Windows 8.1, Gömd funktion hittar inte orginaltangentbordstryck

Permalänk
Medlem

Windows 8.1, Gömd funktion hittar inte orginaltangentbordstryck

Har en knapp på mitt Microsoft Tangentbord som gör denna sak men undrar om det finns någon vanlig tangentbordstryckning som gör samma sak utan min knapp?

Permalänk
Medlem

Prova hålla Alt knappen och sedan trycka Tab knapen samtidigt - du växlar mellan alla öppna fönster. Den funktionen är inbyggd i Windows sedan 95 tror jag. Fönsterna i Alt+Tab UI:n är betydligt mindre än i bilden du skickade hos samtliga Windows versioner fram till Windows 10.

Bilden visar med all säkerhet en 3 :e parts applikation som utökar Alt-Tab funktionen, typ switcher. Antagligen en applikation som följde med ditt Microsoft tangentbord. Se om du kanske hittar en cd skiva som följde med tangentbordet. Applikationen borde finnas där.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Prova hålla Alt knappen och sedan trycka Tab knapen samtidigt - du växlar mellan alla öppna fönster. Den funktionen är inbyggd i Windows sedan 95 tror jag. Fönsterna i Alt+Tab UI:n är betydligt mindre än i bilden du skickade hos samtliga Windows versioner fram till Windows 10.

Bilden visar med all säkerhet en 3 :e parts applikation som utökar Alt-Tab funktionen, typ switcher. Antagligen en applikation som följde med ditt Microsoft tangentbord. Se om du kanske hittar en cd skiva som följde med tangentbordet. Applikationen borde finnas där.

Microsoft Mouse and Keyboard center har en funktion som heter instant view. Det var den som var lagd på knappen.

Permalänk
Medlem

Den programvaran verkar inte fungera utan ett microsoft HID fysiskt kopplat till OS. Däremot kan du koppla Instant Viewer till vilken knapp du vill om du nu har en microsoft HID.

annars kan du välja och vraka bland programvaror som gör liknande funktion från andra studior:

http://alternativeto.net/software/vistaswitcher/

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell