flytta appar till SD kort ?

Permalänk

flytta appar till SD kort ?

jag har en Z3 Compact och har precis köpt ett sd kort men hur får jag apparna att installeras på kortet/ hur flyttar man över appar till sd kortet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av copperrobber:

jag har en Z3 Compact och har precis köpt ett sd kort men hur får jag apparna att installeras på kortet/ hur flyttar man över appar till sd kortet ?

I och med Android 4.4 så går inte detta längre. Endast bilder och filmer går att lägga där

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk

men va ? varför gjorde dem så för ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av copperrobber:

men va ? varför gjorde dem så för ?

För att de vill att man ska börja använda deras molntjänst... Enda alternativet är att roota.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

jävla idioter dem är..

Permalänk
Medlem

De inte dem.

Permalänk
Skrivet av NoWin:

De inte dem.

haha herregud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av copperrobber:

haha herregud.

Mmm? Vad kan jag göra för dig?

Nåja, skämt o sidor....

Skrivet av copperrobber:

varför gjorde dem så för ?

Prestanda, om vi ska låta bli att vara yberparanoida. SD-kort har lägre överföringshastighet, och högre söktider än de fast monterade nand-flashen, och eftersom appstartstider osv är en ganska viktig del av hur snabb enheten upplevs som, så försöker man försäkra sig om bästa prestanda.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Mmm? Vad kan jag göra för dig?

Nåja, skämt o sidor....

Prestanda, om vi ska låta bli att vara yberparanoida. SD-kort har lägre överföringshastighet, och högre söktider än de fast monterade nand-flashen, och eftersom appstartstider osv är en ganska viktig del av hur snabb enheten upplevs som, så försöker man försäkra sig om bästa prestanda.
B!

Det intressanta är att WP har gått åt det andra hållet. Med 8.1 så kan man installera appar på SD-kortet, och även flytta över redan installerade appar från mobilen till SD-kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Det intressanta är att WP har gått åt det andra hållet. Med 8.1 så kan man installera appar på SD-kortet, och även flytta över redan installerade appar från mobilen till SD-kortet.

Jag trodde inte det var en nyhet att Microsoft inte brydde sig speciellt mycket om användarupplevelsen.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag trodde inte det var en nyhet att Microsoft inte brydde sig speciellt mycket om användarupplevelsen.
B!

Android som brukar framföras som öppnar och mycket friare än WP, vilket det är på flera punkter. Men när MS lägger till funktioner, som är helt frivilliga att använda och påverkar inte de som inte använder den, så är det MS som inte bryr sig om användarupplevelsen. Att spara appar på minneskort framfördes av många som en fördel när Android hade den funktionen men när den försvinner så är det helt plötsligt en nackdel.

Appar laddas långsammare från minneskortet men att funktionen finns är inget som påverkar resten av telefonen eller apparna negativt så är inte mycket till nackdel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag trodde inte det var en nyhet att Microsoft inte brydde sig speciellt mycket om användarupplevelsen.
B!

Haha! MS ger användaren möjligheten att själv välja hurdan användarupplevelsen ska vara. Precis det som Google har gjort och fått så mycket beröm för. Men nu när Google går mot andra hållet tar bort användarens rätt att bestämma, så då är det plötsligt bra.

Permalänk
Medlem

Varför ens vilja installera appar på ett sd-kort?
Då är det ju bättre att skaffa en lur med mer minne i från början...

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Att spara appar på minneskort framfördes av många som en fördel när Android hade den funktionen men när den försvinner så är det helt plötsligt en nackdel.

Du får gärna peka på när jag har sagt att installera appar på ett SD kort skulle vara en fördel. Personligen har jag valt en telefon utan kortläsare, och utan varken Microsofts, eller Googles OS. Jag valde en telefon som jag inte behöver roota för att ha fulla rättigheter på, och som jag kan göra precis vad jag vill med. Nackdelen är väl möjligen att jag nu har en telefon som det är hopplöst att ersätta med något annat, eftersom allt är sämre, och den börjar bli gammal, nu när den snart firar sin 3'års dag.

Skrivet av Josafo:

Haha! MS ger användaren möjligheten att själv välja hurdan användarupplevelsen ska vara.

Jo, eller hur... Fulla rättigheter på din egen telefon?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.