Skillnader mellan olika GTX 970

Permalänk
Medlem

Skillnader mellan olika GTX 970

Hej

Jag håller för tillfället på att sätta ihop en ny dator till mig som kommer enbart att användas för gaming. Jag hade spanat in MSI GeForce GTX 970 Gaming då jag fick den rekommenderat men nu när jag tänkte beställa precis ser det ut som att den är slut överallt. Därför känner jag att jag kanske borde försöka hitta någon annan men jag har ingen koll alls på skillnaderna mellan dom olika tillverkarna och ville därför vända mig till er för råd angående vilken jag borde satsa på.

Jag kommer som sagt bara att spela, och är mest ute efter att den ska vara så tyst som möjligt. Med tanke på detta vilket kort skulle ni rekommendera till mig?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Permalänk
Medlem

Asus Strix-kort och MSI är tystast. Det finns massor av trådar i ämnet om du söker lite.

Permalänk
Medlem

Om du inte vill vänta på msi så rekommenderas jag Asus eller Gigabyte.
Gigabyte korten överklockar för det mesta bäst och har bra med kylning på minnena. Kortet är dock väldigt långt.
Asus överklockar ofta inte lika bra som andra, men fortfarande bra. Bra tyst kylning liknande msi.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Om du inte orkar vänta, så kolla in 290 tri-x hos netonnet. Billiga som satan just nu, men bra kylare

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i