Behöver feedback. Vad tycker ni om hemsidan?

Permalänk

Behöver feedback. Vad tycker ni om hemsidan?

Hej alla sweclockare!

Ursäkta om detta inte hör hemma här men jag känner att jag behöver feedback från proffs på min sida. Vad tycker ni? Upplägg, design osv? Allmänna tankar.

Hemsidan: http://fekke.se/

All feedback uppskattas!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Klickade runt lite och upptäckte det här. Borde vara rätt lätt fixat. Muspekaren syntes tydligen inte, men du ser nog vad som händer ändå.
http://i.gyazo.com/ab1e9088e8e3dd368f8355103d4f188a.mp4

EDIT: Bytte z-index från 50 till -1 och fick önskat resultat.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Översätt temat till svenska. Det är engelska lite här och där.

Permalänk

Tack så mycket! Jag ska dyka ner i det asap!

Vad skulle ni säga om designen? Funkar den?

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag skriva massa negativa grejer, för det är lättast och jag är lat. Det finns massor av bra grejer också, men nu ska det gå fort, så jag hoppar över det. Låtsas att jag sagt massor av snällt först.

Vad är fokus? Vad är viktigast med sidan? Det viktigaste ska vara tydligast, först och störst. Nu står det "8 nya klubbar i stockholm" och inget mer - Ingen bra lockande bild, ingen lockande text, bara några ord i en fin font. - Du måste fånga mig, på en gång, direkt och sen styra mig på vart du vill jag ska klicka. Jag är en dum besökare, jag behöver din hjälp att få informationen jag inte ännu visste att jag ville ha.

För stark kontrast - Svart med vit fet stil blir skarpt för ögonen - Sätt en färg på rubrikerna och ta bort den svarta bakgrunden. Grå blir bra som tusan, skit helt i svarta tycker jag, ser mycket modernare ut.
(Bort med svart på #wrap, behåll svart på #header)

För lite padding - Sidan behöver mer luft för att andas

Kontrast mellan element - Bullig fet rubrik med vit text, svårt att särskilja - Speciellt om rubrik är lång och täcker flera rader.

Runda hörn och skugga på main content känns inte 2014

Rubrikerna har för lite utrymme, det känns trångt.

transition på hover för länkar är för långsam, sidan känns trög

Sökboxen "search here go" - Fixa

Om du vill att någon någonsin ska klicka på facebook/instagram måste de vara mycket tydligare och tidigare.

"Nattklubbar" är fruktansvärt långsam - Prova ladda mer asyncront

Massor av bilder kan komprimeras, du kan mer än halvera sidans storlek utan problem

Cachning är inte påslagen - Fixa!

CSS komprimeras inte - Fixa i apache/nginx

Sammafoga Javascriptfilerna - Massor laddas. Behövs verkligen alla de där? Jisses.

Nåväl, lite snabbt och smutsigt. Bra jobbat iallafall, behöver bara putsa lite på kanterna så blir det där hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

Sidan känns över lag väldigt slö. Cachning som nämndes ovan bör vara en enkel sak att göra för att åtgärda detta.

Permalänk
Medlem

Första intrycket, för långsamt att ladda sidan. Vet inte om det beror på kodning eller om det är server/webhotellet.
Sitter på 250Mbt fiber och det tar ca 5-7 sekunder att ladda sidan, inte ok i min bok. Designmässigt så fallder den dock mig i smaken.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w