Permalänk

Killzone vs Watch Dogs

Vilket spel är bättre och vilket tycker ni jag ska skaffa först?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Keeper of Traditions

Killzone 1 & 2 är bra, trean kan du skippa helt. Fyran har jag inte testat.

Watch Dogs däremot verkar helt ha floppat, så det hade jag inte inte köpt förren det ligger i reakorgarna.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

WD är ett bra spel i sig men Ubisoft förstörde spelet lite genom att lägga in onödiga saker som gör spelet tråkigare än vad det borde vara. T.ex Hack mini-games man är tvungen att göra som är totalt meningslösa och har inget med hacking att göra heller, sen så är det ganska jobbigt att styra när man kör fordon och lite sånt. Annars är det ett bra spel

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Killzone 1 & 2 är bra, trean kan du skippa helt. Fyran har jag inte testat.

Watch Dogs däremot verkar helt ha floppat, så det hade jag inte inte köpt förren det ligger i reakorgarna.

Är det 4:an som är till PS4?

Skrivet av Friterad:

WD är ett bra spel i sig men Ubisoft förstörde spelet lite genom att lägga in onödiga saker som gör spelet tråkigare än vad det borde vara. T.ex Hack mini-games man är tvungen att göra som är totalt meningslösa och har inget med hacking att göra heller, sen så är det ganska jobbigt att styra när man kör fordon och lite sånt. Annars är det ett bra spel

Det är inte alls som GTA då? (alltså att styra fordon), för GTA tycker jag har en väldigt bra och enkel fordonstyrning.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Twister86:

Är det 4:an som är till PS4?

Jupp... På filmerna jag sett verkar det vara mer likt trean än ettan, och då är det inget för mig... Men jag har inte testat, som sagt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Körde igenom Kill Zone 3 med en polare, kändes lite hastigt/hafsigt gjort. Jekligt kort kändes det med.
Tyckte Resistance 3 var bättre då. Bättre story etc.

Men kör du ps4 så gissar jag att varken kill zone 3 lr resistance 3 är aktuella.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk

Finns resistence 4 till ps4?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Finns resistence 4 till ps4?

Nej.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Watch Dogs är ett ganska OK spel. Inte dåligt och inte jätte bra. Men jag tycker att det kan vara hyfsat kul ibland. KillZone har jag rdock väldigt svårt för. Tycker att styrningen är så fantastiskt trög att bara det gör det jobbigt att spela.

Skulle jag rekommendera något av dem så skulle jag rekommendera Watch Dogs. Inte för att jag kanske skulle rekommendera Watch Dogs annars då det finns massa annat kul att lira.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Killzone 4 är ruggigt snyggt. Men mycket mer än så är det inte, påbörjade spelet och spelade kanske igenom halva när ajg precis skaffat min ps4a men efter det har jag inte rört spelet. Testade aldrig mp så kan inte uttala mig om det heller. WD tror jag faktiskt är ett bättre köp som du kommer ha mer kul med. WD är hyggligt underhållande men kunde varit bättre givetvis. Hade jag kunnat välja om idag hade jag nog utan tvekan valt WD.

Du kan ju dessutom köpa WD för enbart 258:- på spelbutiken. De tar hundralappen mer för KZ.

https://www.spelbutiken.se/produkt/watch-dogs-day-1-nordic/A8...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Vilket spel är bättre och vilket tycker ni jag ska skaffa först?

Skaffa WatchDogs, storyn är inte sämre än vilket annat spel och den öppna världen funkar bra, men det är ett spel man bara spelar en gång, till skillnad mot GTAV så är det inte så mycket utforskning man gör i världen, man tar sig från plats till plats för att följa storyn, men spelet är helt klart Godkänt, varken sämst eller bäst.

Permalänk

Watch Dogs är okej. Ett bra spel som du kommer tycka är kul när du spelar. Problemet med det var att det var så otroligt överhypeat när man såg det första footaget av spelet. Folk kissade på sig och jämförde det med GTA. Spelet går inte riktigt att jämföra med GTA V och grafiken var heller inte lika bra som den var i de första videorna man såg.

Det levde inte alls upp till hypen innan spelet släpptes, men det betyder inte att det är ett dåligt spel för det.

Killzone har jag inte spelat.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Jag tycker att Watch Dogs är ett ganska OK spel. Inte dåligt och inte jätte bra. Men jag tycker att det kan vara hyfsat kul ibland. KillZone har jag rdock väldigt svårt för. Tycker att styrningen är så fantastiskt trög att bara det gör det jobbigt att spela.

Skulle jag rekommendera något av dem så skulle jag rekommendera Watch Dogs. Inte för att jag kanske skulle rekommendera Watch Dogs annars då det finns massa annat kul att lira.

Vill du rekommendera andra lir då?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Vill du rekommendera andra lir då?

Last of Us on du inte kört det. Kan vara det bästa spelet jag någonsin kört. Karaktärerna är riktigt bra spelade. Shadow of Mordor är kul spel om man gillar att slakta orcer i mängder. Hade inte mycket hopp om Shadow of Mordor, men jag blev väldigt positivt överaskad. Sen GTA V om 2,5 veckor.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Last of Us on du inte kört det. Kan vara det bästa spelet jag någonsin kört. Karaktärerna är riktigt bra spelade. Shadow of Mordor är kul spel om man gillar att slakta orcer i mängder. Hade inte mycket hopp om Shadow of Mordor, men jag blev väldigt positivt överaskad. Sen GTA V om 2,5 veckor.

Last of Us ska jag faktiskt beställa. Shadow of Mordor har jag inte sett... ska kolla på det lite. Men jag har PC också, är det bättre till PC?

GTA V har jag spelat igenom alla uppdrag på PS3.. vet inte om jag orkar köra igenom hela spelet igen på PS4.. om man inte kan föra över sin sparande fil dvs.

Tycker dock jag borde vara automatiskt berättigad till PS4 GTA V, för jag fick punga ut 2000 kr för GTA V när det släpptes. Borde väl vara pengar i det för både PS3 och PS4 spel.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Twister86:

Men jag har PC också, är det bättre till PC?

Har man en PC som klarar spelen är väl PC alltid bättre?

Skrivet av Twister86:

jag fick punga ut 2000 kr för GTA V när det släpptes. Borde väl vara pengar i det för både PS3 och PS4 spel.

Det var ju ingen bra deal, direkt... Varför skulle du göra det?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Har man en PC som klarar spelen är väl PC alltid bättre?

The Last of us finns inte till PC. Inte heller Tekken, eller Gran Turismo. Eller Destiny. Osäker på om Killzone finns?

Skrivet av Dunder:

Det var ju ingen bra deal, direkt... Varför skulle du göra det?

För det var priset vad det kosta på Webhallen.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Twister86:

The Last of us finns inte till PC. Inte heller Tekken, eller Gran Turismo. Eller Destiny. Osäker på om Killzone finns?

Du frågade om Shadows of Mordor, inte de andra, vilket var vad jag svarade på. Ser ingen anledning till varför man skulle välja konsolversionen om man har en kapabel PC, som sagt. Det är väl till och med billigare.

Skrivet av Twister86:

För det var priset vad det kosta på Webhallen.

Någon specialversion då, eller?

Varför skulle standardversionen kosta 2000kr?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Twister86:

The Last of us finns inte till PC. Inte heller Tekken, eller Gran Turismo. Eller Destiny. Osäker på om Killzone finns?

För det var priset vad det kosta på Webhallen.

The last of us är överhypat imo. Ett bra spel men inte 10/10, världens bästa spel etc som många säger. Inte så långt heller, och känns ofta som en interaktiv film. Kan vara värt en genomspelning men knappast nåt mer.

Destiny är under all kritik, fan va besviken jag blev på det, ett riktigt medelmåttigt spel som höll tre veckor typ, håll dig borta är min rekomendation om det spelet.

Tecken och gt vet jag inget om.

Men vadå 2000 kr för gta v? Inklusive en ps3 konsoll då? Det kommer ju snart till ps4, något jag ser fram emot. Kört igenom det på ps3 men ärligt talat, det spelet var lite väl tungt för den maskinen tyckte jag. Grymt spel dock och ser som sagt fram emot det.

Angående killzone vs wd, köp inget, lägg pengarna på bättre/roligare spel. Kommer en del som verar lovande, assassins creed unity, dragon age tre och så klart gta v som alla kommer om typ 3 veckor.

Permalänk

Kommer nog köpa GTA V till PS4 ändå, fast har inte bråttom. Men bara något kul spel och ha till PS4an i framtiden ifall man blir sugen och skulle vilja plocka fram de igen och spela igenom de.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Killzone 1 & 2 är bra, trean kan du skippa helt. Fyran har jag inte testat.

Watch Dogs däremot verkar helt ha floppat, så det hade jag inte inte köpt förren det ligger i reakorgarna.

Fast nu är du ute och cyklar. Watch Dogs är en gigantisk succé med över nio miljoner sålda spel. Det är dessutom riktigt roligt, trots sina brister.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jonny Myran:

Fast nu är du ute och cyklar. Watch Dogs är en gigantisk succé med över nio miljoner sålda spel. Det är dessutom riktigt roligt, trots sina brister.

Jaha, vi är tillbaks till kvantitet = kvalitét... Då orkar jag inte ens försöka diskutera, sorry.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Flopp är väl ändå baserat på hur mycket (lite) ett spel säljer, inte på dess kvalité? Mao ett "bra" spel som inte säljer är en flopp. Omvänt är då ett "skitspel" som säljer bra ingen flopp. Så ser jag det iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jaha, vi är tillbaks till kvantitet = kvalitét... Då orkar jag inte ens försöka diskutera, sorry.

Flopp är synonymt med misslyckande. Att sälja nio miljoner spel är inte ett misslyckande, oavsett vad du personligen tycker om spelet.
Jag tycker inte att Halo är en speciellt rolig serie, men bara för det så kan jag inte säga att "Halo är en spelserie som floppade".

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Det ända kvantiteten säger är om marknadsföringen av spelet har lyckats eller inte. i WD´s fall så var just marknadsföringen det ända som UB lyckades med.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jonny Myran:

Flopp är synonymt med misslyckande. Att sälja nio miljoner spel är inte ett misslyckande, oavsett vad du personligen tycker om spelet.
Jag tycker inte att Halo är en speciellt rolig serie, men bara för det så kan jag inte säga att "Halo är en spelserie som floppade".

Det beror väl på vad du menar med misslyckande..? Du pratar om något subjektivt som om det vore helt objektivt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

När det pratas om flopp i spel och filmsammanhang tror jag det är vedertaget att det syftar på dålig försäljning, alltså ett försäljningsmisslyckande.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Pessimismo:

När det pratas om flopp i spel och filmsammanhang tror jag det är vedertaget att det syftar på dålig försäljning, alltså ett försäljningsmisslyckande.

Varför det?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Watch Dogs, definitivt. Spelet är vad GTA spelen borde vara, det är i faktum som GTA med sandbox friheten, fast med faktisk interaktion med omvärlden, inte bara köra runt och skjuta nattfjärilar som GTA är.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Varför det?

Dunno, det är det bara.