Jag använder således inte datorn till spel eller liknande aktiviteter som kräver mycket prestanda. Min har en Intel i3, det räcker gott och väl för skolarbeten. SSD:n drar mindre ström och gör dessutom datorn blixtsnabb. ASUS UX32LA har en LED-skärm med upplösningen 1366*768, inte den skarpaste skärmen på marknaden men det räcker gott och väl för skolarbeten. Den ”dåliga” upplösningen gör dessutom att datorn drar mindre ström vilket resulterar i en längre batteritid vilket är perfekt vid längre dagar på Universitetet.

Permalänk
Medlem