Tävla och vinn nätdelar från Seasonic

Permalänk
Medlem

Mycket fina nätagg, Seasonic har alltid levererat ypperlig kvalité. En andra- eller tredjevinst vore trevlig.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

"Makes your computer more premium and green".

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

... eller att ligga med en oskuld. ... noggrannare och högre kvalitet i tillverkningen.

Gillar din analogi (Y)

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av NysoO:

Förenklat kan man säga att säga att seasonic-agget antagligen är av bättre kvalitet och har bättre stabilitet. En V12hk på 700 hästar kommer "alltid" ha bättre vridmoment och råstyrka än en V4 på 700hk

så du menar att en 4.8 liters trimmad ferrari v12 har mer vridmoment än en 80 liters fartygsdiesel? finns ju många flercylindriga motorer som har mindre vrid än de med färre, och vise versa, handlar ju snarare om förhållande diameter och slaglängd på kolvarna samt volym, överladd och kammar

Skrivet av StuntmanMike:

En v12 på 700hk spinner som en katt och kan leverera utan problem medans en v4 på 700hk kommer det explodera ut i avgasröret och motorn få kämpa nära bristningsgränsen.. Typ..

antar att vi fortfarande skippar allt annat än antalet cylindrar?

Skrivet av Rajat:

Vad är det för fel på Ford Fiesta RS? Den har minst lika bra bromsar i den farten och stabila är dem också. Du kan inte jämföra hur en Fiesta var 1989 med hur de är idag.

sant

Skrivet av scienta:

Gillar din analogi (Y)

hmpf, just den ihopskrivningen var kanske mindre lyckad men "renare och finare" kan det kanske vara

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk

Som filmen "Cool Runnings"

Visa signatur

Vatten - 5950x - rtx3090 - ROG PG32UQX - HyperX nånting

Permalänk
Medlem

Seasonics fläktlösa har legat på inköpslistan i flera år.
Bara väntar på att mitt 7 år gamla corsair ska ge upp snart.

Vinner det gärna.
Om jag råkar vinna första eller andra pris byter jag gärna med tredjepristagaren.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Skrivet av sgtspiff:

Seasonics fläktlösa har legat på inköpslistan i flera år.
Bara väntar på att mitt 7 år gamla corsair ska ge upp snart.

Vinner det gärna.
Om jag råkar vinna första eller andra pris byter jag gärna med tredjepristagaren.

P-1200 går att köras i hybrid mode vilket betyder att är inte loaden över 35% då går ej fläkten igång för den behövs inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pcb-Bassen:

P-1200 går att köras i hybrid mode vilket betyder att är inte loaden över 35% då går ej fläkten igång för den behövs inte.

Yes men den är ändå 3 cm för lång för mitt chassi.
Egentligen är 16 cm för långt med men går att tweaka in det.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Skrivet av sgtspiff:

Yes men den är ändå 3 cm för lång för mitt chassi.
Egentligen är 16 cm för långt med men går att tweaka in det.

Aha då är jag med

Permalänk
Medlem

"Silent but deadly"
Eller inte...

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Hoppas att man vinner något, tycker att min beskrivning är ganska bra

Visa signatur

R9 7950X 5.8GHz I CH X670E Hero I TridentZ5 6200CL30 I RTX3090Ti K|NGP|N I 990 Pro 1TB x2 I AX1500i
i5 12500 5.2GHz I Strix B660G I TridentZ5 6000CL30 I RTX2080Ti K|NGP|N I RTX2070 Strix I 990 Pro 1TB I AX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Z:

;14986979']"Silent but deadly"
Eller inte...

Känns kanske lite som Ace of Swedens slogan.

Permalänk

Seasonic
Power your efforts!

Visa signatur

------------------------------------------------------------
Fractal Design Define R4W Black Pearl / Corsair AX760i / Asus MaximusV Formula / Intel® Core i7-3770K / 32GB Corsair Vengeance Red LP / Corsair Force Series GT 240Gb / Seagate Barracuda 3Tb/Hitachi Deskstar 1Tb /XFX R7770 Black OC DD. CrossfireX / Corsair H100i-Corsair SP120QE / Dell Ultrasharp U2410/ Corsair AF140QEx2 Front / Corsair AF120QEx2 Bottom/Back

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Raramakelbol:

Vad nice det skulle vara om jag fick ett seasonic. Har nämnligen ett extra grafikkort och kan inte använda det förrän jag får ett nytt nätaggregat, vilket jag inte har pengar till.

Men pengar till ett nytt grafikkort hade du även om du inte kunde använda det? :/

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Tredje priset hade inte varit så dum för min del
Nu håller vi tummarna...

Visa signatur

$$

Permalänk
Medlem

Undrar när de drar vinnarna! Är riktigt taggad. Hade varit roligt att vinna det 2:a priset

Permalänk
Avstängd

Oj vad det dröjer..spännande..

Permalänk
Medlem

2a priset hade varit perfekt för mig, jag hoppas som tusan(!!)

Permalänk
Medlem

Tävlingen som gud glömde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poptart:

Tävlingen som gud glömde?

Håller med, tycker det tar alldeles för långtid.

Permalänk
Medlem

väntar fortfarande på ett pm

Permalänk
Medlem

Ja just det, när får man besked ?
2:a priset hade passat utmärkt

Visa signatur

$$

Permalänk

Gud glömde definitivt den här tävlingen.

Visa signatur

Processor: Ryzen 7, 3700x. Moderkort: MSI B550 Gaming Edge WiFi. Grafikkort: RX 6800 XT, "referens" RAM: Crucial LPX 32 GB. SSD: WD SN550 1TB. Nätaggregat: Corsair RM 750x v2. Chassi: NZXT H440 Red/Black. Operativsystem: Windows 10 64x.

Permalänk
Medlem

Troligen flera tävlande som har likadana/snarlika slogans. :\