TV 40''+ 4000kr till en filmfantast + PS4

Permalänk
Medlem

TV 40''+ 4000kr till en filmfantast + PS4

Hej!

Jag kan inte mycket om TV-apparater och behöver hjälp. Min budget ligger på 4000kr och jag kan inte gå över det.
Jag kommer använda TVn till PS4 och fullHD filmer. Samt lite slötittande när det är dags att sova. Jag kommer inte spela några FPS-spel, jag föredrar co-op spel samt äventyr. TVn ska vara 40''+.
När jag kollat runt lite själv så verkar denna bra:
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/40PFT4309/phili...

Eftersom jag inte har någon större erfarenhet inom skärmar, så får ni gärna motivera varför ni tycker som ni gör.

Om det uppstår grammatiska fel, särskrivningar eller felstavningar så får jag be så hemskt mycket om ursäkt!

Todeloo!

Permalänk
Entusiast

Jag kommer troligen att köra på denna skärmen i veckan:
Samsung UE40H5005AKXXE.

40'', Samsungs 5000-serie ska tydligen också ha väldigt låg responstid, vilket är ett plus om man ska spela. Priset är helt OK det också.
Sen gör det inget att den är väldigt stilren också.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Hmm 4000:- är väl en ganska snäv budget, i närmast det nedersta prissegmentet och rimmar väl därför ganska illa med filmfantast.
I min erfarenhet har det inte varit särskilt stora skillnader mellan dom stora företagens TV-apparatern i så lågt pris. Den från Philips som du länkade verkar ju ha fått bra recensioner (dock verkar icke insatta människors krav på en TV vara att den ska vara billig och funka, nämns aldrig någonting om färger, ghosting, svärta, menyer eller ljud).

Jag brukar alltid läsa dom sämsta recensionerna också för att få någon slags nyanserad bild och det var ju inte särskilt rolig läsning.
"Lägg hellre till lite mer pengar. Dålig svärta och generellt dålig bild vid snabba förflyttningar och då filmen exempelvis ska återge kvällsbilder."

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760