Permalänk
Medlem

windows 8,1 problem

Hej jag köpte windows 8,1 idag genom mitt mecenat erbjudande. JAg hade tänk använda detta windows på min nya dator jag införskaffar mej imorgon.
Eftersom jag fick windows filerna ner på min dator försökte jag lägga över dom på ett usb minne för att sedan instalera windows genom ett usb minne. Men då stötte jag på problemet att min fil jag fick av windows inte är en ISO fil och därför kan inte några av programen som jag har testat konvertera om filerna.

Med detta sagt undrar jag då hur jag ska göra för att instalera dom på min nya dator

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mackanw3:

Hej jag köpte windows 8,1 idag genom mitt mecenat erbjudande. JAg hade tänk använda detta windows på min nya dator jag införskaffar mej imorgon.
Eftersom jag fick windows filerna ner på min dator försökte jag lägga över dom på ett usb minne för att sedan instalera windows genom ett usb minne. Men då stötte jag på problemet att min fil jag fick av windows inte är en ISO fil och därför kan inte några av programen som jag har testat konvertera om filerna.

Med detta sagt undrar jag då hur jag ska göra för att instalera dom på min nya dator

Testat med Windows download tool? Här har du Swecs egen guide: http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Testat med Windows download tool? Här har du Swecs egen guide: http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

problemet är att just de programet som ni hänvisar till där inte hittar filerna

mvh marcus

Permalänk
Medlem

glömde kanske till lägga att jag köpte windows 8,1 pro

Permalänk
Medlem

Varifrån har du laddat ner och vad har du laddat ner?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad enligt §7*
/moderator

Skrivet av mackanw3:

problemet är att just de programet som ni hänvisar till där inte hittar filerna

mvh marcus

Hittar programmet inte filen alls eller får du nåt felmeddelande (t.ex. att denna filen är ej kompatibel)l?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

*Tråd rensad enligt §7*
/moderator

Hittar programmet inte filen alls eller får du nåt felmeddelande (t.ex. att denna filen är ej kompatibel)l?

så där ser det ut

som ni ser är filen på skriv bordet men programet hittar den inte

Permalänk
Medlem

http://i.imgur.com/k1enWmf.png där har ni länken för en bättre bild

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mackanw3:

http://i.imgur.com/k1enWmf.png

så där ser det ut

som ni ser är filen på skriv bordet men programet hittar den inte

Hmm, ser inte namnet på filen, är det verkligen en ISO-fil? OSGS14..... är väl en .exe fil, dvs. du ska köra den för kunna att ladda hem iso-filen. (kan mycket väl ha fel )

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Vad heter filen du har laddat ner inkl. filändelse?
Högerklicka på filen och välj Egenskaper för att se det.

Permalänk
Medlem

OSGS14-WindowsSetupBox-32bitand64bit-English-4141408 heter filen och den är program(.exe)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mackanw3:

OSGS14-WindowsSetupBox-32bitand64bit-English-4141408 heter filen och den är program(.exe)

Ok, då har du inte laddat hem iso-filen än. Kör igång programmet, mata in din nyckel och ladda hem iso:n, sedan får du välja nåt med att skapa installationsmedia och då ska du välja iso. Du kan, om jag minns rätt, även välja att skapa USB-minnet direkt i programmet.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

okej men när jag använde nyckeln så laddas windows 8,1 ner men jag är rädd för att det ska instaleras på denna dator jag använder nu men det kommer inte ske utan att jag godkänner det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanw3:

okej men när jag använde nyckeln så laddas windows 8,1 ner men jag är rädd för att det ska instaleras på denna dator jag använder nu men det kommer inte ske utan att jag godkänner det ?

Du kommer få ett alternativ där du kan installera filerna på ett media(USB eller DVD). Det är svårt att göra fel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tackar alla för svaren än så länge håller på i skrivande stund att ladda ner windows sen får vi se vart det leder