Nvidia visar Geforce-specifika effekter i Assassin's Creed Unity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Innan så klagade folk på att konsolerna håller tillbaks utvecklingen på PC, nu när dagen är här så vill folk ha spel som kan spelas på äldre datorer?

Hur vill ni ha det egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt vad du skrev faktiskt.

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Innan så klagade folk på att konsolerna håller tillbaks utvecklingen på PC, nu när dagen är här så vill folk ha spel som kan spelas på äldre datorer?

Hur vill ni ha det egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Vi ville ha spel där man faktiskt fick ut nån ting av sin bra hårdvara.

Inte spel som kräver ett 680 bara för sakens skull, men ändå kommer prestera som 3 år gamla spel som bara brukade hälften av datorns resurser.

Hade dessa systemkrav kommit från en annan spelstudio, så hade dom antagligen tagits emot med rätt positiva förhoppningar.
Men nu kommer dom från UBI-soft, som lovar att spelen "kommer se lika bra ut på konsol som på PC" (aka, lika dåliga på PC som på konsol) och gång på gång visar att dom menar alvar med det uttalandet.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Innan så klagade folk på att konsolerna håller tillbaks utvecklingen på PC, nu när dagen är här så vill folk ha spel som kan spelas på äldre datorer?

Hur vill ni ha det egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Varför ställer du frågan som om jag ska stå till svars för vad andra tycker? Jag kan säga hur jag personligen vill ha det. Jag vill att spel som kommer till samtliga plattformar får lika mycket arbete och optimering, så att de fungerar lika bra oavsett plattform. Att utvecklarna gör sitt bästa att få spelen att prestera bra i förhållande till den begränsade hårdvaran som finns i konsoler, hellre än att krama ur så mycket grafik som möjligt och sänka både bilduppdatering och upplösning. Men som det ser ut idag, och har gjort i många år, så görs spelen till konsolerna först och sedan portas de till PC - den låsta bilduppdateringen följer ofta med. Förklara gärna för mig hur det gynnar utvecklingen. Den enda anledningen till att vissa av de nya spelen kräver så mycket beror på slarvigt genomförda portar.

Ubisoft (som nyheten delvis handlar om) har historiskt sett alltid gjort ett uselt jobb när spelen ska göras till PC, och krävt betydligt mycket mer än vad som är nödvändigt. När privatpersoner sitter och gör buggfixar och diverse olika 'workarounds' för alla ziljoner prestandaproblem som deras spel har, men de inte lyckas släppa ens EN uppdatering till spelet, då blir i alla fall jag jävligt irriterad. Hade spelen däremot varit bra optimerade och grafiken verkligen känns värd de höga kraven, då skulle jag absolut tycka att det är bra för utvecklingen. Men så ser det inte ut idag.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Aeones:

Varför ställer du frågan som om jag ska stå till svars för vad andra tycker?

Ditt inlägg var använt som ett exempel för att ställa en öppen fråga till allihopa.

Sen så spelar jag väldigt mycket Ubisoft spel och jag har aldrig haft mer problem med dem än någon annan utvecklare och tycker även att dem gör en hel del väldigt intressanta och roliga spel. Om man bortser från deras dumma jävla uttalanden om att 24fps är filmiskt och att ingen bryr sig om 1080p så är dem ganska solida.

Från min synvinkel är detta bara senaste trenden att klaga på Ubisoft, precis som hur man förr klagade på Activision och innan det EA. Så fort dessa namn förs upp så har folk en förbestämd åsikt om att det är dåligt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Ditt inlägg var använt som ett exempel för att ställa en öppen fråga till allihopa.

Sen så spelar jag väldigt mycket Ubisoft spel och jag har aldrig haft mer problem med dem än någon annan utvecklare och tycker även att dem gör en hel del väldigt intressanta och roliga spel. Om man bortser från deras dumma jävla uttalanden om att 24fps är filmiskt och att ingen bryr sig om 1080p så är dem ganska solida.

Från min synvinkel är detta bara senaste trenden att klaga på Ubisoft, precis som hur man förr klagade på Activision och innan det EA. Så fort dessa namn förs upp så har folk en förbestämd åsikt om att det är dåligt.

Fast du kan ju inte bortse från deras dumma uttalanden. Det är ju till stor del dom som gör att folk klagar.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Ditt inlägg var använt som ett exempel för att ställa en öppen fråga till allihopa.

Sen så spelar jag väldigt mycket Ubisoft spel och jag har aldrig haft mer problem med dem än någon annan utvecklare och tycker även att dem gör en hel del väldigt intressanta och roliga spel. Om man bortser från deras dumma jävla uttalanden om att 24fps är filmiskt och att ingen bryr sig om 1080p så är dem ganska solida.

Från min synvinkel är detta bara senaste trenden att klaga på Ubisoft, precis som hur man förr klagade på Activision och innan det EA. Så fort dessa namn förs upp så har folk en förbestämd åsikt om att det är dåligt.

Man kan fortfarande inte rikta en allmän fråga direkt till en person. Då är det en personlig fråga.
Du svarade inte på något av det jag tog upp, utan fortsatte istället med att tala om att du gillar Ubisoft och deras spel. Det förklarar en hel del.

Om du hade läst vad jag skrev så var jag noga med att poängtera vad jag tycker och varför jag tycker så. Vill du fortsätta prata i allmänhet föreslår jag att du slutar citera mina inlägg. Jag kan inte svara på vad andra tycker eller varför de gör det. Du får ta det med någon annan. Som sagt var - jag tycker att Ubisoft är en skitstudio av tidigare nämnda anledningar, och för att de ljuger, kör med falsk marknadsföring och rent allmänt skiter i sina egna produkter. Bara de får casha in så är allt frid och fröjd. Det gör dem lika dåliga som exempelvis EA och Activision. Med det sagt menar jag inte att det är fel att tjäna pengar, men att bara bry sig om pengarna ställer jag mig mycket kritisk mot.

Återigen, förklara gärna hur deras vidriga beteende är gynnsamt för utvecklingen.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Är det bara jag som alltid stänger av suggor typ helt? Frames before looks.

Håller helt med, galtar över suggor alla dagar i veckan!

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av n_sandstrom:

Fast du kan ju inte bortse från deras dumma uttalanden. Det är ju till stor del dom som gör att folk klagar.

Klart jag kan? Vad dem säger och vad dem gör är två skilda saker och dem spel jag spelat från Ubi målar en bättre bild än deras uttalanden.

Skrivet av Aeones:

Man kan fortfarande inte rikta en allmän fråga direkt till en person. Då är det en personlig fråga.
Du svarade inte på något av det jag tog upp, utan fortsatte istället med att tala om att du gillar Ubisoft och deras spel. Det förklarar en hel del.

Om du hade läst vad jag skrev så var jag noga med att poängtera vad jag tycker och varför jag tycker så. Vill du fortsätta prata i allmänhet föreslår jag att du slutar citera mina inlägg. Jag kan inte svara på vad andra tycker eller varför de gör det. Du får ta det med någon annan. Som sagt var - jag tycker att Ubisoft är en skitstudio av tidigare nämnda anledningar, och för att de ljuger, kör med falsk marknadsföring och rent allmänt skiter i sina egna produkter. Bara de får casha in så är allt frid och fröjd. Det gör dem lika dåliga som exempelvis EA och Activision. Med det sagt menar jag inte att det är fel att tjäna pengar, men att bara bry sig om pengarna ställer jag mig mycket kritisk mot.

Återigen, förklara gärna hur deras vidriga beteende är gynnsamt för utvecklingen.

Snälla, så förtjust är jag inte i Ubisoft att jag skulle vara ens i närheten av en sådan fanboy som du får det att låta. Sen så citerar jag hur jag vill, om du vill tolka det på ett annat sätt än det var menat är så är det ju ditt problem och inte mitt, det var många som svarade på mitt svar till dig vilket bara visar att sättet jag ställde frågan var korrekt.

Som referens kan jag ju nämna att de spel jag spelat från Ubi är Splinter Cell: Conviction+Blacklist, Heroes of Might & Magic 6, Child of Light, Rayman spelen och de har alla varit till min belåtelse, flytit på bra och inte haft några direkta buggar vad jag har märkt. Sålänge de fortsätter pumpar ut bra spel som fungerar så ser jag inget fel med företaget.

Varför ens uttala sig om ett AC som inte ens är släppt än? Det kan mycket väl vara så att slutprodukten har dessa systemkrav utav en anledning alternativt att det kräver mindre än de rekommenderar, vilket inte är så dumt det heller.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Snälla, så förtjust är jag inte i Ubisoft att jag skulle vara ens i närheten av en sådan fanboy som du får det att låta. Sen så citerar jag hur jag vill, om du vill tolka det på ett annat sätt än det var menat är så är det ju ditt problem och inte mitt, det var många som svarade på mitt svar till dig vilket bara visar att sättet jag ställde frågan var korrekt.

Som referens kan jag ju nämna att de spel jag spelat från Ubi är Splinter Cell: Conviction+Blacklist, Heroes of Might & Magic 6, Child of Light, Rayman spelen och de har alla varit till min belåtelse, flytit på bra och inte haft några direkta buggar vad jag har märkt. Sålänge de fortsätter pumpar ut bra spel som fungerar så ser jag inget fel med företaget.

Varför ens uttala sig om ett AC som inte ens är släppt än? Det kan mycket väl vara så att slutprodukten har dessa systemkrav utav en anledning alternativt att det kräver mindre än de rekommenderar, vilket inte är så dumt det heller.

Edit: Skit samma. Den här diskussionen är meningslös.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Innan så klagade folk på att konsolerna håller tillbaks utvecklingen på PC, nu när dagen är här så vill folk ha spel som kan spelas på äldre datorer?

Hur vill ni ha det egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag personligen vill ha OpenGL och spel på alla platformar då stängda system vare sig nVidia "Optimized" eller Microsoft produkter håller tillbaka utvecklingen.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Aeones:

Edit: Skit samma. Den här diskussionen är meningslös.

Okej.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Vi ville ha spel där man faktiskt fick ut nån ting av sin bra hårdvara.

Inte spel som kräver ett 680 bara för sakens skull, men ändå kommer prestera som 3 år gamla spel som bara brukade hälften av datorns resurser.

Hade dessa systemkrav kommit från en annan spelstudio, så hade dom antagligen tagits emot med rätt positiva förhoppningar.
Men nu kommer dom från UBI-soft, som lovar att spelen "kommer se lika bra ut på konsol som på PC" (aka, lika dåliga på PC som på konsol) och gång på gång visar att dom menar alvar med det uttalandet.

Kraven på Vram i sig tycker jag inte låter så konstigt, and here is why: Med minimum kommer man garanterat få andra/sämre texturer än på konsollerna, och för att minska texture pop-in i en relativt stor öppen miljö så behövs det väl såpass mycket Vram (antar jag), naturligtvis även beroende på kvalitén på texturer som ju Shadows of Mordor visade. När jag ändå tar upp det spelet så vill jag göra en liten jämförelse. I Shadows of Mordor har jag sett ytterst lite texture pop-in. Det är naturligtvis väldigt positivt, och ger (i mitt tycke) en mycket bättre känsla. Sen när det gäller själva GPU'n, det kanske borde gå att ha en klenare grafikkrets rent beräkningsmässigt, men jag förutsätter att de testat en hel del med klenare GPU'er, och att det då inte gått att hålla stadiga 30fps. Med tanke på att de på konsollerna har motsvarigheten till Mantle/DX12 när det programmerar, och PC-folket (vi) får DX11, vilket inte verkar vara någon höjdare för avancerad AI, där de är mer beroende av att kunna nyttja fler kärnor/trådar samtidigt. Jag säger inte att spelet är optimerat, för det vet jag ingenting om, men det gör förmodligen ingen annan här på forumet heller. De säger sig redan ha slått i taket för vad konsollerna klarar av, och vi vet att titeln på PC inte använder "close to metal" programmering. Med detta i åtanke så tycker jag inte kraven låter speciellt märkliga.

Som ett tillägg så måste jag skriva att Ubisofts snack om fps'n naturligtvis är löjeväckande. Hade varit bättre att hålla käft, alternativt säga att spelet inte klarar högre fps på konsollerna punkt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Jisses, den som inte ser att TXAA totalt förintar bilden borde gå till optikern, det ser ju förjävligt ut efter att dom lagt på sitt filter som bara gjorde en smet av alla texturer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det är det sannerligen! Det är därför MSAA väger tyngre än alla andra grafikinställningar tillsammans. Men FXAA är totalt uteslutet; då kör jag hellre helt utan AA. Om nu TXAA är som FXAA gäller samma sak där. Men då förstår jag inte varför man har utvecklat TXAA. Är det bara ytterligare ett buzzword?

4K med 200 % SSAA ligger ännu långt bort, mina vänner.

Själv tycker jag inte alls om MSAA då det ger mig äckligt inputlag.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av MakeCoke:

Själv tycker jag inte alls om MSAA då det ger mig äckligt inputlag.

Då är det något som är fel, för MSAA per se ger normalt inte ökat input lag (vad jag vet).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Klart jag kan? Vad dem säger och vad dem gör är två skilda saker och dem spel jag spelat från Ubi målar en bättre bild än deras uttalanden.

Du har helt rätt. jag glömde skriva andra halvan av det jag tänkte mig.

Det är såklart inte uttalandena i sig som ställer till med saken. Utan den bakomliggande filosofi dom har, vilket även visar sig på deras spel.
Vi har tex Watch Dogs senast.
Dom lovade strax innan release att "konsol skulle vara lika snyggt som PC", och fuckade medvetet upp PC-versionen för att göra den både fulare och mer trögdriven innan dom skeppade ut spelet.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*