Förbeställningar på PSN store...

Permalänk

Förbeställningar på PSN store...

Hej, jag har en liten fråga som jag inte såg på något annat forum. Om jag förbeställer på Playstation store, (cod: advanced warfare) Kommer spelet laddas ned direkt när jag köper det (innan release)så man bara kan sätta på vid release. Elr laddas det ned dagen spelet kommer? Tack för snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheGamer2012:

Hej, jag har en liten fråga som jag inte såg på något annat forum. Om jag förbeställer på Playstation store, (cod: advanced warfare) Kommer spelet laddas ned direkt när jag köper det (innan release)så man bara kan sätta på vid release. Elr laddas det ned dagen spelet kommer? Tack för snabbt svar

Har för mig att pengarna dras från ditt konto dagen då det släpps, därefter kan du ladda ned det och sedan spela!

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizty:

Har för mig att pengarna dras från ditt konto dagen då det släpps, därefter kan du ladda ned det och sedan spela!

Fel.

Pengar dras direkt, pre-load börjar några dagar innan.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Fel.

Pengar dras direkt, pre-load börjar några dagar innan.

Fel, jag har beställt GTA på storen, och det står i mailen att dom kommer dra pengar någon dag innan release!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Fel.

Pengar dras direkt, pre-load börjar några dagar innan.

Cod advanced warfare släpps på tisdag, så frågan var: kommer det laddas ner innan release om jag köper det på söndag? För det tar väl typ 30 gb, och om det laddas ner vid release tar det ju flera timmar.

Permalänk
Medlem

GT6 pre-loadades minns dock inte hur lång tid innan release men det var gott om tid att ladda ner.

Detta var ju dock på PS3 å storen kanske har ändrats sedan dess, men varför skulle dom ta bort pre-load?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGamer2012:

Cod advanced warfare släpps på tisdag, så frågan var: kommer det laddas ner innan release om jag köper det på söndag? För det tar väl typ 30 gb, och om det laddas ner vid release tar det ju flera timmar.

Det är lite olika när pengarna dras. Som jag förstått det så dras pengarna runt tiden då pre load börjar. Men det verkar inte finnas en standardiserad tidpunkt innan release då pre load drar igång.

Pre load för Advanced warfare på PS4 verkar ha dragit igång nu och då dras pengarna direkt och spelet börjar laddas ner.

http://blog.us.playstation.com/2014/10/30/call-of-duty-advanc...

Men pengarna dras som sagt inte direkt om det är lång tid tills spelet kommer ut. GTA V som exempel har inte pengarna dragits för än. Dock ska inte det blandas ihop med att det går att avboka, för det kan man ändå inte. Egentligen gör det bara saker lite krångligare då man måste ha pengar på det konto man kopplat till PSN när de nu bestämmer sig för att dra pengarna.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell