Microsoft Band är smart träningsarmband för Windows Phone, Android och IOS

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Ger utan problem 1850kr för denna.

Onödigt, ja det är la personligt antar jag.

Jo jag kan tänka mig att du kan ge så mycket för prylar som denna bara för att ha den. Återigen finns det säkert ett behov men användningsområdet är väldigt smalt.

Skrivet av markiiie:

Prylen i sig finner jag ganska användbar.
Har kollat efter någon smidigare notifikationsmojäng som smarta klockor, armband och till och med ringar, just för att slippa plocka upp mobilen varje gång den vibrerar.

Priset däremot. Nej tack. Är inte sugen på något över 1500;- för en sån här apparat vars största uppgift hos mig är att visa tiden och berätta för mig om det är värt att plocka upp mobilen eller inte. Den är för mig en förlängning till mobilen, inte någon revolutionerande och egen pryl.

Andra skatter, moms och sånt där trevligt puttar upp priset ett par steg när det tar sig över pölen och säljs här borta. Det gäller så gott som allt

Du menar alltså att det är så jobbigt att ta upp mobilen när den vibrerar? Är det användningsområdet du kan tänka dig? Helt ärligt när jag ser folk ute på stan idag så går dom antingen med näsan ner i sina mobiler konstant eller så tar dom upp och kollar den minst var femte minut. Återigen finns säkert dom som har nytta för detta men jag ser inte behovet alls.

Skrivet av Lasse468:

Beror väl på om man mättat sitt köpbehov med annat eller är sugen på att köpa nåt nytt. Sjukt egentligen hur det blivit... :-/

Ja det har blivit riktigt knasigt faktiskt. Ser folk som försöker motivera varför dom behöver sånt här och jag bara fnissar åt det!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvinnn:

Detta kan vara just det jag har letat efter så länge. Att dessa enheterna har GPS inbyggt är sällsynt. Nu framgår det inte i videon, men med tanke på att den har GPS hoppas jag att man kan ta en löprunda utan telefonen och sen synka via en app när man kommer hem...

Jag ser ingen användning för dessa smarta armband om de inte kan användas självständigt under träning.

Vill du komma billigare undan finns det sådana mobilplastfickor du fäster på överarmen med ett kardborreband också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jo jag kan tänka mig att du kan ge så mycket för prylar som denna bara för att ha den. Återigen finns det säkert ett behov men användningsområdet är väldigt smalt.

Du menar alltså att det är så jobbigt att ta upp mobilen när den vibrerar? Är det användningsområdet du kan tänka dig? Helt ärligt när jag ser folk ute på stan idag så går dom antingen med näsan ner i sina mobiler konstant eller så tar dom upp och kollar den minst var femte minut. Återigen finns säkert dom som har nytta för detta men jag ser inte behovet alls.

Ja det har blivit riktigt knasigt faktiskt. Ser folk som försöker motivera varför dom behöver sånt här och jag bara fnissar åt det!

Du har aldrig suttit på ett möte förut? Där anses det fult att ta upp mobilen. Vibrerar den så kollar man den inte direkt under mötet. Då är det ju guld att bara kolla på handleden lite snabbt om det är viktigt att man måste ta det på en gång (dödsfall etc) eller om det bara var sambon som smsade och bad en att köpa mjölk på vägen hem från jobbet.

Eller du cyklar, kör bil eller liknande. Bra mycket säkrare att kolla "klockan" snabbt än att ta fram mobilen och kolla. Det finns flera användningsområden som en smart klocka är bra på. Förutom det vanliga som träningssällskap, pulsmätare, stegräknare osv.
Men just den här är ju guld då den har tempmätare också Samt UV-mätare! Perfekt när man är på stranden eller något. Ser man dels hur varmt det är samt hur skadlig solen är just nu. Säg en mobiltelefon som kan göra det!

Det sista är att teknk är coolt! Hur kan man inte tycka om teknik och sen hänga på Sweclockers?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Klart första intressanta smarta klocka på marknaden! Bara hoppas den kommer till Sverige.

Och den är ju IP67 klassad så en del vatten tål den!

http://www.microsoft.com/microsoft-band/en-us/support/safety-...

Permalänk
Skrivet av car2ns:

Du har aldrig suttit på ett möte förut? Där anses det fult att ta upp mobilen. Vibrerar den så kollar man den inte direkt under mötet. Då är det ju guld att bara kolla på handleden lite snabbt om det är viktigt att man måste ta det på en gång (dödsfall etc) eller om det bara var sambon som smsade och bad en att köpa mjölk på vägen hem från jobbet.

Eller du cyklar, kör bil eller liknande. Bra mycket säkrare att kolla "klockan" snabbt än att ta fram mobilen och kolla. Det finns flera användningsområden som en smart klocka är bra på. Förutom det vanliga som träningssällskap, pulsmätare, stegräknare osv.
Men just den här är ju guld då den har tempmätare också Samt UV-mätare! Perfekt när man är på stranden eller något. Ser man dels hur varmt det är samt hur skadlig solen är just nu. Säg en mobiltelefon som kan göra det!

Det sista är att teknk är coolt! Hur kan man inte tycka om teknik och sen hänga på Sweclockers?

Eller så behöver man inte kolla alls när man sitter i möte? Jag kan annars se användningsområden som du säger med att kunna se på ett diskret sätt viktig information men är det verkligen värt 1850 kronor? Det är ett för högt pris anser jag.

Hade varit ännu bättre om man inte haft sånt här med sig alls när man är ute och kör och annars är ute i trafiken. Skulle det vara så svårt att lägga ifrån sig mobilen en kort stund?

Jag vet inte med dig men om jag är nere på stranden och solen är skadlig så känner jag det i min hud jag behöver inte en massa apparater för att se det.

Jag tycker om nödvändig teknik och inte gimicks som detta men antar att vissa kan hitta på användningsområden till det mesta.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Har precis börjat använda en Basis Carbon Steel Edition för vardagsaktiviteter. Att ha en klocka eller armband på sig som loggar allt man göra automatiskt är riktigt skoj...iaf för oss som gillar data i stora mängder. Det jag har insett är att allting måste ske automatiskt, armbandet/klockan ska känna av om jag går, står, springer eller simmar utan att jag behöver trycka på någon knapp.

Just Microsoft armband kommer jag nog inte ge mig på då den inte verkar logga sömn men trevligt att den hade puls. Tror dessvärre att många armband kommer ha svårt att mäta puls några år framöver vid intensiv aktivitet, band runt överkroppen är det som är mest tillförlitligt där just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CHolmstedt:

Har precis börjat använda en Basis Carbon Steel Edition för vardagsaktiviteter. Att ha en klocka eller armband på sig som loggar allt man göra automatiskt är riktigt skoj...iaf för oss som gillar data i stora mängder. Det jag har insett är att allting måste ske automatiskt, armbandet/klockan ska känna av om jag går, står, springer eller simmar utan att jag behöver trycka på någon knapp.

Just Microsoft armband kommer jag nog inte ge mig på då den inte verkar logga sömn men trevligt att den hade puls. Tror dessvärre att många armband kommer ha svårt att mäta puls några år framöver vid intensiv aktivitet, band runt överkroppen är det som är mest tillförlitligt där just nu.

Jag tror faktiskt att den loggar sömnen, har för mig att jag läste det någonstans. Ska se om jag kan leta upp det!

Hittade den!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Det finns bara en nackdel med den här klockan, och det är gränssnittet: VARFÖR HAR MAN DET PÅ FEL HÅLL?! Kunde de inte vänt det så det är vertikalt istället? Blir mycket naturligare när man ska kolla på klockan :/ Annars så verkar den väldigt intressant, särskilt priset om man jämför med alla andra träningsarmband/smartklockor.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Har bestämt mig för att inte köpa smartklocka för användning som just klocka, däremot dom träningskompis är denna intressant och fyller ett syfte, vilket jag inte anser att Apples dito gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Eller så behöver man inte kolla alls när man sitter i möte? Jag kan annars se användningsområden som du säger med att kunna se på ett diskret sätt viktig information men är det verkligen värt 1850 kronor? Det är ett för högt pris anser jag.

Hade varit ännu bättre om man inte haft sånt här med sig alls när man är ute och kör och annars är ute i trafiken. Skulle det vara så svårt att lägga ifrån sig mobilen en kort stund?

Jag vet inte med dig men om jag är nere på stranden och solen är skadlig så känner jag det i min hud jag behöver inte en massa apparater för att se det.

Jag tycker om nödvändig teknik och inte gimicks som detta men antar att vissa kan hitta på användningsområden till det mesta.

Alla mina kollegor som har fru/sambo samt barn är väldigt noggranna med att kolla alla vibreringar i telefonen när vi har möte. Men de kanske bara är något som sker på just mitt jobb.

I en perfekt värld, ja. Men nu är ju mobiltelefonen en av många saker i en bil som kan ta bort från uppmärksamhet från vägen. Underhålla sin lilla bebis i barnstolen bredvid, folk äter dricker kaffe/läsk i bilen. Osv. För att minska mobilens farligheter och göra dig tillgänglig för information är en smartklocka på sin handled rätt smidig att titta på istället för att titta på sin telefon. Vi kommer inte ifrån att folk gör detta, varför inte då göra något åt det istället för att tycka det vore bättre om folk bara slutade? Kommer inte ske.

Du är fientlig redan från början, klart man känner att det är varmt eller kallt ute, men hur kallt? Hur varmt?
Denna pryl är inte för dig då du inte förstår möjligheterna redan nu. Helt okej Alla var inte positiva till Internet eller en smartphone heller

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Du menar alltså att det är så jobbigt att ta upp mobilen när den vibrerar? Är det användningsområdet du kan tänka dig? Helt ärligt när jag ser folk ute på stan idag så går dom antingen med näsan ner i sina mobiler konstant eller så tar dom upp och kollar den minst var femte minut. Återigen finns säkert dom som har nytta för detta men jag ser inte behovet alls.

Det är absolut det jag menar.

Men det är inte riktigt för att jag är för lat för att plocka upp mobilen, utan handlar mer om att överväga om det är värt eller inte.

Jag vet inte hur du använder din mobil. Om du sitter fast med din 3510i och endast tar den ur din bältesväska när den ringer, så får det faktiskt vara på dig. Men resten av världen rör sig framåt, och vi har Internet i våra mobiltelefoner nu. Ja, det är sant, du behöver inte sitta vid din CRT-skärm och höra modemet ringa upp längre för att logga in på Lunarstorm. Våra mobiler klarar av det, och vi kallar dem för smartphones. Man kan koppla alla sina konton till mobilen. Facebook, Twitter, Instagram, Viber, vad man nu känner för. Då är det så att saker som händer på något av de kontona visas i mobilen. Och vips, så vibrerar den när det händer något. Fantastiskt, eller hur? Tyvärr är inte varje grej lika viktig som den andra, därför känns det inte alltid lika värt att börja böka efter mobilen så fort man känner att den vibrerar.

Ja, och jag vill inte gå med näsan nere i mobilen konstant eller ta upp och kolla den var femte minut. Du är lite tvetydig när du lägger upp det så där. Först är det för jävligt att ungar går med näsorna nere i mobilen konstant, men sen ratar du på en liten nätt lösning som fixar ditt problem med en del av ungdomarna. Att rota efter mobilen i en väska eller att ställa sig upp för att lirka sin inte så fantastiskt smidiga Note 3 ur fickan och fodralet för en kommentar på Facebook känns väl knappt värt. Eller? En liten vibration på handleden, check och så kan man börja rota efter mobilen om det är viktigt.

Skrivet av Swedish Berserk:

Ja det har blivit riktigt knasigt faktiskt. Ser folk som försöker motivera varför dom behöver sånt här och jag bara fnissar åt det!

Det är ändå snäppet roligare med folk som sitter och försöker övertala andra om att inte köpa prylar, bara för att de själva inte har någon nytta av dem! ":D"

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Skrivet av car2ns:

Alla mina kollegor som har fru/sambo samt barn är väldigt noggranna med att kolla alla vibreringar i telefonen när vi har möte. Men de kanske bara är något som sker på just mitt jobb.

I en perfekt värld, ja. Men nu är ju mobiltelefonen en av många saker i en bil som kan ta bort från uppmärksamhet från vägen. Underhålla sin lilla bebis i barnstolen bredvid, folk äter dricker kaffe/läsk i bilen. Osv. För att minska mobilens farligheter och göra dig tillgänglig för information är en smartklocka på sin handled rätt smidig att titta på istället för att titta på sin telefon. Vi kommer inte ifrån att folk gör detta, varför inte då göra något åt det istället för att tycka det vore bättre om folk bara slutade? Kommer inte ske.

Du är fientlig redan från början, klart man känner att det är varmt eller kallt ute, men hur kallt? Hur varmt?
Denna pryl är inte för dig då du inte förstår möjligheterna redan nu. Helt okej Alla var inte positiva till Internet eller en smartphone heller

Jag förstår mig på det för jag har en smartphone men detta är onödiga saker men notera att detta är min åsikt. Jag har väl lika stor rätt att skriva så som att du får säga att du tycker det är bra? Faktum är att alla har rätt till en egen åsikt och man behöver inte hålla med varandra. Det var inte jag som citerade ditt inlägg och försökte få dig att tycka som mig utan snarare tvärtom. Återigen alla har rätt till en egen åsikt.

Skrivet av markiiie:

Det är absolut det jag menar.

Men det är inte riktigt för att jag är för lat för att plocka upp mobilen, utan handlar mer om att överväga om det är värt eller inte.

Jag vet inte hur du använder din mobil. Om du sitter fast med din 3510i och endast tar den ur din bältesväska när den ringer, så får det faktiskt vara på dig. Men resten av världen rör sig framåt, och vi har Internet i våra mobiltelefoner nu. Ja, det är sant, du behöver inte sitta vid din CRT-skärm och höra modemet ringa upp längre för att logga in på Lunarstorm. Våra mobiler klarar av det, och vi kallar dem för smartphones. Man kan koppla alla sina konton till mobilen. Facebook, Twitter, Instagram, Viber, vad man nu känner för. Då är det så att saker som händer på något av de kontona visas i mobilen. Och vips, så vibrerar den när det händer något. Fantastiskt, eller hur? Tyvärr är inte varje grej lika viktig som den andra, därför känns det inte alltid lika värt att börja böka efter mobilen så fort man känner att den vibrerar.

Ja, och jag vill inte gå med näsan nere i mobilen konstant eller ta upp och kolla den var femte minut. Du är lite tvetydig när du lägger upp det så där. Först är det för jävligt att ungar går med näsorna nere i mobilen konstant, men sen ratar du på en liten nätt lösning som fixar ditt problem med en del av ungdomarna. Att rota efter mobilen i en väska eller att ställa sig upp för att lirka sin inte så fantastiskt smidiga Note 3 ur fickan och fodralet för en kommentar på Facebook känns väl knappt värt. Eller? En liten vibration på handleden, check och så kan man börja rota efter mobilen om det är viktigt.

Det är ändå snäppet roligare med folk som sitter och försöker övertala andra om att inte köpa prylar, bara för att de själva inte har någon nytta av dem! ":D"

Hade du tagit dig tiden att läsa min signatur ser du att jag har en Xperia Arc vilket är en smartmobil faktiskt. Så jag vet inte var du vill komma i ditt inlägg bortsett från att vara allmänt otrevlig faktiskt. Bara för att man ersätter mobilen med ett armband betyder inte det att folk inte kommer gå med näsorna ner i den istället..

Jag försöker inte övertala några andra jag säger bara vad jag tycker och det tåler inte du uppenbarligen. Alla kan får tycka precis vad dom vill och det var faktiskt du som citerade mig och försökte få fram din åsikt som den enda möjliga.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Håller med om att det är otroligt vilka kontrollbehov som utvecklas i och med tekniken. Går man på ett möte kan man gott låta mobilen vara. Man behöver inte vara nåbar 100% av tiden, oavsett om det är sambos/makar/chefen eller andra som pockar på ens uppmärksamhet. Vart är vi på väg? Skall sambon ringa polisen och anmäla försvunnen för att någon inte svarade när den satt på ett möte?

Det är i stort och mycket helt nykonstruerade behov som egentligen inte behöver mötas då de är helt onödiga. De skapar istället stress och andra problem. Kämpa mot dumheten!

Permalänk
Medlem

Men detta är väl en träningspryl, alltså något man använder för att logga sina joggingpass med? Förstår inte riktigt det här pratet om kontrollbehov. Det är väl snarare att man vill kunna logga sin träning utan att ha en mobil med sig. Är väl mer kontrollbehov om man inte kan gå någonstans utan sin mobil...

Men tränings-GPS-klockor finns redan. Garmin har ju många trevliga modeller fast de kostar ofta mer än detta armbandet. Garmin 920XT t.ex. kostar ca 4800 kr. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2830949

Så ett pris under 2000 kr är inte dyrt, men det beror också på vilka funktioner den har om det ens är jämförbart. Jag gav drygt 2000 kr för min 910XT som jag köpte när det var kampanj på den våren 2013. Däremot har jag ingen smartphone så för egen del är ihoplänkning med smartphone helt ointressant. Bara jag kan koppla den med datorn för att tanka ur träningsdata och då helst i Linux för att jag ska bli nöjd. Jag valde en modell som jag kan simma med då jag förutom löpning gillar simning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ger utan problem 1850kr för denna.

Onödigt, ja det är la personligt antar jag.

Även min plånbok bränner i fickan..:D
Förutsatt att, som någon tidigare nämnde, den klarar sig utan att mobilen är konstant ansluten (t.ex runt löpspåret).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Även min plånbok bränner i fickan..:D
Förutsatt att, som någon tidigare nämnde, den klarar sig utan att mobilen är konstant ansluten (t.ex runt löpspåret).

Det gör den. För att få notifieringar så krävs att mobilen är i närheten. Men för träning så behöver den bara synkas då o då. Inte konstant vara i närheten av varann. Så man kan träna, exempelvis löpning utan att ha telefonen med sig. Bara man synkar sen när man kommer hem till sin kära mobil

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Vill du komma billigare undan finns det sådana mobilplastfickor du fäster på överarmen med ett kardborreband också.

Jag har provat det... men det blir inte bra. Spänner jag den för hårt drar den åt för mycket, annars glider den ner på armen vilket är jobbigt. Dessutom får jag alltid ont i den axeln vars arm jag har mobilen på...

Permalänk

Vilken miss i reklamfilmen att hon blev väckt av en uråldrig högljudd alarmklocka på nattygsbordet. Förutom träning är ju största poängen med sådana här klockor att man kan bli väckt tyst, och på riktigt tidpunkt i sömnsyklusen.

Fail!

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem

Detta tror jag är något som kommer bli ganska vanligt inom viss framtid, säg 15-20 år. Ni som klagar över användningsområdet behöver bara byta synvinkel... Varför ha en mobiltelefon, när klockan på handleden kan göra samma sak?

Problemet är inte att det finns något användningsområde, utan att mobiltelefonerna som de ser ut idag redan ockuperar användningsområdet. Gamla saker har med tiden fasats ut förr, och som alla gånger tidigare finns det även skeptiker.

Klockan skulle även ha en mikrofon och en högtalare. Vem vet, vi kanske sitter och pratar in i handleden i framtiden.

Visa signatur

Nätverkstekniker

Permalänk
Medlem

F#n det blir nog att köpa en sån här. Jag gillar inte Bill Gates alls men är något av en MS fanboi och denna har allt jag hoppades på en smartwatch. Dock vet jag inte hur det är med Onenote. Jag antar att Cortana kan lösa det på nått sätt.

Vet ni om det går att förboka den nånstans?

EDIT: verkar som Cortana-funktionen bara funkar om man parar med WinPhone.

Blir och vänta till nästa gen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Skulle vilja säga att detta är nog en av de mer intressanta klockorna på marknaden! Även om jag är en "apple-fanboy" så tror jag inte deras klocka kommer bli någon hit.. Samsung är inte komplatibel med iphone och har dessvärre inte hört så mycket bra om den heller! Den här har prislappen och (som det verkar) funktionerna jag är ute efter! Men som andra säger, vore trevligt om det går att ta med den utan tfn, annars kan man ju bara använda tfn ist och funktionen med en träningsklocka försvinner!

EDIT: Taget från MIcrosofts hemsida: "Go running without your phone and still get your pace and distance data."

Pricken över iet för mig! Blir en sådan när den kommer till Sverige

Håller med om att det är trevligt att man träna fristående med den. Ännu bättre hade ju varit om den haft inbyggd 4G-del med SIM-kort, men det kanske hade varit för mycket att hoppas på.

Skrivet av SmörBacon:

Men va fan jag som trodde att denna skulle kunna vara ett billigare och vettigare alternativ till Apple Watch. Jag kör iOS men jag kommer aldrig köpa en smartklocka för över 1000 spänn.

Billigare? Kvalitet kostar. Vad kostar Apples då?

Kan iaf säga att du inte får någon mer avancerad träningsklocka för under 1000-lappen (det finns, har en själv som backup, men de är inte så bra och välbyggda).

Skrivet av car2ns:

Du har aldrig suttit på ett möte förut? Där anses det fult att ta upp mobilen. Vibrerar den så kollar man den inte direkt under mötet. Då är det ju guld att bara kolla på handleden lite snabbt om det är viktigt att man måste ta det på en gång (dödsfall etc) eller om det bara var sambon som smsade och bad en att köpa mjölk på vägen hem från jobbet.

Kan ju iofs ses som ännu ofinare om man flera gånger under mötet tittar på klockan. Kan ju lätt uppfattas som man är uttråkad och bara väntar på att mötet skall ta slut, eller så sänder det signaler om att man har viktigare saker att göra än att sitta på mötet.

Skrivet av ronnylov:

Men detta är väl en träningspryl, alltså något man använder för att logga sina joggingpass med? Förstår inte riktigt det här pratet om kontrollbehov. Det är väl snarare att man vill kunna logga sin träning utan att ha en mobil med sig. Är väl mer kontrollbehov om man inte kan gå någonstans utan sin mobil...

Men tränings-GPS-klockor finns redan. Garmin har ju många trevliga modeller fast de kostar ofta mer än detta armbandet. Garmin 920XT t.ex. kostar ca 4800 kr. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2830949

Så ett pris under 2000 kr är inte dyrt, men det beror också på vilka funktioner den har om det ens är jämförbart. Jag gav drygt 2000 kr för min 910XT som jag köpte när det var kampanj på den våren 2013. Däremot har jag ingen smartphone så för egen del är ihoplänkning med smartphone helt ointressant. Bara jag kan koppla den med datorn för att tanka ur träningsdata och då helst i Linux för att jag ska bli nöjd. Jag valde en modell som jag kan simma med då jag förutom löpning gillar simning.

Håller med. En riktig träningsklocka skall vara vattentät och tåla att simmas med. Hade denna klarat det så hade jag nog köpt en för att testa.

Har haft Polar innan, men nu kör jag med en Suunto Ambit 2S som jag är riktigt nöjd med. Även om pulsbandet inte funkar under vatten (som det gjorde på min Polar) så är det ändå så smidigt att kunna ha på klockan när man simmar.

Får de här nya typerna av klockor bara lite bättre vattentålighet och bättre batteritid (säg ungefär en vecka) så kommer det att bli grymt intressant.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/